Kaybolan Malezya uçağı ile ilgili yeni iddia

Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..

Bizimle Paylaşmak İstediğiniz Resimlerinizi Galeri Dışında Link Olarak Vermek Yasaktır. Galeriye Nasıl Resim Yükleneceğini Bilmiyorsanız Lütfen Konumuzu İnceleyin Buradan Açtığımız Konuyu Ziyaret Edebilirsiniz.
    • Official Post

    Kuala Lumpur-Pekin seferi yaptığı sırada Güney Çin Denizi üzerindeyken taşıdığı 239 kişiyle birlikte kayıplara karışan Malezya Havayolları uçağı hakkındaki komplo teorilerine bir yenisi eklendi.


    Eski Malezya Başbakanı Mahathir Muhammed, MH370 sefer sayılı Boeing 777 tipi uçağın kayboluşu nedeniyle Malezya Havayolları ve Malezya'yı suçlamanın adil olmadığını belirterek, olayda uçağın üreticisi Boeing şirketiyle "bazı belli istihbarat teşkilatlarının" parmağı olabileceği ihtimali üzerinde durulmasını istedi.


    Bunun alışılmadık bir kaza olduğunu ve "uçağın bir yerlerde, belki de Malezya Havayolları'nın amblemini taşımadan mevcudiyetini sürdürüyor olabileceğine" işaret eden Mahathir, uçağın yerini geride bıraktığı kalıntılara veya yakıt izlerine bakarak belirlemeye çalışmanın para kaybı olduğunu savundu.


    Kendi blogunda yayımladığı, "Yukarı çıkan aşağı inmek zorundadır" başlığını taşıyan 11 paragraflık yazısında, "Birisi bir şey saklıyor" ifadesini kullanan Mahathir, medyada "her nedense" uçağın üreticisi Boeing şirketi veya Amerikan Merkezi Haberalma Teşkilatı (CIA) bağlantısına değinilmemesini şaşırtıcı bulduğunu dile getirdi.


    "Uçaklar güvenli bir şekilde iniş yaparlar veya düşerler ancak kaybolmazlar. Hele de neredeyse süresiz olarak çalışabilen, yüksek depolama kapasitesine sahip güçlü iletişim sistemlerinin olduğu bu günlerde" yazan Mahathir, uçağın izleme sistemlerinin kasten devre dışı bırakılmış olduğuna inandığını belirtti.


    Boeing şirketince üretilen MH370 sefer sayılı uçağın tüm iletişim ve GPS ekipmanının bu şirket tarafından uçağa yerleştirildiğini belirten Mahathir, "Eğer iletişim ve GPS ekipmanları bozulmuş veya kapatılmışsa Boeing'in bunun nasıl yapılabileceğini bilmesi gerekir ve tabii ki uçağın güvenliği ve çalışması açısından hayati öneme sahip olması nedeniyle bunların kolayca devre dışı bırakılamamasını temin edecektir" dedi.


    Yazısında Flightglobal adlı bir internet sitesinde John Croft tarafından 2006'da kaleme alınmış bir yazıdan alıntılara yer veren Mahathir, teröristlerin uçuş güvertesinin kontrolünü ele geçirmeye çalışması durumunda uçaktaki "kesintisiz otopilot" olarak adlandırılan sistemin, uçağın pilotları veya telsiz ve uydu linkleri aracılıyla CIA gibi devlet kuruluşları tarafından devreye sokulabileceğine işaret etti.


    Mahathir, "Pilotların çalkantılı denizde yumuşak iniş yaptıklarını ve sessizce gömüldüklerini hayal edemiyorum. Boeing bu 'terörle mücadele otomatik inişi' olarak adlandırılan sistemi izah etmelidir" dedi.


    Malezya'nın başkenti Kuala Lumpur'dan 14 ülkeden 227 yolcu ve 12 mürettebat ile havalandıktan sonra 8 Mart'ta Güney Çin Denizi üzerindeyken Malezya ve Vietnam hava trafik kontrolörleriyle telsiz bağlantısı kesilen uçağın izine, yürütülen tüm uluslararası arama çalışmalarına karşın rastlanamıyor.

  • Uçak kaçırıldı desek o kadar insan ne diye kaçırılacak. Düştü desek neden bulunmuyor acaba? En kötü ihtimalle filmlere konu olan bu uydudan izleme sistemleri gerçekte yok mu ki acaba?

    "Güzel gören güzel düşünür, güzel düşünen hayatından lezzet alır." (Bediüzzaman Said Nursi-Mektubat)

  • Hiçbir şey malesef uçağın irtifa veya yön değiştirmeden radarda kaybolmasını açıklayamıyor...


    Bu arada Mustafa Bey birkaç aydır foruma girmiyordum. Sizi tekrardan gördüğüme gerçekten çok sevindim.

    Weihrauch HW97K 0.177-Hawke Sport HD 3-9x40 AO
    Hatsan Mod 87 QE 0.22 - Hawke Vantage 4x32 AO

    Gamo Viper Express 0.22
    Zoraki HP-01 Ultra 0.177

    • Official Post

    Bu arada Mustafa Bey birkaç aydır foruma girmiyordum. Sizi tekrardan gördüğüme gerçekten çok sevindim.


    Teşekkür ederim dostum

  • Geçmişte denize,okyanusa çakılan tüm uçaklardan geriye kalan enkaz parçaları içerisinde bazıları su üzerinde kaldığından veya sürüklendiğinden ötürü uçağın düşmüş olabileceği kanaati kesinleşirdi bu vakada uçak yeni nesil kuyruk kısmı hafif malzemeden imal edilmiş karbon ve kompozit malzeme karışımından fiziksel olarak batması imkansıza yakın su üzerinde yüzen bir yapısı var kaldıki geçmiş kazalarda eski karakutular gelişmiş değildi buna rağmen yine eski arama bulma yöntemleride gelişmiş değildi şimdiki karakutular hassasiyet olarak yer saptaması kusursuz aletler ve yeni arama sistemleri çeşitli dip sonarları,su altı görüntüleme cihazları vs gibi bir çok ekipmanı barındırıyor günümüz teknolojisini ele aldığımızda bu olayın gizemi uzun bir süre daha çözülemez gibi geliyor..Uçağın iletişim,koordinat,yer saptama,radar ve seyrüsefer sistemleri devre dışı bırakıldığı için akla ilk gelen sual organize bir iş olabileceği daha kötüsü ise uçağın terörist bir saldırı için kaçırılmış olabileceği..


    Medyada sürekli farklı haberler çıkıyor pilotların şaibeli geçmişide olaya eklenince şüpheler uçağın düşmüş olabileceği tezini çürütüyor..


    Bu arada Malezya hava yolları kısa süre içerisinde ikinci Boeing 777'sini kaybetti..Ukrayna'da füze saldırısı sonucu düşürülen uçakla beraber ciddi anlamda prestij kaybettiler..Bu üzücü hadisenin ardından Ukrayna üzerindeki hava koridorunu THY'de başta olmak üzere pek çok havayolu şirketi kullanmamaya karar verdi..

    Hayatta daima gerçekleri savun! Takdir eden olmasa bile, vicdanına hesap vermekten kurtulursun...Che Guevara