Ambulans Nerde Kaldı Diyenler Mutlaka İzleyin

Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..

Bizimle Paylaşmak İstediğiniz Resimlerinizi Galeri Dışında Link Olarak Vermek Yasaktır. Galeriye Nasıl Resim Yükleneceğini Bilmiyorsanız Lütfen Konumuzu İnceleyin Buradan Açtığımız Konuyu Ziyaret Edebilirsiniz.
  • Harici İçerik vimeo.com
    Dış kaynaklardan gömülen içerik, izniniz olmadan görüntülenmeyecektir.
    Harici içeriğin etkinleştirilmesi yoluyla, kişisel verilerin üçüncü şahıs platformlarına aktarılabileceğini kabul edersiniz. Gizlilik politikamızda bununla ilgili daha fazla bilgi verdik.


    "‎21.10.2011 Sultanbeyli Tem Kazasına Hızır 5 Ekibinin İntikali. İntikal görüntülerine lütfen dikkat edin. Ambulans Nerde kaldı diyenlere verilecek en güzel cevaplar bu görüntülerde. Emniyet şeridi bilinçsizce ....Bencilce, daha önemlisi sorumsuzca kapatılmış. Görüntülerde Hızır 5 ekibinin ambulansları geçtiğini de rahatça görebilirsiniz. Büyük olaylarda Motorlu ambulansların olay yerine öncelikli varmaları olay yeri ve triaj açısından çok büyük bir değer taşımakta olduğunu düşünmekteyiz."

  • Harici İçerik vimeo.com
    Dış kaynaklardan gömülen içerik, izniniz olmadan görüntülenmeyecektir.
    Harici içeriğin etkinleştirilmesi yoluyla, kişisel verilerin üçüncü şahıs platformlarına aktarılabileceğini kabul edersiniz. Gizlilik politikamızda bununla ilgili daha fazla bilgi verdik.


    "‎21.10.2011 Sultanbeyli Tem Kazasına Hızır 5 Ekibinin İntikali. İntikal görüntülerine lütfen dikkat edin. Ambulans Nerde kaldı diyenlere verilecek en güzel cevaplar bu görüntülerde. Emniyet şeridi bilinçsizce ....Bencilce, daha önemlisi sorumsuzca kapatılmış. Görüntülerde Hızır 5 ekibinin ambulansları geçtiğini de rahatça görebilirsiniz. Büyük olaylarda Motorlu ambulansların olay yerine öncelikli varmaları olay yeri ve triaj açısından çok büyük bir değer taşımakta olduğunu düşünmekteyiz."


    bu kafayla ancak bu allahın yunanı deriz memleketim Ayvalıkta birşey yaşadım çocuk midillili cundada denize atlıyor kayalığa çarpıyor midilliden ambulans helikopterin gelmesi 10 dakika sürdü . bizim ekipler gelene kadar hasta yunanistandaydı.

    TANRI TÜRK'Ü KORUSUN


    870 exp. mag.12 ga. Slug+71cm
    Cesa süperpoze 12 ga 71 cm

    Quantum A1168 20 ga 61 cm



    Webley raider .177 cal.
    Diana mod54 Airking.177 16 j
    dominator 200w carbine ft vortex .177 16 j
    torpedo mod155 .25 46j-90j
    optima 635 .25 carbine 36j
    Webley Patriot .25 36j

    mod 99 lmt. .22 24j
    mod 55s carbine .177 16 j
    striker edge carbine .22 26j
    strker edge .22 28j
    alfamax carbine .22 16j
    junior xl .22 16j
    mod45 .177 8j

    mod25 supertact .22
    mod25 supercharger .177


    Zoraki hp-01 FT .177


    Retay troy 100x .177 16 j
    Retay troy 100x carbine .177 16 j
    Kral Alttan kurma carbine .177
    Kral Alttan kurma .177-.22

    Kral AI-145 ahşap carbine .177 cal

  • o değil hızır acildeki arkadaşı Allah korusun benim yüreğim kalktı aralardan maralardan giriyor çıkıyor millet takmıyor bile

    TANRI TÜRK'Ü KORUSUN


    870 exp. mag.12 ga. Slug+71cm
    Cesa süperpoze 12 ga 71 cm

    Quantum A1168 20 ga 61 cm



    Webley raider .177 cal.
    Diana mod54 Airking.177 16 j
    dominator 200w carbine ft vortex .177 16 j
    torpedo mod155 .25 46j-90j
    optima 635 .25 carbine 36j
    Webley Patriot .25 36j

    mod 99 lmt. .22 24j
    mod 55s carbine .177 16 j
    striker edge carbine .22 26j
    strker edge .22 28j
    alfamax carbine .22 16j
    junior xl .22 16j
    mod45 .177 8j

    mod25 supertact .22
    mod25 supercharger .177


    Zoraki hp-01 FT .177


    Retay troy 100x .177 16 j
    Retay troy 100x carbine .177 16 j
    Kral Alttan kurma carbine .177
    Kral Alttan kurma .177-.22

    Kral AI-145 ahşap carbine .177 cal

  • o değil hızır acildeki arkadaşı Allah korusun benim yüreğim kalktı aralardan maralardan giriyor çıkıyor millet takmıyor bile


    Beni de en çok o etkiledi. Bu iş parayla yapılacak bir iş değil, bu iş için insanın yüreğini ortaya koyması lazım. Emniyet şeridinden o hızla giderken biri önüne çıksa ölebilir veya ağır yaralanabilir. Allahım bu insanları korusun.

  • Allahım korusun resmen bir kahraman varsa işte örneği bu
    belki yaşı benden küçüktür ama o arkadaşımın ellerinde öperim

    TANRI TÜRK'Ü KORUSUN


    870 exp. mag.12 ga. Slug+71cm
    Cesa süperpoze 12 ga 71 cm

    Quantum A1168 20 ga 61 cm



    Webley raider .177 cal.
    Diana mod54 Airking.177 16 j
    dominator 200w carbine ft vortex .177 16 j
    torpedo mod155 .25 46j-90j
    optima 635 .25 carbine 36j
    Webley Patriot .25 36j

    mod 99 lmt. .22 24j
    mod 55s carbine .177 16 j
    striker edge carbine .22 26j
    strker edge .22 28j
    alfamax carbine .22 16j
    junior xl .22 16j
    mod45 .177 8j

    mod25 supertact .22
    mod25 supercharger .177


    Zoraki hp-01 FT .177


    Retay troy 100x .177 16 j
    Retay troy 100x carbine .177 16 j
    Kral Alttan kurma carbine .177
    Kral Alttan kurma .177-.22

    Kral AI-145 ahşap carbine .177 cal

  • Başlığa göre cevap veriyorum. Ambulans (lar) hatta itfaiye olay yerine çoktan ulaşmış. Bu motorcu arkadaşın derdi ne ben çözemedim. Ayrıca müdahil olmayıp sadece kamera elinde kayıt yapıyor. O zaman o noktaya ulaşmak için neden bu kadar zorladı ? Emniyet şeridinde tapagaz giderken önüne biri atlasaydı ve çarpıp öldürseydi yaptığı ya da yapmak istediği herneyse buna değecek miydi ?

    Weihrauch HW100T Falcon T35x56 Premier Target
    Weihrauch HW97KL Blue Laminate Maccari Hornet MKVI
    Weihrauch HW45 .177&.22 Maccari
    Zoraki HP-01 Ultra .177
    Heckler & Koch USP Compact Blue 9x19 Para Trijicon Nightsights
    Remington Spartan SPR220 12ga 22'' Double Trigger & Hammer Coachgun
    Bernardelli Compact 9x19 Para
    CZ 75B Semi Compact 9x19mm Para
    Hatsan 250XT Tac Boss (KJW Ruger MKIII)
    Gamo PR776

    Mesaj defa düzenlendi, son düzenleyen TheNightHawk ().

  • Başlığa göre cevap veriyorum. Ambulans (lar) hatta itfaiye olay yerine çoktan ulaşmış. Bu motorcu arkadaşın derdi ne ben çözemedim.


    Bunlar 112 Acilin motorize ekibi diye geçiyormuş. Ben de ilk defa bu videoda gördüm. Motordan önce birileri alana ulaşmış, muhtemelen onlar daha yakın bölgelerden gelmişler veya daha önce çıkmışlar. Burada asıl önemli olan 112 Acilin küçücük motorunun bile şerit ve benzer ihlaller yüzünden kaza alanına ilerleyememesi. Halbuki herkes kurallara riayet etse yarı süresinde oraya ulaşılabilirdi. Belki bu kazada ilk o ulaşamadı, ona gerek kalmadı fakat başka kazalarda ihlaller yüzünden yaşanan gecikmeler ölümlere bile sebep olabilir. Bu konularda hassas biriyim ama bu videoyu izledikten sonra daha hassas davranmaya çalışacağım.

  • Arkadaşlar Selamlar,


    Öncelikle hitap tarzımdan dolayı özür dilerim . Kişileri yakinen tanımadığım için genel bir başlık kullandım .


    Beni hobileirmden birtaneside radyo amatörlüğü. Bizler dünyanın her tarafı ile telsiz üzerinden iletişim kuran haberleşme yapan bir gurubuz.
    Bu hobimizi zaman zaman sosyal sorumluluk oluşması adına kamu hzimetleri ile birleştirmeye çalışırız.
    Bu çalışmalar eşliğinde 112 acil operatör çağrı merkezinde gönüllü olarak görev yapma imkanım oldu.
    İşin gerçek yüzünü ancak o zaman anlayabildim.
    Çağrı sistemini biraz anlatmaya çalışayım ;
    112 ye gelen çağrı eğer ;
    Cep telefonu tamircilerinden gelmiyor ise ;
    Telefonum çalışıyormu diye test eden bir vatandaş değil ise;
    Evde cocuğu oyalamak adına ebeveylerin gösterdiği cocuk aramıyorsa;
    Canı sıkılıp sohbet etmek isteyen aramıyor ise;


    Gelen çağrı hemen cevaplanır..
    Cevaplanan çağrıda operatöre eğer ambulans gönderin deyip kapatmadı ise ,
    Operatör elimenin tam anlamı ile sorgu metodu ile ambulansın nereye lazım olduğunu anlamaya çalışır.
    Bu aşamadan sonra sabah yapılan çevirimde aktif ve eksiği olmayan en yakın bölge telsizden anons edilir.
    Bu bölge zatendiken üstünde beklediği için 1-2 dakika civarında ekipmanları ile yola çıkmış olur.
    Bu süre inanın daha fazla değildir.
    Bundan sonrası zaten İstanbul gibi büyük şehirler için aynen videoda gördüğümüz gibidir.


    TheNightHawk arkadaşımzın beni üzen sorusuna gelince;


    Öncelikle bizler acil yardım çağrısının nasıl yapıacağını ne öğrendik ne bu işe önem verdik.
    Dalış hobim ile ilgili olarak DAN (divers allert network ) sisteminin tüm branşlarında eğitmen ve Aktif olmadığım Cankurtaran eğitmen eğitimleri verirken ilk öğrettiğimiz budur.
    Nasıl acil yardım hattına haber verilir;
    İnanın tüm kurslarda bilen sayısı malesef bir elin parmakları kadar çıkmıyor.
    Evet bununla orada olan ambulans sayısının ne alakası var ?
    Bizler ambulans talebi yaptığımız zaman Kim? Kaç Kişi ? Nerede ? Ne oldu ? konu ile ilgili eitiminizin oup olmadığı ? Telefonda talimat beklediğiniz ?
    sorularına cevap veren olmamız lazım .


    112 sistemini arayan her kimse ambulans ister ama kilit soru kaç yaralı var kaç ambulans gerekli .
    Kural 1 ambulans 1 kişiye hizmet verebilir.
    Bir ambulansa 2 yaralı alınmaz. Dolayısı ile bu en önemli konu budur.
    Ve ambulansın gelmesi gereken yön nedir.
    Örnek Bostancı -Gebze istikametinde kavşağı Gebze yönüne 150 metre geçmiş bir kazaya veya aynı yerin tam aksi istikametinde olan bir kaza için başka yönden ambulans gelir.
    Bu basit olay için bile size yazarken ben zorlandım umarım okurken siz zorlanmassınız.
    İşte kargaşa sebebi kaç ambulans lazım hangi yönde destek ihtiyacı varmı?
    Hoş bu ex olan vakaların olduğu bir kaza dolayısı ile ambulans fazla olabilir. Bununla beraber İtfiye olaya müdahale ettiği için onlarda ambulans talebinde bulunmuşlardır.
    Bir sebep daha mevcut ex olmuş vakalar acil yardım ambulanslarına alınmama durumları vardır. Bunun sebebi öncelikli ambulans ihtiyaçlarına cevap vermek ve adli soruşturmalar için ellememek adınadır. Olay yerindeki ambulanslardan bazılarının bu sebeple beklediklerinide söylemek yanlış olmaz . Hepsi Acil yardım ambulansı olmayabilir.
    Dolayısı ile size karışık gelen dıurumun hem olay yeri hemde birimler arası destek ihtiyacı sebebi ile olduğunu tahmin etmekteyim .
    Bununla beraber ambulanslar eğer işleri yoksa acil olarak merkeze dönmek zorundadırlar.
    Bu nasıl takip edilir?
    Çağrı merkezi Ambulansın çağrıyı yönlendirmesinden itibaren dakika dakika olaya ulaşması müdahalenin başlaması hastanın hangi hastaneye nakledileceği zamn bilgilerini çağrı merkezine aktarır . Bunlar dakika dakika kayıt edilir.
    Bu kayıtlar adli bir olay yada şikayet durumlarında mahkemede kullanıldıkları için önemli evraklardandır.
    Evet bu durumları azaltabilmek elimizde . Nasıl mı ? İlk yardım eğitimi alarak buna önderlik ederek.
    Konunun ve anlatımımın uzun olmadığı ve eğer sürçülisan etimse özürlerimin kabulu ile saygılar sunarım .


    Emin Bora Demirel

  • Tamam çok iyi anlıyorum, Zaten gerekli olan birimler bir şekilde olay yerine ulaşmışlar. Motorize hızır acil üniteleri normalde olay yerine ilk ulaşması gerekir. Aralardan geçerek hızla olay yerine ulaşırlar. Bu noktada hemfikiriz herhalde. Şimdi videodaki kişinin olay yerine ulaşana kadar geçen zamanda trafiğin ne kadar sıkışık olduğunu görüyoruz, ayrıca ben de günlük hayatımda motorsiklet kullandığımdan biliyorum ki trafiğin bu şekilde kilitlenebilmesi için olayın üzerinden en az 10 dakika geçmiş olması gerek. Belki de daha fazla zaman önce bu kaza gerçekleşti. Olay yerine ulaşması da 8-10 dakika sürdü. Anlatmak istediğim olay yerine intikal etmek için zaten çok uzak olmasa da çok geç kalmış ve diğer ekipler olay yerine ulaşmışlar. Olay yerini videoya çektiğide o kadar sayıda ambulans ve itfaiye aracının oraya gelip park edip kazazedelere yardım etmeye çoktan başladıklarını da görüyoruz. Videoda motoru kullanan doktorun arkasında oturan bir de artçısı olması gerek bu ekipler 2 kişiden oluşuyor. Tamam görev aşkı diyelim ama sizce bu şekilde olay mahaline ulaşma şekline sitem etmek üzüntü verecek bir durum mu? Hadi geç kaldığını bilmiyordu çağrı merkezi ve telsizlerden duymadı diyelim. Doktor olan bir kişinin arkasında oturanı ve o anda araçlarından inmiş yolun kenarında bekleyen , emniyet şeridinde dolaşan ( ben olsam dolaşmam ama Türkiye gerçeği bu engellenemedi maalesef ) kişilere, 1000 cc lik enduro bir motorla, 0-100km ye tahminimce 5-6 saniyede çıkıyordur, yer yer 140km üstü hızlara çıktığını tahmin ediyorum. Çarptığında ne olur. Sizi düşünmeye davet ettim. Emeğe saygısızlık olarak görüp üzüldüyseniz bilemem. Konu başlığı Ambulans nerede kaldı idi ona binaen çoktan yerine varmışlar dedim. Özellikle siren ve çakar ışığa sahip araçların varmak istedikleri yere en hızlı şekilde ulaşmak için başka hayatları tehlikeye atmalarını hiç tasvip etmiyorum. Yaşadığım şehir Ankara'da kızılayın ortasında sayın devlet büyüklerimizin ve korumalarının en kalabalık şehir içinde bile saatte 140 km üzeri hızlarda konvoy halinde geçerken bir aracın lastiği bile patlasa onlarca cana mal olabilecek şekilde geçtiklerini, sirenli cezaevi aracının bile trafiktekileri sıkıştırarak, sanki bir önceliği varmış gibi yol almalarına. Koruma aracına sahip ki Ankara'da çok var, diğer araçların yanından silme son hızla geçip sıkıştırmalarına bir anlam veremiyorum. Neyse uzatmayayım derdimi anlatabildiğimi sanıyorum.

    Weihrauch HW100T Falcon T35x56 Premier Target
    Weihrauch HW97KL Blue Laminate Maccari Hornet MKVI
    Weihrauch HW45 .177&.22 Maccari
    Zoraki HP-01 Ultra .177
    Heckler & Koch USP Compact Blue 9x19 Para Trijicon Nightsights
    Remington Spartan SPR220 12ga 22'' Double Trigger & Hammer Coachgun
    Bernardelli Compact 9x19 Para
    CZ 75B Semi Compact 9x19mm Para
    Hatsan 250XT Tac Boss (KJW Ruger MKIII)
    Gamo PR776

  • Ambulanslar ile ilgili bir haber.


    Ambulans Kazalarında 11 Yılda 135 Kişi Şehit Oldu!


    Çoğu 112 aracını 5 yıllık ehliyeti bile olmayan Acil Tıp Teknisyenleri kullanıyormuş.

    Weihrauch HW100T Falcon T35x56 Premier Target
    Weihrauch HW97KL Blue Laminate Maccari Hornet MKVI
    Weihrauch HW45 .177&.22 Maccari
    Zoraki HP-01 Ultra .177
    Heckler & Koch USP Compact Blue 9x19 Para Trijicon Nightsights
    Remington Spartan SPR220 12ga 22'' Double Trigger & Hammer Coachgun
    Bernardelli Compact 9x19 Para
    CZ 75B Semi Compact 9x19mm Para
    Hatsan 250XT Tac Boss (KJW Ruger MKIII)
    Gamo PR776

  • Canım memleketimin enteresan halleri bunlar

    TANRI TÜRK'Ü KORUSUN


    870 exp. mag.12 ga. Slug+71cm
    Cesa süperpoze 12 ga 71 cm

    Quantum A1168 20 ga 61 cm



    Webley raider .177 cal.
    Diana mod54 Airking.177 16 j
    dominator 200w carbine ft vortex .177 16 j
    torpedo mod155 .25 46j-90j
    optima 635 .25 carbine 36j
    Webley Patriot .25 36j

    mod 99 lmt. .22 24j
    mod 55s carbine .177 16 j
    striker edge carbine .22 26j
    strker edge .22 28j
    alfamax carbine .22 16j
    junior xl .22 16j
    mod45 .177 8j

    mod25 supertact .22
    mod25 supercharger .177


    Zoraki hp-01 FT .177


    Retay troy 100x .177 16 j
    Retay troy 100x carbine .177 16 j
    Kral Alttan kurma carbine .177
    Kral Alttan kurma .177-.22

    Kral AI-145 ahşap carbine .177 cal

  • Telefondan girdiğim için paylaşamıyor ama avrupada bir otoban kazasında yoldaki arabalar ambulansa yolu öyle bir açıyorlar ki ben ilk izlediğimde çok şaşırmıştım gerçekten şoförler çok duyarlılar dı herkes bir sağa bir sola arabalarını yanaştırarak yol verdiler tam örnek bir davranıştı inşallah bizlerde öyle bilinçleniriz.

    AT44 WX-10 long LW Bushnell 6-24x50 aoeg ;tufey#
    6 lt 300 bar Drager
    Hatsan mod 75 optima 4*20 ;avci;

    Bu gün ALLAH için ne yaptın...?

  • Günaydınlar,


    Bu şekilde yol vermenin ismi fermuar sistemidir. Yaklaşık 3 yıldır Türkiyede uygulanması gereken sistemde budur. Ama malesef bizler bu sistemin ne olduğunu bile bilmiyoruz. Hala ilk yardım araçalarının emniyet şeridinden gitmesini bekliyoruz.
    Emniyet şeridi bu tür kullanımlar için değildir. yolda aniden arızalana bir araç emniyet şeridine geçmek zorunda kalabilir dolayısı ile bu şeridi kullanan bir resmi aracın kaza yapması kaçınılmaz olur.
    Tabi bu avrupalı ülkelerde uygulalan yöntemdir.


    Emin

  • Bizde de öndeki araca aradan adam geçmeyecek kadar yanaşmak adettendir. Hatta yanaşmazsan arkadan kornalar başlar. Böyle bir trafikte koca römorkuyla 100 ton yük taşıyan tır şöförüysem tabii ki bir yere çekip durmak isterim. Yoksa kim bilir kaç kişinin aracına sürter, zaten aynalardan bir şey görmüyorlar.

    Weihrauch HW100T Falcon T35x56 Premier Target
    Weihrauch HW97KL Blue Laminate Maccari Hornet MKVI
    Weihrauch HW45 .177&.22 Maccari
    Zoraki HP-01 Ultra .177
    Heckler & Koch USP Compact Blue 9x19 Para Trijicon Nightsights
    Remington Spartan SPR220 12ga 22'' Double Trigger & Hammer Coachgun
    Bernardelli Compact 9x19 Para
    CZ 75B Semi Compact 9x19mm Para
    Hatsan 250XT Tac Boss (KJW Ruger MKIII)
    Gamo PR776

  • 112 de çalışmak anlatılmaz yaşanır. Herkese selamlar

  • babam 3 sene kadar önce akçiğer kanserinden vefat ettiği gece; Bir süre yataklı ve uzun süre ayakta tedavi gördüğü medicana hastanesinde acile kabul edimediğinde, cankurtarandaki doktor acildeki doktora "ne demek yeriniz yok bir sürü boş yatağınız ve en azından sedyeniz burada boş duruyor diye bağırdı" oradan giderken "hasta özellikle istemeseydi biz hastayı iyi bir hastaneye götürecektik" dedi.


    Az daha acil doktorunu dövecek zannettik. Özel hastaneler diğer hastalarda olduğu fgibi acil hastalarından kazanç sağlayamayacları için ve orada ölmesi muhtemel hastalar, başarı puanlarını düşürecekleri için onları kabul etmek istemezlermiş. Neticede atatürk hastanesine yetiştik lakin çok üşümüştü ve orada yapılan müdahale kifayet etmedi.


    şahit olduğum bu olayda ve diğer olaylarda ambulans şöförlerinin bir suçuna şahit olmadımşahit olmadığım mevzularda da diğer suçlar kadar ayyuka çıkmadığını düşünüyorum. Onların ekip olarak bir kahraman olmadıkları manasına gelebilmesi muhtemel herhangi bir sözü yapıcı da bulmuyorum.


    Elinden geleni yaparlar ama kafi gelmeyebilir. ben kısa süre öncesine kadar günde askari 2 - 3 saat şehir trafiğinde vasıta kullanıyordum ve cankurtaranlara galiba yalnızca ben 4 - 5 vasıta yol veriyoruz diye düşünürdüm.


    Neticede can kurtaran bir çok tehlikeyi göze almak zorunda kalmışsa bu tehlikelerde onu sorumlu tutamayız. Bir gün acil bir hastanız veya şahsi bir meseleniz olursa ve ambulans şöförü size" mevzu bahis tehlikeler yüzünden çabuk gelemedim, evet hastanız öldü ama kurtarmak için emniyet şeridinde o kadar hızlı gidemezdim, o riski alamazdım " derse mazallah belki de adamı döversiniz

  • Ambulansların geçmiş yıllardaki kaza istatistiklerini incelerseniz 3 yılda 80.000 kazaya karıştıkları ve yüzde 5 lere yaklaşan bir kaza oranları olduğunu göreceksiniz. Tamam ambulans sürmek fedakarlık işi ama bu işler acemilerin ellerine verilmemeli. Bu konuda dikkat çekmek istediğim şey hatalı risk yönetimi. Can kurtarıyorum diye kimse bir başkasının canını alamaz. Bu işin bir ölçüsü olmalı fakat her zamanki gibi bizde bir kişiye bir sorumluluk yüklediğinizde kendini tanrı zannediyor. Geç gelen ambulans nedeniyle hastamız ölürse takdiri ilahi denir ama olay yerine yetişmek için vatandaşı ambulans çiğnerse buna cinayet denir. Aradaki çizgiyi vatandaşın algılaması ve ambulansın geçeceği emniyet şeridine park etmemesi ve sireni duyduğunda yol vermesi gerekir. Ayrıca konudaki mesajımda videoyu izledikten sonra motorsikletle olay yerine ulaşmaya çalışan ve ne yapmak istediği tam anlaşılamayan zatın hareketine tepki olarak bir mesaj yazdım. Çünkü yola çıkmak için çok geç kalmış ve de çok yanlış hareketlerle olay yerine varmaya çalışıyordu. Bu kişinin bir doktor olması ve arkasında da bir artçı doktor olması da cabası. Sanıyorum doktorlar ölmeyeceklerini düşünüyorlar. Ben yasa koyucu ya da o motorlu birimin amiri olsam o kişiyi görevden alırdım veya ciddi manada bir uyarı alırdı. Sanıyorum video kaydını dikkatli izlemediniz.

    Weihrauch HW100T Falcon T35x56 Premier Target
    Weihrauch HW97KL Blue Laminate Maccari Hornet MKVI
    Weihrauch HW45 .177&.22 Maccari
    Zoraki HP-01 Ultra .177
    Heckler & Koch USP Compact Blue 9x19 Para Trijicon Nightsights
    Remington Spartan SPR220 12ga 22'' Double Trigger & Hammer Coachgun
    Bernardelli Compact 9x19 Para
    CZ 75B Semi Compact 9x19mm Para
    Hatsan 250XT Tac Boss (KJW Ruger MKIII)
    Gamo PR776

  • evet hatalar var ama bu arada, can kurtaranların hangi hal ve şartlarda muhakeme edildiklerine bir daha bakalım, Diğer sürücüler vazifelerini tam olarak yapıyorlar fakat nerdeyse boş yarışma alanı gibi yollarda cankurtaran sürücüleri tecrübesizlikeri sebebiyle kaza mı yapıyorlar.


    bence diğer vasıta sahiplerini muhakeme etmek lazımdır. İki silahın isabetlerini mukayese etmek için rüzgalı bir mevki tercih etmezsiniz değil mi. İşte burada da ideal şartlarda yeniden yargılayalım ve doğru tarafı mahkum edelim.


    bir kaza geçirmiş ve sakat kalmış veyahut yakınını kaybetmiş birinnin karşısına dikilip; " Aslında daha erken gelip sizi veya yakınınızı kurtabilirdim ama bu şartlarda , bu trafikde elimdeki bütün imkanları tehlikesi sebebiyle kullanmak istemedim, yakınınız öldü ama yine de konuyu benden uzaklaştırmak için vade, kader vs mevzuunu düşünmeye çalışın" demek bence cinnet bahanesi olurdu.
    Hatta bu gerekçeyi ahlaki bulabilecek bir mağdur çıkabileceğini sanmıyorum, İnşallah hiç biriniz ne demek istediğimi hiç bir zaman anlamazsınız.