SSSalih adlı kullanıcının mesajları

    İngiltere Bestfittings firmasından Hill pompa o ring ve dry pack siparişim 47,50 £ tutmasına ve 30 Euro muafiyeti uygulamaya geçmiş olmasına rağmen sorunsuz, gümrüksüz bir şekilde adresime ulaştı. Gümrük uygulanmaması muhtemelen benim şansım. Ancak Pay Pal dışında kredi kartı geçerli. Sipariş vermek isteyen arkadaşların bilgisine :thumbup:

    ABD'den Airtanks forsale firmasının sahibi Joe Brancato adında bir forum üyesi 1 ay kadar önce bana mail atmış, Kral ürünlerini satmak istediğini ve firmadan kim ile görüşebileceğini sormuş; ben de maili Kral firmasının ihracat dep.'na yönlendirmiştim. Firmadan bana dönüş yaptıklarında Pyramydair firması ile anlaşma yaptıklarını, lansman için Ocak ayını bekledikleri bilgisini almıştım.
    Bir Türk markasını yurt dışında görmek onur verici, ama o tetik grubu tüfeğin orasını burasını kurcalamayı seven Amerikalının elinde kalır ise forumlarında yapılacak yorumları düşünmek istemiyorum :( .
    Tarafsız inceleme ve yorumunuz için teşekkürler Alper Bey :thumbup:

    oparda06;


    Motosiklet sevdası kanınıza girmiş, büyük geçmiş olsun; Allah kaza vermesin. Köprüden önceki son çıkıştasınız, uyarayım ;)


    Motosiklete ciddi anlamda başladığım bundan 7 yıl öncesinde cross benim de favorim idi ve Ramzey QM200 alternatiflerim arasında idi. Fakat o döneme ait olan bir fotoda Ramzey'in bir cross turnuvasında iki büklüm olmuş fotoğrafını görünce vazgeçmiştim. Şu anki tecrübelerimden yola çıkarak, eğer cross alacak isem Çinli değil Japon alternatiflere yönelirim. Çin yapımı bir klasik cruiser makinede siz motoru temiz kullanır iseniz sizi ufak tefek tamiratlar ile götürebilir (esasen şanzıman arızası benzeri ciddi bir arızayı ne zaman verir, bu Çinli'de kalite kontrol standardı düşüklüğü nedeniyle biraz da şans işidir) ancak enduro dediğinizde arazi şartları karşısında zayıf bir şase, uzamaya meyilli bir zincir, dayanıksız süspansiyon ve ani yüklenmelere maruz kalacak bir Çinli motorun hele ki bundan 6-7 yıl öncesine ait ise başınıza belalar açmaması çok zor ihtimal. Bununla birlikte Mondial'in yeni motorlarının eskilere nispeten iyi olduğunu söylüyorlar.


    Tecrübe edinme meselesine bakacak olursak;


    Eğer motosiklete yeni başlamış iseniz, debriyaj, el ve ayak freni ile gazı kontrol eden her iki ayak ve her iki eli senkronize çalıştırma yetisini elde edeceğiniz ve bu arada denge kurmayı gerektireceğiniz; arada bir asfalt ile yakın temas kurma ihtimalinizin olduğu bir acemilik döneminiz olacak; ve enduro ilanlarında gördüğünüz ''ilk motorum, yan yatması yoktur'' benim çok komiğime giden bir yalandır. Zira enduro-cross düşer, yüksektir. Belli bir açıdan sonra bacağınızla tutamazsınız, tutmaya çalışırsanız bileğinizi sakatlar ama makineyi ve kendinizi yine yerde bulursunuz. Bununla birlikte cross-enduro'da motor kullanmayı öğrenen bireyler de vardır, düşe kalka öğrenmişlerdir. 8o


    İkincisi motosiklet denilen bu alet normal araçlar gibi viraja girmez. Motoru yatırmanız, bunun için kontra tekniği kullanmanız gerekir. Virajda zorunlu fren durumu, hangi noktasında gaz açacağınız, viraja hangi açı ile gireceğiniz,yurdum apaçi şöförlerinden birinin karşıdan sollama ihtimalleri vs vs... Dışarıdan basit gibi görünen viraj konusu bile başlı başına bir konudur. Bunu yazarken tekniği bilmediği için motoru yatıramayıp, arkasına yanaşan cipin hışmından bocalayıp asfaltı öpen; kalçasından bacağına doku nakli yapmak zorunda kalmış bir arkadaşımı hatırlıyorum, ki bacak kalça dokusunu ikinci ameliyatta kabul etmişti. Cross makineler karakterleri gereği asfaltta diğer makinelerden daha az hünerlidirler. Dolayısı ile cross motor ile siz trafikte, asfalt üzerinde bazı melekeleri elde etmeye çalışırken, bu melekelerin cross'a özel durumlarını öğrenmek durumunda kalırsınız.


    Şimdi.. Motora ilk başlayan birinin, en başta gaz-debriyaj-vites senkronizasyonu; el ve ayak freninin beraber kullanımı ve viraj alma konularına hakim olması gerekir! Benim size nacizane tavsiyem en azından bu bahsettiklerimi öğrenebilmek adına ilk motorunuzun mümkünse cross olmaması; sizin acemilik dönemini atlatacağınız, ikinci elinin sağlam olduğu, kendisi az zorun çıkaran, asfalta uygun, servis ağı yedek parçası bol, basit mümkünse Japon bir makine olması. Bütçeyi de gözönünde tutarsak atıyorum, bir cbf150 bu iş için uygundur. Hayalde cross varken bu ne diyebilirsiniz ama başlangıç dönemlerinde duygusal davranmak çoğu motorcunun yaptığı bir hata.


    Motosiklet, bu alete hakim olma yetisinin birkaç haftada edinilebileceği; başladıktan sonra bir yıl geçince ben bu aleti artık öğrendim diyebileceğiniz, ancak 5 yıl geçtikten sonra sonra ben ne kadar çömezmişim diyebileceğiniz; 7 ve 8. yıllarda meseleye daha farklı açılardan bakabileceğiniz, motor camiasında arkadaşlarınızla saatlerce konuşsanız da bitiremeyeceğiniz, engin, ansiklopedik bir konudur. Yani yukarıda bahsettiğim iki konu ile sınırlı değildir. Sadece kendinize zarar vermemek adına bu ikisini başlangıçta çok ama çok iyi öğrenmeniz gerekir. Zira motosikletin şakası yoktur. Bu arada 7-8'de bıraktım, zira tecrübem gereği ötesini bilmiyorum :D . Ama bundan 10 sene sonra şu anki tecrübemi sorgulayacağımdan eminim ;)


    Bana musallat olan sivrisineğin hışmından uykum kaçıp sabahın bu saatinde bu kadarını yazabildim, ama sorularınız var ise fırsat buldukça cevaplayabilirim. Fakat okuyarak veya başkalarının tecrübelerinden yola çıkarak değil, bizzat yaşayarak öğreneceğiniz bir konudur motosiklet. Bu noktada bizzat edineceğiniz tecrübenin sancılı olmaması adına size yukarıdaki tavsiyelerde bulundum. Cross alırsınız veya başka bir makine, belki arada bir yatırır ama bir şekilde öğrenirsiniz, belki zor satarsınız, kızıp tarz değiştirirsiniz, motorcu-usta kazığı yersiniz, zarar edersiniz, vs.. Bu yollardan motorcu arkadaşlarım adına konuşur isem hepimiz geçtik. Ancak bu camianın içinde topal kalan, tekerlekli sandalyeye mahkum olan, hayatını kaybeden ve daha nice bir çok örnek mevcut. Bu tarz tecrübeleri yaşamamak adına altınızdaki aleti daha iyi nasıl kullanırım meselesine odaklanmanız sizin için daha sağlıklı olacaktır.


    Saygılar

    İki tüfeği kıyaslamak için yanyana koymak gerek sanırım. Mod 87 hafiftir ama tutuş hassasiyeti vardır, isabetlidir, ama pellet seçer. Tetik ile biraz oynar ve tüfeğe alışır iseniz doğru pellet ile 25 metreden fişek kovanı, 60 metreden yarım litrelik pet şişeyi vurabilirsiniz.
    Bununla birlikte ilanlarda hw97k var alternatif olarak bir düşünün derim :thumbup:

    Kullandığım Carlson's şokun yiv yataklarının bir tarafını dolduran kurşun sıvaması ve şokun birkaç atışta bir gevşemesi kurşunun şokun yataklarına oturarak çıktığını gösteriyor. Ancak bu tarz şoklarda tapanın gömülü olduğu kurşunları kullanırsanız verim alamıyorsunuz. Kurşunun tapadan rahat kurtulması gerek. Bununla birlikte foster ile verimli olduğunu söyleyebilirim. Şokun son birkaç santimlik kısmında cuzi bir dönme sağlaması teoride mantıksız gibi gelse de gupmanı nispeten daraltıyor.

    Fuar ziyaretçi popülasyonu itibarı ile çok renkli değil, haftasonu daha renkli olabilir. Birkaç kare paylaşmak gerekirse;
    Fuarda farklı bulduklarım, foto sırasına göre;
    Huğlu Kooperatif pcp üretiyor. Birkaç ay içinde piyasaya sürüleceği bilgisini aldım.
    Armsan RS-S1 9. ay gibi piyasada olacak.
    Marla 36ga revolver 1500 civarı fiyatı olacak. Henüz piyasaya verilmemiş.
    XTR 12 geçen yıl 2 ay sonra çıkacak dendi, ama ancak piyasaya verildi, 2300 TL, cerakote 2500 TL
    Hatsan standından tamburalı
    Tac87 ve yeni Mossberg'ler
    airgunturk.com/attachment/29084/airgunturk.com/attachment/29085/airgunturk.com/attachment/29086/airgunturk.com/attachment/29087/airgunturk.com/attachment/29088/airgunturk.com/attachment/29089/airgunturk.com/attachment/29090/airgunturk.com/attachment/29091/airgunturk.com/attachment/29092/airgunturk.com/attachment/29093/airgunturk.com/attachment/29094/airgunturk.com/attachment/29095/airgunturk.com/attachment/29096/

    Ellerine sağlık. Diana firmasının bu milleri neden ince yaptığı gerçekten merak konusu. Dürbünün daha rahat salınım yapacağı düşünülmüş olabilir ama sonuçta orijinal hali fiyasko. Bullseye esasen retrogade sistemine sahip olmayan tüfeklerde daha sağlıklı çalışıyor.

    Tümüne optik nişangah diyebileceğimiz türlerden;
    Reflexsight adını optik gerisindeki led'den kaynaklanan ışığın öndeki filtreli lense, akabinde atıcının gözüne yansıma prensibinden alır.
    Holosight 'larda ışık kaynağı geride değil lensin bulunduğu panelin altındadır, ve ayna düzeneği vasıtası ile sandviç cam panel içine yansır.
    Dot'un 100 yardda 2,54 santimi (1 inç) örtmesi 1 moa'lik ölçüdür. Yani 4 moa'lik bir ürün 100 yardda yaklaşık 10 cm alanı kaplar.


    Optik nişangahlardan milspec olanlar , yani Eotech, Aimpoint, Trijicon gibi firmaların ürünleri paralaks hatası vermemeleri, tüfeğin tepmesi haricinde dıştan gelen darbelere, soğuğa, ısıya dayanıklı ve su geçirmez olmaları ile ön plana çıkarlar. Pil ömürleri uzundur, bazılarında açma kapama düğmesi dahi yoktur ve 3 sene boyunca aynı pil ile ışık veren ürünleri mevcuttur. Moa değerleri gerçek değerlerdir. Dot çizgileri belirgindir, lens kaliteleri de uçtan uca yüksektir, dolayısı ile dotları patlamış mısır görünümü vermezler.


    Çin kopyalarında genel anlamda paralaks hatası, multicolor olanlarda renk tür veya yoğunluğu değiştiğinde sıfır noktasının kayması , ateşlide darbeye dayanmama, dotun gerçek moa değerlerine sadık olmaması gibi sorunlar mevcuttur.


    Red dotlar ''fast target acquisition'' yani atıcının hedefe hızlı entegre olmasının sağlaması açısından önem arzeder. Nokta atışları için moa değerini düşük tutmak veya optiğin arkasına magnifier (büyüteç optik) monte etmek gerekir. Fakat yine de asıl amaç keskin nokta atışından ziyade her iki gözü açık tutarak seri atış yapmaktır. Optik nişangahlardan holografik olmayan ve tüp şeklinde olmayan cam panel red dotlardan pek çoğunun turretleri klik mantığı ile çalışmadığı için hassas sıfırlama yapamazsınız. Dot oynaktır ve en kaliteli markalarda dahi optiği sıfırladıktan sonra sabitleme civatalarını sıktığınızda bile dot oynayabilir. Yanlış hatırlamıyorsam Meopta Meosight klik mantığı ile çalışan bir istisna ürün.


    Eğer pcp için optik nişangah kullanmak istiyorsanız Türkiye'de fazla seçenek maalesef yok. Milspec gereksiz ama istiyorsanız yurtdışından bir tanıdık vasıtası ile getirtebilirsiniz. Kargo ile gelen kuvvetle muhtemel Ukim'e takılacaktır. Veya Avdoğa'da Meosight mevcut, 3 moa tercih edebilirsiniz fakat ayak ayrı satılıyor bilginize..


    Bu arada EOS iç piyasaya ürün vermiyor.

    Evet hn ve rws ile iyi anlaşıyor. Her ikisi sert pelletler. Eğer sert pellet sevecek ise 200 lük kutulardaki hn field target 16,36 grain bu namlu için ideal olabilir. Esasen bir tüfek sevse de yumuşak pelletleri, özellikle 13,43 ü ben sevemedim. Etekleri kutudan alırken dahi ezilebiliyor. Breakbarrel tüfeklerde azami dikkat ile yerleştirmek gerekiyor, namlu kapanınca etek yine ezilebiliyor.

    Arda HW yi sıfır aldığımda namlu dışını yağlarken kullandığım bez gizli pastan kıpkırmızı olmuştu. Stokta bekleme süresini göz önünde tutarak dış yüzeyde koruyucu yağın bol olması anlamlı ve solvent içermeyen her yağ mantıklı. Ama iç aksamda kullanılan yağ tıpkı söylediğin gibi tür olarak uygunsuz.

    Arda teşekkür ederim. Dizelleme ile ilgili olarak inflak sesi duymamakla birlikte mod87 namlu temizliği yapmama rağmen yaklaşık ilk 150-200 atışta yoğun siyah duman attı. Namlu içini kuruladığım halde bu dumanı atıyor ise compression chamber içindeki yağ namlu içine kurulama sonrası bulaştı diyebilirim. Eğer chamber içi yağlı ise yaylı ile aynı etkiye maruz kalır yani bu da -bence- dizeller diye düşünüyorum. Ama detonasyon hissetmedim veya gas ram de olur mu tartışmaya açık. Pellet dağılımındaki farklılıkları dayandırabileceğim sağlam bir argüman bulamayışımdan dolayı türettiğim zayıf bir argüman.

    JSB nin farklı etek çaplarını 5,51, 5,52 ve 5,53 denememe rağmen her etek çapında dramatik açılmalar verdi. Özellikle 5,53 jsb de grup daha bir açıldı. Pellet eteklerinin ezilme ihtimalini göz önünde tutarak pellet yükleyip yeniden tüfeği kurduğumda eteklerin sağlam olduğunu gördüm. HN FTT de 5,53 ama grubu 5,53 jsb ile kıyas kaldırmayacak kadar iyi. Yazıda bahsetmediğim 11,9 grain rws de oldukça istikrarlı sonuç verdi. RWS den yola çıkarak pellet ağırlığı etmen değil. Etek çapı JSB ile aynı olan 5,53'lük HN, JSB den çok daha iyi grup verdiğine göre esasen etek çapı da etmen gibi görünmüyor. Sonuçta durum biraz karışık.
    Tüfeğin yeni olması, ilk sefer kötü grup veren pelletleri ayıklayıp iyi olanları en sona saklamam, ve ilk atışlarda farkedemediğim muhtemel dizelleme nedeniyle belki de iyi grup verebilecek geniş etekli pelletlerin elenip haksızlığa kurban gitmeleri zayıf da olsa bir ihtimal olabilir. Tüfeği ön alıştırma atışlarına tabi tutmuş olsam da malum, bu tüfekler yağı kolay atamıyor. Ama baştan beri HN hiç yanıltmadı :thumbup: .

    Elinize emeğinize sağlık Salih Bey.
    Gerçekten özlediğimiz şekilde anlatımı olan bol resimli ve detaylı bir inceleme olmuş.
    Havalı hobisine geri dönmeniz sizin kadar hobidaşların da menfaatine olmuş.
    Güvenli ve isabetli atışlar.

    Çok teşekkürler Ziya Bey.

    Hocam o parçayı arkadan setiskurun olduğu yerden açılı biraz alın tetik önündeki iki vidadanda hassasiyetini ayarlarsanız dokunmatik kıvama geliyor

    Emir hocam dediklerinizi harfiyen uygulayacağım. Tetik nispeten yumuşasa da halen yetersiz.

    Bugün mod87 nin grupman kabiliyetini jsb tester, HN FTT, Crosman Hollowpoint ve RWS Hobby ile deneme şansı buldum. Öncelikle şunu belirtmeliyim: Tüfek ciddi anlamda pellet seçiyor. Crosman Hollowpoint ve jsb pelletler (18 grain hariç) bu tüfeğin kesinlikle sevdiği pelletler değil. Fakat doğru pellet ile isabet oldukça tatmin edici. Rüzgarın yaklaşık 30 km ve düzensiz estiği bir ortam, tüfeğin atışa ve benim tüfeğe alışma süreçlerim ve her ne kadar hafiflettim desem de tetiğin müsabaka hassasiyetinde olmayışı adaletli bir test olması açısından negatif faktörler.
    İlk atışlar 20 metrede yapıldı:
    Crosman Hollowpoint 14,3 grain 4cm ctc
    JSB 13,43 grain 3,1 cm ctc
    JSB 5,51 15,89 grain 1,6 cm ctc
    jsb 5,53 15,89 grain 2,4cm ctc


    airgunturk.com/attachment/27532/


    Sonrasında aynı mesafeden HN 14,66 grain pelleti denedim.Bir tane açılma haricinde kalan 3 pellet 1,5 cm lik grupman çıkardı.:


    airgunturk.com/attachment/27533/


    Bu iki resimde galip görünen JSB 15,89 5,51 ve HN FTT olsa da sonrasında aynı mesafede JSB ile yaptığım 5 li ilave grupmanlar anormal açılmalar gösterdi. Aynı mesafeden HN FTT ile yaptığım 5 li ilave grupman yine dar grup çıkarınca ilk grupmandaki sıkı jsb grubunun yanıltıcı olduğunu anladım. Her iki pelletin aynı şartlara maruz kaldığı düşünülür ise HN FTT bu sınavda geçen tek pellet.
    Sonrasında atış hattımın son 5 metresinde rüzgarın arazi yapısı nedeniyle koron yapması, ilk 15 metrenin kuytu olması nedeniyle hedefi 15 metreye çektim. Bu kez her tüfekte olumlu sonuç aldığım JSB'lerin bu tüfekte de uyumlu olması gerektiğinde ısrar ettiğimden kendilerini tekrar teste tabi tuttum. Bu kez ilave olarak ilk seferde denemediğim 14,66 grain'i denedim. Pellet 15 metre gibi bir mesafede 4,2 cm ile saçmasapan bir grup verdi:
    airgunturk.com/attachment/27528/



    Ardından JSB 15,89 2cm grup çıkardı:


    airgunturk.com/attachment/27530/
    Yine HN FTT ve 4 pelletten 3'ü 8 milimetre:
    airgunturk.com/attachment/27531/
    Ardından JSB grubundan magnum olmayan bir yaylı için uygun olmadığın düşündüğümden sona bıraktığım 5,52 18 grain'i denedim. Harika sonuç verdi:
    airgunturk.com/attachment/27534/
    Bu atışlardan sonra JSB 18 grain ve HN FTT ile olan atışlarımda JSB, HN den daha sıkı gruplar çıkardı. Daha ehlileştirilmiş bir tetik ile gruplar daha da daralabilir diye düşünüyorum.
    Sınavı geçen pelletlerin ikisi de istikrarlı. Ancak JSB nin ağır oluşu nedeniyle pistonlu bir tüfek de yay yorgunluğu kaygısından muafiyet olsa da keçeyi yorar mı sorunsalı ve uzak mesafelerde ağır pelletin düşme faktörü göz önünde tutulursa HN bu tüfek için en uygun pellet diyebilirim.


    Sonuç: Mod 87 doğru pellet ile harika bir tüfek. 50 metrede yatık bir Nescafe Xpress kutusunu hemen her atışta vurabildim. Her ne kadar yaylıda ağır tüfek makbul ise de tüfeğin 3,3 kilo oluşu nedeniyle offhand atışlarda atıcısını yormuyor. Tüfek yaylıya nispeten biraz daha zor kurulsa da bu başka tüfeği kurup farkı görene dek farkedilecek bir düzeyde-en azından benim için- değil. Tek ve en büyük negatif yönü pellet seçmesi. Ve HN FTT sanırım şu ara stoklarda yok.

    Sağolun Emir bey. Elimde kronom maalesef yok. 13-15 grain arası 700-740 gibi bir veri aralığı tahmin ediyorum. Tüfek kolay kuruluyor.
    Eğer isabet tatmin ederse tetiği biraz daha hafifletebilirim.
    Bahsettiğiniz Hatsan özensizliği özellikle tetikteki laçkalıkta kendini gösteriyor. Ancak tüfeğin geri kalanında işçiliği çok beğendim. Yıllar önce Walther Talon-Mod 125 ile yaşadığım 2 aylık maceramdan sonra uzak durduğum bu markada ciddi bir potansiyel mevcut.

    Öğrencilerimden ve sağlık nedenlerinden haftasonları fırsat bulamadığım, fırsatı yakalayınca ateşli ile haşır neşir olduğum son 6-7 aylık dönemde, piknik döneminin elbet açılacağını ve ateş ile barutun hüküm sürdüğü çayır çimene piknikçilerin dolacağını idrak edemediğimden, tüfeklerimi elden çıkarmıştım. Ancak İstanbul çevresindeki piknikçi faktörü ateşliyi kılıfına hapsedince yeni bir havalı almak farz oldu. Bu noktada yabancı havalı tüfeklerden ziyade bu kez yerliye yönelen bendeniz, Hatsan modellerinden yakışıklı bulduğum Mod 87 ye göz kırpmaya başladım.
    airgunturk.com/attachment/27477/
    Yerli veya yabancı forumlarda mod87 ile ilgili sağlıklı bir grupman çalışması yok. Umarex ile karşılaştırılan bir çalışmada pellet seçici olduğu, en dar JSB 13,43 ile 35 yardda 2,3 inçlik grup yaptığı; diğer pelletlerde grubun çok dağınık olduğu belirtilmiş iken bir online mağazada JSB nin av saçması gibi dağınık pattern çıkardığı; Crosman Hollow Point ile daha sıkı bir grupman verdiği şeklinde yorumlar yapılmış. Forumda 87'nin ağabeyi 135 'in isabeti ile ilgili olumlu yorumlardan sonra 87'nin gerçek kabiliyetini tüfeği temin edip bizzat kendim görmeye karar verdim. Böylelikle bıraktım dediğim havalı diyetini mod87 ile bozmuş oldum. Hafta içi siparişini verdiğim tüfek dün elime ulaştı. Grupmanın olmazsa olmazı yumuşak bir tetik olduğundan akşam ilk olarak sert olan tetiğe yay modifikasyonu gerçekleştirdim (Bu aşamada paylaşımlarından faydalandığım Sn Zetax-Emir Bey'in kulakları çınlasın :) )
    Tetik grubu ile ilgili hoşlanmadığım iki temel problem vardı: 1- Sertliği 2- Tetiğin oynak oluşu
    1-Yay değişimi:
    Tetik ayarında en arkada sertliği ayarlayan alyanın bağlı olduğu parça tetik grubu dağıtılmadan çıkarılabiliyor:
    airgunturk.com/attachment/27472/
    ..airgunturk.com/attachment/27473/
    Fabrika yayının tansiyonu yüksek olduğundan daha yumuşak bir yay ile mevcut olanı değiştirince tetik, grupman çalışmasında parmağıma eziyet vermeyecek bir düzeye geliverdi;
    airgunturk.com/attachment/27474/


    2- Tetik oynaklığının giderilmesi:
    Tetik ile kaset arasına boşluğu giderecek ince bir pul yerleştirdim, ancak bunu yaparken pulu kaset içine (tetik mekanizmasına) düşürmemeye gayret ediyoruz:
    airgunturk.com/attachment/27475/airgunturk.com/attachment/27476/


    Esasen tetik ile ilgili hoşuma gitmeyen üçüncü problem daha vardı: Yurtdışında trigger creep olarak adlandırılan, tetik elemanlarının pürüzsüz olmayan sürtünmesinden ötürü tetiğin hangi aşamada düşeceğini kestirememek. Bunun için tetiği dağıtmaya ve komponentlerin entegre olan yüzeylerini 600 grit zımpara ile niyetlenmiştim. Fakat yay değişiminden sonra tetik yumuşayınca sürtünme hissi oldukça azaldı bu uygulamaya gerek duymadım.


    Tüfekte işçilik hatasına rastlamadım. Amerika'da bir kullanıcının, namlu ceketinin dönük olarak kaynatıldığı; başka bir kullanıcının kız arkadaşının ilk görüşte tüfekteki kozmetik bir iki hata nedeniyle tüfeği kullanılmış zannettiği şeklindeki bir iki olumsuz yorumdan sonra korktuğum başıma gelmedi. Özellikle yanak desteğini çok beğendim:
    airgunturk.com/attachment/27478/
    Tüfeğin tetik modifikasyonundan sonra esas konumuz olan grupman için tüfeğin dizellemeye doymasını ve boş vakit için haftasonunu beklemek zorundayım.
    Tüfeği temin ettiğim Aksu Av'a teşekkürlerimi sunarım.
    Bu başlık altında tekrar görüşmek üzere..