valibey adlı kullanıcının mesajları

    Bir arkadaşın tüfeğine ait gaz piston dağılmıştı, yenisi ile değiştirmişlerdi.. hatsan değildi galiba, forumda paylaştımı bilmiyorum, farketmedim..


    Velhasıl belli olmaz, kul yapımı nihayetinde..
    keçesi patlar, conta sıyırır, piston mili kırılır, olurda olur.. :)

    Aynen, zaten belirtmiştim özellikle...
    Ve kimbilir ne projeler çıkar ,..


    Hatta bana göre bu anlamda en büyük proje böyle bir öneri sisteminin sağlıklı bir şekilde çalışır hale gelmesini sağlamak olur ..

    Geçen senelerde bir haber okumuştum, şimdi tam adını hatırlamıyorum söyliyeceğim şeyin..


    Hatırımda kalan ''meclis öneri komisyonu'' gibi bir şey, yanılıyorda olabilirim, herneyse..


    O haberde otobüs koltuklarının (çok eski haber, tam hatırlamıyorum) zannedersem sayısını arttırmak 1 sıra daha fazla koltuk koyabilmek için, koltuk mesafeleri dar yada daraltılmış bir şekilde üretiliyor olması ve bunun üzerine birileri tarafından bir öneride bulunulmuş,..


    Velhasıl, bi şekilde meclise taşınmış bu konu birileri tarafından, belki çok sıradan görünen bu durum dikkate alınmış ve üstünde çalışma -düzenleme yapılmış(tı)..



    Haber çok eskiydi.. hatırımda çok fazla bir şey kalmamış..
    Ancak çok net hatırladığım bir şey var;
    o dönem farklı konularda da bu mekanizma niye değerlendirilmesin diye tartıştığımız-konuştuğumuz arkadaşlarım olmuştu..


    işte bu anlamda; Vatandaş olarak önerilerde bulunulabilir bence, illaki toplu bildirimlere gerek yok.
    Bir şekilde o mecliste görev alanların henüz aklına düşmemiş, gözden kaçırılmış iyileştirme ve yeni projelere ait öneriler verilebilir..


    İletişim çok zor değil eski zamanlara nazaran, birileri sırf görevinde başarı elde etmek içinde kullanabilir, hiç farketmez, hiç problem değil.. maksada ulaşılsın yeterlidir..



    Bu konuyla alakası olan kısmı ise;


    Kargo şirketlerinin bireysel müşteriler ile olan çalışma şekli, sistemdeki boşluklara ait bir raporu bizden daha iyi kimse hazırlayamaz sanki, bireysel olarak kargo şirketleri ile fazlası ile münasebetlerimiz var..


    Bu münasebetlerden ve buradaki arkadaşların tecrübe ettikleri sisteme dair aksaklıklar-açıklardan bahseden bir rapor pek ala hazırlanabilir, biri dikkate almasa bir diğerinin dikkatini çekebilir ..


    Ve buna benzer tüm diğer konularda aslında bu anlamda çalışmalar yapmak, mecliste görev alanlara kaba tabir ile akıl vermek, görülemeyeni göstermek yine normal vatandaş olanların işine yarayan sonuçlar elde etmeye vesile olabilir..



    Özetlersek;


    Sıradan bir vatandaş olarak, herhangi bir konudaki olumsuzluğu iyileştirmek adına aklınızda önerileriniz var ise, bir şekilde ulaştırın birilerine, hatta birden fazlasına..
    Biri boşverse, diğeri için çok cazip gelebilir ve mevcut olumsuzluklar için gerçek anlamda bir iyileştirme sağlanabilir sayen(m)izde..

    Okuduğum en keyifli tavsiye konusuydu, :) ellerinize sağlık


    Hem özenmişsiniz bu konuyu hazırlamak için , ki bu bir saygı göstermektir aslında muhatap olduğumuz insanlara (teşekkürler bu anlamda) , hem de bir ön inceleme yapmışsınız ki, kabaca düşündüğünüz tüfekler hakkında bir bilgi edinmişsiniz..


    Teflon tava demişsiniz mesela, aynen bu forumda at44 ile 150 metreden teflon tava delen arkadaşımız geliyor aklıma,.
    Bt65 çok fazla sanki, kaba tabirle vahşi bir at gibi,.
    Ama Mustafa'ya her halukarda uğramak gerekebilir, şu regülatör muhabbetine..


    Ancak bütçe yüksek imiş, sanki Hatsan'ın dışına çıkıp, bütçeye ilave gerekirmi bilmiyorum (fiyatları takip etmiyorum), hem güçlü hem isabetli farklı ithal tüfekler alınabilir sanki..
    şu 7,5 joule muhabbeti de, gümrükten geçene kadar muhtemelen..


    Fikir ve görüşleri olanlar ise, paylaşırlar muhtemelen.

    şaka bir yana harbiden patent ister bu çalışma, şuraya bakarmısın..
    müthiş.. :thumbup:

    Bence bt65e gerek yok, daha başarılı ve yeteri güçte atışlar bir at44 ile de yapılabilir.
    Eğer ilerleyen dönemlerde güç için değişim yapılacaksa bt-65'i atlayarak devam edilmeli hobiye..


    diye düşünürüm..

    Merhaba..


    Fiyatı yüksek atış sayısı az..
    İllaki alacaksanız, yedek tüpte alınmalı bence..
    E tabi pcp pompa yada scuba olmazsa olmazlardan..

    Tüfeğin şuanki atışları nasıl?
    hani tetiğin elini acıttığı andan sonrası,
    gücü v.s. yerindemi? bi incelermisin,






    Aslında, piston yada piston contasının durumu nedir bi bakarmısın diyecektim, heyecan olmasın diye vazgeçtim :)


    neyse, karıştırmayayım ben şimdi :)


    tetiği dikiş makinesi yağları ile az bir şey yağlasan yeterli gelir..

    Tekrardan selamlar.


    İstanbul'a döner dönmez ilk işim tüfeği doldurmayı denemek oldu. Ancak ne yazık ki sonuç yine hüsran. İnatla basıyorum havayı ancak hava tahliye deliğinden sürekli hava çıkıyor. Sanırım bir scuba tüpüne ihtiyacım var doldurmak için. İstanbul'da ikamet eden scuba tüpü olan bi arkadaş varsa bana bi 50 bar hediye edebilir bence :D


    Bir de horoz tamamen kapanmıyor. Sıkınca vuruyor tamamen ancak tam kapalı durmuyor.

    çok zor oluyor biliyorum
    scuba şart böyle olunca.



    bir fikir:
    işe yararmı bilmem.. Tüpü sök tüfekten, valfin dışarıdan görünen pimini bir ayarlı pense ile yanlamasına tut-sık-kitle yani.. sonra varsa biri valf pimini pense vasıtası ile dışarı doğru asılsın.. yani valfi kendine doğru çekerel kapatsın.


    pompayla sende bas bu arada 3-5 bar çıksan yeter zaten..


    kimbilir, belki işe yarar..

    eyvallah, aynen tahmin ettiğim gibi..


    Varsa scuba, yoksa kısa kısa ama çok hızlı bir şekilde pompa ile valfi kapatacak miktarda-basınçta havayı basmanız lazım.. Geçenlerde ben yaşamıştım aynı sorunu, çok zor olsada pompa ile valfi kapatacak havayı basabilmiştim..
    Sonra normal bir şekilde doluma devam ettim.


    çekiç-çekiç yayı kurma koluna bağlı olan mekanizma.. Kurma kolunu çektiğinizde o mekanizma eğer valf üzerine bakı yapıyorsa bu baskıyı kaldrımış olursunuz.. Bu yüzden söylemiştim.

    Anladığım kadarı ile Tüfeğin tüpü tamamen boşalmış durumda galiba, değilmi ?..


    Öyleyse şayet; pompadan gelen hava az ve yavaş olduğu için tamamen boş olan tüpün valfinin kapanmasına fırsat vermeden içeri bastığınız hava , açık valften geçerek namludan yada transfer portundan dışarı çıkıyor..


    Yakınınızda scuba tüpü olan var ise, onunla deneyin.. scubada dolum daha hızlı olduğundan valfi kapatır.. Dolumu başarı ile gerçekleştirebilirsiniz..
    Bulamazsanız pompa ile çok çok hızlı bir şekilde basmayı deneyin.. Bazen işe yarıyor..


    ( tamamen boş olduğunu düşünerek) Ayrıca çekiç yayının-çekicin, tüp valfine baskı yapmıyor olduğuna dikkat ediniz, gerekiyorsa dolum esansında kurma kolunu çekiniz..


    ..


    Eğer tüpünüz zannettiğim gibi tamamen boş değilse, bu yazdıklarımı umursamayabilirsiniz. ;)

    Ben bi cahillik ettim, dürbünü tüfeğe yekpare ayakla taktım. Başta ayarını sorunsuz yaptım ve attığımı vurdum. Tabii ki 50 kadar atıştan sonra dürbünde ayar falan kalmadı. Dürbünü en sola ayarladığım halde tüfek hala daha da sola atar durumda.


    Dolayısıyla dürbünü tüfekten söktüm. Dürbünü aynaya dayayarak sıfırlamaya çalıştım. Y ekseni (aşağı yukarı) ayarı sıfırlandığı halde, x ekseni (sola sağa) kıpırdamıyor. Ayarlanmıyor değil, turret ayarlarını sona kadar çevirdiğim halde hiçkıpırdamıyor.


    Aynadan sıfırlamayı mı beceremiyorum? (ki yukarı aşağı sıfırlamasını rahatlıkla yaptım)

    en başta attığınızı vuracak kadar ayarladığınıza göre, sizlik bir sıkıntı yok bence.


    dağılmış muhtemelen.. siz turreti çevirsenizde hareket içerideki artıkıla gitmiyor..

    otobüsede vermenin kargoyada vermenin ikisinde ucu b.....degnek derler ya aynen öyle düşünsenize otobüse veriyosunuz abi valla biri aldı ama kimdi hatırlamıyog dediklerini.herşey olabilir...

    metro kargoyu kullanabilirsiniz büyük eşyalarınızda..
    Hem daha çabuk gidiyor, hem de bence düzgün paketlenirse bir kargo şirketine kıyasla (ki normal kargoda en az 2 transfer görüyordur paketler) daha az zaiyat olabilir..


    Belli de olmaz gerçi ..


    Ama metro kargo, bildiğiniz kargoculuk yapmaya başladı.. kargo takip numarası alabiliyorsunuz, bildiğiniz tüm kargo prosedürleri uygulanıyor..
    ve memleketin en uzak iki noktasına doğru bir sefer değilse şayet 10-18 saat ortalamasında teslim edilir-alınır..


    Ve pazarlığa daha açıklar ;)