İşinize de karışmayayım ama, üstümede vazife olmaz zaten, yanlışta anlaşılmasın..
ama olur ya hani belki atlamışsınızdır diye, bi hatırlatma olarak kabul ederseniz..
bu durumu sıfır hataya (makina hassasiyetine) indirmek için..
Dürbün rayını frezeye bağlayıp, üzerindeki orjinal delikleri görmezden gelip, sıfırladıktan sonra yani rayın gönyesine göre tam merkezde ve civata boşluğu en asgari ölçüde olacak şekilde siz en baştan yeni delikler açarsanız..
Sonra bu rayı frezeden söküp..
Kundağı ve tüfeği bir araya getirip, frezeye bağlayıp..
Makinada namlunun eksenini bulduktan sonra, henüz deliklerini açmamış olmanız gereken dürbün rayını bağlayacağımız namlu tutucudaki üst delikleri bu sıfırlanmış eksende açarsanız-markalarsanız..
sıfır hata ile, yani makinanın hassasiyeti ile alakalı olarak herşey olması gereken yerde olur..
özetlersek olması gereken işlem sırası;
- dürbün rayı makinaya bağlanması,sıfırlanması..
- baştan bağlantı delikleri açılması (min. civata boşluğu ile) ve makinadan sökülmesi..
- makinaya; kundağa monte edilmiş halde tüfeğin bağlanması..
- namlu merkezi-ekseninin bulunması.
- bu sıfırlamadan sonra, (namlu eksenine göre) namlu tutucuların üzerindeki rayın sabitleneceği deliklerin açılması
- dürbün rayı montajı
- finish

biraz daha uğraştırır ama, bu işlem sırasında yapılırsa işin bu kısmı.. Bu üretimden sıfır hata ile çıkılır, ve çokta başarılı olunur..
Bize ise; sadece optik merkezi mükemmel dürbünleri bulmak kalır 