valibey tarafından yazılan gönderiler

Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..

Bizimle Paylaşmak İstediğiniz Resimlerinizi Galeri Dışında Link Olarak Vermek Yasaktır. Galeriye Nasıl Resim Yükleneceğini Bilmiyorsanız Lütfen Konumuzu İnceleyin Buradan Açtığımız Konuyu Ziyaret Edebilirsiniz.

    unutmamamız gerekenler;

    • kaçmanız gerekiyorsa kaçın,
    • paranızı-cüzdanınızı vermeniz gerektiğini hissediyorsanız verin. Hiç birşey hayatınızdan daha değerli değil..
    • ama istemeden de olsa acımasız bir ortamda-şartlar içinde kalırsanız ve illlaki istemediğiniz o anların içine bi şekilde sürükleneceğinizden eminseniz bütün kuralları unutun, ve en hassa sbölgeyi tercih edip, oradan uzaklaşın..
    • Bir film sahnesinde olmadığımıza göre, amacımız elbette kazanmak değil, sadece durumu kurtarmak.. Bu yüzden kontrolünüzü kaybedip sakın pişman olacak şeyler yapmayın..
    • Ve bu hiç hoş olmayan anda utanma duygunuzu gerekiyorsa çıkarıp atın, ve tekrar etmek gerekirse insanların size ne diyeceğini umursamadan uzaklaşmak gerekiyorsa oradan uzaklaşın...


    Ama dediğim gibi, illaki o anı yaşayacaksanız, ''acı yok !..'' yumruk yediniz diye dünyanın sonu gelmez, dirayetli olun panik yapmayın..
    ''acı yok!.. '' , ''O bir makina değil.. '' ;)

    Harici İçerik www.youtube.com
    Dış kaynaklardan gömülen içerik, izniniz olmadan görüntülenmeyecektir.
    Harici içeriğin etkinleştirilmesi yoluyla, kişisel verilerin üçüncü şahıs platformlarına aktarılabileceğini kabul edersiniz. Gizlilik politikamızda bununla ilgili daha fazla bilgi verdik.

    ellerinize sağlık..
    yanlış anlamadıysam aynı noktaya attığınız en fazla 2 pelet var galiba.
    bir dahaki atışlarınızda her grup için attıklarınızı aynı noktaya atarsanız bu sefer tüfeğin gerçek grupmanı görürüz,..

    devamını bekleriz ;)

    Hocam aynen doğru anladınız. Ben de olayın garipliğini absürtlüğünü anlatabilmek için yazdım. Bu mekan da bildiğiniz Ankara Emniyet Genel müdürlüğü :) Uygulama halen aynımıdır bilemiyorum ama bir ara böyle bir saçmalık vardı.

    Benim çakının resmini ve videosunu ekleyeyim bu arada dün telefondan beceremedim. Küçüktür ama çok kahrımı çekti yıllarca.

    Harici İçerik www.youtube.com
    Dış kaynaklardan gömülen içerik, izniniz olmadan görüntülenmeyecektir.
    Harici içeriğin etkinleştirilmesi yoluyla, kişisel verilerin üçüncü şahıs platformlarına aktarılabileceğini kabul edersiniz. Gizlilik politikamızda bununla ilgili daha fazla bilgi verdik.

    [Resim Engellendi: http://cdn.gopromotional.com/images/products/torches/maglite-solitaire-and-victorinox-classic-SD-set-black.jpg] çakı neredeyse ince kalem pil boyutunda bir şey.

    umarım artık olayın farkına varmışlardır..

    herhalde buda iş körlüğü denen olaylardan biri..
    Uzun süre önce alanında Türkiye'nin belkide dünyanın hatırı sayılır fabrikalarından birinde çalışırken, sırf şu iş körlüğü muhabbetine.. iş yerindeki gereksiz hal ve hareketler, kurallar, teknik-verimlilik anlamdaki aksaklıkları tesbit edebilmek adına Almanya'dan bir ekip gelmişti..

    Yani diyeceğim, insana bazen içinde bulunduğu ortamdaki aslında hiçte verimli (konuya göre güvenli) olmayan çalışma şekli normal gelebiliyor galiba..

    forumdan da aikido ile uğraşan arkadaşlarımız vardı sanırım, gözüme çarpmıştı profil bilgilerinde..
    online eğitim videoları bekliyoruz artık ;)
    çok zor ve uzun yıllar eğitim gerektirdiğini biliyorum.. sadece düşmeyi öğrenmek için bile ilk 3-5 yıl bu yönde çalışmalar yapılıyor diye duymuştum..

    ama dediğiniz gibi çok şık bir savunma sporu..

    bu arada konuyu mahvettik galiba biraz.. ilk mesajı alıntılayım bari, konu normale dönsün..

    boş bir tasarı-kanun.. belki farklı bi pencereden bakmışlarda biz göremiyoruz gerekçeyi..ama tartışılcak bi yanı yok bence..
    ya karşı durulur; ki bu mümkün değil,.. yada kabul edilir (en mümkünü bu ) :)

    bu yüzden boşverin silahı, çakıyı v.s.

    ''haydi gençler Aikido'ya..''


    Aynı emniyete silah bıraktığınızda şarjörü yanınıza veriyorlar
    ve sadece ruhsat için silah tespite gelenler de şarjörsüz boş silahla aynı yere gidebiliyor.

    şimdi iki kişi bu iki şekilde girse, birinde şarjör, birinde boş tabanca..
    eğer yanlış anlamadıysam, muhabbete bakarmısınız, güvenlik üst seviyede..

    yazdıklarınızı 2-3 saat önce okumuştum, teşekkürler bu arada, özenerek yazdığınız her kelime için..

    Derken az önce gözüm konu başlığına ilşti (namlu ucu crown..)

    Sonra sizin başlarda söylediğiniz, namlu giriş kısmı ile alakalı teoriniz geldi aklıma.. Unutmadan ekleyeyim dedim ;)
    Şu crown'un daha derinini namlu başlangıcına açsak.. belki 2cm kadar içeriye.. saçmayı piyasada da mevcut galiba, pelet itici formunda bir pimle yerleştirsek ve bu saçma arkasındaki, yani namlu başlangıcındaki namlu formuna göre şekillenen ilk havayı başlangıçta peletle uğraştırmaktansa, biraz daha rahat bırakmış olsak.. Ve namlu içinde girdiği kendine has basıncı, namlu ucundaki peletten dolayı namlu girişinde kaybetmesini azda olsa engellermiyiz acaba?..

    diye bir dipnot ekleyip, konuda kalsın istedim..


    vve gecenin son mesajı olarak yatmadan önce toparlarsam,

    pistonun en üst ölü noktası mesafesini, yani silindire çarptığı noktayı geri çekebilirsek, yada silindiri uzatırak (bu daha zor) bu çarpışmayı ve ondan ortaya çıkan isabetsizliği ortadan kaldırıyoruz..

    Fakat bu sefer güç kaybediyoruz, bunun için piston boyu kısaldığından mevcut kaybı geri kazanmak için yani, hava çıkış deliğini daraltmak lazım gelecek (yanlış düşünmüyorsam), yani hava debisini arttırdığımızda bi önceki gücü geri elde edebiliriz..

    Ama bu seferde; yani hava çıkış deliği daraldığı için, pistona-yay'a uygulanan karşı kuvvet artacak ve pistonun en üst noktaya ulaşması mümkün olmayacak...

    yazdıkça aklıma geliyor; yarın okuyunca belki çok alakasız olduğunu düşünebilirim..

    Velhasıl kelam ;

    • Çarpmayı engellemek için piston boyunu kısalttık..
    • piston boyu kısaldığı için azalan gücü geri kazanabilmek için, hava çıkış deliğini daralttık
    • daralan delikten ötürü, pistona-yay'a uygulanan karşı kuvvet arttığı için pistonun üst noktaya ulaşması mümkün olmayacağından, yayın gücünü arttırdık, ağırlığı arttırdık..

    Bir daha özetlersek pistondan hasıl olan çarpışmayı ve bundan ötürü olan isabetsizliği bertaraf etmek için..
    pistonu kısalt- hava transfer portunu daralt - yayı güçlendir..

    piston belki yine çarpacak, ama son noktaya ulaşana kadar bizim saçmanın namluyu terk etmek için biraz daha vakti olacak, ve dengeleri olumlu ölçüde bozacak sanki..

    Bu yumşatma yine de çapışmadan evvel saçmanın namluyu terk etmesini sağlamayacaktır.


    peki gövdeyi uzatsak, yada pistonu kısaltsak
    yoksa çarpışma noktalarına gelmezse piston yeterli basınç oluşmuyormu ki acaba, ondan böyle bir hava sıkıştırma tercih edilmiş ?..
    gücü belirleyen o kısa andaki son sıkışma olsa gerek galiba.. doğrumudur ?

    evet İsmail kardeşimiz de, yani ''civciv nickli arkadaşımız'' da olayın heyecanında şu an.. ortaya bütün samimiyetiyle güzel bişeyler çıkartmak istiyor, başka bir niyeti yok..

    Geçen gün konuştuk kendisi ile,.. sadece fikirlerini forum ortamında paylaşmak ve bilgi alıverişinde bulunmak istediğinden bahsemişti.

    Ama burası forum, yani herkese açık bilgiler olsa da; burada bazı projeler gerçek anlamda parasal kar-zarar hesabı üzerinden gerçekleştirildiği için, her bilgiyi herkesten almamızın bazen mümkün olmadığını, bununda aslında normal olduğunu konuştuk, anlayışla karşıladığını düşünüyorum son mesajlarımızdan sonra..

    İsmail kardeşim'e tavsiyem yeni bir konu üzerinden; fikirlerini ve yapmak istediklerini yine forumun gücünü kullanarak geliştirmeye çalışması.Umarım kendisi de, diğer arkadaşlarımız gibi başarılı sonuçlar alacaktır ..

    Herkese kolay gelsin ;)