Dizelleme namluda değil silindirde olur yani havanın sıkıştığı strok alanında bu yüzden namluyu ne kadar temizlerseniz temizleyin piston keçesi yağlıysa dizelleme bir süre daha devam edebilir, Dizellemeye sebep olan bu keçe yağının tamamen temizlenmeside doğru değildir silindir iç cidarı ile keçe arasında sızdırmazlık görevi görür mühim olan ısıya dayanıklı molikot cinsi uygun gresi abartmadan eser miktarda kullanmaktır, Fabrikada mutlaka bunun farkındadır belki yağı biraz fazla kaçırmış olabilir bu hiç yağsız olmasından iyidir yay rodajını tamamladığında daha stabil namlu çıkış hızına ulaşır.
iki cins dizelleme vardır. burda konu olarak açtımıştım zaten .
Yaylı Tüfeklerde Dizelleme ve etkileri
birisi piston içi diğeri namlu içi dizelleme . piston içi dizelleme tehlikelidir. keçe piston yay hepsine vurur.
namlu içi dizellemede çok bir problem yok yalnız namlu temizliğinin yapılması lazım