Posts by Strafor

    mrb pcp camiasına hoş geldiniz..
    fp olarak celik tüp almanızı tavsiye ederim carbon alacaksanız son kullanım tarihi bulunmayan yani her 5 yılda bir test edilip testleri geçtigi süre boyunca kullanabileceginiz carbon tüp/msa unitor/ alın..
    diger son kullanım tarihi bulunan carbon tüplerden tarihi en yeni olanı almaya bakın eski tarihli carbon tüplerden ve celik tüplerden uzak durun orjinal boyalı bilindik markalı /drager-scoot-sapascianni-msa/ almaya bakın..
    msa unitor carbon tüp almak isterseniz satmak isteyen bir arkadaşim var..2.el çelik sucuba almak isterseniz bende mevcut ilanlarıma bakabilirsiniz..

    Dostum şimleme işlerine girmeden önce dürbün ayağına da bi dikkat et, kaliteli bir ayakla dürbünü tüfeğe bağlamanı tavsiye ederim. Hawke'nin çift alyanlı ayakları ideal. İlla şimleme yapacaksan teneke kola kutusu başarılı oluyor. Şekil vermeside kolay.

    Bir kaç model dışında, ki pcp fiyatında zaten, yaylı tüfeklerle PCP keyfinin yanından bile geçemezsiniz. Çevrenizde deneme imkanınız varsa mutlaka deneyin, farkı anlarsınız.

    Bu noktada dürbünün kalitesi ön plana çıkıyor zaten. Ben Hawke Nite Eye Digital 6-24X50 SR 12 dürbün kullanılıyorum. Hiç şimleme yapmadım sadece taretler ile ayarlıyorum. Her mesafede aynı yerlere son derece istikrarlı atıyorum. Rüzgar veya tüfeğin hafifte olsa eğik tutulması durumlarında sağ sol kaymalar olabilir. Bunu önlemek için, su terazisi ve çok hassas düşünüyorsanız anemometre kullanabilirsiniz.

    Dürbün şimleme optik merkeze alınmış dürbünün, turetlerle "fazlaca" oynanarak yapılması gerekiyorsa, gerekli bir iştir. Hatta kimi durumlarda ayaklar yada tüfeğin üzerindeki dürbün kanalı o kadar yamuktur ki, turetler dürbünü düzeltmeye yetmez bile. Veya öyle droop barrel sorununuz vardır ki, ya da öyle uzaklara atış yapacaksınızdır ki, turetler size yetmiyordur. Bu gibi durumlarda şimleme yapılır. İşin esası , optik merkeze alınmış dürbün düzgün ayaklarla tüfeğe takılır, ufak tefek sağa sola , yukarı aşağı sapmalar windage ve elevation turetleri ile düzeltilir, sonra bu turret cap'leri çıkarılıp "0" pozisyonunda tekrar takılır ve mutlu mesut devam edersiniz.

    Dürbün tamiri diye bir şey malesef Türkiye koşullarında imkansıza yakın. Bi kere dürbün açılınca içine basılan nitrojen boşalıyor, geri de basılmıyor. Zamanla dürbün buğu yapıp paslanır geri toplanabilse bile.

    oturan : pompa yapmak için kabzeden sağ elimizle tutarken, sol elimizi dürbünün altındaki boşluğa koyarak pompa yapıyoruz. Ben herhangi bir zorluk yaşamıyorum.


    Kokopelli : Dostum yeni tüfeğin şimdiden hayırlı olsun, konu daha kapsamlı bir hal almış sayende. Bende merakla bekliyorum Daisy 'den sonuçları.

    Teşekkürler arkadaşlar.
    rapalaa : Bencede vida çok sağlam kalmaz fazla sökme takmayla, öyle bi durumda Atak'a ekşirim. O duruma düşmemek için de söküp takmayı düşünmüyorum. Normal tüfek kılıfıyla taşıyacağım.