aturan4 adlı kullanıcının mesajları

    Universiteden sonra ilk is yerim bir lastik fabrikası idi (Sene 1999-2000) , burda okudugum dalla hic alakası olmayan bir bolumde radyal kalitede (binek arac lastiği kalite bolumu) calıştım .Çok değişik seyler öğrendim.Her neyse burada iken rakip firmaların ve kendi urettiğimiz eşdeğer ebat binek lastikleri dayanım , hız vs. gibi testlere tutardık .Kapalı bir odada bir tambur uzerinde lastiği ağırlık uygulayarak döndürmek gibi tarif edilebilir .Kalite açısından sıralama genelde değismezdi 1.Michelin 2.Bridgestone 3.Pirelli 4.Goodyear .Ayrıca kesit alıp incelendiğide en homojen dağıim Michelin'lerde görünürdü .Belki aradan geçen zamanda teknolojide değisiklik olmuştur fakat ben çok sanmıyorum .Michelinde , Bridgestone'da kullandım bence en konforlusu Michelin .Bridgestone sert bir lastik , konforo ve yol sesine negatif etki ediyor.

    Tesekkurler .Tek kursun attıgım icin , atıs yapacak yer bulmak biraz sıkıntı oldu , henuz 45-50m civarına kadar deneyebildim, her nekadar hedeflerin arkasına varil falanda koysak , insan gene tedirgin oluyor , arkadaki ağacların arasında biri geziyormu diye .Gez ve arpacıkla bile bence süper basarılı , trap plaklarını vurmakta (ki bunların capı 10cm civarında ) zorluk yasamıyorum (Yavasçalar'in Palla'si ile) ,Dipcik sekli ve uzerindeki şerit havalı tüfekten farklı olduğu için yaptırdığım dürbün takma aparatı başarılı olamadı (dürbün -göz arasındaki mesafe çok fazla kalıyor, rahat odaklanılmıyor) .Iyiki Safir almamışım diyorum ,ayrıca otomatik emniyete almasıda ayrı bir güzellik . Son seferde 8 kutu fişek harcadım , banamısın demedi , şişme falan olmadı .36 CAL için şiddetle tavsiye ederim . Pilin şarjı az kaldığı için fazla fotoğraf ekleyemedim.


    [Resim Engellendi: http://s11.directupload.net/images/090501/temp/gtifvt2l.jpg][Resim Engellendi: http://s11.directupload.net/images/090501/temp/eoaoi7hm.jpg][Resim Engellendi: http://s2b.directupload.net/images/090501/temp/t4wpbgui.jpg][Resim Engellendi: http://s10.directupload.net/images/090501/temp/2bvgax5y.jpg][Resim Engellendi: http://s3b.directupload.net/images/090501/temp/48rqi2lj.jpg]

    En sonunda tufegimi aldim , gercekten harika bir sey , kalem gibi tufek derlerya o sekilde .Hem cok zarif hemde guclu .Ilk fırsatta denemeye gidecegim , durbunu monte etmek icinde ara aparat isini bu hafta sonu halledcegim. Tek kursunda , 36Cal icin ne onerilebilinir ?

    Nokta atısı yapmak icin Safir T14 almaya niyetlenmistim , Mercan'da dolasırken Huglu'nun 36 kalibrelik Mini 103D modelini gordum acikcasi asık oldum , Bir tane 12Cal Huglu Pozem var ve cok memnunum , eminim bu Mini modelindende memnun kalacagim , ama dedigim gibi amacım bunu 36Cal tek kursunla kullanmak , 150-200 metre nokta atısı yapmak , hatta buna nasıl durbun takabilecegime dair projeyi kafamda hallettim bile .Bu tufegi kullanan , bilen var ise goruslerini paylasırsa memnun olurum .

    [quote][PCP de uygun fiyata optimum kalite diye birşey yoktur, ne kadar para o kadar iyi...


    Parayı bas FX Gladiator veya T12 al , gör kaliteyi ama orta halli birşey istiyorsan ona kendin karar ver, Hatsan AT44WX-10 muhteşem bir silah değil ama bedeline göre iyi bir silah ve verilen parayı hak ediyor /quote]


    Demekki neymis uygun fiyata optimum kalite diye bir sey varmis , onemli olan soyleneni anlayabilmek.

    Gercekten bu AT44W lerin son durumunu bende merak ediyorum , fiyatı +namlusu beni cezbediyor , ote yandan ilk tufegimde yasadıklarım beni cok dusunduruyor (gerci son tufegim olan Patriot'tanda tam tersine cok cok memnunum) .Buradaki incelemede bahsi gecen olumsuzluklar giderildimi cok merak ediyorum .Sonucta bu bir hobi , ayda 2-3 defa atısa gidebilirsem ne mutlu , insan stresini atıyor .Bu acıdan uygun fiyata optimum kalite elde edilebiliyorsa ne ala ,fakat tersine insanın bası agrıyacaksa olmaz , hobiden sogutur . Sozun ozu olası bir inceleme cok makbule gecebilir.

    Normal sartlar altında belki boyle birsey yapmazdım, fakat durbun cok hosuma gitti , geri verme sansımda yok , dampada tufekle birlikte geldi , dolayisi ile riski aldim ,ise yaramasaydi bir dampa almak zorunda kalırdım ama sonuc iyi oldu .Zaten bileziklerin ic yuzeylerinin traslama islemini kendim yapmadım , tornada calısan ustaya yaptırdım , kendim yapsaydım bukadar duzgun olmazdı sanırım . Ayrıca dıstan bakınca gorsel olarak bir sey anlasılmıyor , elde edilen fazlalik hacmin istedigim tarafını tek tarafı yapıskanlı , diger yuzu tırtıklı siyah kaucuk pad ile doldurunca , dıstan bir sey anlasılmaz hale geldi .
    Bugun sabahtanda atısa gittim , durbun&tufek uyumu harika olmus , Patriot'ta gercekten cok isabetli ve kuvvetli bir tufek , bugun beni kendine hayran bıraktı dogrusu .Mesafe 40metre --hedef bir adet sigara (bir tek sigara, kutusu degil) ,bu mesafeden 3 defa sigarayi biçtim , mesafe 110metre--hedef skeet&trap plagi (10 cm capinda daire) bu mesafedende 4 defa plak kırınca tufege hayran oldum, tabi arada farklı mesafelerde patlattıgımız 20-30 tane gazoz kutusuda (dolu kutu, ucuzcu markette satılanlardan) olaya ayri renk kattı.
    Bence benimkine benzer sorunu olan arkadaslar ,baska careleri yoksa , dampayı kaybetme riskini goze alıp , isi bilene aplikasyonu yaptirirlarsa sonuctan mutlu olabilirler .

    Bugun ogleden sonra hava cok guzeldi , atısa gittim , 30 metre civarından mukemmele yakın bir sekilde sıfırlamayı yaptım .daha uzak mesafelerdede denedim sonuc harika .Dolayisi ile eger sizinde benzeri bir probleminiz varsa dampanin bileziklerinin icini traslatmak ve fiziksel olarak durbunun yeri ile oynamak ise yariyor .

    Dun aksam namluyu , baglanti noktalarini yakinen inceledim , herhangi bir yamulma yoktu , tavsiye edildigi gibi makara ipini namulun ucuna tutturdum arpacık uzerinden gecirdim , ipi arka orta noktaya kadar uzattim , gene ters bir sey goremedim .Sonra dusununce , farkli mesafelerde onceki durbunumle yaptigim atıslarda (30-100metre aralıgında ), durbununun sag sol ayarıyla oynamadıgımı sadece alt-ust ayarıyla oynadıgımı hatırlayınca ,namuda bir terslik olmadıgınada iyice emin oldum .Bunun uzerine bugun dampa bileziklerinin ic tarflarının et kalınlıgını tornada azalttırdım (yaklasık 1mmye kadar dustu) , fakat cok zayıflamıs gibi durmuyor , simdi durbunu dampa uzerinde iyice sola yaslayıp sabitleyip atısları yapacagım , eger verim alırsam , paylasırım, bu metod belki ileride baska bir arkadasinda isine yarar. Simdi havanın az biraz musait olmasını bekleyecegım .

    teskkurler ama soylediklerini az cok zaten biliyorum , onceki durbunumle gayet guzel sıfırlama yapıyorum , sıfırlamayı yaparken ruzgar yoktu zaten .100+ metrede sacmanın dususunu biraz olsada kompanze etmek icin sıfırlamayı 40metre civarında yapmak istedim(durbunun asagi yukarı ayarıyla fazla oynamamak icin) .Sorun yeni durbunde , yukarı asagı ayarını en asagıya almama ragmen ve sag-sol ayarını en sola almama ragmen uste&saga atıyor .Durbunu yurtdısından arkadasima oldukca uygun maliyetle getirttigim icin geri verme sansimda pek yok dolayisi ile bunu burda halletmem lazım , dampanın bilezigini icine dedigine benzer sekilde aplikasyon yapmistim ama cok ise yaramadi cunku bilezik ic capi ile durbun dıs capı arası mesafe cok az oldugu icin ,,malzeme kalınlıgı az oldugundan fazla etki gostermedi .Oynayabilecegim tek yer dampanin kızagi ile tufegin rayı arasındaki kısım .arka tarafı yukseltip yukarı atma olayını hallederimde , saga atma olayını nasıl halledebilirim cok emin degilim .

    Webley Patriotuma 100+ metre atısları icin yeni bir durbun aldım , onceki kullandıgım durbunde mil dot olmadıgı icin mesafe tahmini isi zor oluyordu ;yeni durbununum Tasco 4-16x40 , cok guzel bir durbun hosuma gitti 40 metre civarında sıfırlamak istedim ne kadar ugrastıysam 40 metreden hedefi 15cm yukarıda 12cmde sagda vuruyor , klikler en sona dayandı , bir onceki durbunumle (Tasco 3-9x32) , aynı mesafede 2-3cmlik daire icine sacmaları toplayabiliyorum , yani tufekde bir sorun yok .Dolayısı ile dampanin arka sol tarafına bir sey yapıstırıp raya o sekilde takmayı planlıyorum .Ustadlara sorum sudurki ; bu 15cmyukarı-12cm saga cekmeyi kompanze etmek icin nasıl bir malzemeyi nekadar kalınlıkta yapıstırmak uygun olur ?

    4,5luk ile 5,5luklarin guc uniteleri ayni , namlularimi farkli ?Eger boyleyse ekstra agır 4,5luklardan kullanırsak daha os olmazmi ?Amac her zaman limitleri zorlamak :)

    plastik olanlarda sorun oluyormus diye duydum , kabze tarafında catlama olusuyormus , getirilmeme sebebide buymus , sorunu bu aralar cozeceklermis , yılbasından sonra plastik olanları gelecekmis .Bunların 4,5lukları guc olarak naıl acaba , ozellikle uzun mesafe atıslarında kac metreden diyelim su dolu pet siseyi delebilir , veya kalın cam siseyi kırabilir?