HPI adlı kullanıcının mesajları

    Dediğiniz etki doğrudur. Mermi çekirdeği bir cisme temas ettiğinde cismin gösterdiği direnç nedeniyle yavaşlayacaktır. Çekirdeğin yapısından dolayı ucu sivri arkası kalındır yani arka taraf daha ağırdır. Bu sebeple uç kısım yavaşlayacak ancak arka kısım uç kısımdan daha ağır olduğu için uç kısım kadar yavaşlayamayacaktır. Aradaki yavaşlama ivmesinin farkından dolayı çekirdek ikiye yada daha fazla parçaya bölünecek ve enerjisini kaybedecektir. 7.62x39 mühimmatı hızlı bir mühimmat olmadığı için bu etkiyi yaşamıyor.

    Ayrıca mermi kovanının konik yapısı sayesinde 7.62x51 NATO mühimmatına kıyasla tutukluk yapma ihtimali son derece düşük ancak yaklaşık 2000 J enerjisiyle sınıfının en düşük güçlü ve isabetli mühimmatı. 5.56x45 NATO bile 1800 J. Üstelik 5.56' dan iki kat daha ağır. Yani intikale giderken 100 adet 7.62x39 taşıyacağınıza 200 adet 5.56x45 taşıyabilirsiniz. Bu mühimmatın çok kullanılmasının üç sebebi var. Birincisi ucuz. İkincisi çok rahat bulunabiliyor. Üçüncüsü bu mühimmatı kullanan tüfek çok ucuz tutukluk yapmıyor ve bakım istemiyor. Başka her konuda bu mühimmat fiyasko. Orta ve kısa menzilde 5.56x45 NATO mühimmatı çok daha başarılı.

    Torpedo 155 kullanmıştım yaklaşık 3 sene. Tek şikayetim dürbünün ayar tutmamasıydı. Dürbünsüz isabetli bir tüfek denebilir. Güç olarak ta beklentileri karşılıyor. Gamo pro magnum pelleti sevdiği söylenebilir. Dürbünle kullanılacaksa dampa ayak şart. Ön mercek çapı 44mm den fazla olması dürbün ömrünü kısaltacaktır. Atışlar muhakkak yatarak ve bipodla yapılmalıdır. Dampa ayak yoksa sizi bu hobiden soğutacağı aşikârdır. Her atıştan sonra namlusu kesinlikle hatbilenmelidir. Aksi takdirde diesel etkisinden dolayı kurum yapan namlu belli bir süre sonra karıncalanacaktır. En sonunda yiv-set işlevsiz kalacak ve isabet geri dönüşümsüz olarak bozulacaktır. Saygılar.

    Servisten gelince değişen birşey olacağını sanmıyorum. Belli bir süre sonra gene pas tutmaya başlayacaktır. Zaten pas tutmayacak olsa hiç pas tutmaz. Demek ki hatsanın meneviş konusundaki prosesi başarısız.

    Ben bt65 ile max güç ayarında jsb exact jumbo monster 25.4 gr ile 30 metrede neredeyse 1cm grupman yapabiliyorum. Atışlarımı yatarak ve bipodla yapıyorum. 200-100 bar arası 22 atış yapıyor bu ayarla. Daha hafif pelletle daha az atış yapılıyor. Bu ayarlarla bu pelleti 950-1000 fps arası attığını zannediyorum. Saygılar.

    Bt65 tüfeğin varsa 5.5 mm olsa bile pellet konusunda fazla seçeneğin kalmıyor. 25 gr den aşağı hiçbir pelleti doğru düzgün atmıyor. Bt65 çok fena pellet seçiyor. Ben sadece jsb exact jumbo monster 25.4 gr kullanıyorum.

    Bu hobi Japonlar'ın tekelinde. Japonlardan başka bu aletleri üreten yok. Ancak acizane tavsiyem yedek parçası bol bulunan bir marka seçmen çünkü parça değiştireceğin zaman ortada kalma sonra arabayı vitrine koyarsın süs diye. Tavsiyem HPI markasıdır. Türkiye'deki en yaygın markalardan biridir. Kesinlikle yedek parça sıkıntısı çekmezsiniz. Kolay modifiye edebilirsiniz. Motorunu veya bataryasını kolaylıkla upgrade edebilirsiniz. Size uzun yıllar hizmet eder. Tavsiyem az kullanılmış ikinci el almanız.

    500₺' ye ne elektrikli nede yakıtlı araç bulabilirsin. En dandikleri bile 700₺ civarı elektriklilerin. Yakıtlıların en ucuzu 900₺ civarı ki kesinlikle tavsiye etmiyorum çok başın ağrır. Elektrikliler ortalama 55-60 km/h hız yapabiliyor ve gerçekten seri araçlar ama...... Kullanım hızına göre 10-15 dakika batarya ömürleri var. Ya 15 dakikayla yetineceksin yada kendine yedek batarya yada bataryalar alacaksın ki li-po diye tabir edilen yeni teknolojik ve yüksek kapasiteli bataryaların fiyatları 400₺ civarlarında. Sana tavsiyem az kullanılmış temiz kaliteli yedek parçası bol bulunan bir araç alman. Sana tavsiye edebileceğim internet siteleri var. Eğer istersen site isimlerini verebilirim. Söküp takmaktan hoşlanmıyorsan elim yağ olmasın diyorsan arada evde de oynarım diyorsan ayarlarla uğraşmam ben keyfime bakarım arabamı sürerim diyorsan sana elektrikli tavsiye ederim. Hem elektriklilerin ömrü uzun olur. Çünkü daha yavaş gidiyorlar.

    Genel manada evet nitrolular benzililere kıyasla daha hızlıdırlar bir kaç istisna dışında. Nitrolu on-road araçlar genelde iki vitesli ve çok atik araçlardır. HPI firmasının yeni çıkardığı benzinli üç vitesli aracı istisna.

    Yakıtlı rc araç alacaklara tavsiyem eğer elleri söküp takma işine yatkın ve bu söküp takma işinden zevk alıyorlarsa yollarına devam etsinler çünkü parmak derileri sıyırılacak aracı çalıştırırken veya rodaj yaparken ve elleri yağdan alerji olup yara olacak bu hobiyle uğraşırken. Daha bu aracı her yerde kullanamazsınız. Gayet pürüzsüz ve geniş alan lazım. Zira elinizi tetikte tam gaz pozisyonunda iki saniye bekletmez tabiri caizse aracın moleküllerine ayrılmasına yetecektir. İlk aracımı tam gaz ile duvara çarptığımda parçalarını yaklaşık 30 metrelik bir alandan topladım ve emin olun parımparça olmuşlardı. Bu aletler çift otomatik vitesli olup inanılmaz hızlara çıkıyorlar. Sürekli dört çekerdirler genel olarak ve disk frenlidirler. Değişkenlik göstermekle birlikte nitrolu olanlarının motorları dakikada 35000 devir gibi çılgın rakamlar çevirmektedir. Haliyle motor ömürleri oldukça kısadır. Bu hobiye başlatacaksanız çok iyi araştırın ve ikiden fazla kez düşünün. Saygılarımla.

    Bende HPI NITRO RS4 EVO 3 var. Göründüğü gibi değil. Çok masraflı. Eğer Sıfır alacaksanız benim aracım şuan itibarıyla 1500₺ civarında. İkinci el alırsanız fiyat biraz düşer. Ancak araç gerçek araba gibi malzeme eskitiyor. Yedek parçaları oldukça pahallı. Sadece motoru 500₺ civarında. Ayrıca 2,5lt yakıtı 85₺ civarında ve Yakıt konusunda oldukça iştahlı. Kısa sürede 2000₺ uzun vadede ise binlerce lira harcatacak bir hobiden bahsediyorsunuz. İyi düşünün bence.

    Yeni tüfeğin hayırlı olsun. Bende bt65 5.5 mm var. Esasında bu tüfek kullanılacaksa 6,35 mm kullanılmalı. Çünkü 5.5 mm için piyasada onlarca farklı pellet olsa bile bt65 bunlardan sadece bir kaçını kullanabiliyor. Bt65 25 gr' den aşağı hiçbir pelleti sevmez. En azından ben isabet alamadım. Tüfek ağır pellet seviyor ki 6.35 mm tam da dişine göre. Extra olarak tahribatı fazla ve hedefte sapması az 5.5 mm' ye kıyasla. Güç ayarını yapman için tüfeğin kundağını metal gövdeden ayırmalısın. Sonra tetik tertibatının sağ arkasında ki setskuru 2 numara alyanla gevşetmelisin. Gövdeye arkadan bakınca içinde gördüğün büyük setskur tüfeğin güç ayarını yapacağın yer. 6 numara alyan ile sıkmak veya gevşetmek suretiyle güç ayarını yapabilirsin.

    Değerli forum üyelerine saygılarımı sunarım. Bayram tatili nedeniyle tüfeğimle bolca atış imkanı buldum ancak pellet konusunda çok sıkıntı yaşadım. Forumdaki herkesin tavsiye ettiği ince mehmet solid pelletlerden üç kutu aldım. Herkesin söylediğinin aksine bu pellet ile isabet kaydedemedim. İnce mehmet çok kötü sonuç verdi. 30 metre mesafede neredeyse 10 cm grupman yapınca hayal kırıklığına uğradım. Tüfeği kaldırmadan bir ümit jsb ile atış yapayım dedim.Tüfeğin havasını 200 bar' a tamamladım. En iyi isabeti jsb exact jumbo monster 25.4 gr ile yakaladım.Tüfeğin ayarlarıyla oynamadan jsb ile atış yaptım ve sonuçları mükemmeldi. İlk atışı yatarak ve destekli 30 metre mesafede yaptım. 1 cm' nin altında grupman yaparak ilk şarjörü bitirdim. Hedef olarak eski bir tavaya atış yaptım. tavanın ortasında kocaman bir delik oluştu. Sonra tüfeğin tüpü tekrar doldurmak zorunda kaldım zira max güçte 10 atış yapınca tüp basıncı 200 bar' dan 150 bar' a düştü. 60 metre atışları da gayet başarılıydı. 1 cm civarında grupman yaptım. Hava karardığı için daha fazla mesafeyi arttıramadım. Benim merak ettiğim konu; acaba ben de mi bir anormal durum var yoksa aldığım ince mehmet pelletlerde mi. Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.

    Bende bt65 5.5 var. Moderatör takılı olduğu halde çok ses çıkartıyor. Eğer kapalı alanda atış yapıyorsanız kulak çınlatıyor. Moderatör olarak hatsanın kendi ürettiği moderatörü kullanıyorum. Buna rağmen tüfek hala çok güçlü. Yani ben pek bir fark göremedim. Tabiki kesin sonuç chrono ölçümü yapılarak anlaşılır. Saygılar.