Serhadi adlı kullanıcının mesajları

    İkinci el ahşap kundaklı bi LW edinerek fabrikaya yollayıp sentetik kundak istediğinizi belirtirseniz makul bir fiyatla yenilemeye hayır diyeceklerini sanmıyorum.

    E işte teknik insanlar basit çözümleri tatmin edici bulmayıp altında daha karmaşık şeyler arıyorlar :D


    Herşeyi denemişsin, bir saçmandan vazgeçmemişsin. Bütün anlattıkların tüfeğinin bu saçmayı sevmediğini düşündürüyor. 16 ya da 18 grain, kaliteli, yuvarlak uçlu saçmalarla dene bakalım gruplarında iyileşme olacak mı?

    Hangi saçmayı kullanıyorsun? Saçmayı ileri ittiğinde namlunun içine açı
    yaparak gittiğine göre kafa çapı etek çapından dar. İçi de hayli boş
    gözüküyor o silah için yeterince ağır değil gibi sanki. JSB Exact Jumbo veya Jumbo Heavy ile denedin mi?

    Aynen öyle. Doğru montajla gözün değilse de boynun rahat eder :) Bende Umarex marka bir de tabanca dürbünü var. 1.5x15 gücünde. En iyi kol uzaklığında görüntü veriyor. Yaklaşık 40 cm. gibi...

    Erhan,


    Konu başlığındaki soruya geri dönersek, "Göz Kurtarma", "Eye Relief" teriminden geliyor. Ama bu bağlamda gözü bir şeylerden kurtarmak niyeti ile kullanılmadığına inanıyorum. :)
    Relief sözcüğünün Türkçe'de yaklaşık 20 karşılığı var. Kurtarma 3. sırada. Ben ilk cevabımda göz rahatlığı şeklinde kullandım ve anlamını da açıkladım.


    Yazık ki, bazı yerli firmalar ithal ürünlerinin teknik özelliklerini üretici firmanın İngilizce metinlerini Google Çeviri kullanarak Türkçe'leştirip yapıştırıyorlar. Bu da kafa karıştırıyor.


    Yoksa Internet ne yaparsa yapsın "gözü kurtaramayan" beceriksiz atıcıların komik videoları ile dolu ;)

    Ben cevap yazarken soruyu yeniden düzenlemişsin :)


    Paralaks ayarı bu işe yarıyor. Bir mesafeye odaklanınca diğer uzaklıklardaki nesnelerin görüntüsü mercek merkezinden uzaklaştıkça bombelenir. Bu da atıcıyı yanıltır..

    Günaydın Erhan,


    Eye Releif / göz rahatlığı, açı değil gözün ile dürbünün arka merceği arasında bırakman gereken uzaklığı cm. cinsinden ifade eden değerdir. Doğru açıdan baktığın varsayılarak, dürbünün iç yapısını, siyah gölgeleri değil sadece mercekteki imajı net olarak gördüğün uzaklıktır. Açıyı bozmadan dürbüne daha yakından ve uzaktan bakmayı dene, gölgeler kaybolduğunda göz rahatlığı uzaklığındasın demektir..

    Grizzly adıyla ithal edip satan Bulgar Zamirex firması. Hatsan üretiminin %95'ini, 90'ı aşkın ülkeye ihraç ediyor. İç aksamı aynı olsa da her marka görünümde kendine göre küçük değişiklikler yapıyor olabilir.

    E) şıkkı, Hepsi!


    Hatta Zeiss gibi üst seviye dürbünlerin bir bazı modellerinde reticle'ın alt tarafında dijital olarak hem Incline, hem Cant açısı değerlerini gösteren sensör var.


    Rüzgar ayar vidası falan yok dürbünde, onun için göz kararı bir şey yapsam da olur o kadar önemli değil benim için :)) Silahı sıfırlamak için 19mt seçtim, umarım grupman yapabilirim :)

    Rüzgar ayar vidası (Windage) sağ-sol ayarı oluyor :)

    Bende tutmadan dolayı sapmalar olduğunu düşünüyorum, çünkü 3 atış aynı deliğe girdiğine göre peletlerde sorun yoktur diye düşünüyorum. Birde tüfeğin altını desteklemek için, her atışta silahın pozisyonunu koruyacak, kum torbası hariç, ne kullanabilirim acaba?

    Eski bir yün çorapların içine pirinç ya da kırmızı mercimek doldurabilirsin. Bu arada sıfırlama ile uğraşıyordun, sıfırlamayı genelde hangi pozisyonda atış yapıyorsan ona göre yap. tüfeği sabitlediğinde vurduğu yer ile ayakta desteksiz nişan aldığında vurduğu yer farklı olacaktır. ;)

    Programda silah seçme seçeneğini bulamadım.

    Yeni sürümde silah seçimi kalkmış.

    Silah seçme, 'Reticles' sekmesinde olması lazım..

    Reticle yani Artıkıl seçimi dürbün özelliği ile ilgili. Silah ile değil.

    Böyle olunca çok atış yapacağımız mesafeyi uzak sıfır olarak belirleyip minumum atış hatası ile ayar yapmak için yakın sıfırda sıfırlamamızı yapmak mantıklı mı oluyor.

    Kesinlikle mantıklı! :)


    Tabi hep tekrar ettiğim gibi, Chairgun Pro yazılımından verim alabilmek için istenen değerleri eksiksiz ve gerçeğe yakın girmek gerekiyor. Bu konuda bazı önemli bilgiler vermek istiyorum:


    --- Saçma ağırlığı : Kaliteli saçma kullanın JSB, AA gibi. Gamo'dan uzak durun :)
    --- Namlu çıkış hızı : Fabrika değerine güvenmeyin, ilk fırsatta Chronysi olan bir arkadaş edinin ;)
    --- Dürbün yüksekliği : Namlunun ve dürbünün orta noktaları arası mesafe. Ben şöyle hesaplıyorum; hassas bir kumpas ile namlu-dürbün boğazı aralığını, namlunun dış çapını ölçüyorum. Dürbün çapı zaten 2.54 ya da 3 cm. dir. Yarıçaplarını ara boşluk mesafesi ile topladık mı tamamdır.
    --- MoA : Dürbününüzün üzerinde yazar :)
    --- ED : Veritabanındaki değerlere güvenmeyin, ED kutucuğuna sağ tıklayın. 2 farklı hesaplama metodu var. Hala Chronysi olan arkadaşınız yoksa hız farkından hesaplama metodunu boşverip geniş bir hedef kullanarak sıfırlama mesafenizden daha uzağa dikerek orta noktasına nişan alarak grup yapmaya çalışın. Örneğin dürbün 60 m sıfırlı, 90 metrede nişan aldığınız noktanın yaklaşık -25 cm. aşağısını vuruyor diyelim. Bu değerleri ilgili kutucuklara girin. Favori saçmanızın gerçek sapma değerini hesaplamış olursunuz. "Accept" butonu ile bu yeni değerin kullanılmasını sağlayarak saçma yörüngeniz ile ilgili tablo ve grafikleri daha sağlıklı hale getirirsiniz.


    Güvenli ve keyifli atışlar..

    İngilizcen yeterli ise, programı kullandıkça çözersin zaten. Hani öğleden sonra saçmanın yay şeklindeki yörüngesi dürbünün bakış açısına göre görüş hattını iki kez keser demiştim ya? Namludan çıktıktan sonra saçmanın artıkılın merkezinden ilk geçtiği noktaya "yakın sıfır", sonra düşerken tekrar kestiği noktaya da "uzak sıfır" noktası denir.


    Senin değerlerine göre uzak sıfır 35 m civarında ise Zenith yani yayın tepe noktası 24 m, yakın sıfır ise 13 m ye geliyor. Yani eğer dürbünün 13 metrede artıkılın merkezinde gördüğü yeri vuruyorsa aynı zamanda 35 metrede de vurması gerekir ;)


    13 metrede atışlarını yapıp sıfırlamandan emin olunca 24 ve 35 metrelerdeki hedeflerin ortasına nişan alıp grup yapmaya çalış. Bak bakalım 35 metrede dürbünün yine gördüğü yeri vuracak mı? 24 metrede ise grubun diğerlerine göre 1 cm kadar yukarıda toplanmalı.

    Genelde ne uzaklıktaki hedeflere atış yaptığına bağlı olarak istediğin uzaklığa sıfırlamakta serbestsin. Sıfırlamada amaç farklı uzaklıklardaki hedeflere atış yaparken hesaplama ve düzeltme yapma zorunluğunu en aza indirmek olmalı. Optimum ZR ve Zenith LOS senaryolarının farkını şöyle anlatırsam daha iyi anlayacaksın sanırım:


    -- OZR yapıp uzak sıfırını 34,7 metreye ayarlarsan 1 inch boyunda hedef karşına 8 metre ile 39 metre arasında nerede çıkarsa çıksın, ortasına nişan aldığında teorik olarak bir yerine denk gelecek demektir.


    -- Zenith LOS yaparsan bu mesafe 10-32 m. arasına düşüyor. Örneğin hedef 36 metrede ise ortasına nişan aldıysan ıskalayacaksın. Altından teğet geceçek. Yukarısına nişan alman gerek vurmak için. Aynı şey 10 metreden yakındaki hedefler için de geçerli ;)

    Okutkan Kardeşim,


    İdeal sıfırlama uzaklığı, saçmanın uçuşu sırasında dürbünün bakış açısına göre çizdiği yayın dürbünün görüş hattını iki kez kestiği düşünülerek "kill zone" değerine gireceğin vurmak istediğin hedefin çapına göre hesaplanır. Örneğin "kill zone" değerine 5 cm. yaz, sonra "Zero Range" kutucuğuna sağ tıklayıp "Optimize OZR" seç. Tabi bu arada, dürbün yüksekliği, saçmanın BC değeri vs. doğru girilmiş olmalı. ;) Pembe işaretli alan PBR- Point Blank Range yani seçtiğin hedef çapına göre saçmanın düşüşü sırasında hedeften çıkmadan katettiği en uzun ve isabet şansı yüksek mesafeyi temsil eder.


    Hedef farklı yükseklikte ise de, soldaki "Incline" değeri ile oynayıp sonuçları karşılaştırabilirsin.


    Güvenli ve keyifli atışlar..