KOCATURK adlı kullanıcının mesajları

    Dianaların bir negatrif yanıda namlu ucundaki aşırı şoklama idi yeni versiyon olan mod 56 - 470 lerde bu böylemi bilmiyorum lakin Diana lar LW namlu kullansa baya bir hız artışı yakalar. pelleti namluya sürüp arkasından demir çubukla ittirdim namludan çıkmasına 4 cm kadar kaldı çubukla ittirerek namludan çıkaramadım aşırı dardı buda hız kaybına neden olur..

    Çekindiğim kurma sertliğinden ziyade HW 90 da yaşadığım sıkıntılar (isabet, hava kaçırma, aşırı tepme o kadarki gezdeki çentik koptu ) yer yüzünde hiç bir tüfek HW90 kadar zor kurulumaz tek elle 25 kere kurunca artık 2 elle kurmak zorunda kalıyordum.. tüfeğin kurulumdan önceki gasram basıncı 26 bardı..

    Zamanında ilk kullanımda diana 350 ve 54 leri kronografla ölçtüğümüzde 14.3 benjamin pelletler ile Diana 54 3-4m/s 350 den fazla hız veriyordu! 247m/s gibi. 54 e yeşil gres ile bakım yapıp bir 4000 atış yaptıktan sonra ölçtüğümde ise 15.43 promagnum pellet ile 250-253 m/s hız verdiğini gördüm. Dianalarda hız verileri genelde doğru çıkarken Hatsanda çok abartı olduğunu düşünüyorum, sanırım verdikleri hız verileri gamonun platinyum ve türevleri pelletler kullanılarak yazılıyorki zaten onlarıda arazide pek kullanmıyoruz..

    125 kulandım lakin vortex kullanmadım yaylıya göre kurması nasıl , ayın 6 sında mod 87 alacağım...inşALLAH hava kaçırma gibi sıkıntılar yaşatmaz...gerçi 1000 tl verip pcp alsam gücüde 18grain de 230 m/s düşürsem bir 100-150 atış yaptırır ama karasız kaldım...

    Madem 135 125 den güçlü neden tabloda hız verileri aynı görünüyor acaba? Piston çapıdaki 1mm genişlik tabi gücü artıracaktır ! Hatsan nın verilerine oldum olası güvenmemişidir....

    Az gelmesinin nedeni havası azdır , HW 90 çok sertti 2 elle kuruluyordu çok güçlüydü lakin ona göre tepmesi vardı, üzerinde ne gez duruyordu nede başka bir şey, bir turlu isabet sağlayamiyordum , ağır çekim videolarına baktığımda piston darbesinden dolayı namlunun esneyip yalpalandığını gördüm , daha sonraları da gasram contaları aşınıp hava tutmamaya başladı 1 ay kadar kullanmıştım. Bu yüzden sordum sistem olarak baktığımda vortex ,gasram,nitro piston sistemlerin contalarida sürtünmeden dolayı mutlaka aşınıp hava kaçırmaya maruz kalacaktır diye düşünüyorum...

    6 ay önce atış yapmıştım , piknikçiler felan var bu yüzden atış yapılamıyor diyorsanız biz uygun bir yer bulup atışımızı yapıyoruZ.
    Atış yaparken sucuk şiş felanda yapmayı ihmal etmiyoruz.. :) Geçen haftada taşdelende mangal ve atış yaptık orasıda güzel bir yer spor yapanlar , pikniğe gelenler felan oluyor lakin biz efendice atışlarımızı yapıp gidiyoruz.

    Hatsan vortex sistem ile ilgili sorun yaşayanlar oldumu ? Ben bir ara 2 adet hw 90 kullandım ve gasram hava kaçırma, aşırı vibrasyon nedeni ile isabet bozukluğu gibi sıkıntılar yaşatmış idi.

    Bende ingiliz değilim bende TÜRK üm , bir keresinde dürbünün içini açıp incelemiştim ve farkındaysanız dürbünlerde garanti durumu ve ya tamir olayı yok ! Dürbünler çok hassas yapıya sahipler sökmeye kalksan bile dürbün dürbünlükten çıkabilir! :)
    Size bu projede kolay gelsin diyorum....

    Mod 54 dedik diye günaha mı girdik ? Hayır !
    Ben 350TL bütçesi olan arkadaşa git Diana 54 mü al dedim? Hayır !


    54 yaylıda zirvedir, 160TL verip başka bir tüfek ile bu zirveye yaklaşabileceğinizi belirttim, zamanında rahmetli bir arkadaşım mekanı cennet olsun bu zirveye yaklaşmıştı!


    Yazdım ama tekrar yazayım Hatsan 5-10 sene önceki Hatsan olsaydı direk çöp derdim hiç bahsini açmazdım!
    Hatsanın diğer modellerine gelirsek o SAS mış QUADRO tetik sistemi imiş boş iş.. olmamış yani ! quadro sistem tetiği ayarlayıp tüfği doldurdum ve kapatırken patladı ALLAH dan evde kimse yoktu. bu yüzden bu özelliklerede extra para vermeye gerek yok.
    Striker edge nin strok boyuda yeterli isabeti de ve en ucuzu diye öneriyorum.Hatsanın en pahalı yaylı tüfeğinin yapacağı işi fazlası ile stiker edge 160 TL karşılığında yapacağı için o 350 TL bütcesi olan arkadaşa öneriyorum, artan para ile de 2.el dampa ayak veya dürbün alır !


    NOT: Striker edge mod 54'ün yapacağı işi yapamaz ama yaklaşır , mod 54 ün yaptığı işi Diana 460 bile yapamadı!

    mod 54 ile striker i karsilastirmak
    Mercedes ile Tofasi karsilastirmak gibi...
    Isabet herseyin basidir.

    Mercedes ve Tofaş olayı muadil ürünler arasındaki fiyat farkının sebebini soran müşterilere satış stratejisidir.
    Her şeyin başı isabet ise ozaman yaylı tüfekler ile ne işimiz var? PCP almalıyız ! AA 510 xtra fac derim