Thorgal adlı kullanıcının mesajları

    Ben haddim olmadan başka bir alternatif sunayım; Neden Suzuki AN -125 hk düşünmüyorsun şuan kampanyada 2500.- YTL indi fiyatı. 300-400 ytl cebinde kalır. Servisi yaygın, normalde liste fiyatı 2950 YTL

    Kanunlar nerede olursa olsun, hep toplumun gelişmesinin geriden takip eder. Bizde de bazen yasal düzenlemeler bazı konularda çok geç yapılıyor.


    2005 yılına kadar zehirle haşere mücadelesi ie ilgili düzenlemede yoktu şimdi sizinde dediğiniz gibi fare, böcek, yumuşakcalarla zehir vs. kullanarak mücadele için bir yönetmelik var. Kamu sağlığı (hastalık taşıyan kemirgenler), kamu güvenliği (havaalanlarında kuşlarla mücadele), ürünün korunması (karga - domuz vs) için bu zararlılarla eltronik kovucu sersemletici vs. cihazlarla müzadele etmekte bir sakınca yok zira kanun öldürmeye izin verdiği için kovmayada izin verdiği kabul edilir ama, bu cihazlarla trofesi veya eti için hayvan öldürmek - yakalamak suçtur (fiili işleyen için).


    Gene koruma altında olmayan yaban hayvanlarının avlanmanın yasak olduğu dönemlerde dahi, tarım besi ve yaban hayatına zarar verecek şekilde çoğalmaları veya bulaşıcı hastalık taşıdıklarının tespiti halinde (mahalli tarım köyişleri ve orman görevlileriyle) hazırlanacak ortak rapor doğrultusunda belli sayıda yaban hayvanının belli usul ve esaslarla avlanmasına izin verilir.

    Levent Bey; havalısilahlarla ilgili yasal mevzuatta avlanmaya ilişkin ayrıntılı bir madde varmı acaba? Zıraatçı bir arkadaşım zararlı oldukları gerekçesiyle havalısilah ile karga avlanabileceğini söylemişti.Acaba aslı varmı? Başka bir topikte bununla ilgili bir yazım oldu ve Mustafa Serdar abi haklı olarak benden ilgili maddeyi göstermemi istedi.Yardımcı olursanız sevinirim...


    4915 Sayılı Yasa


    Avlanma esas ve usulleri
    MADDE 6. - Avlanma, avcılık belgesi ve avlanma izni almak şartıyla, yasalarla izin verilen silâh, araç ve eğitilmiş hayvanlarla, avlanma plânlarına veya Merkez Av Komisyonu kararlarına göre yapılır.


    Zehirle avlanmak yasaktır. Haznesi iki fişek alacak şekilde sınırlandırılmamış otomatik, yarı otomatik, pompalı ve benzeri yivsiz av tüfekleri ile havalı tüfek ve tabancalar avda kullanılamaz. Eğitilmiş hayvanlarla ve mücadele kapsamında kullanım yeri, şekli ve özellikleri Merkez Av Komisyonunca belirlenecekler dışında kara, hava araçları ve yüzer araçlarla, ses, manyetik dalga, ışık yayan araç ve gereçler, canlı mühre, tuzak, kapan ve diğer benzeri araç, gereç ve usullerle avlanılamaz. Avda kullanımı Merkez Av Komisyonu kararı ile men edilen ses ve manyetik dalga yayan cihazlar, tuzak ve kapanlar ile benzeri araç ve gereçlerin pazar ve ticarethanelerde bulundurulması ve satışı yasaktır. Özellikleri Merkez Av Komisyonunca belirlenenlerin dışında gümeler kurulamaz ve bu gümelerde avlanılamaz.


    Dediğim gibi düzenleme olmadığı için farklı uygulamalar var. Kargaları zararlı oldukları için köylerde avlanmasına görevliler ses çıkarmıyor.

    Merhaba arkadaşlar bir iki lakırtıda avukat olarak ben edeyim :)


    Öncelikle ülkemizde havalı silah sahipliğini, taşımasını, kullanmasını düzenleyen bir özel kanun yok. Tüm T.C. mevzuatını araştırdım sadece 2521 s.k , 4915 s.k ve Oyuncak ithalatı ile ilgili bir yönetmelikte birer madde olarak şöyle bir adı geçiyor sadece. Halböyle olunca uygulamada belirsilikler mevcut ve standart yok. Misal bir arkadaşımın havalı tabancasını polis faturası yanında olduğu halde "gece vakti taşımak yasak" gerekçesiyle müsadere etmiş.


    Sorun nasıl çözülür:


    Kısa vadede, yanınızda faturanızı veya faturanızın onaylı suretini taşıyın. Her hangi bir kamu görevlisiyle münaşakaya girmeyin, nazikçe durumunuzu izah edin. Personelin yaka numarasını veya adını nazikçe öğrenin (sosyal adamlarsınız hepiniz sohbet ortamı açarsınız gerginliğe mahal vermeden). Memurdan sivil ise kimlik göstermesini rica edin, bunun yasal zorunluluk olduğunu hatırlatın. Meskun mahaldışında ise görev belgesini ibraz etmesini aksi taktirde keyfi muameleye mazur kaldığınızı ve madur olduğunuz için şikayetci olabileceğinizi hatırlatın. Buna rağmen her şey ters giderse siz karakola gitmemek için direnmeyin hatta, suç unsuru varsa karakola gitmek gerektiğini ona siz hatırlatın ve gider gitmez Barodan müdafi isteyin ve avukat gelmeden hiç bir suçlamayı kabul etmediğiniz dışında bir şey söylemeyin. Ceza ve Kabahatler kanuna aykırı hareketiniz olmadığını mesnesiz olarak alıkonulduğunuzu daha sonra avukat imzalı ifadenizle ceza ve hukuk davaları açıp hakkınızı arayacağınızı izah edin.


    Uzun vadede;


    Bu forum gibi bilinçli havalı silah kullanıcıları ayrı spor klüpleri kurmalı (atıcılık ve avcılık derneklerinden ayrılmalı) kendi yönetmeliklerini oluşturmalı, müsabakalarını yapmalı, kendi müstakil federasyonunu kurmalı (yoksa diğerlerinin gölgesinde kalır) ve temel kurallarını belirlemeli. Tüm bu aşamalardan sonra zaten yasal düzenleme için uygun ortam doğacaktır.


    Av.Levent Ersahan

    [google][/google]Haklısın hocam, bugün Afrikadaki çocukların da bilgisayar kullanabilmesi için, 100 USD maliyetli pil, elektrik istemeyen kurma kollu notebook üretiyor Amerikan firmaları.
    Gelişimin önüne geçmek, değişimi engellemek daha büyük kötülük olur yeni nesile. Bu teknoloji çocukları fazla hızlı büyütüyor, gerçek hayatı ıskalamasınlar ve çocukluklarını da yaşasınlar istiyorum. Kendi kültürlerine yabancılaşmasınlar. Dengeyi korumak önemli.

    Bir dal parçası ve lastik sayesinde ne mutlu zaman geçirmisiz, ne hatıralar edinmişiz, ne hayat dersleri almışız meğer;


    1- Pratik ol, acele işe şeytan karışır (benim olayım)
    2- Her zaman kendini yaptığın işe ver (rokygs nin tecrübesi)
    3- Su uyur düşman uyumaz (sideprensi07 in hikayesi)
    4- İnsana zarar çevresinden gelir (termopl in anısı)
    5- Damdan düşenin halinden, damdan düşen anlar (quail 'in anısı)


    :)


    ve avcıhocamın anlatığı gibi bir kültür nesilden nesile aktarılan, bölgeden bölgeye değişen ve gelişen


    Şimdiki bilgisayar kuşağı bizden şanslı mı gerçekten?

    Sapanla kendini vuran tek salak çocuk benimdir herhalde. Bi gün kuşu kaçırmayım die aceleyle sapanı sol elle çekip, alışkanlık sağ elimi bırakmıştım. Neticede catal suratıma yapıştı, bi süre yüzümde "Y" harfiyle dolaştım. :)

    TSK, Kırıkkale tüfeklerinden M1 piyade tüfeklerine geçtiğinde, elindeki tüm eski piyade tüfeklerini ABD'ne tanesini 40-50 USD gibi bir fiyattan satmıştı. Şimdi sadece yabancı sitelerde görüyoruz "Turkish Mauser" olarak. Acaba G3 lerin sonuda aynı mı olacak?

    Sanırım sivil korumalar için helikopterlere takılan Dillon makinalı topu jeepe monte etmişler. Araçlar resmi koruma aracı dikkatli bakarsanız.


    Dillon minigun:


    Harici İçerik www.youtube.com
    Dış kaynaklardan gömülen içerik, izniniz olmadan görüntülenmeyecektir.
    Harici içeriğin etkinleştirilmesi yoluyla, kişisel verilerin üçüncü şahıs platformlarına aktarılabileceğini kabul edersiniz. Gizlilik politikamızda bununla ilgili daha fazla bilgi verdik.


    Harici İçerik www.youtube.com
    Dış kaynaklardan gömülen içerik, izniniz olmadan görüntülenmeyecektir.
    Harici içeriğin etkinleştirilmesi yoluyla, kişisel verilerin üçüncü şahıs platformlarına aktarılabileceğini kabul edersiniz. Gizlilik politikamızda bununla ilgili daha fazla bilgi verdik.


    Harici İçerik www.youtube.com
    Dış kaynaklardan gömülen içerik, izniniz olmadan görüntülenmeyecektir.
    Harici içeriğin etkinleştirilmesi yoluyla, kişisel verilerin üçüncü şahıs platformlarına aktarılabileceğini kabul edersiniz. Gizlilik politikamızda bununla ilgili daha fazla bilgi verdik.

    Aslında ATV arazi koşullarında, SUV veya 4x4 tabir edilen araçlardan çok daha kullanışlı ancak, cadde kullanımı zor (virajlarda motosiklet gibi yatamıyor), çoğu ülkede zaten plaka takıp trafiğe çıkamıyorsunuz. Sadece arazi koşullarında kullanmaya izin var. Türkiyede plaka takıp trafiğe çıkanları görüyoruz.


    FUOCO cadde ve çok hafif arazi şartları (toprak, köy yolları vb.)için 4mevsim uygun. Zira ön tekeri kaydırma korkunuz yok.


    RaptorX kardeşim Mp3 maalesef son zamlardan sonra 15.000 YTL gibi bir fiyattan satılıyor.


    Bu fiyata iyi bir atv alıp, çadırınınızı, silahınızı, mühimmatınızı, nevalenizi bir akadaşınızla beraber dağ-taş, çamur, çakıl, akarsu demeden taşıyabilirsiniz.

    Dünyanın en güvenli motosikletlerinden. Bende MP3 var 250 cc lik idealimde bu 500 cc lik motor var.


    Piaggio MP3:


    [Resim Engellendi: http://img411.imageshack.us/img411/4672/piaggiomp320066rm6.jpg]


    [Resim Engellendi: http://img411.imageshack.us/img411/5790/128011220ym2.jpg]


    MP3 e has bazı özellikler:


    * Otomobillerdeki gibi bir el freni mevcut, yokuşta park ettiğinizde orta sehpaya almaya gerek kalmıyor,
    * Ön amortisör durduğunuzda tek tuşla kilitleniyor ayağınızı yere koymanıza gerek kalmıyor.
    * Hareket etmek için gaz verdiğinizde amortisör kilidi otomatik devreden çıkıyor ve virajlarda motosiklet gibi yatıyor.
    * Motor durduğu yerde çalışırken seleye oturmuyorsanız, ne kadar gaz verirseniz verin motor hareket etmiyor olası kazaları engelliyor.
    * Sele uzaktan kumada ile açılıyor.
    * 3 fren diski olduğu için 2 tekerlekli motosikletlerden %25 daha kısa fren mesafesi var.


    Teknik veriler:


    Motor
    Tek silindir 4 zamanlı 4 sübaplı
    Ön süspansiyon
    Çift çelik borulu hidrolik amortisörlü Paralel sistem Park için elektrohidrolik kilit
    Silindir Hacmi
    244,3 cc
    Arka süspansiyon
    Çift etkili hidrolik amortisör, 4 yay pozisyonu
    Silindir Çapı
    72 mm
    Arka Fren
    240 mm disk ile
    Silindir Kursu
    60 mm
    Ön Fren
    240 mm çift disk ile
    Max Güç HP
    22,5 Hp 8.250 devirde
    Jant ölçüleri
    Ön:12"x3.00" Arka:12"x3.50"
    Yakıt
    Kurşunsuz Benzin 95 oktan min.
    Ön lastik
    İç lastiksiz 120/70-12"
    Dağıtım
    Üstten tek eksantrik, 4 sübap ile
    Arka Lastik
    İç lastiksiz 130/70-12"
    Ateşleme
    Elektronik, değişken avanslı
    Uzunluk
    2.130 mm
    Çalıştırma
    Elektrik, otomatik jigle ile
    Genişlik (En geniş yer)
    745 mm
    Yağlama
    Islak karter, pompa ile
    Aks Aralığı
    1.490 mm
    KarterYağ kapasitesi
    1,1 lt
    Sele yüksekliği
    780 mm
    Soğutma
    Sıvı ile
    Kuru ağırlık
    204 kg
    Debriyaj
    Otomatik, kuru tip santrifujlu
    Yakıt deposu
    12 lt, 1.8 lt yedek içinde
    Vites
    Değişken kayışlı aktarım sistemi
    En yüksek hız
    125 km/h
    Şasi
    Çift kaplamalı çelik boru
    Egzost Çıkışı
    Euro 3 normlarında[/QUOTE]

    GILERA FUOCO 500 ie



    [Resim Engellendi: http://img258.imageshack.us/img258/9245/gilera500ie2007021024x7tt2.jpg]


    [Resim Engellendi: http://img218.imageshack.us/img218/8673/gilera500ie2007051024x7rv8.jpg]


    [Resim Engellendi: http://img62.imageshack.us/img62/2123/gilera500ie2007101024x7ft0.jpg]


    [Resim Engellendi: http://img258.imageshack.us/img258/6224/gilerafuocoww3.jpg]



    Teknik özellikler:


    Motor:
    Elektronik yakıt enjeksiyonlu 4 valfli tek silindir
    Hacim:
    492.7 cc
    Bore:
    94 mm
    Stroke:
    71 mm
    Yakıt:
    95 oktan kurşunsuz benzin10-11: 1
    Max güç:
    40 HP (29.5 kW) at 7,250 rpm
    Max tork:
    42.23 Nm at 5,500 rpm
    Starter:
    Electric
    Soğutma:
    Su soğutmalı
    Şanzıman:
    Twist-and-go CVT
    Şasi:
    Yüksek dirençli çelikten çift çatal boru
    Ön fren:
    Paslanmaz çelik çift disk, Ø 240 mm, two-piston caliper
    arka fren:
    Paslanmaz çelik disk, Ø 280 mm, floating two-piston caliper
    Uzunluk
    2,160 mm
    Genişlik775 mm
    Dingil mesafesi:
    1,550 mm
    Sele yüksekliği
    785 mm
    Kuru ağırlık:
    244 kg
    Yakıt kapasitesi:
    12 litre (1.8 litre reserv dahil)
    Maksimum hız:
    145 Km/h
    Emisyon:
    Euro 3