btopak1 adlı kullanıcının mesajları

    Eğer bendeki gibi bir tek parça ayaksa, civatanın girdiği delik boydan boya açıktır, yani ayağın öteki yanından baktığında kırık civatanın ucunu görebilirsin.


    İnce bir matkapla vidanın kırık tarafına 1 mm derinlikte delik aç, matkap çapından biraz daha geniş ağzı olan ucuz bir saatçi tornavidasını o deliğe çekiçle sapla, ne tarafa dönerse çevir gitsin. Ya geriden çıkar, ya ileriden.



    Kolay gelsin.

    Tüfeğin önce ileri gittiği fikrine katılmıyorum. Tetiği çektiğimizde piston ileri fırlar, momentumun korunumu gereği tüfek te aynı enerjiyle geri itilir. Yani piston kütlesi x piston hızı = tüfeğin kütlesi x tüfeğin hızı olacağından, yaklaşık 500 gramlık piston yaklaşık 4000 gramlık tüfeği ancak pistonun sekizde biri hızla geri itebilir. Piston silindir duvarına çarptığında veya sıkışan havanın etkisiyle durduğunda da aynı şekilde tüfeği öne doğru çeker. Bu durumda piston hafifledikçe veya tüfek ağırlaştıkça tepme-çekme hızları azalır.



    Tüfek geriye doğru yay tarafından itilirken, dümdüz geriye gitmek yerine ağırlık merkezi etrafında dönmeye çalışır.



    http://www.arld1.com/



    Belirttiğiniz gibi kundağa ağırlık eklendiğinde tüfeğin toplam kütlesi artacağından tepme de daha az hissedilir. Ancak benim araştırdığım konu, ağırlığı dipçiğe değil yukarıya eklemek, böylece dönme hareketini de önlemek.



    Ayakta yapılan atışta sol el tüfeği yaklaşık olarak ağırlık merkezinden kaldırdığı için dönme hareketi çok olur, bipodla yapılan atışta ise bipod tüfeği çok ileriden kaldırdığı için dönme hareketi zor olur.



    Yukarıdaki animasyonun olduğu adresteki diğer animasyonların da çok faydalı olduğunu düşünüyorum, izlememiş arkadaşlara tavsiye ederim.



    Saygılar,


    BT

    Selamlar,


    bu konuda saçma sapan işler yapıyor olma ihtimalime karşı çok düzenli denemeler yapmadım, sizlerden gelecek yanıtlara göre daha detaylı çalışacağım. Aşağıda hafif saçma ve ağır saçma (H&N baracuda) ile yaptığım çekimler var. Her bir çekim yaklaşık 2 saniye sürdü. Hedef namludan yaklaşık 15-20 cm ilerideydi, herhangi bir destek kullanmadım, diz çöküp salladım. Salladım derken atışın kalitesini de anlatıyorum, amacım sadece tetiği çektikten sonraki namlu hareketini yakalamak olduğundan öncesinde namlu biraz oynuyor.


    Yaptığım ağırlıkların ve silahın ağırlık merkezinin yerini de bir iki gün içinde fotoğraflayabilirim.



    http://rapidshare.com/files/34…4/dengesiz_hafif.rar.html



    http://rapidshare.com/files/346632131/dengeli_hafif.rar.html



    http://rapidshare.com/files/346632133/dengeli-agir.rar.html



    Yorumlarınızı bekliyorum, teşekkürler.



    BT

    Selam arkadaşlar,


    Şöyle bir teorim var:
    Bildiğim kadarıyla tüfeğin tepmesinin sebebi, pistonun hızla ileri doğru hareketi. Eğer tüfeğin ağırlık merkezi, pistonun hareket ekseniyle aynı çizgide olursa, tüfek sadece geriye teper, namlunun yukarı veya aşağı hareketi engellenmiş olur. WS special tüfeğimin piston eksenini bulduktan sonra, dürbün ve dampa ayağı da taktım ve ağılık merkezi piston eksenine gelene kadar dampa ayağın civatalarına bağladığım bir sac parçasına civata ve somunlar sıktım. Sonuçta ağırlık merkezi tam olarak pistonla aynı hizaya geldi. Tabi ağırlık eklemek yerine dipçik ve kundaktan ağırlık azaltmak daha iyi olacak, ama şimdilik sadece deneme yapıyorum.


    Hızlı bir kamerayla fotoğraflar çektim, gözlemlerim şöyle (sitede paylaşamıyorum, yüzlerce bmp dosyası var ve özel yazılımla izleniyor):
    Hafif saçmalar, tüfek namlusu tepip yukarıya hareket etmeden önce namludan çıkmış oluyor.


    Ağır saçmalar (H&N baracuda) namlu yukarı hareket ettikten sonra namludan çıkıyor. Tüfeğin ağırlık merkezi ayarlandıktan sonra, tüfek önce geriye, saçma çıktıktan sonra hafifçe yukarı tepiyor, sonuçta tepme öncelikle geriye olduğundan hedefi tutturmak kolaylaşıyor.
    Ağırlık merkeziyle ilgili benzer çalışmaları veya bilgisi olan var mı acaba?


    Teşekkürler.
    BT

    Arkadaşlar yukarıda fotoğrafını koyduğum piston ve yay dengeleyici modifikasyonu felaketle sonuçlandı:


    Pistona açtığım kanallar pistonun arkasının vuruşuna dayanamadı, piston tirbüşon gibi oldu, silahı kurarken kurma kolunun ittiği tırnak pistona sürtünce farkettim. Silahı açtığımda plastik yay dengeleyicinin de dibinden kırıldığını gördüm. Yeni piston yaptırıyorum, 1050 çelik kullanacağım ve bu sefer kanal açtırmayıp pistonun ucuna yakın, keçenin biraz arkasından çepeçevre delikler açarak hafifleteceğim. Bu arada pistonun gerisine, tetiğin tuttuğu yerin hemen önüne teflon bir bant yerleştirip pistonun kovan içinde merkezlemesini ve daha az ses yapmasını sağlayacağım.


    Hatsan' dan piston istedim ama daha cevap alamadım. Bu arada saçma üzerinde yiv set çizgileri olmamasının normal olduğunu, bu izlerin olmaması için ve namlu içinin kurşun dolmaması için yivlerin özel bir yöntemle yapıldığını söylediler.


    Yeni fotoğraflar ekleyeceğim.

    Forumu iyice okuyup sonra tadilata giriştim, çok değerli bilgiler var, bu değerli kaynak için tüm forum üyelerine ve ustalara teşekkür ederim.


    Bir sonraki dağıtışımda keçenin tam ortasındaki metal kısıma yaklaşık 10 kuruş çapında ve 1 mm kalınlığında poliüretan bir parça gömmek istiyorum, piston sona dayanırsa sesi ve keçeye gelecek zararı azaltmak için. Yaptığımda fotoğrafları eklerim.


    Bu silahta Gamo pro magnum ve HN exact diabolo pelet kullanıyorum, yani oldukça ağırlar. Attığım peletleri incelediğimde hem uçta, hem etekte namlunun düzgünce ezdiği yerleri görebiliyorum, ama hiç yiv set izi görünmüyor, sanki düz borudan çıkmış gibiler. Namlu içinde yiv set var, bir satıcıda başka torpedo 150 namlularına baktım, aynı derinlikte yiv set açılmış. Pelet üzerinde iz olmaması sizce normal midir?


    Teşekkürler.

    Selam arkadaşlar,


    Hatsan Webley Scott Special 5.5 modeli tüfeğimi dağıttım. Piston içinden epeyce çapak çıktı. Keçeye saplanan çapakları iğneyle temizledim.


    [Resim Engellendi: http://s3.directupload.net/images/100122/temp/zf7z33ne.jpg]


    Hepimizin bildiği gibi fena halde tepiyordu, piston üzerine kanallar açtım ve yayın ucundaki çelik dengeleyici yerine kestamit parça yaptırıp taktım. Pistonun toplam ağırlığı oldukça azaldı, ama telaş içinde tartmadım.


    [Resim Engellendi: http://s7.directupload.net/images/100122/temp/hvjdy63o.jpg]


    Tetiği dağıttım, temizledim ve kırmızıyla çizdiğim yerleri ince zımparayla parlattım.


    [Resim Engellendi: http://s2.directupload.net/images/100122/temp/sbsr7hva.jpg]


    Sonuçta silah daha az tepiyor, tetik daha yumuşak, ancak kronometrem olmadığından namlu çıkış hızındaki değişimi bilmiyorum. Sanırım silahın gücü azaldı (piston ağırlığı azaldığından), ama emin olamıyorum.


    Atış sırasında mekanik bir çarpma sesi geliyor, piston silindirin sonuna çarpıyor olabilir, ama otomobildeki avans ayarı bozuk olduğunda çıkan vuruntu sesi de yanlış olarak subap şakırtısı olarak bilinir. Şu anda hem kıvılcım hem duman üretiyorum, yani silindirde yanma var, vuruntu sesi buradan geliyor olabilir. Bir süre sonra yanma kesilmezse açıp yağı temizlemem gerekecek.


    Değerli yorumlarınızı bekliyorum, teşekkürler.