Avcıhoca adlı kullanıcının mesajları

    Alıntı

    TheNightHawk®
    İçini açmak kolay da hele o BB şarjörünün yayı varya insanı çileden çıkartır


    O sıkıntıyı ben de yaşıyordum,yay yatağına yarım parmak gresi yiyince aklı başına geldi :thumbup:.
    Arkadaşlar ,ayrıca bu tüfeğin namlusundaki set yüksekliği ve yiv derinliği saçmayı (pellet)güç modifiyelerinde kavrayamaz pozisyonda yani çok zayıf ,yiv ve seti derinleştirmek de pelletin daha sıkı kavran masına saçmanın (pellet)çıkış hızının düşmesine sebep olacaktır

    Piston sırtındaki yüzeyde yağın bitmesi ile birlikte piston kuru çalışmaya başlar ve pistonun her hareketi beraberinde yağ yakmayı ve bu yanma piston ve gövde içindeki yağın azalmasına sebep olur amacım pürüssüz yüzeyde tutunmaya çalışan yağa uygun bir iklim yaratmak ,yağın azalması ve buna bağlı olarak bakım ömrünü uzatmak .Yaylı tüfeklerimizin bir miktar dizellemeyle çalıştığını düşünecek olursak ,gövde ile piston arasındaki git-gelde yağ sıyrılmakta ve dizelleme için harcanılması gereken yağ oranı atış yaptıkca azalmaktadır, işte buna çare olarak gövde içindeki pistona gelip sürtülen yüzeyden iç oyuk ve çiziklerle yağın muhafaza edileceği düşüncesiyle hareket ettim ,böylece keçe yağlanması ve dizelleme (istenilen düzeyde)suretiyle çalışan prensibi desteklemek istedim.

    airgunturk.com/attachment/2349/
    Plastik keçeye yandan bakış
    airgunturk.com/attachment/2350/
    Kurma kelebeği ilerde ,namlu düşkün pozisyonda ve kurmaya hazır
    airgunturk.com/attachment/2351/
    Kurma kelebeği geride ve namlu atışa hazır
    airgunturk.com/attachment/2352/
    Kurma kelebeği tam oturmalı
    airgunturk.com/attachment/2353/
    Vidalarken fazla sıkmamak gerek kundağı çatlata biliriz ;avuclarımız hafif acıyınca tornavidayı brakmak lazım
    airgunturk.com/attachment/2354/
    Kundağını açık meşe renkli vernikle boyadım
    airgunturk.com/attachment/2355/
    Deneme atışlarım
    airgunturk.com/attachment/2356/
    Taburede teste devam



    Emeği gecen Nucleex kardeşime ve yine Cebrail kardeşime teşekkürler,saolsunlar günün her vakti bana katlanıyorlar

    airgunturk.com/attachment/2339/
    Tüfeğin kundaktan ayrılmış hali
    airgunturk.com/attachment/2340/
    Tüfeğin gezine yandan bakış
    airgunturk.com/attachment/2341/
    Tetik tedribatını pimlerinden kurtarıp bağlandığı unsuru gövdeden sola döndürerek çıkarttım
    airgunturk.com/attachment/2342/
    Namluyu gövdeden ayırdım ;pullara dikkat çok hassas
    airgunturk.com/attachment/2343/
    Namlu saçma (pellet) contasını yeniledim
    Contanın hemen altındaki yarım silindire gövdede hareketlendirilmiş diğer silindir dönerek oturuyor ,bu hareketten önce yine bu silindirin altında 3mm eninde açılmış delme yuvaya ,yine gövdede sabit çelik uclu burun girerek hazırlık kapatmasını sağlıyor bu işlemden sonra silindiri yandaki kolu cevirerek döndürüp namludaki yarım silindirde yuvalanmasını sağlamış oluyoruz .Bu sistem kurma namlulardaki en hassas sistemlerden biri diyebiliriz çünkü kolu geriye alıp silindirler yuvalandığı zaman boşluk neredeyse sıfır
    airgunturk.com/attachment/2344/
    Gövdedeki silindir açma pozisyonunda ve burun çıkması
    airgunturk.com/attachment/2345/
    Piston kurma kolunun çengel kısmı ;bu kısım piston kurulup namlu kapanmadan tetikleme yapılması suretiye çatlamıştı ,çatlak kısmı boşaltıp çelik elektrotla doldurdum işlem sırasında çelikte oluşan gerilmeyi aldım
    airgunturk.com/attachment/2346/
    Piston dışına küçük oyuklar açıyorum, geresin yuvalanması için
    airgunturk.com/attachment/2347/
    Daha sonra sımpara ile çizikler açarak gresin daha fazla tutunmasını sağlıyorum
    airgunturk.com/attachment/2348/
    Pistona taktığım plastik keçe, vidanın keçeyi iç kısmından etraflıca kavramasına ve dışarı cıkmamasına özen gösterdim

    Yay tapasının arkasından gelen gövdeden tüfeği sabitleyen vida olacaktı o vida sağlam mı?döküm gövdeye bağlanan elliklerde fotoğrafta yok kırıldımı? hatsan gezi olur ama eski tip olandan bulursan vida yerleri denk gelir;fazladan yay var ,birde plastik keçe ama keçeyi işlemen gerek keçeye vida için yatak açabilirim dersen göndereyim

    İncelediğim Hatsan mod 125'te de yiv araları çok ince bir yapıya sahip ,bu inceliğin yanında oldukçada derin ve mevcut bu derinliğe pellet uçlarının yetişip namluya oturması çok zor ,bunu aşırı yumşak pellet kullanımıyla aşılır gibi düşünülsede tüfeğin mevcut olan gücü yumşak ucları ilk tura gelmeden bitiriyor ,traşlanmış pellet etekleri jikroskobik etkiden uzak ani hızlanmayla karşı karşıya gelidiğini düşünüyorum doğal olarak ,ben bir tüfeğin namlusuna bakarak yazdım bunları arkadaşlar yorumumdaki hata elimdeki materyalden kaynaklı olbilir

    Çok güzel bir motor,honda titan 125cc kullandım 60km hıza ulaşınca motorda bir titreme oluyor ama bu yamahada öyle bir şey yok, biyel kolundaki balans çok güzel alınmış tabiri caizse zıngırdama olayı yok binen kullanan arkadaşlarda çok memnun ,yakıt düşük .Modifiye için pistonu büyütür dişlileri ile oynarsın ama hiç gerek yok bu ağırlıkta motor için hoş bir binimi var, benden tavsiye çıkar bu motora ama ikinci ellerine de bir baksan şöyle ;10 bin kilometreye kadar olanlarına tavsiye ederim hesaplı olur.

    kaucuklu greslerde değişik renklerde olabiliyor lakin farklı viskosite(Viskozite ne demektir? Yağın en önemli özelliklerinden biridir. Kısaca yağın akmaya karşı gösterdiği direnç veya yağın kalınlığı olarak tanımlanabilir) değerlere sahip oluyorlar bunların içinden ağır hareketli katranımsı olanı tercih et,baban tamirci ise yağcılardan temin eder fiyatı ise 6-7 ytl gibi

    Alıntı

    Kazimusta


    benim hatsan mod 125 in tetik hassasiyet vidasını sonuna kadar sıkmama rağmen vidanın ucu dışarıya çıkmıyor ne oldu acaba kırıldı mı yoksa bunun orjinalinde de mi aynı?


    yani viday ha sıkmışsın ha sıkmamışsın bişey değişmiyor. bana biri bunu anlatır mı?


    Tetik plastik , maliyeti düşünülerek plastik yapılmış yada zaten ağır olan tüfeği hafifleştirmek babından düşünülmüş olabilir .Plastik tetiğin omuzladığı kısım çelik tir ki plastiğin çelikle olan bu münasebeti ne kadar dayanır, işte bu sebele çelikle plastik kısmın görev yaptığı yani bir biriyle olan sürtünmesinde tetik altından çelik oranı düşük bir vida plastik tetiğin içinden geçirilerek çelik parçayla olan münasebeti sırasında kısa zamanda törpülenmemesi için plastik tetiğin mukavemeti artırılması düşünülmüştür.
    Bu vidayı sonuna kadar sıkılı tutmak gerekir ki vidanın alt ucu tam sürtünme bölgesine böylelikle ulaşır ,bu arada tetiği metalden yaptırıp içinden 4 lük simetrik vida yatağı acılıp vida ucuyla iç kurtarma kancasına bu vida ayarlanarak yaklaşıp uzaklaştırmak suretiyle tetik ayarı elde edilebilir fakat bu plastik vida için söz konusu değil çünkü plastik içindeki vida sac vidası bu vidayla ayar olmaz (vidayı değiştirip uzatıp alt tetik kancasına yaklaştırma düşünülürse )kısa zamanda plastik içindeki yatağını bozup tehlikeli hale gelir tetik hareketini bozabilir yanlış zamanda tetikleme yapar çok hassas bir nokta güvenliğimiz olduğu için belirtmek istedim modifiye yapayım hassas tetik elde edeyim derken Allah muhafaza başımızı ağrıtmayalım, ilk sayfada resim 32 ye de bir bir göz atarsınız,kolay gelsin kazımustam

    Teşekkürler arkadaşalar yüreğinize sağlık,


    Smkda dürbün kızağı var gücüde tatminkar ancak,önce kundak yapılması gerekir ve tabiki piston conta ve yayla da tamamlanırsa sonucu sizi üzmez

    Alıntı

    Jay
    Elinize sağlık hocam. Çalışma baya farklı olmuş. Ayaklığın çalışma sistemi hoşuma gitti. Aynısını cfx e yapmayı düşündüm ama kundağa kıyamadığım için ellememiştim. İç aksamda ne gibi değişiklikler var peki ? Performans nasıl ?


    İç aksamda yay ve piston keçesi ayrıca pellet yükleme yuvasındaki conta oldukça kalitesiz fakat kundaklarının yeniden yapılması şart baştan savma ,ben yaparım namlusu ve gövdesi iş görürmü dersen evet,fakat alırken deneyerek seçerek tüfeği aldım buda göz önünde bulundurulmalı