Posts by AliB

    İyi forumlar beyler. Bu iki tüfek arasında çok fark varmıdır güç, atış sayısı ve isabet hususlarında? Bilgisi olan arkadaşlar paylaşırsa çok sevinirim. Baya araştırdım video izledim. Yorumlara baktım. Ama hala tam emin olamadım. 100 fps daha güçlü yazıyor fabrika verilerinde long lw modeli için ama ne derece doğrudur bilemiyorum pek kıyaslayacak videoya rastlamadım. Long model Lw namlu haliyle daha kaliteli. Onun dışında ne güç ne isabet ne de atış sayısı pek bir fikrim yok. Regülatör taktıracak şekilde sormuyorum rgsiz olarak düşünelim.

    Regülatörlü tüfek sonrasında regülatörsüz bir tüfek sizi isabet olarak tatmin etmeyecektir diye düşünüyorum.

    At44 tactical long lw nin görüntüsü harbiden çok hoşuma gitti. Gez arpacık falan olmasıda. Dediğiniz gibi regli bir tüfek kadar tatmin edemez belki ama heves işte :)

    Sn.AliB., mega-long ikilisinde mukayeseli bilgi verecek tecrübem yok.Regulatorlu beğendiğiniz bir silahınız varken mega-long sizi tatmin etmeyebilir, yüksek hacimli modelleri de göz önünde bulundurunuz.Aslında yeni nemesis almama rağmen (6.35 kullanıyorum)hala gözüm effectoda, çünkü bir tekrar yada benzeri silah değil, 6 yiv set (işe yarıyor ise)LW namlu ve regülatör var, ve hepsinden önemlisi malzeme kalitesi övülüyor. Halimiz nolacak bilmiyorum:)

    Haklısınız Umtys Bey☺ 500 cc modellere tüp kullanmak istemediğim için bakmıyorum. Pompayla doldurmakda olmaz galiba 500cc yi. Pek bir bilgim yok yani. Ondan dolayı kısıtlı sayıda tüfeğe bakabiliyorum.

    Sn.AliB, gayet güzel bir şekilde araştırıp sonuca varıyorsunuz.Şimdi ben size başka bir açı aktarmak istiyorum; pcp kullanımının kendine has olmak üzere tüm havalı silahlarda amacınıza giden yolda birden fazla değişken vardır.Bu noktada tüm forumda en yararlı bulduğum başlıklardan biri de "başlarken yaptığım yanlışlıklar" dır. Amacımızın ne olduğunu kesin olarak saptamadan araştırmaya başlamak bence en sık yapılan hatadır, güç- tahribat, stabilite, istikrarlı isabet- grupman, uzun mesafelerde istikrarlı isabet- vs.deneme şansınız olursa ne ala, yoksa YouTube'un yolları taştan o da güvenilir kaynaktan olursa tabii. İsabet denmiş, ben size şu kadarını söyleyeyim, imzama baktığınızda anlarsınız,türk havalı silah sanayinde istikrarlı -standart üretim yok, şans ve serviste yanlışları doğrulama var.Ne alacaksınız alın, ama, eğer sök tak kendiniz tamirat yapamıyorsanız , "grupman yapmıyor bu kardeşim" dediğimizde 2 günde namluyu değişip teslim edebilen marka bellidir.

    Güce fazla takılmayın, en istikrarlı isabet- atışları 850-950 FPS bandında yapılır.Genel kabul gören 50 yrd 1 inch grupmanı yakalayabilir bunu da istikrarla tekrarlayabiliyorsanız hakikate ulaşmışsınızdır.Bunu yaptıktan sonra artık nefes, duruş, kalp atımı, pellet ayıklama(çap -pelletgage, ağırlık -kuyumcu tartısı) indeksleme sorunları için tekli yükleme, pellet yağlama, air stripper, tüpe bağlı şekilde uzun süreli sweet spot tabir edilen tüfeğin sevdiği basınçta atış yapma, kapalı poligon atışları vs.ile bunu daha da küçültmeye çalışın

    Mega -long ikisinde de güç ayarı yapılabilir, düğmesi var açar tahribat için atarsınız.

    Ben Maxi ve kısa at 44 arasında(benzer ürünlerdir) seçim yapıp bin sefer daha almam gerekse bininde de maxiyi alırım

    Sn. Umtys, çok güzel açıklama yapmışsınız elinize sağlık. Ben bu konuda sizin kadar tecrübeli ve bilgili degilim zaten. Şimdi elimde flashpup rg modeli var ve harbi çok memnun olunacak bir tüfek. Orta güç bir tüfek ama. Ondan dolayı amacım ondan daha güçlü, atış sayısı ve isabeti fena sayılamaycak bir tüfek almak. Envanterimde bulunmasını istiyorum yani. Kral maxi ile kısa at44 arasında kalsam sizinde dediğiniz gibi kesinlikle hiç düşünmeden maxi alırım. Ama at 44 long lw ile kral kuncher mega arasında kalınca karar veremedim. Sadece izlediğim birçok videoya göre konuşuyorum. Aynı sınıfta olan iki tüfek gibi geldi bana. Ama 44 longun tactical olanı, gez, arpacık olması hoşuma gitti baya. Sizin fikriniz nedir bu konuda eğer bilgi sahibiyseniz fikir sunabilir misiniz? Hangi silah stabil olarak daha çok atış yapar, hangisi daha iyi grupman çıkarır, hangisi daha güçlüdür. Kullanan birinden duymak daha iyi olur.

    maxi ile at44 aynı kategorilerde bir urun değil at44 'le kral megayi karşılaştırmak daha doğru olur. At44 long için nokta atis diye arastirin çıkacaktır atış sayisi. Benim size tavsiyem bu iki eski modelden uzaklaşıp daha yeni modellere yönelmemiz. Ben de bu iki urun arasında çok gidip geldim hatsan flash pup RG modeli önerebilirim size. Regülatörü yeni bir pcp arastirin ben kullaniyorum çok memnunun. Pompa ile dolum yapıyorum 3 dakka 5 dakka ancak sürüyor. Iyi aksamlar.

    Hatsan flashpup rg 5.5mm sahibiyim gerçekten çok güzel tüfek. Buna ek olarak daha güçlü bir tüfek araştırıyorum şu an. Yalnız pompa kullandığım için max 330 cc falan olmalı tüp. Flashpup rg 255 cc mesela. Evet kral mega daha mantıklı kıyas olarak ama maxinin ciddi anlamda fazla stabil atış sayısı var megaya göre. 5 6 şarjör optimal hızda atıyor diyebilirim. Yani 60 70 atış. Ve izlediğim videolarda çok fazlada güç farkı yok. 30 40 fps gibi bir fark. Eğer at44 longun atış sayısını ve gücünü beğenirsem onu düşünüyorum. " At44 long için nokta atis" diye aratacagım şu an. Ama tabiki önerilere açığım. Hangi tüfek yeni hangi tüfek eski model pek bilmediğim için gelişi güzel hepsine bakıyorum.

    Düzenleme : Buldum hocam videoyu. Teşekkür ederim. Jsb heavy 18.13 grain pellet ile At44 long modeli 4 şarjör yani 40 atış stabil sıkıyor. 877fps ile başlayıp 936fpsye ulaşıyor ve tekrar 877fpsye inmesi tam 40. atışta oluyor. 50. atışta 823 fpsye düşüyor hız.

    Kral maxi jsb 15.89 grain pellet ile 940 fpslerde sıkıyor 60 atış. Aslında 915fps ile 958fps arası degişiyor hızı. Ama en çok atışını 940larda yapıyor. Yalnız dediğim gibi 15.89 grain pellet ile yapıyor bunu. 18.13 grain ile ne yapar bilemiyorum video bulamadım çünkü. Bulabilirsem onuda paylaşacağım.

    Düzenleme 2 : Kral maxi jsb 18.13 grain ile video buldum. 850 fpslerde sıkıyor. Baya stabil. Ve tam 7 şarjör yani 84 atış yaptı stabil olarak. Orta güçte ama baya stabil atış yapan bir ürün. Mega 3 şarjör yani 36 atış 900 üstü sıkıyor hatta 970 fpsleri görüyor. 4. şarjörden itibaren 900 fps altına düşüyor ve 48. atışa kadar 836 fps ye kadar düşüyor. Yani Kral mega ile at 44 long benzer ürünler mega az bişey daha güçlü sadece ve kralın grupmanı daha iyi gibi. Kral maxi ise atış sayısı çok daha fazla olup daha güçsüz olan bir ürün.

    Bununla ilgili internette çok ca video var bakabilirsiniz. Neyle dolum yapacaksınız. Güç mu isabetmi sizin tam olarak isteklerinizi açarsanız daha iyi yardımcı olur forum. Ayrıca forumda da bunla ilgili çok ca yazı ve koni var. Biraz arastirin derim..

    Pompa ilendolum yapacagım için tüp hacmi çok yüksek bir pcp istemiyorum. Baya araştırma yaptım bu 2 tüfekle alakalı. Kral maxi ile ilgili birçok video buldum ama at 44 long modeli için istediğim şekilde video bulamadım. Ben güç ve optimal hızda çok atış sayısı istiyorum. At 44 longun bu konuda nasıl olduğuna dair video görmedim. At 44 modeli için var ama long için bulamadım. Kral maxi ile çok fps farkı var mı ve atış sayıları farkı nedir bunu merak ediyorum.

    Yanıtsız kalmış, forum bu ara biraz sakin.Yorumlarda görüleceği gibi her ikisinde de güç ayarı yapılabiliyor ancak kralda el altında bir düğme ile daha kolayca yapabilirsiniz. at44Long modelini Maxi ile karşılaştırmak da hatalı, muadili kral Megadır.Grupman anlamında elimdeki Maxi puncher, at 44 den iyidir.

    Merhabalar hocam. Ben de at44 long model ile kral puncher maxi kıyaslayıp seçim yapmak istiyorum. Kral maxinin optimal hızda atış sayısı kral megaya göre de hatsan at44 longa görede çok daha fazla. Ben at44 longun optimal hızda kaç atış yaptığını ve fps rakamını merak ediyorum. Aynı zamanda kaç fps bir fark var at44 long ile maxi arasında.Elinizde varmış galiba bilgilendirebilirmisiniz. Ve öneriniz hangisi olur.

    kardeşim 130 bara kadar 125 bara kadar 50 atış yaptı zaten 55 reguleli atış verir diyor fabrikada. Ben tam milimetrik olarak sana nasıl hesaplayım özel olarak sana atış sayısını hesaplayamam. Sana ortalama değerler veriyoruz. 55 reguleli atış 50 oldu bende demekki tam 200 bar basamamışım. Belki 205 bar bastım 57 atış verdi. Bunun böyle milimetrik hesabını ben yapamam. 15.89 gr ile 920 fps falan atıyor. Daha ne bilgisi verelim anlayamadım...

    Gayet ılımlı bir şekilde yazdım güzel kardeşim bu agresiflik ne böyle. Neyi yanlış anladınız anlamadım o kısmı. Bu tüfekten alacagım için biraz ayrıntıya girdim sadece. Peki yinede çok sağolun verdiginiz bilgiler için. Gayet yeterli görünüyor tüfek.

    45 50 atış arası

    200 bardan 100 bara kadar 6 şarjör yani 72 atış yaptı demiştiniz. 200 120 arası burdan yola çıkarsak 20 bar farkla 1 şarjör oynamalı diye düşündüm yani 60 atış eder o da. 45 50 atış demişsiniz yanlış hatırlıyor olmayasınız:)

    Fps değeri ölçemedim crony yarın geliyor ölçücem. Fabrika verileri jsb 18.13 gr 830 850 fps civarı yazıyor. Benim de tahminim o yönde. Ben bugün 15.89 jsb ile atış yaptım grupman olarak da iyi. Güç olarakda orta güç bir pcp diyebiliriz.

    Ölçümleri paylaşırsanız veya video paylaşırsanız çok iyi olur. Fabrika verileri 830 850 fps civarı yazıyor doğru ama o jsb 18.13 grain pellet ile. Siz 15.89 grain kullanırsanız muhtemelen 900 fpsyi geçecektir hızı.

    Hocam merhaba bugün atışa gittim. Ve çok güzel grupman çıkardı tüfek çok güzel hem sağ hem sol elle kullanılıyor. Ben solak olmama rağmen çok rahat kullandım. 200bar 100bar arası 6 şarjör attı 25 ve 40 metre grupman yaptım ucan paletler hariç çok iyi grupman çıkardı. Çok kullanışlı sağlam kaliteli bir urun yapmışlar. Herkse tavsiye ederim. Regülatör 120 bardan sonra devre dışı kaldı. 40 metre atışlarında hiç bir değişiklik olmuyor. Ben pompa ile kullaniyorum 102 pompada 100 den 200 e çıkıyor. Kral marka pompam var. 25 metre de tek delik yaptı. Jsb 15.89 pellet kullandım elimde o vardı. Memnunum dipçiği okadar kaliteliki sanki kaplama gibi. Inşallah da memnun bırakır. Korkmadan alinabilir. Regülatör olması çok güzel. Herkse kolay gelsin

    Eyvallah hocam cevabınız için. Peki 120bara düşüp regülatör devre dışı kalana kadar kaç şarjör atış yapıyor tüfek? Fps degeri ölçtünüz mü en çok merak ettigim kısımlardan birisi?

    Kral puncher armour 5.5mm ile hatsan flashpup rg 5.5 mm arasında seçim yapamıyorum. Kullanıcıları varsa yorum alabilir miyim? Hangisi optimum hızda daha çok stabil atış yapıyor? Hangisinin fps degeri daha yüksek? İsabetleri nasıl? Bilgilendirebilirseniz çok sevinirim. Metehan arkadaşımızın kral armour ile fps videosunu izlemiştim. 16grain pellet ile ilk 4 şarjör yani 48 atış 850 870 fps arası sıkıyor. 5.şarjörde de gayet istikrarlı. 810 fpsye düşüyor hız 60 atış sonucunda. Sanki regulatörlü gibi davranıyor tüfek. Ama flashpup rg ile ilgili böyle bir video bulamadım. Var olan videolar flashpup qe version. Muhtemelen regulatörsüz olan yani.

    Bugün tüfek geldi görsel olarak çok hos kaliteli ürün üzerinde bayağı çalışilmis regülatör bar göstergesi de var. Foto yükleyemedim. Omuza falan çok güzel geliyor ayakta atış imkanı sağlayacak agirlikta 3.4 kg geldi tartıda tarttım. Regülatör 120 bara ayarlı. Atışa gidemedim. Arkadaşın crony cihazıyla atışlarında çekip yüklicem. Gurupman olarak neler verecek bakalım. Alacak olan arkadaşlara tavsiye ederim ahşap kundağı çok kaliteli. Pürüssüz harika bir kundağı var kurma kolu sert olur demişlerdi çok rahat işaret parmağınla açıp kapattım. 255cc 200 bar tüpü var. Haziran 2018 tarihli. Inşallah grupman beni memnun eder. Regülatör neler yapacak hepsini paylaşıcam. Burdan bilginler ava çok teşekkür ederim hediyeleri ile olsun ilgisi ile olsun paketlemesi hızlı teslimat için teşekkürler. Görüşmek üzeri herkese iyi günler.

    Biran önce bilgilendirebilirseniz çok sevinirim hocam çünkü kararsız kaldıgım iki silah yüzünden sipariş veremiyorum.

    Ben de hatsan flashpup rg ile kral punch armour arasında kaldım. Bir türlü karar veremiyorum. Bu başlıkta paylaşılan video muhtemelen regulatörsüz version.

    Merhaba iyi forumlar. Kral puncher mega w almayı düşünüyorum. 330cc tank hacmi. El pompası ile doldurabilir miyim yoksa illa scuba tüp gerekir mi? Eğer ki el pompası ile doldurabilirsem çok vaktimi alır mı? Merak içerisinde cevap bekliyorum😅

    Düzenleme : 2. el hatsan pcp pompası satacak arkadaşlar yazabilirler mi.

    Eyvallah hocam ilgilendiginiz için ama elimde crosman gi model 1911 mevcut. O da 10 numara silah. 420 430 küsür fps sıkıyor 70 80 atış. Üst mekanizmayıda kitliyor dediginiz gibi son bb den sonra. İsabetide yerinde. Benzer model linkini attıgınız silahla. Ondan dolayı farklı bir model istiyorum. Aslında şu aralar beretta m92, crosman pfam9b tarzı silahlara taktım. Gerçek tabancada üst sürgü kitlenince mermi kovanının fırladıgı bi boşluk oluşur ya. Bu tabancalarda da mevcut bu. Görüntü çok estetik oluyor. Yalnız fps degerleri çok düşük. 290 312 vb gibi fps degerleri var. Crosman pfam9b 400 fps gösteriyor ama yorumlarda yanına yaklaşamıyor deniliyor. Hani boncuk atar gibi bi silah almak istemiyorum. Ama böyle bi tabanca almak istiyorum. Kullanan veya bilgisi olan arkadaşlar varsa bu konuda yardımcı olabilrlerse çok sevinirim. Dedigim özellik bulunan ve gücü ortalama üstü olan en azından. Yanlış hatırlamıyosam 'Mno' isimli arkadaşımız kwc beretta m92 kullanıcısıydı. Belki bu silah ve benzerleri hakkında bilgisi vardır ve güzel bir cevap alırım diye umuyorum :)

    Not : Co2 tüp harcama miktarıda önemli. Yani öyle sadece 40 45 iyi atış yapmasa iyi olur.