Weihraucher hw100 de ayar imkanı kısıtlı aşırı Uçlar mekaniğe zarar veriyor. Ayar sadece ince ayar gibi görülmeli ve o şekilde hareket edilmeli. 845-900 aralığında optimum ayar sağlanıyor.
TheNightHawk tarafından yazılan gönderiler
Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..
-
-
Elinize sağlık , çok detaylı ve özenli bir çalışma , yalnız bir sorum olacak , regülatör basıncını ayarlarken çekici de o basıncın yüksek verim verdiği ( mesela atıyorum 110 bar - 0.8 newton vuruş , 120 bar - 0.85 newton vuruş ) ayara getirmek için önce regülatörü 200 bara ayarlayıp çekici istediğimiz güce göre ayarlayıp ondan sonra çıkacak atış eğrisine göre regülatörü en yüksek hızı verdiği basınca ayarlamak daha iyi olmaz mı ? Ben projemde öyle bir yol izledim , sonuçlar beni memnun etti. Ama hw100 prechamber'i küçük olduğu için yüksek güçte harcaması gerekenden daha çok hava harcayacak diye tahmin ediyorum.
Saygılar.
Çok yüksek regülatör basıncı ayarlandiginda düşük hızda başlayıp basınç düştük çe yukselen bir atış eğrisi oluyor ve bahsettiğiniz atış egrisine göre ayar yapmak gibi bir şansınız yok. -
Çekiç yayı ayarı nasıl olmalı bir önceki konumda vardı. Forumda araştırarak bulabilirsiniz. Kurma kolu vs söküm ayrıntılarına Weihrauch owners club den ulaşabilirsiniz. Facebook sayfasının ben kurdum, üye olup orada da sorabilirsiniz.
-
Bahsettiğim ön kısmın sökülmesi ise resimde gösterilen noktadan çok hafif şekilde kaçak yapmaya başladığında sökülmesi gerekiyor.
[Resim Engellendi: http://i577.photobucket.com/albums/ss218/radicaii/WeihRauch%20HW100/Valve%20and%20Piston%20removal/3.jpg]
Sökülmesi ise şöyle: Önce 8mm lokma ile saat yönünün tersine küçük olan vidayı 1 tur gevşetip sonra 10mm uzun lokma ile hepsini birlikte söküyoruz
[Resim Engellendi: http://i577.photobucket.com/albums/ss218/radicaii/WeihRauch%20HW100/Valve%20and%20Piston%20removal/4.jpg]
Sökünce 7x1.5mm bir o ring görebilirsiniz, bazı modellerde yok.
[Resim Engellendi: http://i577.photobucket.com/albums/ss218/radicaii/WeihRauch%20HW100/Valve%20and%20Piston%20removal/5.jpg]
8mm lokmayı kullanarak valfi parçalarına ayırıyoruz ve içindeki küçük bilya ve yayı kaybetmiyoruz ok ile gösterilen yerde 2.57x1.78mm lik bir o ring var. değiştiriyoruz tabi.
[Resim Engellendi: http://i577.photobucket.com/albums/ss218/radicaii/WeihRauch%20HW100/Valve%20and%20Piston%20removal/6.jpg]
Tersten geri topluyoruz.
-
Teşekkür ederim. Konu zaten vardı eskiden yine paylaşmıştım ama linkler resimler ölmüş. Taze konu olsun istedim. FT yarışmasından önce bakım yapmak isteyen olabilir.
-
[Resim Engellendi: http://img509.imageshack.us/img509/4650/img2689v.jpg]
[Resim Engellendi: http://img509.imageshack.us/img509/3713/img2693i.jpg]
[Resim Engellendi: http://img509.imageshack.us/img509/4720/img2695h.jpg]
[Resim Engellendi: http://img69.imageshack.us/img69/2047/img2696k.jpg]
[Resim Engellendi: http://img688.imageshack.us/img688/9757/img2697.jpg]
[Resim Engellendi: http://img265.imageshack.us/img265/3856/img2698u.jpg]
[Resim Engellendi: http://img688.imageshack.us/img688/7255/img2699.jpg]
[Resim Engellendi: http://img410.imageshack.us/img410/9337/img2703p.jpg]
[Resim Engellendi: http://img269.imageshack.us/img269/711/img2701ic.jpg]
[Resim Engellendi: http://img198.imageshack.us/img198/7765/img2711m.jpg]
[Resim Engellendi: http://img69.imageshack.us/img69/4904/img2702u.jpg]
[Resim Engellendi: http://img688.imageshack.us/img688/2123/img2707.jpg]
[Resim Engellendi: http://www.gunspares.co.uk/images/categories/24752.gif]
Ateşleme Valf kapağı o ringi
12x1mm olacak. Orjinal fabrikasyon ölçü hatalı ve montajda eziliyor. 12x1mm de sorun yok.
Regülatör valf gövdesindeki o ring
7x1.50mm
Namlu nun ateşleme valf kapağı tarafına oturan o ring ölçüsü
8x1.50mm
Ateşleme valf kapağındaki pellet probu o ringi 5.5x1mm
Weihrauch HW 100, 15.6 x 2.5 HW 2682B
Weihrauch HW 100, 37.1 x 1.6 HW 2682C
Weihrauch HW 100, 32 x 2 HW 2603A= 5.5 MM or B= 4.5 MM
Weihrauch HW 100, 13 x 2 HW 2704
Weihrauch HW 100, 3 x 1.5 HW 2655D
Weihrauch HW 100, 12 x 1 HW 2658
Weihrauch HW 100, 5.5 x 1 HW 2659A
Weihrauch HW 100, 4 x 1.5 HW 2618A
Weihrauch HW 100, 2.57 x 1.78 HW 2665
Weihrauch HW 100, 7 x 1.5 HW 2666
Weihrauch HW 100, 7 x 1.5 HW 2668
Weihrauch HW 100, 10 x 1.5 HW 2672
Weihrauch HW 100, 8 x 1.5 HW 2679
Weihrauch HW 100, 2.57x1.78 HW 2703BParça numaralarına göre ölçüler.
[Resim Engellendi: http://i720.photobucket.com/albums/ww206/pkjeetesh/hw100FACreg.jpg]
-
Hafta sonu yaptığım regülatör ayarlama çalışmasının fotoğraflarını paylaşmak istedim. Öncelikle tüfeğin kundağını ve tüpünü tüfekten ayırıyoruz. Sonra mekanik kısmı pnömatik kısma bağlayan 2 vidayı tetiği sökmeden gevşetiyoruz. Vidalar yerinde kalıyor. Pnömatik kısım mekanik kısımdan ayrılıyor.
[Resim Engellendi: http://l1304.hizliresim.com/18/h/m38q1.jpg]
Daha sonra isteğe bağlı olarak valf kapağını söküp kapak o ringini, pellet probu o ringini ve namlu o ringini bu kademede değiştiriyoruz. Regülatörün içindeki parçalara ulaşabilmek için bu kapağı sökmek gerekiyor. İşlemlere başlamadan önce altınıza açık renk bir örtü sermeniz düşürebileceğiniz parçaları kaybetmeden bulmanıza yardımcı olur.
[Resim Engellendi: http://l1304.hizliresim.com/18/h/m38s6.jpg]
[Resim Engellendi: http://l1304.hizliresim.com/18/h/m38tm.jpg]
[Resim Engellendi: http://l1304.hizliresim.com/18/h/m38ud.jpg]
Sonra regülatör kısmının kapağını söküyoruz. Eğer regülatör ayarı için gerekli olan alt porta vidalanan manometreye sahip değilseniz kapağı açmanızı tavsiye etmem. Açacak olursanız kapağın derinliğini ve kaç turda söküldüğünü mutlaka not alın.
[Resim Engellendi: http://l1304.hizliresim.com/18/h/m38uq.jpg]
Şimdi içerideki yayların dökülmemesi ve sırasının karışmaması için metal orta kısma denk bir çubuğu yayların ortasına getirip mekanizmayı ters çevirmek suretiyle yayları dağıtmadan çıkartıyoruz. Dikkat bu yaylardan birini kaybeder ya da sırasını değiştirirseniz yenisini temin etmeniz ve ayar tutturabilmeniz çok zordur.
[Resim Engellendi: http://l1304.hizliresim.com/18/h/m38wv.jpg]
Sıralamayı karıştırır ya da düşürürseniz resimdeki gibi sıralayın. (FAC silahlar için) sıralama : (())(())(())(()) şeklindedir. Sıralamayı değiştirirseniz regülatör ayarını tutturamayabilir yaylara zarar verebilirsiniz.
Yaylar çıkınca bir kargaburun vasıtasıyla nazikçe regülatör pistonunu yerinden çıkartın.
[Resim Engellendi: http://l1304.hizliresim.com/18/h/m38yf.jpg]
O ringini değiştirin ve uygun yağlayıcı (mesela molykote 33) ile yağlayın. Sakın petrol türevli bir yağ , gres, makine yağı vs kullanmayın. (Patlama tehlikesi)
İç kısımları pamuklu hav bırakmayan bir bezi ince bir çubuğa dolayıp temizleyin. İç kısımları çizmemeye özen gösterin.
[Resim Engellendi: http://l1304.hizliresim.com/18/h/m38zv.jpg]
Şimdi işlemleri tersinden uygulayıp regülatör bakımını tamamlıyoruz. Aslında ön kısımda da parçalar var fakat ben o kısımların açılmasını uygun bulmuyorum. Çok acil durum kaçak vs durumunda uygun lokma anahtarlarla açılıp servis görmesi gerekli olduğundan hasar verme ihtimali yüksek. Eğer illa açılması gerekirse bana ulaşın.
Daha sonra resimde gördüğünüz gövdenin altında duran 4 adet torx alyanın ortasında 5. olarak ortada duran setuskur vidayı uygun ölçüde alyanla söküyoruz. Dikkat altında çelik bir bilye var, kaybetmeyin. Bazen kendiliğinden düşen bu bilye bazen çıkmamakta direnebiliyor. Bu durumda alyen setuskuru söküp bilyayı görür vaziyette tam altına güçlü bir mıknatıs tutuyoruz. Yine de çıkmazsa kaba kuvvete başvurmuyoruz. Benim tekniğim altına mıknatıs tutarken hava tüpünü gövdeye vidalamak. Bilye anında fırlayıp mıknatısa yapışacak. Tüpü hemen geri gevşetin. Korkmayın tehlike yaratacak bir durum yok.
[Resim Engellendi: http://j1304.hizliresim.com/18/h/m390n.jpg]
Daha sonra elimizde mevcut olan metrik 6X1mm uçlu diğer tarafına manometre bağlı parçayı bilyenin çıktığı yere vidalıyoruz. Çok sıkmadan elle çeviriyoruz. Yeni tip HW lerde topun altında ince bir o ring var, eskilerde yok, gerekli de değil. Vidaladığımız parçaya bir iki tur ince teflon sarıp kaçak engellenebiliyor. Manometre sıkıca bağlandıktan sonra tüpü 200 bar dolu vaziyette (bu kısım önemli, basınç düşük olursa ayar yapamazsınız) gövdeye vidaladığımız anda eğer kaçak yaptırmadıysanız manometre regülatör basıncını gösterecek. Resimdeki gibi regülatör ayar kapağına uyan bir alyen vida ile basıncı görerek ayarlıyoruz. Yükselirken hızlı yükselen ibre basınç düşürürken aynı istekliliği göstermiyor. Bu yüzden ayarı düşürünce tüpü gevşetip havanın salınmasını sağlamak ve tüpü yeniden vidalamak gerekebilir. Ben ayarı düşük başlayıp küçük kademelerle yükseltmeyi daha uygun buluyorum.
[Resim Engellendi: http://j1304.hizliresim.com/18/h/m392r.jpg]
Ayarımız bitince önce tüpü söküyoruz. Manometreyi söküp bilyayı yerine koyuyoruz ve vidasını sıkıca vidalıyoruz. Geçmiş olsun

O ring değiştirmek istemeyenler baştaki adımları atlayabilirler. Kapak sökülürse o ring değişimi şarttır. Yoksa kaçak yapar.
Orjinal tüfeklerde regülatör basıncının 140 barlara kadar olabildiğini gördüm. Tüpün üzerindeki sarı bölgeye göre FAC silahların basıncı 110-120 bar civarında olması gerek. Namlu boyu ve tüfeğin gücüne göre farklı basınçlar mevcut. 12lb/ft silahların regülatör basıncı 90 bar.
O ring ölçülerini daha sonra ekleyeceğim.
-
Arka planda da bizim gizli hw100 operasyonları çıkmış. Neyse pazartesi günü inşallah operasyonların ayrıntılarını paylaşıp bir konu başlığı açarım. Şimdi bikgisayar yok telefondan yazıyorum.
-
Bende geliyorum.
-
Hft de optik büyütme 10x ile sınırlı değil mi ?
-
Woodsheen diye bir sey var renk ve vernik bi arada ahsap koruyucu.
-
Kalın hedeflere talep gelirse 12 gauge slug veya 9mm ile delik açabilirim. Belki hafifleyince dönmeye başlarlar

-
Mod 56 nın kabzesi pek iyi olmamış. Tüfeği kurunca tepmesiz sistem de kuruluyor bu esnada tetik ileri gidiyor ve uzak kalıyor. Bence kurup elinize almadan denemeden karar vermeyin. Ayrıca tepme atıcı tarafından hissedilmiyor fakat dürbün gayet iyi hissediyor. Mod 54 bence daha iyi bir seçim olur , yandan kurma daha güvenli ve elden kaçırma parmak kırma koparma ihtimali daha az. Ayrıca tüfeği kaldırmadan doldurma şansı var. Diyelim ki bir yerden ya da bipoddan atıyorsunuz. Mod 460 daha hafid ve kompakt bir silah.
-
Çünkü içinde motorsiklet amortisör yayı gibi yay var maşallah
bu arada her atıştan dönüşte gevşeyen vida var mı kontrol etmek lazım. -
Eline sağlık güzel bir paylaşım.
-
Gayet mantıklı. Bazen namlular düzgün takılmamış ya da eğilmiş olabilir. Abartmamak kaydıyla müdahale edilebilir.
-
Hobinin amacı bu. Boş işlerle uğraşmak.
-
Çözüm yatay ve dikey ayar imkanı bulunan ayak kullanmak.
-
Klasikleşmiş buluşmalardan biriydi. O kadar çok hedef vardı ki hangisine atacağımı şaşırdım. Yapanın dikenin eline sağlık. Favorimiz karga oldu bolca kaldırdık indirdik

-
Ben de gelebilirim.
