TheNightHawk adlı kullanıcının mesajları

    Ambulansların geçmiş yıllardaki kaza istatistiklerini incelerseniz 3 yılda 80.000 kazaya karıştıkları ve yüzde 5 lere yaklaşan bir kaza oranları olduğunu göreceksiniz. Tamam ambulans sürmek fedakarlık işi ama bu işler acemilerin ellerine verilmemeli. Bu konuda dikkat çekmek istediğim şey hatalı risk yönetimi. Can kurtarıyorum diye kimse bir başkasının canını alamaz. Bu işin bir ölçüsü olmalı fakat her zamanki gibi bizde bir kişiye bir sorumluluk yüklediğinizde kendini tanrı zannediyor. Geç gelen ambulans nedeniyle hastamız ölürse takdiri ilahi denir ama olay yerine yetişmek için vatandaşı ambulans çiğnerse buna cinayet denir. Aradaki çizgiyi vatandaşın algılaması ve ambulansın geçeceği emniyet şeridine park etmemesi ve sireni duyduğunda yol vermesi gerekir. Ayrıca konudaki mesajımda videoyu izledikten sonra motorsikletle olay yerine ulaşmaya çalışan ve ne yapmak istediği tam anlaşılamayan zatın hareketine tepki olarak bir mesaj yazdım. Çünkü yola çıkmak için çok geç kalmış ve de çok yanlış hareketlerle olay yerine varmaya çalışıyordu. Bu kişinin bir doktor olması ve arkasında da bir artçı doktor olması da cabası. Sanıyorum doktorlar ölmeyeceklerini düşünüyorlar. Ben yasa koyucu ya da o motorlu birimin amiri olsam o kişiyi görevden alırdım veya ciddi manada bir uyarı alırdı. Sanıyorum video kaydını dikkatli izlemediniz.

    şimdi iki kişi bu iki şekilde girse, birinde şarjör, birinde boş tabanca..
    eğer yanlış anlamadıysam, muhabbete bakarmısınız, güvenlik üst seviyede..


    Hocam aynen doğru anladınız. Ben de olayın garipliğini absürtlüğünü anlatabilmek için yazdım. Bu mekan da bildiğiniz Ankara Emniyet Genel müdürlüğü :) Uygulama halen aynımıdır bilemiyorum ama bir ara böyle bir saçmalık vardı.


    Benim çakının resmini ve videosunu ekleyeyim bu arada dün telefondan beceremedim. Küçüktür ama çok kahrımı çekti yıllarca.


    Harici İçerik www.youtube.com
    Dış kaynaklardan gömülen içerik, izniniz olmadan görüntülenmeyecektir.
    Harici içeriğin etkinleştirilmesi yoluyla, kişisel verilerin üçüncü şahıs platformlarına aktarılabileceğini kabul edersiniz. Gizlilik politikamızda bununla ilgili daha fazla bilgi verdik.


    [Resim Engellendi: http://cdn.gopromotional.com/images/products/torches/maglite-solitaire-and-victorinox-classic-SD-set-black.jpg] çakı neredeyse ince kalem pil boyutunda bir şey.

    Keyfi uygulamaya örnek. Bir gün emniyete gittim yanımda taşıma ruhsatlı silahım var teslim ettim. Dedektörden geçerken anahtarlığımı yan tarafa bıraktım. Memur bu anahtarlıkla içeri giremezsiniz dedi. Sözü geçen anahtarlık ortaokuldayken set halinde aldığım en küçük boy victorinox çakı ve maglite AAA boy fener. Çakının bir makası törpüsü ve bir bıçağı var. Bıçak onca senede kendinden geçmiş 5cm boyunda bir çakı. Herneyse anahtarlıktan çıkartıp potansiyel suç aletini görevliye teslim ettim. 20 senedir kaybetmediğimi ve dönüp alacağımı bildirerek ayıya dayı demek mecburiyetinden bırakıp gittim. Aynı emniyete silah bıraktığınızda şarjörü yanınıza veriyorlar ve sadece ruhsat için silah tespite gelenler de şarjörsüz boş silahla aynı yere gidebiliyor.

    Bizde de öndeki araca aradan adam geçmeyecek kadar yanaşmak adettendir. Hatta yanaşmazsan arkadan kornalar başlar. Böyle bir trafikte koca römorkuyla 100 ton yük taşıyan tır şöförüysem tabii ki bir yere çekip durmak isterim. Yoksa kim bilir kaç kişinin aracına sürter, zaten aynalardan bir şey görmüyorlar.

    Tamam çok iyi anlıyorum, Zaten gerekli olan birimler bir şekilde olay yerine ulaşmışlar. Motorize hızır acil üniteleri normalde olay yerine ilk ulaşması gerekir. Aralardan geçerek hızla olay yerine ulaşırlar. Bu noktada hemfikiriz herhalde. Şimdi videodaki kişinin olay yerine ulaşana kadar geçen zamanda trafiğin ne kadar sıkışık olduğunu görüyoruz, ayrıca ben de günlük hayatımda motorsiklet kullandığımdan biliyorum ki trafiğin bu şekilde kilitlenebilmesi için olayın üzerinden en az 10 dakika geçmiş olması gerek. Belki de daha fazla zaman önce bu kaza gerçekleşti. Olay yerine ulaşması da 8-10 dakika sürdü. Anlatmak istediğim olay yerine intikal etmek için zaten çok uzak olmasa da çok geç kalmış ve diğer ekipler olay yerine ulaşmışlar. Olay yerini videoya çektiğide o kadar sayıda ambulans ve itfaiye aracının oraya gelip park edip kazazedelere yardım etmeye çoktan başladıklarını da görüyoruz. Videoda motoru kullanan doktorun arkasında oturan bir de artçısı olması gerek bu ekipler 2 kişiden oluşuyor. Tamam görev aşkı diyelim ama sizce bu şekilde olay mahaline ulaşma şekline sitem etmek üzüntü verecek bir durum mu? Hadi geç kaldığını bilmiyordu çağrı merkezi ve telsizlerden duymadı diyelim. Doktor olan bir kişinin arkasında oturanı ve o anda araçlarından inmiş yolun kenarında bekleyen , emniyet şeridinde dolaşan ( ben olsam dolaşmam ama Türkiye gerçeği bu engellenemedi maalesef ) kişilere, 1000 cc lik enduro bir motorla, 0-100km ye tahminimce 5-6 saniyede çıkıyordur, yer yer 140km üstü hızlara çıktığını tahmin ediyorum. Çarptığında ne olur. Sizi düşünmeye davet ettim. Emeğe saygısızlık olarak görüp üzüldüyseniz bilemem. Konu başlığı Ambulans nerede kaldı idi ona binaen çoktan yerine varmışlar dedim. Özellikle siren ve çakar ışığa sahip araçların varmak istedikleri yere en hızlı şekilde ulaşmak için başka hayatları tehlikeye atmalarını hiç tasvip etmiyorum. Yaşadığım şehir Ankara'da kızılayın ortasında sayın devlet büyüklerimizin ve korumalarının en kalabalık şehir içinde bile saatte 140 km üzeri hızlarda konvoy halinde geçerken bir aracın lastiği bile patlasa onlarca cana mal olabilecek şekilde geçtiklerini, sirenli cezaevi aracının bile trafiktekileri sıkıştırarak, sanki bir önceliği varmış gibi yol almalarına. Koruma aracına sahip ki Ankara'da çok var, diğer araçların yanından silme son hızla geçip sıkıştırmalarına bir anlam veremiyorum. Neyse uzatmayayım derdimi anlatabildiğimi sanıyorum.

    Başlığa göre cevap veriyorum. Ambulans (lar) hatta itfaiye olay yerine çoktan ulaşmış. Bu motorcu arkadaşın derdi ne ben çözemedim. Ayrıca müdahil olmayıp sadece kamera elinde kayıt yapıyor. O zaman o noktaya ulaşmak için neden bu kadar zorladı ? Emniyet şeridinde tapagaz giderken önüne biri atlasaydı ve çarpıp öldürseydi yaptığı ya da yapmak istediği herneyse buna değecek miydi ?

    TheNightHawk a teşekkürler onun verdiği fikire benzer bisey yaptim


    Fikrimi beğendiğinize sevindim. Mutlaka kapalı ortamlarda ( aslında her zaman ) sekmelere karşı gözünüzü koruyucu gözlükle koruyun. Ben mesela bir zamanlar hedeften seken bir pellet ile kulağımı kanatmıştım. Gözüme gelse sonucu siz düşünün.

    Bir ayakkabı kutusunun içine kot pantolon kumaşını katlayarak doldurun, en alta sunta gibi sert bir malzeme koyun. Yer kalırsa üzerine kırpılmış kumaş parçaları koyun. Kutunun üzerini koli bantı ile dolanın. Tabanca ile güvenle atış yapabilirsiniz. Sekmez ve binlerce pellet dayanır. Çok fazla ses de yapmaz. Şöyle bir video da var.


    Harici İçerik www.youtube.com
    Dış kaynaklardan gömülen içerik, izniniz olmadan görüntülenmeyecektir.
    Harici içeriğin etkinleştirilmesi yoluyla, kişisel verilerin üçüncü şahıs platformlarına aktarılabileceğini kabul edersiniz. Gizlilik politikamızda bununla ilgili daha fazla bilgi verdik.

    Videoda 30 yard a sıfırlanan 12FPE .177 ve .22 hw100 tüfeklerin değişik pellet ve mesafelerde nerelere vuruş yaptığını gösteren bir video var. 12FPE ve 5.5mm kullanacak kişilerin izlemesi gereken bir video.


    Harici İçerik www.youtube.com
    Dış kaynaklardan gömülen içerik, izniniz olmadan görüntülenmeyecektir.
    Harici içeriğin etkinleştirilmesi yoluyla, kişisel verilerin üçüncü şahıs platformlarına aktarılabileceğini kabul edersiniz. Gizlilik politikamızda bununla ilgili daha fazla bilgi verdik.

    Kawasaki Ninja reklamı ...


    Harici İçerik www.youtube.com
    Dış kaynaklardan gömülen içerik, izniniz olmadan görüntülenmeyecektir.
    Harici içeriğin etkinleştirilmesi yoluyla, kişisel verilerin üçüncü şahıs platformlarına aktarılabileceğini kabul edersiniz. Gizlilik politikamızda bununla ilgili daha fazla bilgi verdik.


    Şaka değil gerçek tabi :)

    Bu soruna Publius Ovidius Naso'nun Epistulae ex Ponto kitabından bir sözüyle karşılık vereyim izninle :)


    "Gutta cavat lapidem, non vi, sed saepe cadendo."


    "Taşı delen suyun gücü değil sürekliliğidir. "

    Enduro ya da supermoto tarzı düşünürsen Yamaha WR125 lere de bak bence. Hem boy olarak da öyle ufak tefek kalmaz. Bende CRF250L var, şehir içinde kullanıyorum. Tümsekmiş, çukurmuş, kaldırımmış her yerde gidiyor. Ayrıca yüksek olduğundan kaldırıma yakın geçmelerde ve araç aralarında geçmelerde ayna, pegler ve karter bir yere değmiyor.

    Tüfeği çapraz koymayı deneyin ben doskosport çantaya hw100 üzerinde dürbün (4x32 tasko dürbün değil, Falcon T35x56 ) hamster airstripper üzerine takılı, yanında 3 kutu pellet ve moderatör ile sığdırıyorum ve kapağı da kapanıyor.


    Tüfeği evirin çevirin, bir şekilde sığıyor :) Benimki dürbün tutma kulbunun tarafında duracak şekilde çapraz duruyor. Bu şekilde dürbünün taretleri çantanın en geniş yerine denk geliyor.


    Bir ara bauhaus dan aluminyum çanta almıştım. Belki hala vardır ama çok ağır ve çok uzun hiç tavsiye etmem. Evde sağlam bir yerde dursun diyorsanız çok sağlam bir çanta , o konuda tavsiye ederim. Ben 97KL min ebedi istirgahatı olarak o çantayı seçtim.