TheNightHawk adlı kullanıcının mesajları

    Geçmiş olsun. Her pcp sahibinin yedekte o ring takımı bulunmalı. Başka problemin olursa müdahale etmeden foruma mesaj at ben görürsem cevaplarım. Bir nevi forumun doktor weihrauch u gibiyim 8o

    Silikon da olur sorun değil. Kapak sabit. Basınca dayansın yeterli. E bay de komple set halinde de var. Diğer o ringlere de bir gün ihtiyacın olur. Doğrusu piyasadaki o ringler orjinalinin yerini tutmuyor malesef.

    PCP HW100 Regülatör Basınç ayarlaması


    Bu konuda gerekli bilgiler ve ölçüler mevcut. Kapak o ringi viton olursa daha sağlıklı oluyor. Sabit bir o ring olduğundan diğer türlü her açtığınızda yenilemek gerekir.


    Hava kaçağı olmadıkça ve ne yaptığınızı bilmeden, gerekli parçalara sahip olmadan başka noktalara dokunmanızı tavsiye etmem. Kapak o ringi genelde çok bozulur çünkü fabrikanın taktığı ölçü nedense yanlış :him:s Vardır mühendisin bir bildiği diyeceğim ama orjinal ölçü montajda ezilip zarar görüyor. Sökünce anlarsınız.

    Valf kapağı o ringi patlamıştır. Ölçüsü 12x1 mm dir. O ringi temin edin elinizde kaliteli bir alyen takım var ise kendinize güveniyorsanız anlatabilirim.


    ilk önce tüpü sökün. Sonra tüfeğin üzerindeki dürbünü ayaklarından söküp ayırın. Tüfeğin kurulu olmaması gerekiyor önce onu kontrol edelim. Tüpte hava olmadığı için tetiği boşa çekmeyin valf hasar görebilir. Emniyet devreye alınamıyorsa tüfek kurulu değildir. Alınıyor ise tüfek kuruludur. Şarjörü çıkartın. Kurma kolunu kapatmadan önce tetiğe sonuna kadar basılı tutup kurma kolunu kapatın. Tüfek tetiği kurmayacaktır. Kundağın altındaki 2 adet alyen vidayı sökün ve kundağı ayırın. Tetik mekanizmasını sökmek için tetik grubunu tutan iki alyen vidayı sökmek gerekir. Sökünce tetik grubu ayrılır fakat buna gerek yoktur. Tetiğin önüne doğru şarjör tarafındaki bloğa bakınca mekanik kısmı pnömatik kısma bağlayan 2 alyen vida görünür. Onları tetiği sökmeden araya girebilecek ebatta bir alyenle gevşetip pnömatik kısma ulaşabilirsiniz. Simdi tüfek iki parçaya ayrıldı. Mekanik kısımda çekiç , tetik ve kurma kolu gibi arkada kalan parçalar vardır. Pönmatik kısımda ise ateşleme valfi gövdesi, alt tarafta regülatör ve tüpün bağlandığı kısım ve namlu bulunan ön parça ayrıldı. Şimdi pelleti namluya süren deliğin bulunduğu kapağı tutan 2 adet alyen vida var onları sökün. 2 sini eşit miktarda gevşetin. Kapak siz gevşettikçe size doğru gelecektir çünkü altında valfin yayı var. Korkmayın bir şey fırlamaz. Kapağı sökünce iç kısmında patlamış olan o ringi göreceksiniz. Orayı güzelce temizleyin, sert çizici şeyler kullanmayın. Kağıt peçete ile temizlemek yeterli. Karşılığını da silin. Yeni o ringi molykote 111 ile yağlayın ve yerine yerleştirin. Kapağı kapatmadan önce valfin ve yayının doğru yerinde olmasına dikkat edin. Şöyle kontrol edersiniz. Kapağı kapatıp vidaları takmadan önce elinizle itin yerine tam olarak kapanabilmesi gerekir. Sonuna kadar zorlanmadan gidiyorsa valf düzgün demektir. Vidaları eşit olacak şekilde birlikte sıkın. Gövdeye sıfır olacak şekilde sıkılması gerekir. Arada boşluk kalırsa şarjör yerine oturmaz ve dönmekte zorlanır. Hava kaçağı olur. Sonra tersinden tüfeği geri toplarız. Sonra hava basıp test ederiz.

    [Resim Engellendi: http://www.gunspares.co.uk/images/categories/24752.gif]


    Benim senelerce kullanımda karşılaştığım tek mekanik sorun dp147 no ile gösterilen pimin zamanla atış sayısına bağlı olarak kayması ve bk272 no lu tetik yayını tutan parçanın yerinden kayması neticesiyle tetik yayının cs777 yerinden çıkmasıdır. Bu durumda parçalar geri yerine takılarak sorunsuz kullanılabiliyor. Sonraki versiyonlarda bu hata farkedilip pimin üzerine bir kapak takılarak pimin kayması engellenmiş. Zararsız ve tamiri kolay bir sorundu.


    yeni tip 3.nesil tetik mekanizması , kapağa dikkat


    [Resim Engellendi: http://images.nitrosell.com/product_images/13/3058/large-hw100-trigger-unit-complete.jpg]


    2.nesil tetik mekanizması, birinci nesilde tetik bıçağı metal ve ayarsız, yeniler ileri geri ayarlanabiliyor.


    [Resim Engellendi: http://www.freerabbitcontrol.co.uk/hw100/images/strip_trigger03.jpg]

    Pompa alın ama tek seferde tüfeği doldurmayın. Arada molalar vererek pompanın soğumasını sağlayın. Ayrıca Antalya 'da yaşıyorsanız yazın nemden dolayı pompayı bu duraklamalarda tahliye vanasını açarak oluşan havayı ve nemi atmak daha sağlıklı olur. Ayrıca uzak mesafelere pompa taşımak tüp taşımaktan çok daha pratik ve kolaydır. Ayrıca tüpü dolum yaptırmak için harcayacağınız emek de cabası. Uzak ise tüpü koy doluma götür. Hemen dolmaz, bekle geri gel vs. Hele özel aracınız yok ise tamamen işgence olur. Ama pompa sırt çantasında atış alanına taşınabilir. Çok ağır değildir.

    Tepme yok denecek kadar az. Sesi de çok fazla değil hatta sumatradan az bile olabilir. Dürbün de yeterli gelir. Fmj tip mühimmat alırsanız hedefte deliciliği daha yüksek olur.

    Aslında daha önce forumda benzer konulara cevap yazmıştım ama olsun tekrardan yazayım. Benim araştırmalarıma göre yaylı tüfeklerde kullanılabilecek en iyi gres yağı KRYTOX adlı yağdır, fakat fiyatı ve bulunulabilirliği açısından kullanabileceğinizi sanmıyorum. Ben bir tüp KRYTOX alıp bir kısmını kullandım. Diğer bir seçenek ise içeriğindeki %60 molibden disülfid içeriği ile Honda Moly60 paste. Bu yağ Honda Goldwing motorsikletin şaftının mafsalının yağlanmasında kullanılıyor. Çok zor bir ihtimal ama Honda Motorsiklet servislerinde bulunabilir. E-bay de var tabi. Bir diğer seçenek ise cv-joint diye tabir edilen otomobil aks mafsalı yağlarıdır. Bu yağlar pahalı ve çok yüksek miktarda MSo2 içerirler. Bu yüzden de aksa mafsalıyla birlikte kapalı bir pakette mafsalla birlikte kutudan çıkarlar. Genelde kutudan çıkan paket 2 tane mafsala yetecek miktardadır ;) bu yüzden parçacı bir tanıdık vasıtasıyla misal vw passat aks mafsalı (videoyu 10:29 ' a sarın ) kutusundan 120 gramlık paketler halinde bu yüksek kalitede yağdan çıkar. Bu yağ onbinlerce kilometre aksa mafsalında bozulmadan özelliğini koruyabilmektedir. Bu yağın kullanılma nedeni körük patlasa bile metale işleyen yağın yine de sürtünme etkisini azaltabilmesidir.


    Harici İçerik www.youtube.com
    Dış kaynaklardan gömülen içerik, izniniz olmadan görüntülenmeyecektir.
    Harici içeriğin etkinleştirilmesi yoluyla, kişisel verilerin üçüncü şahıs platformlarına aktarılabileceğini kabul edersiniz. Gizlilik politikamızda bununla ilgili daha fazla bilgi verdik.


    Silikon içerikli yağlar silahın gücünü düşürebilir, çünkü yağlı silahlar güçlerinin bir kısmını yakıt olarak kullandıkları yağdan alırlar. Yani bir nevi yaylı tüfekler dizeldir diyebiliriz :)

    Mke den alacağınız 40 grain mermi ile ürettiği 100 fpe güç ile bence havalı tüfeğe tercih edilebilecek bir tüfek değil. Taşımak için 3200 lira harç, 250 tl sağlık raporu, yıllık 150 tl avcılık belgesi harcı, 200 mermi sınırlaması, başka bir av tüfeği ruhsatı istenmesi, bir bolt bir namlu bir de uyduruk kayın kundak için 1100 dolar vermek ve bu silahın çok basit bir silah olduğunu belirtmeme sanırım gerek yok, uyduruk bir tetik ve yurt dışı fiyatı 300-400 dolar bu tüfeğin. Ayrıca ruhsat süresi dolduğunda ruhsatı uzatmazsanız tüfeğe el konulması ya da yok pahasına birisine devretme riski de cabası.


    Bence bunun yerine 80 - 100 fpe üreten bir havalısilah almak daha mantıklı olabilir.