TheNightHawk tarafından yazılan gönderiler

Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..

Bizimle Paylaşmak İstediğiniz Resimlerinizi Galeri Dışında Link Olarak Vermek Yasaktır. Galeriye Nasıl Resim Yükleneceğini Bilmiyorsanız Lütfen Konumuzu İnceleyin Buradan Açtığımız Konuyu Ziyaret Edebilirsiniz.

    100m kapalı poligonu yeni yapmışlar. Güzel de olmuş. Bize de kapalı bir yer lazım aslında.

    "Yakın bir zamanda S410 ve S400 ile bir çok yeni grup görme imkanı bulduk. Ama bu Türk atıcısının S410 u ile yaptığı 100M atışı beni gerçekten etkiledi."

    demiş.

    Yanıltıcı olması çok normal, bu silahlar P08 in düşük kalibreli kopyalarıdır. Zaten bahsi geçen Erfurter Maschinen und Werkzeugfabrik (ERMA) de kardeş fabrika gibi birşeydir, II. Dünya savaşının meşhur MP38 ve MP40 Modellerini üretmiştir.

    Üzerinde Erma Werke yazan silah için link veriyorum. Belki ilginizi çeker.

    http://unblinkingeye.com/Guns/Erma68/erma68.html

    [Resim Engellendi: http://unblinkingeye.com/Guns/Erma68/E68001/ErmaKGP68ARM.jpg]

    Erma Werke 1997 yılında iflas ettikten sonra bir ispanyol firması olan Echave y Arizmendi kısa bir süre 22 kalibrelik modelleri taklit etmiştir. Lur Panzer diye de bilinir.

    [Resim Engellendi: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5c/LUR_Panzer_934.jpg]

    mod100 ün yayı ile 125 in yayını karşılaştırmak gerek. Mod 100 ün içinde aslında çok ta güçlü bir yay var. Asıl güç kaybettiği yer, havayı pellete ilettiği kapaüın üzerindeki contaların zamanla düzleşmesi yada hiç olmaması :) ayrıca genelde pistonu monte ederken contasına da hasar veriyorlar. Geçmişte mod 100 ile hoş olmayan deneyimlerim var, Bence çok da uğraştığına değecek bir tüfek değil. Mod125 yayını kullanıp kullanamayacağını şöyle anlayabilirsin pistonun içine yay hafif boşluklu girebiliyorsa, ve ucundaki piston ağırlığı orjinal yayındaki gibi çok gevşek olmadan oturabiliyorsa yay uyar. Tel kalınlığı ve spir sayılarını da sayıp karşılaştırman gerekir. Yayın uzunluğundan ziyade spir sayılarını karşılaştırman lazım. Yeni yay tüfeğe takılmadan önce uzundur, tüfeği toplayıp bir iki kere kurunca set olur ve tüfeğin içindeki boşluğa göre boyu kısalır. Eğer yay uzun gelirse tüfek kurulmaz ya da bu içerdeki yayın boşluğu çok dar olur ve yay kurduğun anda spirleri birbirine çok basarak kurulur. Bu başta biraz fazla güç elde etmeni sağlasa da, uzun süre geçmeden yayın spirlerinin kalıcı olarak basılı kalmasına, yayın kısa sürede kırılmasına neden olur. Ayrıca güçlü yay takıldığında tüfeğin kurma kolu ve tetik gibi parçalarına fazladan yük bineceğini, ve bu yükü kaldıramadığında kendiliğinden ateş alma, kurarken kolun elinde kalması gibi durumlarla karşılaşabilirsin. Benim tavsiyemi sorarsan bence yayını biraz kısalt (2 spir kadar) ve pellet yükleme haznesinin contalarını kaliteli contalarla değiştir. Piston contasını yenile ve güzelce gresle. Eskisinden daha iyi sonuçlar alırsın.

    aynen öyle kadir, boşalan hava sadece aradaki bakır borunun içindeki hava, yani gladiatörün hava hacminin yanında devede pire gibi. Ön tüpü gevşetiyorsun ama sökmüyorsun ki arka tüpteki hava kaçmasın, arka tüp çıkarken hava kaçmıyor. Aslında tam tersini de yapsan bence yine hava kaçmaz. Ön tüpü gevşetmek daha kolay heralde. Tüpleri takarken yine önce ön tüpü biraz vidalıyorsun, çok vidalarsan içindeki hava kaçmaya başlar, tam tatlı noktasını bulursan hiç hava kaçırmana arka tüpü de vidalarsın. Ben artık nerdeyse hiç hava kaçırmadan vidalayabiliyorum. Sök tak hava kaybın 5 barı bulmuyor düzgün yapabilirsen.

    Golf I, II, IV. jenerasyonlarını kullandım. 3 ve (aslında 2.5) 5. jenerasyonu pas geçtim. 6. jenerasyon gerçekten bana Audi A3 ün içinden kaliteli geldi. 5. jenerasyon A3 den daha düşük kalitede duruyordu. Kullandığım golfler içinde en sevdiğim benzinli golf2 idi, golf 4 ü TDI ilk çıktığında aldım, yaklaşık her 30.000 km de bir MAF sensörü bozuldu, ucuz da bir parça değildir. İlk aldığımda mazot benzinin 3 te biriydi, çok ekonomikti, ama bakım masrafı ağırdı. O zamanlar euro dizel yoktu ve kaçak mazot çok fazlaydı, dizel araçlarım hep bu kaçak mazot yüzünden (kükürt oranı yüksek) enjektör tıkanması, sarsıntılı çalışma, motorun 100.000km de 5 dakika marşla bile çalışamayacak hale gelecek kadar kurumlanmasına, 50.000 km de katalitik konvertörün tıkanmasına, kışın soğukta donup triger kayışını marş yaparken sıyırmama bile neden oldu. O yüzden dizele pek iyi gözle bakmıyorum. Sorun yakıt kalitesinde. Yoksa düzgün yakıt bulup kullandıktan sonra sorunsuz kullananlar da var. (Ulusal marker uygulamasından sonra kaçak azaldı gibi) Ayrıca mazot ile benzin arasındaki fiyat farkı eskisi gibi açık değil, neredeyse aynı fiyata gelmiş. Ama eskiden dizel için 1.9 litre olduğundan çok fiyat farkı oluyordu, şimdi 1.6 olunca alınabilir bir hale geldi. Ama derseniz ki 1.4 TSI passat yerine ben gidip 2.0 TDI passat alacağım, kara geçmeniz için en az 600.000 km yol yapmanız gerekir ki , bence alanlar hesap kitap bilmiyor. 2.elde daha değerli olduğu konusuna katılıyorum. Benzin fiyatından ağzı yanmış, daha önce dizel kullanmamış kişiler bilmeden sırf dizel diye balıklama atlayabiliyorlar. Oysa ki o fiyatlara benzin pahalı olduğundan yüksek hacimli motora sahip benzinli araçlar bedavaya gidiyor, LPG ye çevirilip keyifle kullanılabilir.

    Doğalgazın basıncı yüksek ve özel tüpler gerektiriyor. Hesabı M3 üzerinden yapılıyor. Heralde sıkıştırınca sıvılaşamıyor ve deponun çok büyük olması gerekiyor bu yüzden de Otobüs gibi (Ankara'da çoğu otobüs doğalgazlı ve tavanlarında dev gibi depolar var) araçlarda deponun büyüklüğü sorun olmuyor.

    Aslında yakında Golf'ün (Almanya'da çıktı) Fabrikasyon LPG ve Benzinli Bifuel modeli çıktı. Ben de dizel'e soğuk bakıyorum. Çok uzun süre dizel araç kullandım (Audi 80, Mercedes w124 200D, VW Caravelle CL, Ford Econovan, Golf TDi, Freelander TD4) ama hiç başım dertten kurtulmadı. Mesela pompa ayarıydı, kurum yaptıydı, MAF sensörü bozulduydu, bir senelik yapacağım ekonomi puf diye uçup gidiyordu. En yakın zamanda da Audi A4 aracıma LPG taktıracağım, şimdiye kadar beklemem bile hataydı. Babamın passat 1.8T 20V aracında 2 senedir kullanıyoruz (BRC Fast) memnunuz.

    http://www.volkswagen.de/vwcms/master_p…hts/BiFuel.html

    [Resim Engellendi: http://www.volkswagen.de/etc/medialib/vwcms/virtualmaster/de/Models/golf0/golf_6/content.Par.0135.Image.jpg/gli2596_golf-bifuel.jpg]

    sök tak yapılırken çok eski versiyonlarda bloğun dişini yalama etme ihtimali vardı. Sonraki modellerde bloğun dişlerini de çeliğe çevirerek sorunu çözdüler, ama yine de dikkat etmekte fayda var. Tüfeği uygun aldınız, olmazsa hızlı dolumlu bir tüp alır ya da manometreden feragat edip hızlı doluma çevirirsiniz. Benim çok severek kullandığım bir tüfek hayırlı olsun.