Sayın Selcukpiero'ya katılıyorum. Kuran'ın haram etmediğini, hiçbir mezhep haram kılamaz, çünkü hiçbir mezhep Kuran'dan daha büyük değildir.
Ancak yüzyıllar içinde, farklı dinlerdeki uygulamalar birbirine karışmaktadırlar. En bilineni: Sünnet... Bilindiği gibi sünnet, Tevrat'ta Allah ile İbrahim Peygamber arasında yapılan bir anlaşma olup tüm İbranioğulları sünnet edilecektir. Ve tüm Yahudilerin erkek çocukları, inançları uyarınca 8 günlük olduklarında sünnet edilmektedir. Bu uygulama, İslamiyet başlamadan önce Putperest veya Yahudi olan ve daha sonra Müslümanlığı kabul eden toplumlarda da devam etmiş, Müslümanlıkta farz olmadığı halde (bu neden ile adı sünnet) istisnasız uygulanmıştır. Ayrıca Peygamberimizinin de sünnetli doğduğu çeşitli hadislerde yazılıdır.
Benzer şekilde kurban adedi de bir Yahudi peygamberi olan Hz. İbrahim'in, oğlunu Allah'a kurban etmek istemesi, Allah'ın bir koç göndererek oğlu yerine onu kurban etmesine dayanır.
Bizde olduğu gibi, Yahudilerin de domuz yemesi haram kılınmıştır.
Yahudiler de yasaklar daha fazla olup, etin yağının yenilmesi, omurgasız hayvan yenilmesi haramdır. Bu son madde midye, kalamar, sübye vs. gibi kılçığı veya omurgası olmayan hayvanları da kapsamaktadır ve bir şekilde bizde bazı mezheplere geçmiştir.
Zaten Kuran'da, Tevrat ve İncil'in de Allah tarafından indirildiği belirtilmekte, tüm Yahudi ve Hıristiyan peygamberlerin de Allah'ın peygamberleri olduğu kabul edilmektedir.
Bu neden ile, bu dinler arasında bazı adet ve alışkanlıkların, uygulamaların birbirine geçmesi doğaldır.
Önemli olan son indirilen ve diğerlerini (tahrif olduğu için) iptal eden kitap olan Kuran'da belirtilen yasaklar ve uygulamalar geçerli olmasıdır.