ihtiyar adlı kullanıcının mesajları

    Güzel çalışma, tebrikler.
    Bu silah için getirttiğiniz parçaları, bu silahın gövdesini cnc de yaptırıp taksaydınız olurmuş. Yani başta sıfır silah almaya gerek kalmamış gibi :)


    Benim sormak istediğim soru da buydu, ben de düşünüyorum bu tabancadan ama tetik grubu dışında her yeri değişecek, forumda satılık var ama her şeyi değişecek bir silaha 300 lira vermek istemiyorum. Bunun sadece tetik grubunu bulma imkanımız var mı ülkü abi?


    Ben de aynı düşünce ile, Üst blok, kabze, tetik parçaları ve valf siparişi vermiştim.
    Sağolsun, Mustafa bey, silahı bana hediye olarak alınca da parça siparişini ipltal etmedim. Böylece bir çeşitlilik oldu.
    Üst blok, bolt v.s. için : http://www.rjmachineshop.com/4436.html
    Diğer parçalar için : http://www.abairgun.com/ItemDisplay.php

    Ülkü abi elinize sağlık, imzanızdaki 12" LW, NcStar 4x32 yi ilk okuduğumda silahın son halini merak etmiştim, görmüş oldum. Güzel olmuş yalnız o silaha plastik kabze hiç olmuyor be Ülkü abi.


    Bir arkadaşımızın "Kabzesini ben yapacağım" diye bir sözü vardı. Bekliyoruz... ;şrofls;.
    Şaka bir yana, silahın son hali bu değil. Başka bir yaklaşım için deneme çalışmaları bunlar.
    Aşağıdaki parçaları yeni tasarım için getirttim. Koruk, zamanla helva olurmuş, bekleyelim bakalım.


    [Resim Engellendi: http://img23.imageshack.us/img23/6871/yedeks.jpg]

    peki üstad bu silahın ekonomik ömründe bir azalma meydana getirir mi 2. si LW namlıudan parça kesip işlendi demiştiniz bu kesim işleminde namlunun zarar görmemesi için nasıl bir önlem alınır nihayetinde hepimiz usta değiliz


    Valf te yapılan değişiklik silahın ekonomik ömrüne zarar vermez, ama tüp başına atş sayısı yarıya düştüğü için, kullanıcının ekonomisine zarar verebilir. ;şrofls;.
    Namlu nasıl kesilirse kesilsin (tornada yada testere ile) kesim yeri işleneceği için önemli değil. Eğik keserseniz kısaltmak zorunda kalırsınız. Önemli olan yerine göre işlenmesi ve fişek yatağının açılmasıdır. Dış kısmı tornada işlenip hava kanalı delindikten sonra fişek yatağını resimdeki .22 LR fişek yatağı raybası ile elde açtım, tam istediğim gibi oldu. Bazı özel aletler olmadan yapılan benzer işlemler, her zaman iyi netice vermeyebiliyor.
    [Resim Engellendi: http://img502.imageshack.us/img502/8826/reamernk1.jpg]

    Valfte parça değişikliği yapılmadı, sadece iç hacmi arttırıldı. Bunun için, iki patça olan ve birbirine vidalanan valf gövdesinin arkadaki parçasının dişleri 3mm kadar kesildi ve iç çap biraz genişletildi.
    Namlu için ise, elimdeki bir LW namludan 30 cm lik bir parça kesilip bu silaha göre işlendi. Başka bir değişiklik veya parça ihtiyacı yok (şimdilik).

    Hafta başından beri şiddeli bir griple mücadele ediyordum. Üşümeler, titremeler ve 38.6 ya kadar çıkan ateş ile etrafımı bile görecek halim yoktu.
    Dün akşamdan sonra ateşim çıkmadı ve oldukça rahat bir gece geçirdim. Sabah ta okkalı bir kahvaltı yapınca gözlerim açıldı kendime iş aramaya başladım.
    Daha önce kalitesiz bir red dot ile ayar tutturamadığım Crosman 2240'ı yeni dürbünü ile denemeye karar verdim.


    [Resim Engellendi: http://img123.imageshack.us/img123/6162/22401.jpg]


    Namlu değişimi ve valf modifiyesi sonrası, daha önce 390 fps ile attığı FX pelletleri 500-510 fps ile atmaya başladı.


    Hava yağmurlu olduğu için tezgahı salon masasına kurup atışları içeriden yaptım.
    Mesafe Bushnell Yardage Pro Scout ile yaptığım ölçüme göre 26 metre.


    [Resim Engellendi: http://img24.imageshack.us/img24/558/range2.jpg]


    Silahın sıfırlamasını yaparken üzerindeki tüpün boşalmaya yaklaştığını farkedip yenisi ile değiştirdim.
    5 ayar atışı, 5 ısınma atışı yaptıktan sonra grup atışlarına geçtim. Bütün atışlar 16 grn FX pellet ile yapıldı.


    İlk grup 5 atış :


    [Resim Engellendi: http://img11.imageshack.us/img11/7412/g52.jpg]


    İkinci grup 10 atış :


    [Resim Engellendi: http://img26.imageshack.us/img26/595/g102.jpg]


    Hafif çisentili bir hava olduğu için kağıtlar nemleniyor ve delikler düzgün çıkmıyordu.
    Bir ambalaj kartonuna iri bir nokta koyup atış yapmayı denedim, 2. atıştan sonra vuruş yerindeki düşmeyi farkettim.
    Yeni tüp olmadığı için atışlara devam edip hiç olmazsa vuruş yerindeki değişmeyi izleyelim dedim.
    26. - 35. atışlar arası 12-13 santime yakın düşme oldu.


    [Resim Engellendi: http://img24.imageshack.us/img24/9840/shiftu.jpg]


    Görünen o ki, tüp başına 25 atışa razı olacağız.

    Ülkü abi, eline sağlık, görüntü çok güzel. breechte namluyu tutan tek mi yoksa long'lardaki gibi iki adet mi vida var?


    İki setuskur vidası var. Sendeki riser block ile aynı olması lazım. Neden riser dersen, daha kalın tüp veya namluya shroud takabilmek için.

    Bir düzeltme yapalım. Herhalde gözden kaçmış.
    1. linkteki parça, 88 gr Air Source tüpünü paintball tüpü yerine takabilmek için. Bu parça ile paintball tüpü kullanılamaz.
    Ayrıca, CO2 kullanılmaya devam edilecekse, hızda büyük bir artış olacağını düşünmüyorum.
    Daha geç soğuyacağı için hız düşümü daha yavaş olacaktır. Diğer taraftan atış sayısı kesinlikle artacaktır.

    Paintball tüplerinin üzerindeki gibi bir regülatör uygulanamaz mı diğer tüfeklere, mesela crosman alıp regülatörlü hpa bağlasak bu başarıyı gösterebilir mi. Ülkü abi bu arada senin crosman heralde artık metamorfoza uğramıştır. Tamamlandıysa forumda tanıtmanı çok isterim.


    Uygun ve kaliteli regülatör seçilirse daha da basarılı olabilir. Ben Walter Dominator'ün kendi regületörünü çıkarıp yerine böyle bir şey taktım. Proje henüz tamamlanmadı, bitince göreceğiz.
    2240 şimdilik krizalit safhasında, metamorfoz tamamlanınca, güzel bir kelebek olup kara şışelere konacak. ;şrofls;.
    Şimdiki hali şöyle :
    [Resim Engellendi: http://img123.imageshack.us/img123/6162/22401.jpg]


    FX 16 gn ile 510 fps.

    Pellet veya Türkçe de kulanılan hali ile Pelet, preslenerek sıkıştırılmış küçük parçalara verilen genel isim.
    Pelet veya pellet makinası diye bir arama yaparsanız, pek çok Türkçe kaynak bulursunuz.
    Sorun, pelet veya pellet teriminin tek başına, bizim kullandığımız malzemeyi anlatmaması, ha keza saçma da öyle. Havalı silah saçması veya havalı silah peleti gibi uzun bir isim, açılayıcı olsa da, kullanımı pratik değil.
    Mesleklerde olduğu gibi, hobilerin de kendilerine özel deyimleri vardır. İngilizce de "air gun pellet" tam isim olsada, konuyla ilgili olanlar, sadece pellet demeyi tercih ediyorlar.
    Muhataplarınız neyi kastettiğinizi anladıkları sürece, saçma veya pelet ya da pellet demenizde bir sakınca göremiyorum.
    Forumun ana konusu havalı silahlar olduğuna göre, saçma denilince, ateşli av saçması anlaşılmayacağı gib, pelet ya da pellet denince de büyükbaş hayvan yada akvaryum yemi anlaşılmaz.
    Yalnız "palet" çok farklı anlama geldiği için kullanmasak iyi olur diye düşünüyorum.

    Kullandığım programın mesafe sınırı 1000 metre. Bir fikir vermesi açısından 1000 metre değerlerini veriyorum .
    Hornady 9mm Luger, FMJ, 124 grain, BC : 0.171, Hız : 1110 fps
    1000 m deki Hız : 450 fps, Enerji : 56 ft/lbs. Namu hattından düşme : 92 metre


    Chairgun için ağırlık limiti 100 grain. 0.171 BC li 100 grain mermi ve 1110 fps için azami yatay menzilin 1916 metre, atış açısının 30 derece ve terminal enerjinin 29.4 ft/lbs olduğunu gösteriyor.
    Kafa kırmaya yeterli bir enerji.

    yani bu co2 tüpleri scuba tüp ü gibi kullansak olur öylemi ustalar :him:s


    CO2 tüpleri sıvı CO2 dolumu için üretiliyor. Tüpün hacmine göre doldurulabilecek CO2 miktarı bellidir. Fazla doldurulması tehlike yaratır. Normal dolumu yapılmış bir tüp 50 derece sıcaklığa kadar güvenlidir. Bu da kullanım basıncının 160-170 bar civarında olduğunu gösterir. Test basınçları 250 bar. Arazi şartlarında ısınabileceği düşünülürse, hava veya azot dolumunda 120 bar'ı geçmemek güvenli olur.

    Basınçlı tüpler belli standartlara göre üretilirler. Temel olarak oksijen tüpü ile azot tüpü arasında fiziksel farklılık yoktur. Karışıklıkları önlemek için, farklı renklerde boyanırlar. Ayrıca gene karışıklığı engellemek için bağlantı parçalarında da farklılıklar vardır. Önceki mesajımda belirttiğim gibi, oksijen tüpünü alıp vanasını azot vanası ile değiştirtirsiniz, bir de boya attınızmı olur azot tüpü. Basınç testini de yaptırdıktan sonra ister azot doldurtun isterseniz kuru hava. Güvenlik tedbiri olarak yağlanması gereken yer varsa, buralarda silikon gresi kullanın yeter.
    -Azot kullanımında güç %2-3 artabilir, argon kullanımında güç düşer.
    -Argon veya azot hava ile karışırsa hiç bir şey olmaz. Azot tüpüne hava basma ihtimali varsa, baştan itibaren, silikon gresinden başka yağlayıcı kullanılmamalı.

    birde oksjen tüplerine 220 barda kuru hava basılamazmı illa scuba tüpümü olmak zorundaa değinilmişken bu azot gazıda silahlarda kullanılabiliyormu :him:s:him:s:him:s:him:s:him:s:him:s


    Bildiğim kadarı ile, yanlış kullanmayı önlemek amacı ile, oksijen tüplerindeki vanaların bağlantıları ters dişlidir. Üzerinde yazılı basınca kadar istediğiniz gazı basabilirsiniz yalnız tüp üzerindeki vanayı kesinlikle azot tüplerinde kullanılan tipte bir vana ile değiştirmelisiniz. Dolum tesisindekiler, dişlerine bakıp, yanlışlıkla oksijen doldurabilirler. Sonrasını düşünmek bile istemem.


    PCP silahlar, yanıcı, yakıcı veya korozif olmayan her türlü basınçlı gaz ile çalışabilir, sadece ürettikleri güçler farklı olur. Üreticilerin "kuru havadan başka gaz kullanmayın" uyarısı, farklı gaz kullanmaya alışan bilinçsiz kullanıcının "ahanda basınçlı gaz" diye, oksijen tüpüne sarılmasını önlemek içindir. PCP prensibi ile çalışan Paintball silahlarında CO2 ve basınçlı hava kadar, hatta belki de daha fazla olarak azot kullanılmaktadır.

    Dürbün yüksekliğini, düşme miktarına ilave ederseniz, dürbün 0 ekseninden itibaren düşmeyi bulursunuz. 300 - 400 cm düşmelerde ilave edilecek 5-6 cm neticeyi fazla etkilemez.
    Ancak çok yakına atış yapıyorsanız, açı hesabında dürbün yüksekliği kadar namlu ucu-dürbün mesafeside işin içine girer. 10 metrede silah sıfırlamak için bunca hesaba gerek olduğunu sanmıyorum.
    Zaten bu tür hesaplamalardan veya hazır balistik tablolardan amaç ilk atışların hedef yakınında olmasını sağlamak. Daha sonra, atışlardaki sapmalara göre hassas sıfırlama yapılır.

    Büyük ihtimalle.. =) Bu arada benim yaptığım hesap da doğru değil mi Ülkü abi?


    biraz yanlış.
    10 m değerlerin için : inv tan (0.234/10) = 1.3404766 derece
    134 m değerlerin için : inv tan(3.714/134) = 1.5876273 derece


    134 metre için 10 metredeki yükseliş yerine 134 metredeki düşüş değerini kullanmak daha doğru. 10 metre ölçümündeki olası hatalar 134 metrede büyük farklar yaratabilir.

    Ne kusuru, forumun amacı böyle tartışmalar ve bilgi paylaşımları zaten. Benim merak ettiğim şey tam olarak derece cinsinden böyle bir açıya programın neresinde ulaşabildiğin. Grafiğe namlu düzlemi falan ekleniyor ama silah namlu ekseni ile dürbün ekseni arasındaki açıyı veren bir yer bulamadım.


    Pellet'i seçip hızını girdikten sonra drop grafiğine geç. Yörünge üzerinde tıklayarak istediğin mesafedeki düşme miktarını bul. Variable data penceresinde sol alt köşede degrees yanındaki soru işaretine tıkla. Açılan pencerede "horizontal range" e mesafeyi ve "vertical height" e düşme değerini ( her ikiside metre olacak) gir. pencerenin sol üst köşesinde acı derecesini göreceksin.
    Daha kesin bir değer istiyorsan, windows içindeki hesap makineni aç, görünümü "bilimsel" yap. derece seçili olsun. metre cinsinden düşme miktarını mesafeye böl ve sırasıyla "inv" ve "tan" tıkla.

    Başlıktan oldukça saptık. Ama madem başladık, devam edelim. Belki meraklılara faydamız olur.


    Açıklamalarında tezat var. "Namluya açısı olmayan bir lazer" in ışını namlu hattı (bore line) ile paraleldir, bu nedenle namlu hattı ile çarpma noktası arasındaki seviye farkını (düşmeyi) veren "drop" menüsündeki değer ile farkı olamaz.
    POI grafiğine lazer eklersen, namlu ile açısının 0 olması (namlu hattı ile paralel) için, lazer yüksekliğini 0 vermelisin. Aksi taktirde lazer hattı ile namlu hattı arasında açı oluşur ( POI grafiğine Bore line ekle) ve bu açı dürbün montaj açısı için bir anlam ifade etmez.
    Drop grafiğindeki değer, namlu hattından düşme değerleridir ve nişan hattı (dürbün veya gez-arpacık doürultusu) ile namlu hattı arasındaki açıyı, yani namlunun yatay ile yaptığı açıyı verir.
    Bu tür incelemeler için, grafiklere lazer yerine bore line seçeneğini ilave edersen daha gerçek sonuçlara ulaşırsın. Programına ulaşma imkanın olduğunda, bu yazdıklarımı bir incele.

    Bir yerde hata var, ama nerede ?


    Pelleti seçip, hızı 197 m olarak girince drop grafiği şu şekilde oluyor :


    [Resim Engellendi: http://s6b.directupload.net/images/090212/m55ae9k4.jpg]


    cursor ile mermi yolunda 134 m hizasına tıklarsan açılan kahverengi pencerede düşme miktarını veriyor : 391 cm.
    Bu değerle programa açı hesaplatırsan, kabaca 2 derece veriyor.
    Extras -> Scope shims menüsünü açarsan buradada düşmenin 391 cm olduğunu ve dürbün arka tarafı için gerekli yükseltmeyi 0.292 cm (2.92mm) olarak görebiliyorsun.


    [Resim Engellendi: http://s2b.directupload.net/images/090212/3l5b48a3.jpg]


    Benim programımda mı sorun var acaba ? Üstelik te lisanslı.

    xaupau,


    Bir virgül hatası olmuş her halde. 18 derecelik atış havalı tüfek için bile çok fazla. 18 derece 10 metrede 3 metre düşme demek :!: .
    Bahsettiğin pellet 650 fps hızla atılırsa 134 m deki düşmesi 3.9 metre, buna göre atış açısı : inv tan(3.9/134) = 1.667 derece.


    Yüksek ayak kullanılsa bile, 100 metre için yakın sıfır 5 metrenin altında kalıyor. Dürbün ayarları yetmiyeceği için ayarlı ayak ile dürbünün arka tarafı 1.5 - 2 mm yukarı kaldırılırsa 100 m civarına atış yapılabilir.