Kasna avı için gayet işe yarayabilir.
Hatta meppslerde tercih ettiğim renk olarak bakır rengi üzerine kırmızı renklere sahip mariachi kapağı cidden etkili olabilir ![]()
Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..
Kasna avı için gayet işe yarayabilir.
Hatta meppslerde tercih ettiğim renk olarak bakır rengi üzerine kırmızı renklere sahip mariachi kapağı cidden etkili olabilir ![]()
Tüfeğin cinsi lupara.
Bildiğim kadarıyla İtalyanların akıl ettiği bir tüfek. Kelime itibariyle lupus yani latince kurt kelimesinden türemiştir. Kullanım amacı ilk zamanlarda sık ormanlık bölgelerde kurt avı için olmakla beraber Amerika'da italyan mafyası bu silahla terör estirmiş 1900'lerin başında. Kısa olması orman gibi sık alanlarda ve hedefin aniden gözüktüğü çalılık gibi bölgelerde büyük avantaj. Ancak uzak mesafelerde saçmayı çok dağıtacağını söylemeye gerek yok herhalde
Mafyanın kullanma amacı da uzun pardesü bol pantolon gibi kıyafetlerin içine rahatlıkla saklanması kendini belli etmemesi.Türkiyedeki yasalar bu tüfeğin kullanılmasına ve bulundurulmasın maalesef müsade etmiyor bildiğim kadarıyla... Namlu boyundan dolayı izin verilmiyor. Zira akıllarda avdan ziyade saldırı silahı olarak yer etmiş sonuçta. Başınıza iş açabilir yani üzerinizden çıkması durumunda.
Gerekli izinler alınarak antika olarak saklanması durumunda vaziyet ne olur bilemiyorum.
Namlunun eğik olup olmadığı düz bir kılavuz namluya bitiştirerek anlaşılabilir. Buna ek olarak namludan içeri ışık tuttuğunuzda yiv-setlerin bir noktasında kırılma gözüküyorsa varsa buradan da anlayabilirsiniz.
Ek olarak ikinci yöntemle önceden eğilmiş sonradan mengene vs gibi bir aletle düzeltilmiş bir namlu da dikkatli bakılırsa anlaşılabilir.
Yay ve keçe değişimi için servise gönderin derim.
Tahmini kaç yaşında ve kurulması nasıl? Kurarken ses geliyor mu?
Namlu eğik vs değisle değiştirmeye gerek yok zaten silah çöpe gidene kadar
Havalı silahlarda pellet namluyu yıpratmaz.
Amerika'da devlete bağlı DARPA adındaki ar-ge kuruluşunun yeni geliştirdiği mühimmatın ismi Exacto. Özelliği ise güdümlü olması ve atıcıdan veya hava şartlarından kaynaklı ıskalama durumlarının artık neredeyse tarihe karıştıracak bir girişim olması.
Mühimmat 50 kalibre olarak tasarlanmış ve optik güdüm sistemleriyle havadayken hedefe doğru yönlendirilebiliyor. Bu sistem isabet oranını ciddi bir şekilde yükselteceği gibi istenmeyen kazaları, dost ateşi durumlarını da büyük oranda azaltacaktır diye tahmin ediyorum.
Extreme Accuracy Tasked Ordnance (EXACTO)
[Resim Engellendi: http://regmedia.co.uk/2013/04/25/smartbullet.png]
[Resim Engellendi: http://accurateshooter.net/Blog/darpa1402.png]
[Resim Engellendi: http://www.guns.com/wp-content/uploads/2014/07/exacto-projectile-sandia-labs.jpg]
[Resim Engellendi: http://www.defensereview.com/wp-content/uploads/2012/02/Sandia_Labs_Self-Guided_Bullet_.50_BMG_4.jpg]
İlgili mühimmatın videosu:
http://www.youtube.com/watch?v=vX8Z2MDYX3g
http://www.youtube.com/watch?v=vX8Z2MDYX3g
Saygılarımla...
http://www.darpa.mil/Our_Work/TTO/P…e_(EXACTO).aspx
Şunu da ekleyeyim, okuduğum kadarıyla galatian diana p1000'den daha başarılı bir silah ![]()
Ve reklamları izlediniz ![]()
ustaya veya ekspere baktırın olmazsa başka bir hatası varsa çıkar arabanı. Kapı değişmişse büyük olasılıkla tavan direkleri de zarar görmüştür gerçi. Acele etmemenizde fayda var.
155'lik top mühimmatlarından bildiğim kadarıyla, mühimmat havada giderken arkasında genelde türbülans olur. Bu hava boşluğu yüzünden mühimmatların menzili olması gerekene göre bir miktar düşer. Mühimmatın arkasının dümdüz olması sebebiyle de bu türbülans orada ciddi bir şekilde sorun oluşturur. Yani eksi kutuplu bir kuvvet olur. 155lik obüs mermilerinde buna önlem olarak basebleed denen bir parça yapılmıştır. Neyse konumuz bu değil sadece giriş kısmıydı ![]()
Anlatmak istediğim burada temel olay ''merminin arkasındaki türbülansı nasıl azaltabiliriz?'' sorusu olmalı bence. Katrenin arkaya doğru giden bombeli yapısı aerodinamik olarak havada türbülans yapmaya daha az meyilli diğer mühimmatlara göre. Zaten yapı itibariyle uçak kanatlarında da benzer profiller kullanılmaktadır. Katre kelimesi de bildiğim kadarıyla serbest düşen su damlası demek. Doğa aerodinaminin en doğrusunu göstermiş bize zaten...
[Resim Engellendi: http://www.modelucak.net/baslama/baslamadosyalar/fatihd6.gif]
Muhtemelen katrenin profili sayesinde pellet namludan çıktıktan sonra kinetik enerjisini daha çok saklayıp daha çok yol alacaktır. Tabi önceden de belirtildiği gibi zor bir çalışma. Allah kolaylık versin.
Saygılarımla...
Katre tipi peleti ilk defa görüyorum. Misketin de diğer BB'ler gibi tamamen yuvarlak olmaması bence çok orijinal bir fikir olmuş...
Şu an piyasaya çıkanlar kaç grain acaba? daha doğrusu at-44'e uygun daha az grainli dolular mevcut mu?
V70'le dayım kaza yapmıştı araba pert olmasına rağmen dayımın sadece yüzü çizilmişti airbagden... Genel olarak volvoların sağlamlığını tartışmaya gerek yok zaten.
225bin km bence fazla. Hele lpg takılalı çok olmuşsa motorun da ömrünü yemiştir biraz. Ben olsam s40'dan yana tercihimi kullanırım.
Hayır bari optima vereceklerse de 32 mercek çaplı, paralaks ayarlı, sarsıntıya biraz daha dayanacak birşey verseler daha mantıklı olacak... Resmen alın dürbünü kırın diyip 44 mercekli dürbün veriyorlar magnum tüfeğin yanında.
1000-1500 atış yapmadan hatsan tüfeklere dürbün bağlamayın. Bağladıktan sonra da dm-60 dampa mutlaka bulunması lazım.
Hiçbir şey malesef uçağın irtifa veya yön değiştirmeden radarda kaybolmasını açıklayamıyor...
Bu arada Mustafa Bey birkaç aydır foruma girmiyordum. Sizi tekrardan gördüğüme gerçekten çok sevindim.
Salı günü 2. vizeler var maalesef eve kapandım haliyle... Ayın 7sinden sonra birgün belirleyelim sana da uyarsa?
Burak yanılmıyosam benim mekanı bulmuşsun incekte
Tüfekle giriş sıkıntı olursa bana haber et bizim kampüse bırak, bizim dekanı bile ikna etmiştim bi ara hobiye ![]()
Mercedes S sınıfındaki kameralı magic control systemiyle 30 yıl önceki citroenin süspansiyon sisteminin aynı olduğunu pek sanmıyorum. Sadece niyet aynı olabilir olsa olsa
Ek olarak Psa firması bunları şu an bile geliştirmekten çok uzak mevcut durumuyla.
Türkiye'de vergilerden dolayı alınan hiçbir araba bu fiyatlar etmez benim fikrimce. Ancak mercedese has olarak bir ''sırf markaya para veriyoruz'' durumu da olmadığı kesin. Bu yorum hobiye yeni başlamış bir kişinin weihrauch'un hw-100'ü yerine hatsan at-44 tercih edip weihrauch'u sırf marka olmakla itham etmesiyle aynı
Mercedes'in en baz modellerinde bile içeri geçip kapıyı kapattıktan sonra çok az markanın verebileceği konforu alırsınız.
Marka algısı konusunda ne yazık ki mercedes geçmişteki ''alamancı'' muhabbetinden dolayı biraz yıpranmıştır. Ancak son 10-15 senedir o algı da epey değişti bana kalırsa...
Ben çayyolu tarafındayım. Tabii ki memnuniyetle. Ancak bu ara bir yoğunluk söz konusu fazla atışa gidemiyorum ![]()