AİRMAX 6.35 Dolum yerinden hava kaçağı (Çözüm)

Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..

Bizimle Paylaşmak İstediğiniz Resimlerinizi Galeri Dışında Link Olarak Vermek Yasaktır. Galeriye Nasıl Resim Yükleneceğini Bilmiyorsanız Lütfen Konumuzu İnceleyin Buradan Açtığımız Konuyu Ziyaret Edebilirsiniz.
  • Herkese merhaba. İçinde bulunduğumuz Covid-19 sürecinde herkese sabır diliyorum öncelikle. Sahip olduğum Airmax 6.35 pcp, aldığım ilk günden beri, tam şarj yapsam dahi, bir süre geçtikten sonra 100 bar civarlarına kadar tahliye yapıyordu ve sonrasında sabit kalıyordu. İlerleyen dönemde (daha garantiden çıkmadan) yapmış olduğum şarjı, belirgin şekilde, dolum yuvasından tısırdayarak, tam tahliye etmeye başaladı. Bu arıza, silahın, yılda 2 kez kullanımı düşünülürse çok kısa bir zamanda karşıma çıktı. Herkese verildi mi bilmiyorum fakat, yedek o-ring paketi içerisinde kurtarıcımız mevcut. Silahı, bir noktaya kadar dağıtmak suretiyle, dolum ağızındaki çekvalf üzerindeki o-ringi değiştirerek bu sorunu hallettim. Gerekli güvenlik önlemlerini aldıktan sonra bunu siz de yapabilirsiniz. Fakat belirtmek isterim ki ilk kez açılan bir makinada karşılaştığım kusurlar ve özensiz imalat, beni üzdü. Fotografları paylaşıyorum.


    IMG_20200410_161745.jpg

    Bu kısım Şarj noktamız, boru ise 90cc lik ara depo.


    IMG_20200410_161623.jpg

    90cc lik depo


    IMG_20200410_163100.jpg

    Dolum yuvamız. Burada göze çarpan sarı malzame Çekvalf. Çekvalf serbest şekilde hareket etmekte, herhangibir bağlantısı yok.


    IMG_20200410_161304.jpg

    Çekvalfin uç kısmındaki problemli O-ring. İnanın resmen plastik hale gelmiş. Olması gerekenden çok sert. Bunu bu hale getirenin hızlı dolum olduğunu düşünüyorum. Şarj sırasında adaptör ucu soğurken, tüp kısmının nasıl ısındığını herkes hissedebilir. Ani ısı değişimleri, bu tarz kuru sistemlerde, sızdırmazlık elemanını katılaştırıyor.


    IMG_20200410_163150.jpg


    Bu kısıma ulaşana kadar elbette ki bir sırayı takip etmeniz gerekli. Öncelikle silahınızda basınç olmamalı [gösterge 0 (Sıfır) bar olmalı]. Sonra söküm işlemine başlayabilirsiniz. Kundağı ayımak için, alt kısımda bulunan iki adet yıldız baş vidayı açın.Ayarlı yanaklığı çıkartın. Basınç göstergesini (ölçüsünü hatırlayamıyorum 20 veya 22) açık ağız anahtarla açıyoruz.Tüpü ayırmak istediğinizde, yedek boru ile beraber dönüyor bu sizi zorlayabilir. Namluyu da sökerek, filtre anahtarı ile açabildim tüpü.Namlu ucundaki bağlantıları aldıktan sonra, namlu kılıfı çıkıyor. Bu arada namluyu çıkartmak için, namlu bitiminde 2 adet setskür allen civatayı almalısınız(sanırım 4 allendi) sonrasında namluyu sağ-sol çevirip çekerek çıkartın. Namlu dibinde de o-ringler mevcut, bu yüzden biraz zorlayarak çıkıyor. Ortalık rahatladıktan sonra, şarj kısmı ile yedek depoyu gövdeden ayırın. Bundan sonrası fotograflarda görüldüğü gibi. Bu işlemler sonucunda problem kalmadı. Uzun süre depo dolu ve sızıntı olmadan kalabiliyor artık. Umarım yardımı dokunur. Kolay gelsin.


    IMG_20200410_163749.jpg

    • Official Post

    Gayet basit ve görseller olduğu için anlatım çok ama çok başarılı elinize emeğinize sağlık oringleri montajda önce silikon gress uygulamak gerekiyor bunun şunun için söylüyorum bir kaç firma yada av bayisi paket içeriği zengin görünsün diye petrol bazlı yağlar veriyor ve bunlar hiç uygun bir yağ değil. Hatsanın işçiliği konusunda durum beni şaşırtmadı tetik ara kolu bile parmak kalınlığında firma anca bildiğini okusun yıllarca yapılan özelleştiriler sonuçsuz kalıyor. 1500 ve 2000 zımpara ile namlu ucunu da bir elden geçirin eliniz yatkın hocam