canerkeser adlı kullanıcının mesajları

    Bugün ilk kez cesaret edip gladyo nun bir kısmını söküp tamir ettim. Arka tüp oynaması nedeniyle Mustafa abinin önerdiği şekilde önce ön tüpü gevşeterek basıncın azalmasını sağladım. Ama baktımki içindeki havanın boşalması uzun sürecek arka tüpüde bir süre sonra tıss sesi geliceye kadar gevşettim ve basınç sıfıra düşünce tamamen söktüm. Ancak ilk söktüğümde arka tüpün içindeki sarı parça tüfeğin içinde kalmıştı haliyle sözkonusu iki vidayı göremedim. Ümitsizce tüpü geri taktım. Bir süre sonra tekrar tüpü söktüğümde sarı parça tüpün içinde kaldı ve Mustafa abinin bahsettiği iki vidayı gördüm. Üstteki vida gerçekten gevşemişti sıktım ve arka tüpü taktım. Sonuçta tüp sabitlendi ve çok mutlu oldum. İlgili vidaların bulunduğu görüntü aşağıda.


    Bu arada manometre esas olarak arka tüpün basıncını gösteriyor sanırım. Çünkü ön tüp hava gelinceye kadar gevşetildiğinde basınç hemen 40 barın altına düşerken, sıkınca tekrar 120 lere çıkıyor. (Benim tüfekte başlangıç basıncı 120 idi)
    [Resim Engellendi: http://i38.tinypic.com/nqpp1y.jpg]


    [Resim Engellendi: http://i35.tinypic.com/iylab6.jpg]


    [Resim Engellendi: http://i33.tinypic.com/312v95t.jpg]

    Mustafa Abi benimde eskisi kadar olmasa da arka tüp oynaması problemi tekrar başladı. Bu kez anlattıklarınız doğrultusunda kendim tamir etmeyi deniycem. Bir sorum olacak. Basıncı 40 bara kadar düşürmek için atış yapmam mı gerekiyor yoksa başka bir yolu var mı. Bunu sormamın sebebi belli bir basıncın altında atış yapmanın valf mekanizmasının zarar görmesine yol açması. Teşekkürler.
    (bir de yeri burası değil belki ama gladio nun ne şekilde söküldüğüne dair resim yada video paylaşırsanız çok yararlı olur diye düşünüyorum)

    Normal olup olmadığını net söyleyemem ama benim sight-mark dürbünümde de aynı durum vardı. Sonuçta 32x in üzeri hem maddi anlamda hem taşınabilirlik anlamında hem de isabetliliğe katkı bakımından artı özellik taşımıyor.

    FX gladiator sahibiyim ve silahımdan memnunum. Ama ben gladı alırken AA olsaydı onu alırdım diye düşünüyorum. Çünkü bana göre AA S410 'nun görüntüsü muhteşem.


    ''Benim için mühim olan uzak mesafelerde ki isabetliliktir, güç, tahribat vs ikinci planda kalıyor.'' demişsiniz. Bana göre de isabetlilik en önemli özellik ama diğerleri de önemli olabilir. Örneğin uzak bir mesafeden vurduğunuz şişenin parça pincik olduğunu görmek isteyebilirsiniz belki.


    Gladın görüntüsü hoşunuza gidiyorsa net olarak gladiatoru öneririm. Umarım en doğru kararı verirsiniz. Şimdiden hayırlı olsun.

    Siparişini verdiğim araç golfün dizeli ve 105 hp triptonic vites. Bu aracı almaya karar verirken internette ve gerçek hayatta ciddi bir araştırma yaptığımı söyleyeblirim.Hatta tercih edebileceğim araçlara ve benim için olmazsa olmaz özelliklerine dair bir tablo bile yaptım. Bu arada en önemli kriterim yakıt sarfiyatı ve motor hacmiydi. Çünkü alacağım araç mercedes bile olsa çok yakıyorsa binmeye cesaret edemem ve çabuk sıkılırım. Aslında uzun vadedeki maaliyetler tabiki daha önemli (bakım, arıza çıkarma durumu, vergiler vs.) ama aracı sıfır aldığımda bunların peşin ödemem nedense beni rahatsız ediyor. Fazla uzatmayayım İlk önce yeni focus dizel almayı düşünmüştüm. Kağıt üzerinde dış ve iç görünüşü son derece güzeldi. Piyasadaki en az yakan araçlardan bir tanesiydi. Ama bayiye gidip aracın sürücü koltuğuna oturduğumda asla bana göre değil dedim. Sonra renault a gittim. Araçları dıştan bakıldığında son derece ihtişamlı ama kalitesi beni cezbetmedi. Resmen plastik kokuyor. Golf almaya gittiğimde volkswagenin hemen karşısında peugot bayisini farkettim. Sonradan pişman olmayayım diye birde peugeot lara baktım. 3008 i gördüm resmen aşık oldum arabaya. Cam tavanı, kokpiti çok güzeldi. Üstelik adamlar full olan bu aracın bismillah demeden fiyatını benim için 63.000 ytl den 59.000 e çektiler. Bir süre bocaladım. Tam golf ün siparişini verecekken ne film dönüyor burada ben ne yapıyorum dedim. Biraz düşünmem gerekiyor deyip VW ne gittim. Golf e karşılık, görüntüsü haricinde hiç bir şeyini bilmediğim bir arabayı almak 60.000 ytl ile kumar oynamaktan farksızdı. Nasıl olsa akşam internette 3008 le ilgili yorumları okurum diyerek golf ün kaporasını verdim. Tabi bunda VW dekilerin, aracı almaktan vazgetiğim takdirde kaporayı geri verdiklerini bilmemin de etkisi vardı. Her markanın kendine göre sorunları ve avantajları var ama bunları alt alta yazıp topladığımda golf benim için en iyi tercih oldu.


    Diğer bir konuda benzinli mi dizel mi? Haklısınız dizelin bakım maaliyetleri benzinliye göre daha fazla. Ama ikinci elde, tamamen aynı donanıma sahip benzinli ve dizeli yan yana koyduğunuzda insanların çok büyük bir bölümü dizel oldun der diye düşünüyorum. Örneğin sıfır alıp 2 yıl kullandığım dizel opel corsa' mı satışa çıkarmıştım ve bir galeriye aldığım fiyatın 500YTL altına satmıştım.(Satışa çıkarmamla satmam 2 gün sürdü.)


    Arabalar konusunda asla otorite değilim ama mantığım doğru aracın bu olduğunu söylüyor. Dünyada bir araştırma yapılmış. Hangi marka araç sahipleri ömür boyu marka değiştirmiyor diye ve ilk 3 sırada volswagen de var. Kargaya yavrusu şahin görünür demişler. Yorumlarım illaki taraflı olacaktır. Umarım herkez hayalindeki araca en kısa zamanda kavuşur. :thumbup:

    Arabam olmadığından son 6 ayda 6 defa bile atış buluşmasına katılamadım ve bu duruma son vermek için araba almaya karar verdim. Kısmetse bu hafta içi başlıkta belirttiğim araba için sipariş vereceğim.... £tabanxalı$ £tabanxalı$ £tabanxalı$

    Tüfeği pompa ile 210 bara kadar şişirdim. Aynı odada, aynı yerde aynı sıcaklıkta basınç değişimini takip ettim. Hatta 4 gün boyunca günde bir kez fotoğraf çektim unutmayayım diye ve emin oldum ki gladyo hava sızdırıyor. Sanırım bu konuda banayardım edebilecek tek kişi Mustafa Serdar.


    [Resim Engellendi: http://i49.tinypic.com/2ijmcci.jpg]
    [Resim Engellendi: http://i49.tinypic.com/2emieu0.jpg]


    [Resim Engellendi: http://i47.tinypic.com/288nvq9.jpg]


    [Resim Engellendi: http://i48.tinypic.com/xgcth5.jpg]

    Normalde insan, bir problemin kendi öz yeteneksizliğinden kaynaklandığını öğrendiği zaman üzülür. Ama ben sevindim. En azından çok çalışarak isabet problemini halledebilme ihtimalim var. Ayrıca bir FX' im olduğu içinde tekrar şükrettim. Bütün Ankara Team üyelerine bana yardımcı oldukları için teşekkür ederim.



    [Resim Engellendi: http://i46.tinypic.com/b5grk3.jpg]


    [Resim Engellendi: http://i47.tinypic.com/1gk6tu.jpg]


    [Resim Engellendi: http://i45.tinypic.com/2vj6cy1.jpg]


    [Resim Engellendi: http://i45.tinypic.com/11s107c.jpg]
    [Resim Engellendi: http://i45.tinypic.com/2qaigqb.jpg]
    [Resim Engellendi: http://i45.tinypic.com/mcx9xf.jpg]


    [Resim Engellendi: http://i47.tinypic.com/2n1bczb.jpg]


    [Resim Engellendi: http://i46.tinypic.com/14uf19d.jpg]


    [Resim Engellendi: http://i48.tinypic.com/29ygv1l.jpg]


    [Resim Engellendi: http://i50.tinypic.com/2rykim9.jpg]


    [Resim Engellendi: http://i48.tinypic.com/16ba3kl.jpg]


    [Resim Engellendi: http://i46.tinypic.com/2w3vvag.jpg]

    Birkaç tane nevresim battaniyeyi üst üste koyarak destekli atış yaptım. Atış yapmadan önce dediğiniz nefes alma kurallarına da uymaya çalıştım. Nişan alma esnasındaki salınım hareketlerini minimuma indirdiğim halde 3 atıştan en az bir tanesi 1 cm sapıyor. Hedefdeki titreme en fazla yarım cm olduğu halde 1cm kadar sapması benim atış tekniğim dışında bir sorunu aklıma getiriyor. Ayrıca dün namluyu temizlemek için keçe pelletle 10 adet atış yapmıştım. Yani namlunun kirli olma ihtimali de pek yok. Birde düşük büyütmelerde hedef kağıdındaki rakamları net görünmüyor. Mecburen büyük büyütme kullanıyorum.