Mustafa Serdar adlı kullanıcının mesajları

    mustafa abi cidden o peteğe modifiye sonrası senin dynamiclerden sıksaydım başında nöbet tutardık :P
    s410 xtra 5.5mm ile dynamic (sanırım 14.5 grn) mermi kullanarak 0.6cm kalınlığındaki kurşun bir hedefe 16 m den yapılan atışların sonuçu aşağıda....resmen delip geçti !!! delinmeyen yerlerde benim acemiliğimden oldu kurşun eriğik haldeyken kalıbı soğutmak icin suyun altına götürüyodum biraz sallamışım o bölge 0.9 cm kalınlığında birde ilk iki atışda hedefi düzgün yerleştirmedim fark ettiyseniz mermiler biraz yatay bir açıyla hedefe saplanmışlar
    airgunturk.com/attachment/89/


    40 m den grupman testimiz var mustafa abi :) tek diyebileceğim bu mermi süper....

    Çizgi filmlerde olur ya,adamın kafasına mermi isabet eder ve delinir,sonrada parmağını o deliğe sokar,bana öyle bir çağrışım yaptı. :rolleyes:

    Harici İçerik www.youtube.com
    Dış kaynaklardan gömülen içerik, izniniz olmadan görüntülenmeyecektir.
    Harici içeriğin etkinleştirilmesi yoluyla, kişisel verilerin üçüncü şahıs platformlarına aktarılabileceğini kabul edersiniz. Gizlilik politikamızda bununla ilgili daha fazla bilgi verdik.

    Mustafa Abiye çok teşekkür ederim. Tahta gerçekten çok güzel duruyor...
    Kabze bittiğinde hiç bir işlem yapmadım (vernik cila vs.) sadece dremelin ucuna keçe takıp parlattım. Sonuçta benim hoşuma gitti. Umarım beğenirsiniz...


    Ya Kamuran sen neymişinde biz bilmiyormuşuz,Harikalar yaratmışın,


    Zaten ağaç çok yaşlı,bence de sakın vernik vurma,fakat yaz aylarında el terin ağacın rengini bozar,bu yüzden bez ile ince bir tabaka tik yağını ovalayarak tatbik et silahın dahada uzun ömürlü görselliğini korur.

    Silah, sorunları çözmez
    ABD'de bireysel silahsızlanma hareketinin öncülerinden Richard Aborn


    Türkiye'de bireysel silahsızlanmayı sağlamak amacıyla 1995'ten beri çalışan Umut Vakfı tarafından düzenlenen "Bireysel Silahsızlanmada Medyanın Rolü" toplantısına katılan Amerikalı hukukçu Richard Aborn, bu konuda kendi ülkesindeki öncülerden. Aborn, New York'ta savcı yardımcılığı ve "Silahlı Şiddeti Önleme Merkezi"nin başkanlığını yaptı. 1981'de ABD başkanı Ronald Reagan'a yönelik suikast girişiminde yaralanan basın sözcüsü James Brady'nin, ABD'de tabanca tüfek gibi küçük silahların denetimini öngören bir yasa çıkartma kampanyasında etkin rol üstlendi. Aborn, 1986'da başlattıkları girişimin ancak 8 yıl sonra yasaya dönüşüp 1994'ta yürürlüğe girdiğini söylüyor. "Silah Denetimi Yasası" sayesinde üç yılda 173 bin sabıkalının silah satın almasının engellendiğini ekliyor. Kendisine, "silah sever bir toplum" olarak tanınan Amerika'da bir silah denetim yasasının ne ölçüde "gerçekçi" olduğunu sorduk.


    - ABD Anayasası, Amerikan vatandaşlarının silah sahibi olmasını bir "hak" olarak tanımlar. Bireysel silahsızlanmaya karşı olan Silah Lobisi, yürüttüğünüz kampanyaya da karşı çıkmıştı. Anayasa'yı gerekçe gösterdi değil mi?
    Amerikan birliğini kuran 13 koloni aslında birer bağımsız devletti. Hepsinin kendi ordusu vardı. Hepsinde halka silah sahibi olma hakkı tanınmıştı. Bu koloniler bir federasyon çatısı altında toplanmaya karar verince, bu hak, ABD Anayasası'na da girdi.
    - İkinci Madde, herkesin silah sahibi olma hakkı için ne diyor?
    Maddede, "İyi denetlenen bir milis kuvveti, özgür bir devletin güvenliği için gereklidir, bu nedenle halkın kendi silahına sahip olma hakkı elinden alınamaz" denilir. İyi denetlenen bir milis kuvvetinden amaç, ordu demekti. Madde, her eyalete şu güvenceyi veriyordu: Merkezi hükümet, sizin ordunuzu elininizden almayacaktır. Ama 19. yüzyılın ortasındaki İç Savaş'tan sonra ordu kavramı değişti. Eyaletlerin değil, merkezi hükümetin denetiminde bir ordu ortaya çıktı.
    - Ama anayasadaki madde aynen kaldı ve Silah Lobisi, herkesin silah sahibi olma hakkını bu maddeye kolayca dayandırdı o halde?
    Onlar, savunmalarını, maddenin sadece son cümlesine dayandırdılar. "Halkın kendi silahına sahip olma hakkı elinden alınamaz" cümlesine... Buna göre, bireysel silahsızlanmayı öngören yasaların Anayasa'ya aykırı olduğunu savundular. Oysa Amerikan mahkemeleri ve Yüksek Mahkeme, bu konuda açılan bir çok davada aynı kararı vererek Silah Lobisi'ni haksız buldu. Tabanca tüfek gibi silahların denetimine ilişkin yasanın Anayasa'ya aykırı olmadığına karar verdi.
    - Amerika, halkı en çok silaha sahip olan, çocukların bile silaha kolayca sahip olduğu bir ülke olmaya devam etmiyor mu? Hukuki önlemler, bu kültürel olguyu değiştirebilir mi?
    Bütün 50 eyalet, Silah Denetimi Yasası'na uymakla yükümlü. Kamuoyunda, silah denetiminden yana tavır güçleniyor. Ancak, bunu kabul etmeyenler de çok. Çünkü Amerika, silaha meraklı bir ülke. Elbette her Amerikalının silahı yok. Ve silahı olan her Amerikalı, bunu kullanmaz. Silah sahibi pek çok kişi hatta hiç kullanmaz. Ama elbette kullananlar da var. Avcılık, atıcılık, kendini savunma için kullanıyorlar. Bizim esas üzerinde durduğumuz konu, silahın yasadışı amaçlarla ve suç işlemek için kullanılmasını önlemek. Bir toplumda çok sayıda ruhsatsız ve kaçak silah olursa, o toplumda suçu önlemek mümkün olmaz. Amaç, suç işlemeye uygun kişilerin silah sahibi olmasına engel olmak.
    - Yine de, galiba isteyen istediği gibi silah alıyor değil mi?
    Ne yazık ki yasaya rağmen, bütün eyaletler bu yasanın nasıl uygulanacağına ilişkin ayrıntıları henüz tam olarak saptamadı. Her eyalette silah satışı ve bu satışın nasıl yapılacağına ilişkin farklı uygulamalar var. Hatta bir eyaletin içinde dahi farklı yasal uygulama olabilir. Çünkü bizdeki yönetim hiyeraşisine göre eyalet yönetimi, yerel yönetim, kent ve kasaba yönetimleri vardır. Bunların hepsinde silah konusunda farklı yasal uygulama olabilir.
    - O halde bir eyalette, hatta bir kentte silah satın alamayan biri başka bir yerde alabilir mi?
    New York, silah denetiminde yaşadığımız güçlüklere en iyi örnek... Genel inancın aksine, eyalette ve kentte silah satın almak son derece güçtür. Eğer tabanca almak istiyorsanız, bunun nedenini ayrıntılı biçimde açıklamak zorundasınız. Ancak diğer bazı eyaletlerle bu iş çok daha kolay. Örneğin Virginia eyaleti, bu bakımdan çok ünlüydü. Orada silah satın almak sorun değildi. Ama artık orada da değil.. Üstelik Virginia, herkesin, istediği kadar değil, ayda sadece 1 tane silah satın almasını yasaya bağladı. Çünkü bir çok eyalette, isteyen, hala istediği kadar silah satın alabilir. Yani 5 - 10 tabanca, bir o kadar tüfek alabilir. Silahı, kolayca temin edenler, bunları New York'a getirip el altından satıyor. Çünkü yasadışı unsurlardan büyük bir talep var. Bu dev kentin giriş çıkışını denetlemek imkansız...
    - Silah Denetimi Yasası çok da etkin değilmiş gibi bir izlenim haklı mı sizce?
    Bütün eyaletlerdeki silah satış ve denetimleri, zaman içinde yasanın öngördüğü biçimde değiştirildikçe silah denetimi, ülkenin bütününde disiplin altına girecek. Virginia örneğinde olduğu gibi, eğer diğer eyaletler de silah satışlarını kısıtlarsa disiplin daha kolay sağlanacak.
    - New York'ta silah denetimi konusunda resmi makamların Sıfır Hoşgörü denilen tavizsiz tutumundan da söz etseniz...
    Sıfır Hoşgörü, hem uyuşturucu hem silah konusunda uygulanıyor. 18 yaşından küçük bir gencin silah taşıdığı anlaşılırsa, okuldan derhal o gün atılır. Kimse, "ilk kez oluyor, bu seferlik affedin" diyemez. Çocuk, başka bir okula yerleştirilir. 18 yaşında büyükse, ruhsatsız silah taşımaktan tutuklanır, cezaevine gider. Bu konularda kesin tavizsiz davranıldığı için suç miktarı gerçekten düştü.
    - Yine de bütün bu önlemler, Amerikalıları "silah seven bir ulus" olmaktan caydıracak mı?
    Amerika'da silah kültürü, Amerikan Bağımsızlığı ile başlar. Kıtaya ilk yerleşenler, kendilerini hayvanlara karşı silahla korudular. Kızılderililerle silahla mücadele ettiler. Amerika'nın, namlunun ucuyla kurulduğuna inanılır. Daha sonraki dönemlerde ülkenin batıya doğru genişlemesi de yine silahla sağlandı. Bütün bu tarihsel gelişim, kendi mitolojisini yarattı. 19. yüzyılda gazetelerin, "Vahşi Batı"nın yerleşime açılmasına ilişkin haberlerini süslemek için kullandıkları ressamlar, "fetih" işlemini kendi hayal güçlerini abartarak romantik bir efsaneye dönüştürdü. Ünlü izci ve atlı ulak Buffalo (Manda) Bill, "Vahşi Batı"da yıllarca süren deneyimlerini, Amerika'nın doğu kentlerinin sahnelerine "eğlenceli bir gösteri" olarak taşıdı. Dağ başında, atlarla, sürülerle, kızılderililer ve süvariler arasındaki renkli yaşamını yansıtan "Bir Kovboyun Hayatı" konulu popüler şovu, herkesin hayalinde "Vahşi Batı" hakkında cazip ama sahte bir imaj yarattı. Kovboy folklorü bu dönemde yerleşti. Hollywood da, çifte altıpatlarıyla "kanun benim" diyen bir kovboy efsanesi yaratıp bunu yıllarca sürdürdü... Bütün bu süreçte temel öğe, silahtı. Silah, kişinin kendini güvenli hissetmesini sağlıyordu. Bu his bugün de devam ediyor. Ama denetim altında alınması gerek. Çünkü silah hiç bir sorunu çözmüyor, aksine sorun yaratıyor.



    Kalaşnikov, 45 yılda 50 milyon üretilmiş


    "Bireysel Silahsızlanmada Medyanın Rolü" toplantısına Türkiye Dışişleri Bakanlığı adına katılan Silahların Kontrolü ve Silahsızlanma Genel Müdür Yardımcısı Ali Kaan Orbay'ın bildirisinden kısa bir özet sunuyoruz:


    Küçük silahların denetimine ve bunların kaçakçılığının, yayılmasının ve özellikle hükümet dışı güçlerin elinde yoğunlaşmasının önlenmesine yönelik çalışmalar, BM gündemine 1995'te girdi. Genel Sekreter, bu konuda Ağustos 1997'de BM Genel Kurulu'na bir rapor sundu. Raporda öncelikle küçük ve hafif silahlar arasında bir ayrım var: Tabanca, tüfek, makinalı tabanca ve hafif makinalı tüfekler küçük silah sayıldı. Ağır makinalı tüfek, bomba atar, roket atar, bazuka, taşınabilir uçaksavar ve tanksavarlar ise hafif silah olarak tanımlandı. Aynı rapordaki bazı bilgiler çok çarpıcı: Kalaşnikov bugün 14'ü aşkın ülkede üretilip 78 ülkede kullanılıyor. 1945 - 1990 arasında sadece bu silahtan 50 milyon adet üretildiği sanılıyor. G3 tüfekleri 18 ülkede üretilip 64'ü aşkın ülkede kullanılıyor. M-16 tüfekleri 7 ülkede üretilip 67 ülkede kullanılıyor. Yine son 45 yılda bu tüfeklerden 7 - 8 milyon adet üretildiği sanılıyor.
    Türkiye, küçük ve hafif silahların denetimine ilişkin uluslararası çabalara gerek BM çerçevesinde, gerekse diğer uluslararası forumlarda destek veriyor. Türkiye, küresel silah ticaretinin yüzde 80'inin Avrupa Güvenlik ve İşbirliği Teşkilatı (AGİT) ülkelerinden kaynaklanması nedeniyle bu alandaki çalışmalarda AGİT'e özel bir sorumluluk düştüğü inancında. 1992'de Prag'da AGİT bakanlar konseyinde kabul edilen "Silah Denetimi ve Silah İhracatı" bildirisinin hazırlanmasında etkin rol oynadı. AGİT'te kabul edilen silah transferlerine ilişkin görüşmelerde Türkiye, ön plandaki ülkeler arasında yer aldı. 1996'da AGİT çerçevesinde küçük ve hafif silahları içerecek bir kayıt sistemi oluşturulması yönünde öneride bulundu. Ancak bu öneri, özellikle büyük silah ihracatçısı ülkeler tarafından benimsenmedi. Küçük ve hafif silahların denetimi konusu son olarak BM Silahsızlanma İşleri Dairesi tarafından hazırlanan 19 Haziran 1998 tarihli "Küçük Silahlara İlişkin Eylem Eşgüdümü" başlıklı belgede de yer aldı. Belgede, BM'nin bu konuda liderlik rolünü devam ettirmesi öneriliyor. Konunun bu yılki BM 53. Genel Kurulu gündeminde yer alması öngörülüyor.

    Mustafa bey bu silahın teknik özelliklerini yazabilirmisiniz? hız, güç v.s.


    Merhaba


    Bu silahta piston,keçe,silindir,ana gövde vs.. oldukça yüksek kalte ve hassasiyete sahip olmakla birlikte,pistonlu silahlar içinde müsabaka sınıfı bir silah olmayı hak etmiştir,bunun yanında 4,5mm de namlu çıkış hızları 800fps gibi makul hızlardadır.


    Bu silahta oldukça eski bir silahtır.

    Ateşli silahların gelişmesi ve yaygınlaşmasıyla yay hem Doğuda hem Batıda savaş alanlarından silinmiş, ancak okçuluk zor ve eğlenceli bir spor dalı olarak varlığını korumuş, günümüze kadar çeşitli kollardan gelişimini sürdürmüştür.


    Okçuluğun Batıda bir spor dalına dönüşmesi, başlangıcı 16. yüzyıla dayanan bir süreçtir. İngiliz kralı VIII. Henry okçuluğun bir spor dalı olarak gelişmesi için girişimde bulunmuş, ilk okçuluk derneği,Guild of St. George, 1537 de, kralın emriyle kurulmuştur. Okçuluk ile ilgili bilginin korunması ve Ingilizler arasında okçuluğa ilginin arttırılması amacıyla, 1545 de Roger Ascham tarafından Toxophillus adlı kitap yayınlanmıştır. 1600 ler boyunca okçuluk dernekleri kurulmuş ve düzenledikleri turnuvalar ile okçuluk bir müsabaka sporu haline getirilmiştir.


    Kuzey Amerika da ise ilk göçmenlerin gelmesi ile, Eski Dünya nın yay yapımı ve okçuluk ile ilgili bilgileri de bu yeni kıtaya taşınmıştır. Kısa zamanda hedef okçuluğu bu kıtada da sevilen bir uygulama haline gelmeye başlamış, 1828 de United Bowmen of Philedelphia adıyla ilk okçuluk derneği kurulmuştur. Amerikan İç Savaşından sonra eski Konfederasyon askerlerinin ateşli silah bulundurmaları yasaklanınca, yay bir av silahı olarak ön plana çıkmıştır. Maurice Thompson ın The Witchery of Archery (Okçuluğun Büyüsü) adlı kitabı yazmasını takiben, okçuluğa olan ilgi ülkede hızla büyümüş, 1879 da National Archery Association (Milli Okçuluk Birliği) kurulmuş ve müsabakalar düzenlemeye başlamıştır.Field Archery (saha okçuluğu) denilen ve avlanma koşullarını simule eden bir tür hedef okçuluğunun ortaya çıkması ve yay ile avlanmanın giderek yaygınlaşmasıyla, 1939 da National Field Archery Association (Milli Saha Okçuluğu Birliği) kurulmuştur.



    1904'ten itibaren Olimpiyat Oyunlarında bayanlar müsabakaları da eklendi. Fotoğraf, 1908'deki karşılaşmalarda çekilmiştir.



    8o_0limpiyat.jpg" wcf_src="http://www.kemankes.com/siteimages/190007248617769946175_6183698764686496_8o_0_0limpiyat.jpg" alt="wysiwyg image">


    Okçuluk Olimpiyatlara resmi olarak ilk kez 1900 Paris Olimpiyat Oyunları ile girmiştir. Bunu takiben 1904 St. Louis ve 1908 İngiltere Olimpiyatlarında yer alan okçuluk, 1920 de Belçika da düzenlenen Olimpiyatlara kadar bir daha görülmemiştir. Bundan sonraki 52 yıl boyunca, ikinci bir ortadan kayboluş yaşanmıştır.


    Müsabakaya yönelik okçuluğu bir düzene oturtabilmek için, Polonyalı okçular 1930 larda uluslararası bir oluşum meydana getirmenin peşine düşmüşler, bu uğraşların sonunda Federation Internationale de Tir A L Arc (Uluslararası Ok ve yay Federasyonu), bilinen kısaltmasıyla FITA kurulmuştur. FITA evrensel kurallar tespit etmiş ve Olimpiyat Oyunları dahil olmak üzere bir çok spor organizasyonunda yer alacak okçuluk disiplinleri geliştirmiştir. Okçuluk, 1972 de tekrar Olimpiyat Oyunlarına dahil olmuştur.


    Ok ve yay tasarım ve imalatında, kullanılan materyaldeki ve onu işleyen teknolojideki gelişmeler sonucunda, yayın atış hassasiyeti hatırı sayılır derecede artmıştır. Bu da, okçuluğa duyulan ilginin artmasına sebep olmuştur. Ancak bu gelişmeler, okçuluğun modern materyal ve teknolojiye bağımlı hale gelmesine sebep olmuştur. Yine de, primitif malzemeye dayalı geleneksel okçuluk uygulamaları sınırlı bir kitle tarafından sürdürülmüştür. Japonya, Kore, Moğolistan gibi ülkeler kültürlerinin birer parçası olan geleneksel okçuluk stillerini ve ilgili malzemenin yapılmasına yönelik bilgiyi korurlarken,geleneksel okçuluğun önemli bir ayağı da, ABD nde ortaya çıkmıştır ve bütün dünyada hızla sempatizan bulmaktadır.


    Türk geleneksel okçuluğu ise maalesef tarihe karışmıştır ve bu konu ile ilgili bilginin korunması için acil entellektüel yardım ve çaba gerekmektedir. Konu tamamen öksüz ve yetim bırakılmamışsa da, yapılan araştırma ve yayın çok azdır. Yeni nesillerin konuya ilgisi azdır, ilgisi olanlar da maalesef yeterli bilgiye sahip değildir. Günümüzde, yurdumuzda uygulanan okçuluk da stil, malzeme ve bilgi açısından tamamen Batılıdır.


    Alıntı
    Yazar: Murat Özveri
    www.kemankes.com

    DÜRBÜN TEKNOLOJİSİNİ ANLAMAK



    En iyi dürbün teknolojisi herzaman silahlı kuvvetler tarafından geliştirilmiş ve kullanılmıştır. Soğuk savaşın sona ermesiyle en iyi dürbün teknolojilerinin bir çoğu sürekli düşen fiyatlarla piyasalarda bulunabilir olmuşlardır. Yüksek güçlendiricili silah dürbünleri ve mikro dürbünler, zamanında silahlı kuvvetlerin ve haberalma örgütlerinin temelini oluşturmuşken, günümüz itibariyle herkes tarafından satın alınabilir hale gelmiştir. Daha iyi dürbünler daha düşük fiyatlarla piyasaya düştükçe, profesyonel doğa sporları ivmesinin arkasındaki optik teknolojiyi anlamanız ve düşük teknolojili optik cihazların farkını ayırt edebilmeniz önemlilik kazanmaktadır. Yani artık her türlü gelişmiş teknolojiye ait dürbünlerin alınabilir olduğu piyasalarda iyi ve kötüyü ayırt edebilme durumu kaçınılmaz olmuştur.
    Bu kısa bir giriş ve açıklamalar sonrasında, dilerseniz dürbün teknolojisinde geçen deyimleri ve tanımları şöyle bir irdeleyelim:


    TEKLİ/İKİLİ DÜRBÜNLER (Binocular/Monocular)


    Tekli dürbün tek gözle bakılabilen, ikili dürbün ise iki gözle bakılabilen dürbünlerdir. Artık günümüzde, mikro, avuç içi büyüklüğünde tekli dürbünler ve yine, mikro ikili, pantolan cebine dahi sığabilen dürbünler mevcuttur. Bunlar kullanıcıya küçük, pratik ve rahat taşınabilir olmaları sebebiyle büyük kullanım kolaylıkları sağlarlar. Dürbünler basit bir şekilde kodlanırlar. Kodları genelde ortada "X" işareti ile ayrılan iki rakamdan oluşur. Örneğin 10x50 rakamlarının bulunduğu bir dürbünde, ilk numara dürbünün büyütme gücünü gösterir. Yani dürbünle baktığınızda, çıplak gözle bakıldığına oranla, hedef numara kadar yakın görünür. İkinci numara ise objektif (ön) lensin çapını gösterir. Numara büyüdükçe dürbün daha fazla ışık toplar ve görüntü o kadar net olur. İyi dürbünler her zaman büyütme gücünün, objektif lensinin çapı, görüntü kalitesi, boyutları, ağırlığı, ömrü ve kalitesinin kombinasyonudur. Dürbünün kalitesi ilk bakışta anlaşılmaz. Bunun için yapılış teknolojisi. Dayanıklılığı, aşırı sıcak ve soğuğa karşı verimi gibi özelliklerinde irdelenmesi gerekir. Avcılık açısından en randımanlı dürbünler marka ve kalitesi iyi olmaları şartıyla 7x50, 8x56, 9x63 gücündeki dürbünlerdir. Ancak 7x50.nin haricindeki diğer güçleri bulmak hayli zordur. Sadece özel firmalar bu güçteki dürbünleri yapmaktadırlar. Silahlı kuvvetlerde kullanılan el dürbünleri genelde 7x50mm dürbünlerdir.


    MERKEZİ ODAKLAMA PARÇASI (Central Focusing Whell)


    İkili bir dürbünde merkezi odaklama ayar aparatı, iki gözü birden aynı anda odaklamaya yarar. Aynı anda iki göz için net olmayan görüntüyü, sağ tarafta bulunan dioptrik düzeltme ayarı ile düzeltebilirsiniz.


    KAPLAMA MALZEMESİ ( Coating)


    Kaplama, parlamayı azaltmak ve ışık taşınmasını arttırmak amacıyla cilalanmış lenslerin ve optik araçların prizmaları üzerinde çok ince nesnelerin buharlaştırılması yoluyla yapılmıştır. Optik cihazların ciddi sayılacak düzeylerde (%40 lara varan) ışık kayıpları vardır. Bu kayıpların önüne geçmek ve görüntüyü daha da netleştirmek için kaplama yoluna gidilir ve optik cihazın ışığı kıran her lensi ayrı ayrı buharlama yöntemiyle çok ince bir şekilde kaplanır.


    DİOPTRİK DÜZETME ( Dioptric Correction)


    İnsan gözünün değişkenliğinin, dürbünün sağ tarafındaki objektif lensi tarafından "+0-" aralığı arasında ayarlanmasıdır.


    ÇIKIŞ DELİĞİ ( Exit Pupil)


    Çıkış deliği, 25 cm.den görülebilen ve gözmerceğinin içinde yer alan yuvarlak alandır. Bu alan, objektif lensin çapının büyütme katsayısına bölümü olan matamatiksel bir değerdir. Çıkış deliği büyüdükçe düşük ışık durumlarında görüntü daha parlak olacaktır. Yani Exit Pupil'in geniş ve yuvarlak olduğu dürbünler herzaman düşük ışık zamanlarında daha iyi netice verirler. Göz merceğinin Exit Pupil'e uygunluk sağlaması insanın yaşınına bağlıdır. Bu uyum, genç insanlarda daha çabuk, yaşlı insanlarda ise daha geç olur.


    UZATILABİLEN (GEÇMELİ) TELESKOP ( Extendible Telescope)


    Çok fazla büyütme güçleri sebebiyle bu tip teleskoplar çok uzakları ya da küçük nesneleri seyretmek için kullanılırlar. Titremeyi engellemek için tripod (üçayak) kullanılması gerekmektedir. Uzun mesafeli ve uzun süreli gözlemler için oldukça uygundur.


    GÖRÜŞ ALANI ( Field Of View)


    Görüş alanı, 1000 yard uzaklıktan bakıldığında cihazın gördüğü alanın "feet" cinsinden ölçüsüdür. Açı genişledikçe, görülen alan da genişler. Hızlı hareket eden olayları görmek veya vahşi doğayı gözlemlemek için geniş açılar kullanışlıdır.


    ODAKLAMA ( Focusing)


    Değişik uzaklıklardaki nesnelerin ya da nesnenin daha net görünmesi için dürbün üzerinde yapılan ayarlamadır. Bu ayar bazı dürbünlerde otomatik olarak yapılır.(focus-free)


    BAĞIMSIZ OPTİK AYARI (İndividual Optical Adjustment)


    Bu tip dürbünler kullanıcısın her iki tarafı, her iki göz için ayrı ayrı ayarlamasına olanak tanır.


    TERS ÇEVİRME SİSTEMİ (Inversion System)


    Astronomik teleskoplardan bakarsanın her şeyi ters görmekle kalmaz tüm gördükleriniz gözünüze tepetaklak gelir. İşte ikili dürbünlerde baktıklarınızı çıplak gözle gördüğünüz gibi görebilmeniz için bu sistem geliştirilmiştir.


    OBJEKTİF


    Cihazın baş tarafında bulunan ve iki ya da daha fazla sayıda ve farklı camlardan oluşan büyük lenslerdir.


    PRİZMA SİSTEMİ


    İkili dürbünlerde iki türlü prizma sistemi kullanılır. Bunlar; PORRO ve ROOF sistemlerdir. Bir dürbünde hangi sistemin kullanıldığını anlamak hayli kolaydır. Roof prizmalı ikili dürbünlerde lensler bir çizgi halinde sıralanmış ve daha küçüktürler. Porro prizmalı cihazlarda ise göz mercekleri ön lenslerden bağımsızdırlar. Genelde Porro prizmalar daha derin bir görüntü sağlarlar.


    ÇÖZÜMLEME GÜCÜ (Resolving Power)


    Optik aletin gözlemlenen nesneyi nokta nokta birleştirerek net bir şekilde gösterebilme becerisidir.


    AYNA LENSLİ İKİLİ DÜRBÜNLER ( Mirror-lens Binoculars)


    Bir ayna tipi lens( muxutov tipi) teknolojisi, nesnenin direkt olarak görüntüsünü çıkarır. Işık cihazın içinde 3 kez dolaşır. Böylelikle olası en iyi görüntü kalitesi ve uzun büyütme menzili korunurken cihazın daha küçük ve hafif olma imkanı da korunmuş olur. Sabit yani geçmeli olmayan teleskoplar bu sistemdir.

    Harici İçerik www.youtube.com
    Dış kaynaklardan gömülen içerik, izniniz olmadan görüntülenmeyecektir.
    Harici içeriğin etkinleştirilmesi yoluyla, kişisel verilerin üçüncü şahıs platformlarına aktarılabileceğini kabul edersiniz. Gizlilik politikamızda bununla ilgili daha fazla bilgi verdik.

    BİRİNCİ BÖLÜM
    Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
    Amaç
    Madde 1- Bu Yönetmeliğin amacı, Uluslararası Atış Birliği kuralları uyarınca yurt içinde düzenlenecek atıcılık
    yarışmalarında uygulanacak kuralları belirlemektir.
    Kapsam
    Madde 2- Bu Yönetmelik, yurtiçinde yapılacak resmi ve özel bütün atıcılık yarışmaları ile bu yarışmalara katılan
    kulüpler, yönetici, antrenör ve sporcuları kapsar.
    Dayanak
    Madde 3- Bu Yönetmelik 3289 sayılı Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğünün Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanunun
    3703 sayılı Kanunla değişik 2 nci maddesine dayanılarak Merkez Danışma Kurulunca hazırlanmıştır.
    Tanımlar
    Madde 4-Bu Yönetmelikte geçen tanımlardan;
    Genel Müdürlük : Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğünü,
    Federasyon : Türkiye Atıcılık ve Avcılık Federasyonunu,
    İl Müdürlüğü : Gençlik ve Spor İl Müdürlüğünü,
    İl Temsilcisi : Atıcılık, Avcılık İl Temsilcisini,
    U.I.T. : Uluslararası Atış Birliği
    ifade eder.


    İKİNCİ BÖLÜM
    Esas Hükümler
    Yarışma Mevsimi
    Madde 5- Federasyonun yarışma mevsimi, 1 Ocak-31 Aralık tarihleri arasındadır.
    Yarışmalara Katılma
    Madde 6- Her il veya kulüp temsilcileri yarışmalara katılacak sporcuların isim listesini; kategorilerine ve branşlarına
    göre zamanında, silintisiz ve eksiksiz olarak yarışma tertip kuruluna verir. Zorunlu hallerde, değişik isteği, ilgili
    yarışmalardan en az iki saat önce tertip kuruluna gerekçeli olarak bildirilir.
    Yarışmalara Katılacak Sporcularda Aranacak Şartlar
    Madde 7- Yarışmalara katılacak sporcularda kategorilerinin yaş sınırları içinde ve lisanslarının vize edilmiş olmaları
    şartı aranır.
    Yarışma Çeşitleri
    Madde 8- Atıcılık yarışmaları resmi ve özel olmak üzere iki çeşittir.
    a) Resmi Yarışmalar
    Resmi yarışmalar, Genel Müdürlük, Federasyon, il ve ilçe müdürlükleri tarafından düzenlenir ve yürütülür. Bu
    yarışmalara katılan sporcularda lisans aranır.
    b) Özel Yarışmalar
    Resmi yarışmalar dışında kalan yarışmalardır. İllerde yapılacak özel yarışmalar için il müdürlüklerinden, iller
    arası ve yabancılarla yapılacak özel yarışmalar için Federasyondan izin almak gerekir.
    Atıcılık branşında milletlerarası yarışmalarda ancak, Federasyonca belirlenen isim listesindeki sporcular
    yarışırlar.
    Yarışma Usulleri
    Madde 9- Atıcılık yarışmaları, aşağıdaki branş ve usullerde yapılır.
    a) Yivli Havalı, Silahlar, Tabanca-Tüfek
    b) Küçükçap, Tabanca-Tüfek
    c) Trap
    d) Double Trap
    e) Skeet
    f) Hareketli Hedef
    g) Merkez Ateşlemeli, Büyükçap
    h) Rapit
    İzne Tabi Yarışmalar
    Madde 10- İllerde, iller arası ve yabancılarla yapılacak ikili yarışmalar Federasyonun teklifi, Genel Müdürlük onayı
    ile yapılır.


    Kategoriler
    (Değişik 25/02/2003 tarih ve 25031 sayılı resmi gazete ile 11 madde değiştirildi)
    Madde 11 ââ¬â Atıcılık sporunda yarışan erkek ve bayanlar aşağıdaki kategorilere ayrılır.
    a) Trap skeet - double trap (shotgun);
    1) Gençler 16-21 yaş arası,
    2) Büyükler 21 yaş ve sonrası,
    b) Havalı ve ateşli silahlar;
    1) Yıldızlar 12-16 yaş arası,
    2) Gençler 16-21 yaş arası,
    3) Büyükler 21 yaş ve sonrası,
    50 m. tabanca yarışmalarında yıldızlar kategorisinde yarışma yoktur.
    Yaş tayininde l Ocak tarihi esas alınarak doğum yılı hesabı yapılır.
    İsteyen genç erkek ve genç bayan yarışmacılar, önceden yazılı olarak başvurmak kaydıyla bir üst kategoride
    yarışabilir, bir sonraki yarışmada asıl kategorisine dönebilir.
    Her yarışmacı, yarışmada ancak ferdi olarak yarıştığı kategorinin takımına puan verebilir.
    Tertip Kurulları
    Madde 12- Federasyon tarafından düzenlenen yarışmalar için, yarışma tertip kurulu kurulur. Bu kurulun başkanı,
    Federasyonca görevlendirilecek olup, başkan yardımcısı o ilin atıcılık il temsilcisidir. Ayrıca, illeri temsilen gelen
    yöneticilerin istekli sayısını göz önünde bulundurularak kendi aralarından seçecekleri 3, 5 veya 7 üye ile birlikte tertip
    kurulu 5, 7 veya 9 kişiden oluşur.
    Tertip Kurulunun Görev ve Yetkileri
    Madde 13- Yarışma tertip kurulunun görev ve yetkileri aşağıda belirtilmiştir.
    a) Federasyon tarafından gönderilen yarışma programını uygulamak.
    b) Hava şartları, teknik arızalar ile yarışmacı sayısının Federasyondan gönderilen programın uygulanmasına engel
    olduğu takdirde, programda değişiklik yapmak.
    c) İllerden gelen isim listesine göre başhakem veya başhakemin görevlendirdiği bir hakem ile lisans kontrolü
    yapmak.
    d) Yarışmaya girecek sporcuların isim listelerini illerden gelen katılım belgelerine göre hazırlamak ve
    yarışmalardan 1 gün önce kuraları çekmek ve kuralara göre hazırlanan listeleri aynı gün saat 18.00'e kadar ilan etmek.
    Kuralar çekilirken lisansı ibraz etmeyen sporcu kuraya dahil edilmez. Kuraya dahil edilmeyen sporcu yarışmaya
    katılamaz. Ancak, illerden gelen katılım listelerinde ismi bulunan ve teknik toplantıya geçerli bir nedenle lisansını ibraz
    edemeyen sporcu, yarışması başlamadan önce, lisansını başhakem ibraz ettiğinde yarışmaya katılabilir.
    İl Tertip Kurulunun Kuruluşu
    Madde 14- İl müdürlüklerince düzenlenecek yarışmalar için il temsilcilerine yardımcı olmak ve iki yıl görev yapmak
    üzere iki yıl görev yapmak üzere il tertip kurulları kurulur. Bu kurullar Atıcılıkta faaliyet gösteren kulüplerin
    temsilcilerinden seçilen 3 asıl, 3 yedek üyeden teşekkül eder. Yeterli sayıda Atıcılık faaliyeti gösteren kulüp yoksa, eksik
    kalan üyeler, il müdürlüklerince Atıcılıktan anlayanlar arasından tamamlanarak kurul teşekkül eder.
    İl Tertip Kurulunun Görev ve Yetkileri
    Madde 15- İl Tertip Kurulunun görev ve yetkileri aşağıda belirtilmiştir.
    a) Federasyon faaliyet programına paralel olarak yıllık faaliyet programını hazırlamak.
    b) Yarışma yapılacak poligonları, il müdürlükleri imkanları ile hazır hale getirmek.
    c) Yarışmalar için gerekli olan her türlü malzeme araç ve teçhizatı il müdürlükleri kanalı ile temin etmek ve
    kurularını çekmek.
    d) Yarışma programını düzenlemek.
    e) Sporcu isim cetvellerini hazırlamak, lisanslarını başhakem veya görevlendirdiği bir hakem tarafından kontrol
    etmek ve kurallarını çekmek.
    f) Zorlayıcı sebepler yüzünden yapılamayacağı anlaşılan yarışmaları, başlamadan tehir etmek.
    g) Hakem kurulu bulunmayan illerde, il temsilcisi tarafından tayin edilen hakemleri görevlendirmek.
    h) Federasyonca, il temsilciliğince verilecek diğer görevleri yapmak.
    Tescil Vize Şartı
    (Değişik 25/02/2003 tarih ve 25031 sayılı resmi gazete ile 11 madde değiştirildi)
    Madde 16 ââ¬â Federasyonca düzenlenen yarışmalara katılacak tescilli kulüp ve ferdi sporcuların lisansları, yarışmanın
    yapıldığı tarihte Sporcu, Lisans, Tescil, Vize ve Transfer Yönetmeliğine göre vize edilmiş olacak ve teknik toplantıda
    asılları ibraz edilecektir. Geçerli bir neden ile lisansını teknik toplantıda ibraz edemeyen sporcular; final yapılan
    yarışmalarda final serisi başlamadan önce, finali olmayan yarışmalarda kendi son serisinin bitiminden önce lisanslarının
    aslını hakem heyetine verecektir. Aksi takdirde, yarışma skor ve dereceleri değerlendirmeye alınmaz ve tasnif dışı kabul
    edilir.
    Birleşen ve İsim Değiştiren Kulüpler
    Madde 17- Birleşen ve isimlerini değiştiren kulüplerin sporcuları, birleşmek veya isim değişikliği yapmak suretiyle
    meydana gelen yeni kulübün tescili ile bu kulübün sporcusu olurlar.
    Yarışmanın Ertelenmesi ve Yarışma Yerinin Değiştirilmesi
    Madde 18- Yarışmalar, belirtilen yer ve zamanda başlatılır. Yarışma ancak zorlayıcı sebepler ile başka bir güne
    bırakılabilir. Erteleme yetkisi başlangıçta tertip kuruluna, yarışma süresi içerisinde ise başhakeme ve jüriye aittir.
    Ertelenen yarışmalar, tertip kurulunun tespit edeceği yer ve zamanda yapılır. Faaliyet programında yer alan yarışmaların
    ertelenmesi veya yarışma yerinin değiştirilmesi Federasyon Yönetim Kurulu kararının teklifi ve Genel Müdürlük oluru ile
    yapılır.
    Takım Kadroları
    Madde 19- İl idarecileri, kuralar çekilmeden önce branş ve kategorilerine göre takım sporcularının isim listesini
    tertip kuruluna vermek zorundadır.
    Yarışma Süreleri
    Madde 20- Federasyonca düzenlenen yarışmalarla ilgili olarak Uluslararası Atış Birliğinin her branş için ayrı ayrı
    belirlediği yarışma süreleri il müdürlüklerine bildirilir.
    Uzatmalar
    Madde 21- Zorlayıcı sebepler yüzünden süresi içinde tamamlanamayacağı anlaşılan yarışmalarda, yarışma
    başhakemi, jüri heyeti ve tertip kurulunun ortak görüşüyle uzatmalar yapılabilir.
    Neticelerin İlanı
    Madde 22- Federasyonca düzenlenen ve Uluslararası Atış Birliği kurallarının uygulandığı yarışmaların neticeleri
    başhakem raporuna dayanılarak Federasyonca, illerde yapılan yarışmaların neticeleri il müdürlüklerince ilan edilir. İl
    müdürlüklerince düzenlenen yarışmaların neticeleri, 10 iş günü içerisinde Federasyona bildirilir.
    Hükmen Yenik Sayılma
    Madde 23- Uluslararası atış kurallarına göre yapılan yarışmalarda, belirtilen kural ve esaslara uymayan sporcu
    diskalifiye edilir ve hükmen yenik sayılır.


    ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
    Hakemler, Temsilciler, Gözlemciler, Jüri Üyeleri ve Görevleri
    Hakemlerin Tayini
    Madde 24- Yurtiçinde yapılacak olan ulusal ve uluslararası bütün yarışmalarda görev alacak başhakem ve diğer
    hakemlerin tayini; Merkez Hakem Kurulunun tespiti Federasyonun teklifi ve Genel Müdürün onayı ile yapılır. İllerin
    düzenleyecekleri özel ve resmi yarışmaların başhakem ve hakemlerin tayini ise il hakem kurulunun tespiti, il temsilcilerinin
    teklifi ve il müdürünün onayı ile yapılır.
    Sporcu Kıyafetleri
    Madde 25- Federasyonca ve illerce düzenlenecek yarışmalara katılacak olan sporcuların kıyafetleri branşlara göre
    Uluslararası Atış Birliğinin belirlediği nitelikte olacaktır.
    Yarışmaların Yönetimi
    (Değişik 25/02/2003 tarih ve 25031 sayılı resmi gazete ile 11 madde değiştirildi)
    Madde 26 ââ¬â Yarışmaları yönetecek hakemler; yarışmaların yapıldığı ilde resmi antrenman
    günü olarak ilan edilen günde, antrenmanların başlamasından bir saat önce poligonda gerekli kontrolleri yapmak üzere
    hazır bulunacaklardır.
    Branş ve poligon sayılarına göre yarışmalarda görev yapacak hakem sayıları aşağıda belirtilmiştir.
    a) Trap skeet:
    l) Tekli poligonda; l jüri başkanı, 2 jüri üyesi, 1 başhakem, l değerlendirme hakemi ve 6 saha hakemi olmak üzere
    toplam 11 hakem,
    2) İkili poligonda; l jüri başkanı, 2 jüri üyesi, l başhakem, l değerlendirme hakemi ve 12 saha hakemi olmak üzere
    toplam 17 hakem,
    3) Üçlü poligonda; l jüri başkanı, 2 jüri üyesi, l başhakem, l değerlendirme hakemi ve 18 saha hakemi olmak üzere
    toplam 23 hakem,
    b) 20 atış yollu havalı silahlar poligonunda; l jüri başkanı, 2 jüri üyesi, l başhakem, l değerlendirme hakemi, l stand
    sorumlusu, 5 stand hakemi ve 3 tasnif hakemi olmak üzere toplam 14 hakem,
    c) 30 atış yollu havalı silahlar poligonunda; l jüri başkanı, 2 jüri üyesi, l başhakem, l değerlendirme hakemi, l stand
    sorumlusu, 8 stand hakemi ve 3 tasnif hakemi olmak üzere toplam 17 hakem,
    d) 20 atış yollu küçük çap silahlar poligonunda; l jüri başkanı, 2 jüri üyesi, l başhakem, l değerlendirme hakemi, 2
    çukur hakemi, 7 stand hakemi, l stand sorumlusu ve 3 tasnif hakemi olmak üzere toplam 18 hakem,
    görev yapacaktır.
    Hakemlerin Yarışmalar Öncesi Görevleri
    Madde 27- Hakemlerin yarışma öncesi görevleri şunlardır.
    a) Poligonun fiziki şartlarını, sıcaklığını, yerleşim düzenini, makine ve teçhizatın uluslararası ölçülere uygun olupolmadığını,
    kontrol etmek ve tutanakla tespit etmek.
    b) Hedefleri numaralamak, makineleri ayarlamak.
    c) Kronometre, kalem ve skor kağıtlarını hazırlamak.
    d) Gerekirse makineleri test edilerek yarışma öncesi hazır hale getirilmesini sağlamak.
    e) Sporcularda kıyafetlerin kurallara uygunluğunu denetlemek.
    f) Silah kontrolü yapmak.
    Hakemlerin Yarışma Sonrası Görevleri
    Madde 29- Hakemlerin yarışma sonrası görevleri şunlardır.
    a) Skeet-Trap-Double Trap seri sonunda sonucunu yüksek sesle duyurmak.
    b) Yarışmanın sonucunu skor kağıdı ile birlikte yarışma başhakemine vermek.
    c) Yarışma ile ilgi varsa bir açıklaması, yarışma başhakemine iletmek.
    Yarışma başhakemi; hazırladığı rapor ve diğer belgeleri yarışmanın bitiş tarihinden itibaren 1 hafta içerisinde
    Federasyona vermek zorundadır.
    Temsilciler ve Gözlemcilerin Görevleri
    Madde 30- Temsilci ve Gözlemcilerin görevleri ve yetkileri şunlardır.
    a) Yarışmalar sırasında, hakemlere ve yarışma organizasyonuna herhangi bir şekilde karışamaz ve müdahale
    edemezler.
    b) Hakemlere yarışmalar sırasında herhangi bir nedenle tartışamazlar.
    c) Hakemlerden uygun zamanda yarışma netice cetvelini isteyip inceleyebilirler.
    d) Her seri sırasında hakemin sorumluluklarını yerine getirip getirmediğini değerlendirir ve rapor tutarlar.
    e) Yarışmalar sırasında sporcuların kurallara uyup uymadığını izler ve rapor tutarlar.
    f) Yarışma sonuçlarını, hakemler hakkındaki izlenimlerini ve notlarını raporlarına eklerler.
    Jüri Üyeleri
    Madde 31- Yarışmalarda, branşlarına göre en az ulusal hakemler arasından, Merkez Hakem Kurulunun teklifi ile 1
    jüri başkanı ve yeteri sayıda jüri üyesi Federasyonca görevlendirilir. Jüri üyeleri kendileri ile ilgili olarak belirlenen
    hakemlik tazminatı alırlar.
    Jüri Üyelerinin Görevleri
    Madde 32- Jüri üyelerinin görevleri şunlardır.
    a) Poligon, silah, hedef, mermi ve yarışma sırasında kullanılacak makine ve aksesuarlarının kontrol, ayar ve
    dağıtımına nezaret etmek.
    b) Yarışmanın, Uluslararası Atış Birliği teknik kurallarına uygun olarak yapılmasını sağlamak.
    c) Hakem kararlarına yapılan itirazları dinlemek ve Uluslararası Atış Birliği kurallarına göre gereğini yapmak.
    d) Kötü hava şartları ve diğer sebeplerden ötürü yarışma başhakeminden de görüşü alınarak yarışma geçici bir
    süre durdurmak.
    e) Güvenlik söz konusu olduğunda ivedilikle ilgilileri uyarmak.
    f) Final atacak sporcuların puan ve hedeflerini yarışmanın başhakemi ile birlikte incelemek.
    g) Yarışmalar bitiminden itibaren en geç 7 iş günü içerisinde rapor düzenleyip Federasyona göndermek.
    Ödüller
    Madde 33- Federasyonca düzenlenen ulusal ve uluslararası yarışmalarda derece elde eden başarılı sporcu,
    antrenör ve kulüplere Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Ödül Yönetmeliği esaslarına göre ödülleri verilir.
    İmzalar
    Madde 34- Atıcılık yarışmalarıyla ilgili olarak aşağıdaki durumlarda itirazlar yapılabilir.
    a) Yarışmacı veya takım kaptanının, kendisi veya takımı ile ilgili olarak verilen bir kararı uygun bulmadığı
    durumlarda.
    b) Yarışmacı veya takım kaptanının, yapılan atışın sonucunun yanlış olarak kayıt edildiğini iddia etmesi halinde,
    c) Yarışmacı veya takım kaptanının, yarışmanın Uluslararası Atış Birliği gene ve özel teknik kurallarına veya resmi
    programa göre yaptırılmadığını öne sürmesi halinde,
    d) Yarışmacının, diğer yarışmacılar, görevliler, seyirciler, fotoğrafçılar veya gözeticiler tarafından rahatsız edilmesi
    halinde,
    e) Yarışmanın bazı düzensizliklerden dolayı duraklaması ve teknik hatalar görüldüğünde,
    f) Hedeflerin yavaş değiştirilmesi ve benzeri gecikmelerde,
    g) Atış zamanı ile ilgili düzensizlik hallerinde,
    Yarışmacı, atış anında fotoğraf flaşından rahatsız olduğu itirazında bulunur ve bu durum hakemlerce de tespit
    edilirse atış yenilenir.
    Başhakem ve hakemler, yapılan itirazları hemen değerlendirirler. Bu görevliler, yanlış karar verildiğinde, kararlarını
    düzetebildikleri gibi, gerektiğinde olay hakkında karar vermesi için jüriye de havale edebilirler. Bu durumda jüri, atışları
    geçici olarak durdurabilir.
    İtiraz Şekli
    Madde 35- İtiraz aşağıdaki şekilde yapılır.
    a) Uluslararası Atış Birliği genel ve özel teknik kurallarının uygulanmadığı iddiasında bulunan yarışmacı ve takım
    kaptanı itirazlarının sözlü olarak stand hakemine, başhakeme veya jüriye yapabilir.
    b) Yarışma sırasında engellenen veya rahatsız edilen yarışmacı, itirazını sözlü veya yazılı olarak stand hakemine,
    başhakeme veya jüriye yapabilir.
    c) Sonuçlar ile ilgili bütün itirazlar, kesin sonuçların ilanından 1 saat sonrasına kadar yapılabilir. Kesin sonuçların
    belirlendiği saat ile itirazın başlama ve bitiş saati skor levhasına yazılır.
    d) Sonuçlar ile ilgili itiraz için itirazcı, 1 nci derece devlet memuru harcırahının iki katını, tertip kuruluna
    yatırdıktan sonra yazılı olarak itirazını yapar. İtirazcı, haklı olduğu taktirde yatırdığı para iade edilir. Aksi halde, yatırılan
    para Genel Müdürlük Amatör Spor hesabında Atıcılık ve İtirazları jüri değerlendirir.
    Cezalar
    Madde 36- Uluslararası Atış Birliğince yayınlanan atış kuralları hakkındaki genel teknik
    kurulları ile ilgili ceza maddeleri aynen uygulanır. Kusurlular, gerekli görüldüğü takdirde Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü
    Ceza Yönetmeliği dahilinde Ceza Kuruluna sevk edilirler.
    (Değişik 25/02/2003 tarih ve 25031 sayılı resmi gazete ile aşağıdaki fıkra eklendi)
    Yarışmalar süresince, atıcı, takım görevlisi veya antrenörler tarafından yapılacak her türlü
    kural ihlali durumunda; Federasyon tarafından uygulanması zorunlu olan ve Uluslararası Atış Sporları Federasyonu Kural
    kitapçığında yer alan "sarı, yeşil ve kırmızı kart uygulamaları", kitapçığın genel kurallar bölümünün 10.9.0 maddesi ile
    açıklanan hükümler çerçevesinde uygulanır.


    DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
    Hakemlerle İlgili Diğer Hususlar
    Hakemlerin Yarışma Öncesi Yapması Gereken Görevleri
    Madde 37- Yabancı uyruklu olup, en az bir yıl geçerli ikamet tezkeresi bulunan ve bağlı olduğu kulübün iznini
    belgelemek suretiyle, sporcu lisans, tescil, vize ve transfer işlemini yaptıran sporcular, Federasyonca düzenlenecek
    yarışmalara katılabilirler. Bu sporcular uyruğunda bulunduğu ülkenin milli maçları hariç, yabancı bir takımda yer
    alamazlar. Yabancı takımda yer aldıkları tespit edilirse lisansı iptal edilir.
    Yabancı uyruklu sporcu sayısı her yıl Federasyon Yönetim Kurulu kararı ile belirlenir. Bu sporcular Türkiye
    Şampiyonasına ve Milli Takım seçmelerine katılamazlar.
    Yurtdışından Gelecek Sporcular
    Madde 38- Türk vatandaşı olup yurtdışında bulunan sporcular ülkemizde organize edilecek Atıcılık yarışmalarına ve
    Milli Takım Seçmelerine katılabilirler. Ancak, bu sporcuların yurtdışında bulunduğu ülkenin federasyonu veya kuruluşun
    izin belgesinin yanında lisans ve sporcu kimliğini ibraz etmesi zorunludur.
    Sporu Bırakma Töreni Yapacak Sporcular
    Madde 39- Atıcılık sporunu yapan sporcular Federasyonun izni ile sporu bırakma töreni yapabilir.
    Ancak, sporu bırakan sporcu tekrar faal sporculuğa dönemez.
    Rekor ve Yeni Türkiye Rekoru
    Madde 40- Uluslararası Atış Birliğince belirlenen, değiştirilen veya yeniden alınan karar ve kurallar doğrultusunda
    federasyonca düzenlenen veya federasyonca onaylanmış yarışmalarda ilk defa atılan puanların en iyisi Türkiye Rekoru,
    aynı esas ve usullerde yapılacak resmi yarışmalarda Türkiye Rekorunu geçen sporcuların puanları Yeni Türkiye rekoru
    olarak ilan edilir.


    BEŞİNCİ BÖLÜM
    Yönetmelikte Yer Almayan Hususlar ve Son Hükümler
    Yönetmelikte Yer Almayan Hususlar
    Madde 41-Bu Yönetmelikte yer almayan konularda, Uluslararası Atış Birliğince yayınlanan kurallar ve federasyon
    Yönetim Kurulunca alınan kararlar Genel Müdürün onayından sonra uygulanır.
    Değişiklik
    Madde 42- Uluslararası Atış Birliğince yapılacak olan değişiklikler Yönetmeliğine aynen yansıtılır.
    Yürürlükten Kaldırma
    Madde 43- 28/8/1989 tarih ve 20266 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Atıcılık ve Avcılık Yarışma Yönetmeliği
    yürürlükten kaldırılmıştır.
    Yürürlük
    Madde 44- Bu yönetmelik yayımlandığı tarihinden itibaren yürürlüğe girer.
    Yürütme
    Madde 45- Bu yönetmeliği Gençlik ve Spor Genel Müdürü Yürütür.