gustbora adlı kullanıcının mesajları

    Ben bolt kolun verdiği hazdan gercek hıssınden vazgecemıyorum özellikle ve bu sebeple Pro kullanıyorum,Bolt kolun hiçbir sorunu yok...Pro daha tufek gıbı durmakta,,Ancak Ağırlığı 3.85 kg,,Çelik tüp ve Dipçik agırlastırıyor,,tüp hacmi 330 cc...İlginçtir Pro teknık verilerınde çıkış hızı 18.13 gr pellet ile 1050 fps yazıyor,Transfer delikleri buyuk olsa gerek bu yuksek çıkış hızına istinaden Pro ismi konulmuş muhtemelen


    Şişko tüplerın göruntusune ısınamadım desemde şişko tupun en az sırıttığı belkıde yakıştıgı Tüfek Kral Jumbo bence,,Jumbonun agırlıgı 3.5 kg bu hafiflıgını Alimunyum tüpe ve hafif dipçiğine borclu,,tüp hacmi 425 cc...Jumbonun Pro dan fazla sayıda pellet atma sebebi sadece +95 cc daha fazla tüp hacmi değil 18.13 gr ile 925 fps düşük çıkış hızı

    Atos Abi'ye tamamen katılıyorum ve bir kaç öneride bulunmak istiyorum. Ben de bir Pro silent .25 kullanıcısıyım. Bu biraz ne şekilde atış yaptığınıza bağlı, yani sadece masa götürüyorum veya bahçede oturarak atış yapıyorum diyorsanız tabi ki atış sayısı fazla tüfek daha çok size hitap eder düşüncesindeyim. Ancak ayakta atıştan hoşlanıyorum, tüfeği omzuma asarak hedefin olduğu yere yürüyorum gibi kullanım tarzlarınız varsa şişman tüplü tüfekler her zaman dez avantaj. Ergonomisi maalesef konvansiyonel tüfek şeklinde olmadığından Kral Jumbo ve benzerleri taşırken keyif alabileceğiniz türden değil. Ben sadece bu sebepten dolayı FX Boss tüfeğimi senede bir kaç kez masa atışı için kullanıyorum. Yani tamamen göz zevki + kullanım tarzı + taşıma kolaylığı ve de tüfeğe benzemesi :) Benim şahsi düşüncem Kral Pro en yakışıklı PCP'lerden bir tanesi ve gücü de yerinde, sanıyorum Jumbo 2 şarjör fazladan atış verir size.


    Keyifli atışlar ve iyi bir hafta olması dileğiyle...

    selam bir süre önce gamo hunter 440 tüfeğimin yayını değiştirdim. yayım 35 sarımlık bir yay 5.5 kalibre pelleti 480 fps ile gönderiyor. sizin tüfek 4.5 kalibre olduğu için yeterince hızlı olacaktır zaten. 35 spirlik orijinal yayı takın araya da hiç bir şey koymanıza gerek yok bence. eğer benim tüfeğim 4.5 kalibre olsaydı yayımı biraz daha kısaltırdım. o zaman hem daha kolay kurulurdu hem daha sessiz çalışırdı ve hemde sarsıntı çok fazla olmazdı. tabi çok fazla tahribat ve güç istiyorsanız o zaman başka.

    O yayı elime geçirebilsem kendim değişimi yapacağım ama maalesef yedek parça olarak ulaşamadım, kargo sıkıntı çıkarıyor bilmiyorum ne yapacağım :) benim istediğim tekrar eski isabetine ve gücüne gelsin. Zaten nostalji olarak kenarda tutuyorum ama işlevsel de olsun istiyorum yoksa çok yoğun kullanımı olmayacak, tek yaylı tüfeğim :)


    Teşekkür ederim bilgi paylaşımı için...

    scubalar hakkında böylesı deneyımlı bırının burda olması çok guzel ıyıkı burdasın gustbora kardeşim


    Yakın zamanda almış oldugum MSA 200 bar 3.1 litre karbon fiber tüpüm içinde ne kadar iyi ettıgımı birkere daha anladım,,verdiğin bılgıler için çok tskler kardesım

    Teşekkürler abi. Siz de iyi ki varsınız... Hayat ve bilgi paylaştıkça güzel :)

    umtys Ümit Abi merhaba,


    Kompresör havayı basarken sıkışan hava ısınır dolayısı ile soğuduğunda daha az bir değer görülmesi normaldir. Bunu engellemenin üç yolu var;


    * Tüpü buzlu su olan bir bidona yerleştirerek basmak

    * Kaliteli hava soğutucu sulu cooler'i olan bir kompresör ile dolum yapmak

    * Ya da senin bahsettiğin şekilde tüp soğuduktan sonra ikici kez eksik kalan havanın tamamlanması gibi.


    Tüpün içinde yoğuşma olması içine basılan havanın nem oranı ile ilgilidir. Hava kurutucu genellikle kompresörlerde vardır ancak sıfırlamaz çünkü bu kompresörler bu havanın solunacağı düşüncesi ile yapılır ve sıfır nem olursa boğaz kuruluğu yapar ve solunamaz bir hava ortaya çıkar (evde kalorifer peteklerinin üzerine koyduğumuz su kabı gibi) Olabilecek yoğuşma ise tüpün ömründen önemsiz oranda çalar, dediğim gibi bu ekipmanlar hobi ile eskitilecek türden değiller.


    Kaliteli firmaların 300 bar doluma müsait tüpleri var ancak karbon çıktığından beri maliyetli olan 300 bar alüminyum tüp yok denecek kadar az. Bu arada karbon fiber tüplerin içerisinde ince kabuk oluşturacak kadar ve vana'nın bağlantı gırtlağını oluşturan bir alüminyum tüp var ve bunun üzerine örgü şeklinde yani komple karbon fiber tüp yok. karbon bir güçlendirici olarak kullanılıyor alüminyum üzerine.

    Merhaba,araya takoz koyuyorlar ise bence bir sorun yok dışardan sardıracağınız yaylarda performans açığı verir kısa sürede,servisten temin edeceğiniz yay en iyi yaydır takozlar orjinaldir sanırım yeni nesil bir çok tüfekteki yay tutucusundan bahsediyorsunuz galiba,5 sarımdan birşey olmaz 80-100 fps kaybedersiniz belki en fazla,takozda yine tansiyon vereceği için aradaki puanlamada çok kayda değer birşey çıkmaz orjinalden şaşmayın tüfeğinizide tadında kullanın.

    Tavsiyeniz için teşekkür ederim.


    Servis Adana'da ben Çanakkale'de, servis yedek parça göndermiyor ve tüfeği istiyor, kargo firmaları da Ohal nedeni ile olsa gerek havalı tüfek deyince kabul etmiyor.

    Merhaba, öncelikle aramıza hoşgeldin. Diğer işlerimizin yanında sanayi dalgıçlığı / dalış okulu da işlettiğimiz için kısa bir bilgi vermek isterim tüpler ile ilgili;


    Çelik tüp - alüminyum tüp arasında ömür olarak hiçbir fark yoktur bizlerin hobisi açısından. Fakat iş şöyle değişir, aynı tüpü hem dalış hem de PCP'niz için kullanıyorsanız. Yani ömürde asıl olan solunabilir hava kalitesinin düşmemesi, tüpün içinin oksidasyon / paslanma ve tüpün ağırlıkça %4'den fazla bir yaşlanma belirtisi olmaması gerekir aksi durumda imha edilir. 9 litre Dräger tipi tüplerin ilk çıkış amacı kompakt kullanım amacı için Londra itfaiyesi için üretilmiştir, bilenin aksine dalış tüpü değil yangında kullanılmak için yapılmış BA (breathing apparatus) cihazı ile uyumludur. Dalışta kullanılan tüpler 12 - 18 LT tüplerdir. Peki 9 litre Dräger dalış için kullanılamaz mı? Uygun maps ile tabi ki kullanılabilir, ancak içindeki hava miktarı 18'lik scuba tüpe göre azdır, suyun altında daha az kalabilirsiniz + 200-220 bar basmak ile 300 bar basmak çok farklı iştir, basma zamanı uzar, kompresörün 300 bar basabilme kabiliyeti olması gerekir, filtre kirlenmesi artar, kamçılar vs derken maliyeti arttırır. Bu nedenle dalışlarda 12-18'lik scuba tüpler tercih edilir.


    Yani taşınması kolay tüplere yönelmek bence hobi için çok daha mantıklı, özellikle karbon tüpler, eğer bütçe yoksa alüminyum.


    Buarada şöyle bir bilgi vermek isterim, karbon tüp herhangi bir yara alması durumunda ki bu yarayı istemsiz olarak vermek imkansızdır ve olası hasarda yaralama riski çok çok daha azdır. Ancak çelik/alüminyum tüpler ağırlık olarak çok daha fazla olduğu için zarar vermesi çok daha muhtemeldir. Karbon yarılmaz, delinir, çatlaktan hava kaçırır çok şiddetli darbe alırsa fakat alüminyum ve çelik direkt olarak yarılır. Şehir efsanelerine lütfen inanmayın, hiç bir scuba tüp elden düşürmekle patlamaz, delinmez, fiziksel bir hasar göremez.


    Çelik / alüminyum tüpü araçta taşımak en tehlikeli durumdur aslında, kaza sırasında o kütle aracın içerisinde sizi çok büyük olasılık ile bulacaktır ve sonucu ölümcüldür. (Dalış ile ilgilenenler bilirler bu nedenle çokça hayatını kaybeden insanlar olmuştur) Aracınızda taşımak için en güvenli tüp hafif olan tüptür. Biz yılda 200 civarı yeni acemi öğrenci dalışı, ağır sanayi dalış işlerinde günde 30-40 doldur boşalt yaparak tüpü eskitemezken PCP doldurmakla hiç kimse eskitemez.


    Tüpler için yapılan testler 17 madde ile sıralanır,



    1- Vana ve tüp karşılıklı olarak markalanır. Bu yol ile vana ve tüpün diğer vana ve tüplerle karışması önlenir.

    2- Vana tüpten ayrılır.

    3- Tüp tartılır. % 4'ten daha fazla ağırlık kaybı olan tüpler, diğer işlemler yapılmadan imha edilir.

    4- Tüp içerisinde bulunabilecek su ve yağ birikintisi boşaltılır.

    5- Tüp içerisi gözle kontrol edilir. Bu kontrol sırasında tüp içerisine sarkıtılan bir ışık kaynağından yararlanılır.

    6- Tüp içerisinde gözlenen oksidasyon var ise, oksidasyondan arındırılır. Bunun için tüp içerisine küçük çaplı çelik bilyeler doldurularak tüp yatay konumda ve agir devirde döndürülür. Bu işlem sırasında tüpün oksidasyondan arınmış olup olmadığı zaman zaman kontrol edilir. Tamamen oksidasyondan arındığından emin olunarak işlem tamamlanır.

    7- Tüp tekrar tartılır. % 4'ten daha fazla ağırlık kaybı söz konusu ise tüp imha edilerek test işlemine son verilir.

    8- Tüp içerisi tamamen su doldurularak test cihazına bağlanır. Pimetre ile tüp çapı ölçülür ve çizelge üzerine not alınır.

    9- Tüp üzerinde yazan test basıncına ulaşılana kadar hidrolik basınç artırılır.

    10- Pimetre ile tüp çapı tekrar ölçülerek, tolerans cetvelinden genleşme kontrolü yapılır.

    11- Uygulanan test basıncı boşaltılarak tekrar pimetre ile ölçüm yapılır. Genleşip geriye dönmeyen veya test anında yarılan, patlayan tüp imha edilir.

    12- Testten saglam çıkan tüplerin içleri kurutulur . Kurutma işlemi tüp içerisine hava tutularak, nemin uzaklaştırılması seklinde olur.

    13- Tüpün dis kısmının boyaya ihtiyacı varsa boyanır.

    14- Tüp üzerine testi yapan kuruluş ve test tarihi silinmez yazı ile kazınarak yazılır.

    15- Markalama notlarına göre tüpün vanası tespit edilerek, yeni o-ring takılan vana tüpe bağlanır.

    16- Tüp içerisine 20-30 bar kuru hava basılır.

    17- Test raporu hazırlanarak, ilgili kurulusun yetkili kişilerince imza altına alınır. Test raporunun bir sureti de tüp ile birlikte, tüp sahibine teslim edilir.


    Umarım faydalı olmuştur.


    Kazasız belasız atışlar dilerim...

    Herkese günaydın,


    1996 yılında babamın hediyesi olan bir CF20 0.177 tüfeğim var, ancak orijinal yayını 2005 yılında kırıldığı için değiştirdim. Farklı bir marka olduğu için bir türlü eskisi gibi kyifli atış yapamadım.


    Orijinal yayı 40 sarım, şuan Gamo servisindeki yaylar 35 sarım ve bu farkı kapatmak için araya takoz koyuyorlar.


    Öneriniz var mı acaba? Uygun yay nereden bulabilirim veya yaptırabilir miyim, vortex sisteme dönüştürmeye kalksam olur mu?


    Benim için manevi değeri var o nedenle tekrar işler duruma getirmek istiyorum.


    Şimdiden teşekkürler...

    Merhaba,


    BT65 LW .25 cal, Kral Puncher Pro silent .25 cal tüfeklerimden yerli olan ikisi. İsabet olarak öyle gözle görülür bir fark yok ikisi arasında, BT65 biraz daha güçlü. Kral Bullpup modelini almıştım ancak alışamadım ve Puncher Pro ile değişim yapmıştım.


    Hatsan - Kral en büyük fark mekanizma ve kundak olarak kalite farkı. Bazen keşke diyorum kundak ve mekanizma kalitesi BT65'de de aynı olsaydı.


    Kazasız belasız atışlar dilerim...

    Merhaba,


    Piyasaya çıkalı fazla olmadı, yivliciyi ikna etmek için 300mt grupman denenmeliydi çünkü bu işin ölçüsü yivlici için 300mt'dir, çok şey değişir. İlk denemeye göre iyi bir tüfek, tabi ki zaman içerisinde geliştirilecek yanları çok fazla, ancak şu bir gerçek 10.000,00 Euro fiyat ile satılan silahlar da tek delik yapmıyor. Örnek olarak benim eski Heym SR21.


    Hele ki ortalama bir PCP parasına alınabileceği düşünülürse alınır mı alınır. İnsanları almaktan tek soğutan şey ise ruhsat harçlarının yüksek olması ve mermi kotası. Eğer normal av tüfeği olarak kanun revize edilirse çok daha kaliteli silahlar Türkiye'den çıkabilir ve devlet hem silah hem de mermiden ciddi gelir elde eder, ki bunlar normal av tüfeği :) o zaman insanlar atış zevkini tatmin edebilir.


    Huğlu Ovis'i bekliyoruz merakla...

    Teşekkür ederim fikirleriniz için,araç gereç malzemeleri toplayınca özelden yazar fikir danışırım. Hatta konu açar ordan paylaşarak foruma da kaynak oluştururuz.

    Peki kısa bişey sorayım ben bunu kat kat yapmak istesem lamine tarzında bunları birbirine nasıl yapıştırırım?

    Tabi ki güzel olur bir konu altında toplamak. Benim de BT65 ve Recluse .357 tüfeklerim için custom dipçik çalışmalarım olacak.


    En kesin yol epoxy kullanmak. Epoxy reçineyi bir fırça ile üzerlerine sürerek birbiri üzerine plastik cırtlarla düz duracak şekilde dengeli sıkın ve en azından 1 gün sıcak bir ortamda bırakın, etrafı temiz tutmak için streç film kullanabilirsiniz sarmak için, epoxy yapışmayacaktır bu filme. Kuruduktan sonra istediğiniz şekli vererek zımparaya başlayabilirsiniz. Epoxy hem yapıştırır hem de içine nem almasını önler.


    Piyasada epoxy hazır kitler hep 3kg gibi büyük ambalajlarda, eğer 1 kg lik bulamazsanız ben size 500 ml (400ml reçine 100ml sertleştirici 4/1 oranında karışma oranı) gönderebilirim ücretsiz, tekne yaptığım için ton bazında alıyorum boşa fazladan para vermeyin.

    Teşekkür ederim önerileriniz için ama onu yapacak ne zaman nede imkan olur bende.

    Kütük eski olması lazım yine atma yaparmı bilmiyorum. Ben atma yapmasından ziyade bu ağaçlar profösyonelce kurutulmadığı için çatlaktan daha çok çekiniyorum. Bu lamine işi aslında çok güzel ama uğraşmak ve becermek benim için çok zor geliyor.

    Lamine aslında daha kolay çünkü dediğim gibi kaba şekli keserek üst üste yapıştırabilirsiniz, sonrasında zımpara ile işlemek daha kolay olur. Tüfeğe oturacak yerleri de boş bırakabilirsiniz.


    Atıklık yapmaması için en azından elinizde olan kütüğü 2-3 dilim şeklinde yapın ve yapıştırın, birbirinin gerilimini karşılayacak ve atıklık yapmayacaktır. Çatlak olması durumunda; aynı ağacın talaşından bir miktar epoxy ile karıştırıp dolgu yapın, zımparalama işlemi sırasında kaybolur gider, belli bile olmaz. En azından malzeme ziyan olmamış olur.


    Doğru şekilde kurutulmuş veya ısıl işlem görmemiş tüm kalaslar maalesef dönme eğilimine giriyor. İlla ki tek kütükten işlemek isterseniz de daha az damarlı ve dokusu sık olan ağaçlara yönelebilirsiniz; Huş ağacı ve Teak


    Kolay gelsin... Eğer bir katkım olabilirse aşamalarda elimden geldiğince yardımcı olurum :)

    Teşekkür ederim ben kaplama değilde kundak yapmak için arıyordum. Gecenlerde bitane çam deneyip onu ıskarta ettim çatlak çıktı onda.

    Gece bir arkadaşa whatss uptan ulaştım onda ceviz kütük olarak varmış uyarsa ondan alıcam.

    Tekrar Teşekkür ederim.

    Ben tahmin ettim bu gibi bir iş için kullanımınız olacağını, o nedenle papel önderdim. 5 mm lik istediğiniz papel desenlerini alarak katman katman daha hoş görünecek bir kundak da yapabilirsiniz veya aynı cins papelleri birbiri üzerine epoxy ile yapıştırarak lamine bir doku oluşturabilirsiniz.


    Her bir papel ince olduğundan istediğiniz şekilde kesebilir ve dipçik kaba şeklini verebilir, sonra da kaba kısımları zımpara ile düzeltebilirsiniz.


    Bütün kütük kullanırken karşılaşacağınız sorun ilk olarak ilerleyen zamanlarda ağacın atıklık yapması olacaktır.


    Ben emeğiniz ziyan olmasın ve istediğiniz şekli tam anlamıyla verebilirsiniz diye öneride bulunmak istedim sadece, önceden baya tecrübe ettim :)

    Günaydın karamurat ,


    http://www.mehmetmarangoz.com/…15/aga%C3%A7-kaplama.aspx


    http://www.kapsankaplama.com/s…ID=1&cid=3&id=207&id2=197


    Ben hobi için 5 - 9 metre vakum infüzyon epoxy tekne yapıyorum. Kaplama ve süsleme için papel kullanıyorum. Eğer görsel olarak kullanacaksanız sadece, belki daha kolay işlemesi olan bir ürün olarak alternatif düşünülebilir. Aynı firmalar kereste de satıyor sanırım. Ben alışveriş tecrübem olduğundan paylaşmak istedim bu ikisini.