aseyhan adlı kullanıcının mesajları

    Gördüğüm kadarıyla bir vizörü yok. Sadece üstündeki gezle gerçekçi anlamda hedef bulunur mu acaba ya da dürbünle bir de bunu mu sıfırlıyorlar :) Kullanımını çok merak ettim. İlginçmiş gerçekten.

    Sn ofis,


    bb atan pt92 tüpü sonuna kadar bitirirken cp99'un tüpünü atışlar çok yavaşladığından çıkardığımda hep az veya çok "tıssss" eder ama bu tıss artık keyifli atış yaptırmayacak kadar az kalmış bir havadır.


    Ben cp99 da 4 şarjör yani 32 atış sonra yavaşlamayı bariz hissediyorum. 5. şarjör epey alt vuruyor. 6.şarjör'ü genelde öylesine atıp tüpü değiştiriyorum.
    Çünkü sonrasında artık iyice yavaş atıyor, hatta bazen pellet şarjörü veya namluyu terk dahi edemiyor. Yani adam gibi attığı 42 atış ancak. Eğer nighthawk 80 düzgün atış yapabiliyorsa havayı çok verimli kullanıyor demek olabilir. Atışlarınızın ne kadarının "etkili sayılabilecek" hızda olduğunu da sayarak ve atışları ne şekilde yaptığınızı (atışlar arası şu kadar bekleyerek, x marka tüp,y marka pellet ile kapalı veya açık alanda vb) bilgilerle birlikte deneyip paylaşabilir misiniz?


    Selamlar.

    Estağfirullah ustalık bana büyük gelir, benden çok okuyan azimli çırak olur ancak.


    Netten gördüğüm kadarıyla ( fazla bilgi bulamadım) cometa 400 , 15 grain pelletleri 800 fps lerde atıyor. 18 grain 700 fpslerde yani biraz yavaş kalacaktır. 800 fps lerde atarsanız daha isabetli olur o da ancak 15 grain civarındaki pelletlerle olur. Alacağınız pelletlerde üst sınır olarak 15 graini kabul ederseniz daha isabetli atış yaparsınız.


    O 18 grain pellet 40-42 joule gücündeki at44 ile atarken ~850 fpslerde gayet isabetli. Ben en çok o pelleti kullanıyorum. Ancak 25-30 joule gücünde bir yaylı için çok mantıklı bir seçim değil. Ağır olduğu için yay ve pistonu zorlayarak tüfeğinizinde orta vadede çabuk arızalanmasına vb sebep olabilir.


    Selamlar.

    Sn Sniper Elite,


    5.5 yaylı tüfekte 15 grainden ağır pellet atmamaya çalışın. Yay ve pistonla ilgili sorunlar yaşayabilirsiniz.
    Hele o 27 grainlik pelleti bir çok pcp bile yeterli hızda atamıyor. Sorunun yanı isabette pek sağlayamazsınız. "Heavy" olmayan normal jsb 5.5, yuvarlak başlı pelletlerden alın.


    Gamo pro magnum da gamolar içinde nispeten isabetli bir pellettir.


    selamlar.

    Şunu iyice anladım ki, ben bileme özürlüyüm. Çeşitli bilmeme ekipmanım var ama hiçbirinden şöyle güzel kesecek sonuç alamıyorum.Eski usul taşlardan vs hariç DMT-Aligner Pro kit elmas bileme setim var. Hiç şöyle traş edecek kesinlikte bilemeyi beceremedim.

    Tahmin ediyorum bilmediğiniz neden bu bahsettiğim neden olabilir... Bu şekilde sürekli konu açmaya devam ederseniz forum yöneticileri bu hesabınız için de benzer müdahalede bulunabilirler.


    Eğer gerçekten sapma dediğiniz 3-4 mm ise ve mesafe de gerçekten 25-30 mt ise. (metre ile kumpas ile ölçün, hobide yeni olanlar genelde mesafelerde çok ciddi yanılırlar) O zaman zaten konuşulacak bir şey yok bravo devam edin zamanla daha da iyi olur.
    Yok eğer 3-4 mm değil de 3-4 cm ise mesela atışlar arası açılma, mükemmeli ararken önce biraz daha atış yapın, tecrübe arttırın. Her şey sadece tüfeğinizin sıfırlaması değil. Özellikle yaylı tüfekte tüfeği nasıl tuttuğunuz da çok önemli. Tetiği nasıl ezdiğiniz de önemli. Tüfeğinizin namlu temizliği-yağlama-dizelleme durumu vb. bile 25 30 mt de bir kaç santimetrelik sapmaya sebep olabilir. Sürekli konu açmak yerine size verilen tavsiyeleri tekrar bir okuyun. Mesela içinde geçen dizelleme vb. konuları araştırın. Forumda eski konulara göz atın ve daha çok atış yapın.


    Madem hedef kağıdını tutturabiliyorsunuz , sizin yerinizde olsam başka bir konu açıp başka bir soru sormadan önce şöyle bir 1000-1500 pellet atardım. o 1500 ilk acemlik pelleti için öncelikli beklentim 50 mt den 5lt lik pet şişeyi her atışta vurmak olurdu mesela. Bu hobiden keyif almak için beklentileri iyi ayarlamak çok önemli. Bir çok arkadaşımızın yaptığı hata bir tüfek alıp ertesi gün sineği gözünden vurmayı beklemek ve vuramayınca da hobiden soğumak.



    Selamlar.

    Bantla şunla bunla o kadar hassas bağlamanız mümkün değil. Bunun için namlu içine giren, tam namlu çapında çubuklara bağlanan lazer sıfırlama aparatları var biraz araştırın göreceksiniz.
    "laser boresighter" diye aratabilirsiniz.


    Onlarla bile yapılan sıfırlama kaba sıfırlamadır. Sonrasında yine atış yaparak daha hassas sıfırlama yapmanız gerekir.


    Bu aparatlar birim atış maliyetinin yüksek olduğu yivli-ateşli silahlarda daha az atışla silahı sıfırlamayı hedefler, bunun için imal edilirler.
    Havalı silahlarımızda bir pelletin maliyetini düşününce bizim için pek gerekli olmayan aparatlar.


    Size tavsiyem bu şekilde sürekli konu açmak yerine forumdaki konuları daha iyi araştırıp daha iyi okumanız. Sanıyorum dürbünle ilgili sorularınızı cevaplamıştım başka bir nickiniz ile başka bir konuda...


    Selamlar.

    Cold steel gi tanto ya bir göz atın. Fiyat-performans bıçağıdır.
    Deri kılıf zor. Sadece kaliteli bir deri kılıf bahsettiğiniz fiyattan fazla eder.

    Çakı tarzı değilde kasatura tarzı arıyorumka-bar 1271 ve 1273 modellerini buldum markadan dolayı pahalı onların yarısı 3te 1i fiyatına aynı kalitede arıyorum kağıdı kıymık gibi kesen cinsten kasatura bıçağı deri kılıfıyla şık bir görüntü versin

    Sıfırlama için daha büyük bir kağıt- karton ile başlarsan daha rahat edersiniz. Yoksa nereyi vurduğunuzu anlamak zor olur kağıt dışında kalanlarda. Ama yoksa imkan, toz toprak bir yerlere atın , kalkan tozdan sağa mı sola mı gitti anlarsınız.


    Dürbün ile 5 mt atamazsınız. (Minimum paralaks)
    10-20-50 mt mesafelerde Cm cinsinden nereyi vuracağınız tüfeğininizin çıkış hızına ve kullanacağınız pellete göre değişen ve hesaplanabilen bir eğridir. Öyle ezbere söylenemez. Eğer çıkış hızını ölçecek chrony vb edavatınız yoksa deneyerek öğrenmeniz gerekir. Chairgun vb programcıklar var bu hesaplamalar için. Herşeyi bir günde öğrenmezsiniz, haydi atışa şimdi.. :)

    Başlangıçta hedefi kolay bulmak için küçük büyütmede (6x olabilir mesela) 10-12 mt civarına bir hedef koyun. Hedef kağıdına isabet ettirmeye başlayınca büyütmeyi arttırıp tam hedefe atmaya çalışın. Biraz bu mesafede çalıştıktan sonra 50 mt ye hedefi koyun. Yaklaşık sıfır çok yakındır 10 mt civarı ile 50 mt civarı için yaylılarda genelde. Büyük ihtimalle 50 metrede de atışınız kağıtta olacaktır. 50 mt de maksimum büyütmede paralaks ayarı ile netlemeye alışmaya çalışın. Yazılı bir kağıt koyarsanız yazıları tam net okuyabildiğinizde paralaks ayarınız doğru demektir. Turretlerle sürekli oynamadan önce 50 mt de saçmaları tam hedefte olmasa bile bir birine yakın yerlere atabildiğiniz bir tutuş-duruş geliştirmeye çalışın. Sonra bu noktayı turretler ile oynayarak merkez haline getirin.


    Yeni bir tüfekte fabrika da piston vb fazla yağlanmış ise ilk 100-200 hatta duruma göre 500 atışta dizel etkisi ile atışlar dağılabilir. Bu fazla yağ atış yaptıkça gider, aynı zamanda yay biraz gevşer alışır ve isabet artar. Eğer ne yaparsanız yapın sıfırlayamıyorsanız, başlangıçta bir iki kutu pelleti 20 mt den tenekelere vb gez arpacık ile atın. Tüfeğin eskisine göre daha yumuşak attığını hissetmeye başladığınızda dürbünü tekrar takarsınız.


    Mesafe ölçmek için bir 10 mt ip ölçün evde. Atın cebinize. Adım vs hesabı özellikle başlarda çok yanıltır.


    Selamlar.


    silahı tam destekte tutmam lazım bunu evdekı malzemelerle nasıl yapabilirim sizce bipot var ama oda tam tutamıyo eller titriyo sonucta

    yaylı tüfeği tam destekle sıfırlarsanız hep tam destek ile atmanız gerekir.
    Yaylı tüfeklerde silahı biraz serbest bırakarak "artillery hold" denilen teknikle atış yapmak ve sıfırlamanızı da kendinize göre ayarladığınız bu tutuşla yapmanız daha faydalı olur. Yaylı silahlarda vuruş noktanız tutuş şeklinize göre epey değişir. Artillery hold diye youtube da aratın. İngilizce olmasa bile tutuşları görüp anlayabilirsiniz.


    Cometa , dampa , 16 x 40 dürbün bence mantıklı seçimler olmuş. Sıfırlamayı halledip atış tekniklerinizi biraz oturtursanız isabetli, keyifli atışlar yapabilirsiniz.

    5 mt den atış yaptığınızı belirtmişsiniz.


    Kullandığınız dürbünün minimum paralaks ayarı yüksek ihtimalle 5 mt den fazladır.
    Atış pozisyonu, daha doğrusu gözünüzün dürbüne yaklaşma pozisyonu ve açısındaki en küçük değişiklikler minimum paralaks ayarının altındaki mesafelerde çok farklı yerleri vurmanıza sebep olur.
    En az 10 mt mesafede tekrar deneyin. Dürbünün objektif tarafındaki ayar halkasını çevirerek atış yaptığınız mesafeye ayarlayın. (Yarda cinsindendir 1 yarda 0,9144 mt dir)


    10 mt yi şerit metre vb ile ölçün bence. Eğer mesafe ile işi olan bir meslek icra etmiyorsanız (inşaat vb) ve atış hobisinde de yeni iseniz 5 mt yi 10, 10 mt yi 30 mt zannetmek doğaldır.

    Elektrikli bir modelim var. Nitronun sesi işe zevk katmakla birlikte, o ses yüzünden her yerde oynama imkanınız olmaz. Bunu da hesap etmek lazım yer sorununuz olacaksa. Elektrikli ile bile oynarken dikkat ve bazen tepki çekebiliyor. Abi ben de süreyim mi diye başınıza toplanan çocuklar cabası :) uğraşması ve masrafı çok bir hobi. Nitro harici kurşunsuz benzin ile çalışan modeller de var. Onların yakıtı nispeten ekonomik. Keyifli mi derseniz kesinlikle çok keyifli. Ama arabayı sökmek takmak, parça değiştirmek, süspansiyon vb ayarlarıyla uğraşmaktan da keyif almalısınız. Yakıtlılar için karbüratör ayarları, zorlu temizlikler vs de bunlara ek. Bunlardan keyif almıyorsanız hiç girmeyin. Hafta sonu benimkinin spur dişlisi sıyırdı mesela yatıyor öylece şu an değiştirmeye üşendiğimden. Başlardaki heves azaldıkça insanın arıza ve kırıma olan tahammülü azalıyor. Ben ucuz bir modelle başlayıp parçaları daha iyileri ile değiştirerek ilerledim şimdi tavsiye etmem bu şekilde. Baştan iyisini alın derim. (Hpi traxxas vb.)

    Bahsettiğiniz nikula 6-24 40 'ı at44 tact üzerinde kullandım.
    Maksat birinin işi görülsün diye forumdan 4 kutu pelletle takas ettim ayakları ile birlikte.
    Hoş alan arkadaş tüccar çıktı fiyatı üstüne koyup satışa çıkardı o ayrı :)


    Biraz bilgi vermeye çalışayım dürbün hk:


    İş görmez mi?


    Özet olarak : Netlik ve ışık olarak fazla beklentiniz olmazsa işinizi görür.
    70-75 mt den av fişeğini her atışta vurabiliyordum bu dürbün ile.


    Rangefinder desenli reticle'ı vardır. Reticle daki çizgileri farklı mesafelerde vuruş noktası olarak kullanabilirsiniz ancak nizami mil-dot değil. Formülle-yazılımla bulamazsınız, kendiniz deneyerek kaç büyütmede hangi mesafeyi vurduğunu belirlemeniz lazım.


    Bendekinin paralaks ayarı çok sıkıydı. Dürbünden bakarken doğru dürüst çevirip ayarlamak mümkün olmuyordu. Kaynağı bozup, paralaksı ayarını çevirip çevirip dürbünden tekrar bakarak ancak ayarlayabiliyordum. Hepsi böyle olmayabilir. İmkan varsa objektif paralaks ayarını çevirmeyi deneyin almadan. En çok bu durumdan rahatsız olduğum için başka dürbün aldım.


    40 mm aslında küçük bir objektif ve bu çok iyi olmayan mercek kalitesi ile birleşince yüksek büyütmelerde akşam üstü veya gölgedeki hedeflerde ışık azken epey karanlık görüntü veriyor. 16 büyütmeye kadar fena değil. Bu söylediğim 16 üstü büyütmeler için. Ben genelde 16x olarak kullandım. Güneş ışığının bol olduğu durumlar hariç 16 üstü büyütme keyif vermiyor. Aynı dürbünün 6-24*50 olanından da gördüm. Nispeten iyi idi.


    Üretim ve mercek kalitesi ucuz seri olan vector opticsler ve taklit Bushnell, bsa gibi dürbünlerle aynıdır. Bunlara alternatif olarak nikula alınabilir. Ama tabi kaliteli bir dürbünün alternatifi değil.


    Yerinizde olsam optima 3-9*32 yi ranger 36 cal'a takar Gamo 3-9 50 yi at44 te bir süre kullanırdım. Ranger'a red dot alacağınıza 3-4 büyütmede tutuğunuz optima aynı işi görebilir. Sonra gamo dürbünün yetmediğini hissedersem bütçe ayarlayıp kaliteli bir dürbün almaya çalışırdım at44'e.

    Bu model için görüş ve tecrübeleriniz var mı?


    https://www.askeriavurunleri.c…TAKTIK-BICAK,PR-1889.html

    pek gercek ürün bulunmaz o sitede paranızı sokağa atmayın. Bu da muhtemelen sahtedir ama bulabilirseniz orjinal lmf ii çok iyi bıçaktır.


    uygun fiyatla sahte vs kaygısı olmadan alışveriş yapabileceğiniz iki site:


    www.tac87.com
    www.ascimmarket.com


    Ben uzun süredir bu ikisi dışında çakı bıçak vs almıyorum.


    Kullanacaksanız coldsteel bushman veya glock 81 vb nispeten ucuz bir bıçak alın hatta bauhaustan alacağınız 30 40 tl lik mora bıçak bile olur. Ben coldsteel bushmanı tabiri caizse gavur malı gibi kullanıyorum hala iş görüyor.
    Evladiyelik bıçak için ise gözünüzün beğendiği bir bıçağı alın arada sevin yerine kaldırın kullanmayın. Bu amaçla mesela Tac87 sitesindeki extrema ratio lara bakabilirsiniz, torununuz bizim dedede fenaymış der sizden bahsederken ilerde :)


    Selamlar.

    Eğer tüfeği bagaja koydum atışa gittim geldim hadi bir gecede eve çıkarmaya üşendim arabada kaldı durumu ise bir şey olmaz. Ama uzun süre bagajda bırakırsanız metal aksamda nem yüzünden ciddi paslanma yaşayabilirsiniz. Bagajlar kuru görünseler bile aslında ciddi nemli olabiliyor. Sahil şehirleri gibi nemli havası olan yerlerde bu durum daha da fazla. Bagaj kapağını kapatınca hava sirkülasyonu da olmadığından eğer tüfek uzun süre böyle kalırsa tüfeği elinize aldığınızda çok ciddi pasla karşılaşabilirsiniz. Eğer mecburen tüfek bagajda kalacaksa bile bu sürenin mümkün olduğu kadar kısa olmasında her türlü fayda var.


    Selamlar.

    Hayırlı olsun keyfini çıkarın.


    Bendeki cp99 crossman premier super matchleri seviyor. Düz uçlu wad cutter/müsabaka tipi tipi tabir edilen pellet veya nispeten kısa olan pelletler alın mutlaka (şarjörün rahat dönmesi için. Şarjöre taktığınızda ucu az da olsa dışarı çıkan pelletler takılmaya sebep oluyor bu tip şarjörü olan umarexlerde)


    Varsa silikon gres veya elinize geçerse co2 tabancalar için özel yapılmış yağlar dışında yağ-temizlik malzemesi vs özellikle de içine değdirmeyin. Bir çok co2 tabanca conta-oringleri bu tip kimyasal teması sonucu aşınmaktan bozuluyor-hava kaçırmaya vs. başlıyor.



    Selamlar.