serkan78 adlı kullanıcının mesajları

    aslinda olasi bir soru daha var aklima gelen. Bu tüfeklere entegre olan basinc tupleri dolduruldugunda az da olsa sekli degisiyormu? Bombelesme ya da bir tarafa egilme gibi. Sonucta breaker tufekler başta olmak uzere bir kisim tufekler tuple baglantili. Dusunsenize kisa kundak bir tufek. Durbun picatny ray uzerinde. Ray da tüpe kelepceli zaten. tüp dolarken hafifte olsa bombe olsa birtarafa esnese, eğilse tam olarak bu sorun olur iste. 200 barda tam vurur, atiyorum 150ye dustugunde sağa ceker

    dürbün pcpde kolay kolay sorun cikarmaz aslinda. Tufegin stabil oldugu aralıkta kullanilmasi lazim ornek 900 fps tam vururken 850 de sadece birmiktar altina vuracak diye bir kesin kural yok. Sacma havada yay spirali gibi gidiyorsa hiz degisirse sıfırlama degisir. Bir de en cok yapılan hata tufegi nisan alirken her seferinde yere 90derecede yani durbun su terazisinde olmali. Kaynakla ilgili sorun varsa ve tufegi saga sola yatiriyorsaniz her defasinsa yatirdiginiz tarafa dogru kaçar. Basiniza gelen sorunu ben de yasadim. Bir keresinde namlunun ggevsemis kelepcesinin namluyu sabit tutmamasindi. Birbaska seferde sacmayi giderken gormustum durbunun y exeninin solundan gelip hedefte sifirlaniyor sonra hedefin sagindan devam ediyordu. Şimleme sorunu yani. Hiz degisince de ayni sorun oluyordu. Cok sinir bozucu bir durum sabirla herseyi tek-tek elden gecirmek gerek. Sarjorlerden biri de merkezlemiyorsa pelet eteklerini yiyordur belki.

    ya evet konu yalnis yerde ilerliyor ama.. ben 30 yildir havali silah kullaniyorum hadi pcp oncesini sayma 15 yil diyelim. namlunun cok kirlendigine kapkara olduguna cokbin kez sahit oldum da. Vay be isabetsizligi kirden dolayiymis dedigim.. dusunuyorum.. hatirlayamiyorum. Isabeti bozacak kadar kirlenmiyo bence. Cogu psikolojik

    kaliteli pellet kullanip durbune uygun mesafeden sifirlayin. Genelde 6veya 10 mt mesafeden yakin atislarda durbunlerin bakışoparalitikosantraling (teknik konuyu bilmedigimden uydurdum:) ) sapitik atislar yapabiliyor

    ayrica: Cekicin vurdugu subapin arkasinda subapi iten yayin tonusu düşürülse, yay daha zayifi ile degistirilse mesela. Portlara hic dokunmadan ve çekiç yayini güçlendirmeye gerek kalmadan basinc artisi olurmu? Benim guclendirmeye baslarken yaptigim ilk sey cekic yayini guclendirmek oldu. Cok tatminkar olmasa da bir nebze guc artti. 330cc tüp 200bardan 100 bara 6 şarjör atarken 5e dustu. Guclendirmeyi yaparken cekic vidasini sonuna kadar sıktım ve çekiç yayi icine tukenmez kalem yayi inceliğinde bir sert bir yay koydum. Belki bir de çekici agirlastirmaliyim ama cekic nasil agirlastirilabilir aklima bisi gelmedi. Cok fazla soru oldu kusuruma bakmayin.

    Tesekkur ederim. Peki bunlarin capi ne olmali? 4,5 mm gibi aklimda kalan. Dogrumu? Diger sorum da; basinc tupundeki portu genisletmek icin tüpü bosaltip sokmek sartmi yoksa o görünürdeki deliği matkabi cok iceriye kacirmadan deligi genisletmek yetiyormu?

    arkadaşlar daha once cok konusulmus bir konu elbetteki. Ama tam olarak deginilmemis bir konuda sorum var. Simdi ilk ve en basit yol cekic yayini sıkarak enerjisini arttirmak. Bu sanirim max 60fps artis yapiyor, bu konu cepte.

    2.olarak delikleri genisletmek. Bu delikler biri namludaki transport deligi yaklasik 4mm iken 4,5 mm yapiliyor.

    Digeri +dan- guc ayar vidasinin içindeki delik ve son olarak basinc tupunun yukariya sacmaya dogru havayi tahliye eden deliği genisletiyorsunuz diye biliyorum. Ben de boyle bir modifikasyon yapcam. Bu 3 deligi de ayni anda genişletmek şartmı yoksa sadece biri (hangisi) yeterlimi? Bu konuda tecrubeli bir arkadasin verilerine ihtiyacim var. Simdiden cok tesekkur ederim.

    arkadaslar tamir ve bakimdan anlayanlar daha iyi bilir. Kral pcp 330 cc tüpün dolum ucunun takildigi yerde havanin iceri girdigi kucuk bir delik var ya, ordan surekli hava geliyor. Tufek 10 senelik oringleri bozulmustur kesin. Sorum şu: tupu söktüm disari cikardim basinci sifirladim ama tüpün icini acamiyorum. Bunlari sIkarken locktite falan kullaniyorlarmi? Ya da başka bir kolayi var mi zarar vermeden sokebilecegim

    arkadaslar sormak istedigim: Pcp tufeklerin tuplerinin icini genelde söküp temizlemek ggibi bir aliskanligimiz olmadigi gibi bakima gonderdigimiz silahlar icin de tüpün sökülüp kontrol edildigini sanmiyorum. Ozellikle pompa ile dolum yapilan tuplerde su birikmesi sorunu kacinilmaz. Peki bu su tup icerisinde korozyona (evet teorikte neden olur, ama ) pratikte bu konuya hic sahit olmus biri var mi? Teknik servis elemanina da ayni soruyu sordum. Tupun icinde korozyon hic gormemisler. Demek istedigim; Tup icinde sivi olsa bile korozyon olusmuyorsa tüpü sökme temizleme stresini kafamızdan atabiliriz. Ben tüfeklerden birinin 7 yillik tupunu sokup icine baktim piril pirildi bir kac damla su da vardi tabiikide. Bu konuda deneyimlerimizi paylaşırsak konunun emniyetimiz acisindan cok onemli oldugunu dusunuyorum. Bir de tuplerin icine silikon yagi dolum yaparken gonderilebiliriz faydasi olursa tabiiki