Mod 135 piston çıkarımı...

Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..

Bizimle Paylaşmak İstediğiniz Resimlerinizi Galeri Dışında Link Olarak Vermek Yasaktır. Galeriye Nasıl Resim Yükleneceğini Bilmiyorsanız Lütfen Konumuzu İnceleyin Buradan Açtığımız Konuyu Ziyaret Edebilirsiniz.
  • Merhaba..
    Mod 135 i pistonunu yeşil grele greslemek için dağıttım.Tetik mekanizmasını ve çıkarabildiğim her şeyi çıkardım ancak pistonu bir türlü çıkaramıyorum.Mod 125 le benzer olduğunu düşündüm ve forumda Mod 125 detaylı inceleme konusuna baktım ancak orda da resimler gitmiş, yardımcı olamadı.Acaba pistonun nasıl çıkarılabileceği hakkında yardımcı olabilecek birileri var mıdır?

  • ana gövde deki kalın vidayı sökmedin sanırım,onu sökersen tüfek 2 ye ayrılır,dolaysıyla kurma kolu serbest kalır yatağına getirip çektiğinde,yahut kurma kolunun namlunun altında bağlı olduğu nokta dan pimi çıkaracaksın,o pim seni zorluyabilir,ilk işlemi yap derim

  • Sayın sideprensi07 yardımınız için teşekkür ederim ama ben yine anlayamadım.Cahilliğime verin.Şimdi resim ekledim.Gerçi bu resimdeki yeni mod 135 bendeki ise eski.umarım bir farklılık yoktur.Resimde numaralarla gösterdiğim yerlerde pim benzeri ama çok sert demirler var.Bunlardan birini mi bahsettiniz acaba?



    [Resim Engellendi: http://i56.tinypic.com/1z354yv.jpg]

  • Kisacasi namluyu sokmelisiniz ki, namluya bagli olan kurma kolu govdeden cikabilsin. ( nmludan kurma kolunu sanirim sokemezsiniz bunun icin namluyu sokmek daha kolay)

    A-TAKIMI

  • evet şimdi hallettim.sonunda pistonu çıkardım.1 numaradaki pimi sert vurarak çıkardım.2 numaralı pimi de çıkardım piston yay, yay ucu ağırlığı hepsi çıktı.şimdi bir sorum daha olacaktı.yeşil gresi nereye süreceğiz?sanırım pistonun içine..yanlış mıyım?ayrıca rötgen filminin sesi kestiğini söylüyorlar.bu röntgen filmini tam olarak nereye koyacağız?

  • rontgen filmi hatsan ın pistonlarında verimli olmuyor tavsiye etmem,piston iç hacmi dar,rontgen filmi bu alanı dolduruyor,hal böyle iken yay bükülürken rahat deyil,buda kurmayı zorlaştırıyor,


    bunun yerine yaya boy dan boya yeşil gres sıvazla tınlama sesini kesecektir,


    son olarak,yeşil gresi piston un içine deyil dış yüzeyine süreceksiniz,
    piston contasının 3 4cm gerisinden kuyruk kısmına doğru yeşil gres uygulaması,2 çay kaşığı kadar uygulama yeterli olur,

  • kadir bey teşekkür ederiz bizde öğrenmiş oluyoruz ama namluyu vida yerinden değilde o pimi sökmek daha
    mantıklı geliyor bana o vida etrafı tırtıllı sıyrıldığı an yada vida da boşluk kalırsa namlu oynuyor sabit durmuyor benim başıma geldi pimi söküp takması daha kolay ve risksiz bence

  • o pimi yerinden sökemiyenler tarafından bir çok pm aldım vakti zamanında ;kihhik, tüfeğini çizdirmeleride cabası ;kihhik, bu sebebden o noktaya direk yönlendirmek den çekiniyorum ;kihhik,

  • Kadir Bey merhaba.Yaşınızı bilmediğim için böyle hitap ediyorum.bir kusurum olursa affola.öncelikle yardımlarınız için çok teşekkür ederim ama aklıma takılan bir noktayı sormak istiyorum.gresi pistonun dışına uygulayın demişsiniz.peki pistonun içine de uygulamak bir fayda yada zarar getirir mi?yay ucu ağırlığını da yağlasak, hatta bana kalsa komple yağlayacağım.bir de pistonun contasının 3 4 cm gerisinden uygulayın demişsiniz.şimdi yanılmıyorsam bu uçtaki kısım ile arkada bulunan 2 çıkıntı havayı sıkıştırıyor.yani buraları 3 4 cm gerisinden değil de komple yağlasak bir sorun çıkartır mı?


    [Resim Engellendi: http://i51.tinypic.com/21afqio.jpg]



    [Resim Engellendi: http://i51.tinypic.com/2e188au.jpg]

  • ana silindir gövdeye...
    piston contası ve piston un kuyruk kısmı temaz eder..,sürtünen noktalar burası,piston contasına yağ maddesi bulamak sağlıklı bir iş deyil, piston contasından biraz daha uzak tutmalıyız yağı,elimizden geldiği kadar



    piston un içine extre gres sürmenize gerek yok,yayın tınlamasını kesmesi için yeşil gres ile yayı sıvazlarsanız,yaydaki o gres pistonun içinide yağlamaya yeter,
    havayı sıkıştıran sadece contanın kendisi dir :)


    sizin tüfeğin pistonu eski versiyonmuş,sol serçe parmağınızın ordan kuyruk kısmına kadar komple gres uyguluyabilirsiniz,piston un sonunda 2 çemberin arasındaki kanala gres sürme

  • Kadir bey verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.ilk resimdeki gibi pistonu yağladım.yayı da 2. resimdeki gibi yağladım.yayın arasındaki fazla yağı mahsus almadım.çeride ne varsa yağlasın bakalım.umarım doğru yapmışımdır çünkü bu şeyler oyuncak değil gerçekten.gücünü gördükten sonra bu tür işleri kafamda en ufak soru işareti kalmadan yapmak istiyorum.umarım bu konu diğer arkadaşlara da faydalı olur çünkü bu konu hakkında çok şey yazılsa da pek açıklayıcı değil.


    son olarak 3. resimdeki civata bir yerlerden çıktı ama takip edemedim.acaba bu civata nerden çıktı?yoksa civatasız takacağım tüfeği, malzemeden artıracağım. :)



    [Resim Engellendi: http://i52.tinypic.com/2s1py1g.jpg]


    [Resim Engellendi: http://i56.tinypic.com/2eozozn.jpg]


    [Resim Engellendi: http://i51.tinypic.com/1zczm11.jpg]

  • tamam civatanın yerini de buldum.altta emniyet mandalının takıldığı yerdeymiş.

  • valla 2 saattir uğraşıyorum, yayı bir türlü takamadım.tetiği bile ilk söktüüğümde 15 dakikada takmıştım hiçbir tecrübem olmamasına karşın ama bu yay beni öldürdü.yayı taksam bu sefer namlu takılmıyor.namluyu taksam yay takılmıyor.şimdi namluyu taktım,ardından tüfeği kuruk vaziyette namlu yere gelecek şekilde üstüne abanıyorum arkadaki pimi geçirmek için ama bir türlü denk gelmedi.kılavuz mu kullanmadım, pime yağ mı sürmedim, herşeyi yaptım.sanırım tek başıma takamayacağım.


    bir de namluyu takarken pimin olduğu yerden 2 somun çıktı ama takarken girmedi ben de somunsuz taktım.bu bir zarar getirir mi?

  • ohh be.sonunda tüfeği tamamen topladım.toplarken üst üste 3 adet kalın kitap koydum ve üstüne öyle abandım.bu sayede kuvvet uygulama alanı genişledi ve kolaylık oldu.böyle birşey ilerde olursa aklınızda olsun derim.sorun şimdilik yok, gresleme işi de tamam.yarın performansa bakacağım.şimdi attım bir pellet de namludan hafif duman çıktı.


    Kadir bey yardımlarınız için çok teşekkür ediyorum.Umarım bu başlık diğer arkadaşlara da yardımcı olur.İyi günler, saygılar...

  • kadir bey ben hobi silah üyesiyim (tarık kartal)sizide ordan tanıyorum optima 550 piston contası daha önce değişmek istedim ama çok sert olduğu için
    bir türlü geçmedi ozaman hayri arkadaşımızda çok yardımcı olmuştu bunun kolay bir yolu varmı şimdi değil ama bende iki tane mod 125 var ilerde meçburen değişecek hani böyle sıkıştırma ile yada başka bir şekilde anlata bildimmi bilmemem
    2.sorum piston contasını yağlama demissin ben piston contasının etrafınıda yağlamıştım 1000 yakın mermi attım her atışta patlama olmuyor ama hafif den duman çıkıyor az da olsa dizelleme yapıyor sıkıntı olurmu

  • kadir bey ben hobi silah üyesiyim (tarık kartal)sizide ordan tanıyorum optima 550 piston contası daha önce değişmek istedim ama çok sert olduğu için
    bir türlü geçmedi ozaman hayri arkadaşımızda çok yardımcı olmuştu bunun kolay bir yolu varmı şimdi değil ama bende iki tane mod 125 var ilerde meçburen değişecek hani böyle sıkıştırma ile yada başka bir şekilde anlata bildimmi bilmemem
    2.sorum piston contasını yağlama demissin ben piston contasının etrafınıda yağlamıştım 1000 yakın mermi attım her atışta patlama olmuyor ama hafif den duman çıkıyor az da olsa dizelleme yapıyor sıkıntı olurmu


    sert olmuyan keçeleri kolaycana takıyorum,örneğin diana,hatsanınkileri sıcak suda biraz bekletip perçin misali oturtuyorum,ssıcak suda bekletirken iyice hamur halini almaması gerek,


    keçenin önüne yağ birikirse şiddetli çarpışma sonucu dizelleme oluşur,hal böyle iken sarsıntı daha da artar,isabetliliğe yansır bu durum,aşırı yağlamada tüfeğin vidaları gevşer,kundak çatlar,duman çıkar,keçen hızlı yaşar genç ölür ;şrofls;.

  • o 2 ince pulu taktınızmı takmadınızmı ;kihhik,



    valla takamadım..çok uğraştım ama girmedi bir türlü.pullardan biri yamulmuştu içe doğru konik bi hal almıştı ve çok kalındı.gerçi girecek yerinde hafif bir çukur vardı ama yine de takmakta muaffak olamadım bende mecburen pulsuz taktım namluyu.

  • pulu namlu boloğunun yanaklarına yerleştirmeden önce her 2 yuvasına çok az gres sür,o gres tutkal misali azda olsa tutar pulu,montaj esnasında sana kolaylık sağlar,


    pulu yerleştirdin yuvasına takarken,sol elin 2 parmağı ile pulun kenarların dan tutarak yuvaya yavaşcana geçir namlu bloğunu,,


    namlu düz konumda olmasın,45 derece kırık vaziyette namlu bloğunu yuvasıne oturtmaya çalış,tam oturmaya yakın biraz daha kır namluyu,
    sonrasında pimi takacağın deliğin içine torna vida sal şöyle bir daiire çizdir içinde,namlu bloğunun deliği ile pulun delikleri tam üst üstte binsin sonra tak pimi yuvasına