airgunturk.com/attachment/2339/
Tüfeğin kundaktan ayrılmış hali
airgunturk.com/attachment/2340/
Tüfeğin gezine yandan bakış
airgunturk.com/attachment/2341/
Tetik tedribatını pimlerinden kurtarıp bağlandığı unsuru gövdeden sola döndürerek çıkarttım
airgunturk.com/attachment/2342/
Namluyu gövdeden ayırdım ;pullara dikkat çok hassas
airgunturk.com/attachment/2343/
Namlu saçma (pellet) contasını yeniledim
Contanın hemen altındaki yarım silindire gövdede hareketlendirilmiş diğer silindir dönerek oturuyor ,bu hareketten önce yine bu silindirin altında 3mm eninde açılmış delme yuvaya ,yine gövdede sabit çelik uclu burun girerek hazırlık kapatmasını sağlıyor bu işlemden sonra silindiri yandaki kolu cevirerek döndürüp namludaki yarım silindirde yuvalanmasını sağlamış oluyoruz .Bu sistem kurma namlulardaki en hassas sistemlerden biri diyebiliriz çünkü kolu geriye alıp silindirler yuvalandığı zaman boşluk neredeyse sıfır
airgunturk.com/attachment/2344/
Gövdedeki silindir açma pozisyonunda ve burun çıkması
airgunturk.com/attachment/2345/
Piston kurma kolunun çengel kısmı ;bu kısım piston kurulup namlu kapanmadan tetikleme yapılması suretiye çatlamıştı ,çatlak kısmı boşaltıp çelik elektrotla doldurdum işlem sırasında çelikte oluşan gerilmeyi aldım
airgunturk.com/attachment/2346/
Piston dışına küçük oyuklar açıyorum, geresin yuvalanması için
airgunturk.com/attachment/2347/
Daha sonra sımpara ile çizikler açarak gresin daha fazla tutunmasını sağlıyorum
airgunturk.com/attachment/2348/
Pistona taktığım plastik keçe, vidanın keçeyi iç kısmından etraflıca kavramasına ve dışarı cıkmamasına özen gösterdim
HW 55 incelemesi "Avcıhoca"
Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..
-
-
-
airgunturk.com/attachment/2349/
Plastik keçeye yandan bakış
airgunturk.com/attachment/2350/
Kurma kelebeği ilerde ,namlu düşkün pozisyonda ve kurmaya hazır
airgunturk.com/attachment/2351/
Kurma kelebeği geride ve namlu atışa hazır
airgunturk.com/attachment/2352/
Kurma kelebeği tam oturmalı
airgunturk.com/attachment/2353/
Vidalarken fazla sıkmamak gerek kundağı çatlata biliriz ;avuclarımız hafif acıyınca tornavidayı brakmak lazım
airgunturk.com/attachment/2354/
Kundağını açık meşe renkli vernikle boyadım
airgunturk.com/attachment/2355/
Deneme atışlarım
airgunturk.com/attachment/2356/
Taburede teste devamEmeği gecen Nucleex kardeşime ve yine Cebrail kardeşime teşekkürler,saolsunlar günün her vakti bana katlanıyorlar
-
-
Ben de teşekkür ederim abi, katlanmakta ne demek. Ellerine sağlık.
-
-
avcıhocam, öncelikle sen ve Cebrail ve Onur arkadaşlarımın ellerine emeklerine sağlık. Ben bu sök-tak-teknik işlerden anlamam, affına sığınarak merak ettiğim bişey soracağım:
pistonun dış yüzeyine eğe ve zımpara ile açtığın çentik ve çiziklere kafam takıldı, pistonun daha az sürtünmeye sahip olması sistemin daha verimli çalışmasını sağlamıyormu? yani pistonun dışını daha pürüzsüz bir hale getirmek, çentikleyip greslemekten daha iyi olmazmıydı?saygılar.
-
-
Pistonun silindire sürtündüğü iki nokta vardır ve biri pistonun baş kısmı (keçe) ve arka kısmı,bu arada kalan kısımda daha fazla gres tutunurluğu sağlamaya yönelik çentik açma yöntemine başvurulmuş, Bir çok yurt dışı forumlarda piston çevresine,kevgir gibi delikler açılıp pistonu hafifleterek,tepme azaltma modifiyeleri de yapılabilmekte.
-
Evet benim de şimdiye kadar gördüğüm tüm pistonlar baştan ve kuyruktan sürtünmüştü. Ortasına çentik açmak dert olmaz.
-
-
-
Piston sırtındaki yüzeyde yağın bitmesi ile birlikte piston kuru çalışmaya başlar ve pistonun her hareketi beraberinde yağ yakmayı ve bu yanma piston ve gövde içindeki yağın azalmasına sebep olur amacım pürüssüz yüzeyde tutunmaya çalışan yağa uygun bir iklim yaratmak ,yağın azalması ve buna bağlı olarak bakım ömrünü uzatmak .Yaylı tüfeklerimizin bir miktar dizellemeyle çalıştığını düşünecek olursak ,gövde ile piston arasındaki git-gelde yağ sıyrılmakta ve dizelleme için harcanılması gereken yağ oranı atış yaptıkca azalmaktadır, işte buna çare olarak gövde içindeki pistona gelip sürtülen yüzeyden iç oyuk ve çiziklerle yağın muhafaza edileceği düşüncesiyle hareket ettim ,böylece keçe yağlanması ve dizelleme (istenilen düzeyde)suretiyle çalışan prensibi desteklemek istedim.
-
Güzel bir çalışma olmuş ellerinize, emeğinize sağlık. Buttonlama yapılarak gresin piston üzerinde daha fazla alanda kalması da sağlanabilir miydi acaba?
-
-
Hocam eline koluna sağlık. Namluyu kapatma mekanizması güzelmiş.
Birde krono olsa tam süper olacak
Saygılar..
-