Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..

Bizimle Paylaşmak İstediğiniz Resimlerinizi Galeri Dışında Link Olarak Vermek Yasaktır. Galeriye Nasıl Resim Yükleneceğini Bilmiyorsanız Lütfen Konumuzu İnceleyin Buradan Açtığımız Konuyu Ziyaret Edebilirsiniz.
  • Motoru 8 valf ALZ motor kodlu VW motoru. Bir çok audi ve vw grubu otomobilde kullanılır. Bence 16v olan motorundan daha iyidir. Ekonomi amaçlı olan 16v motor daha isteksiz çalışır. 8V motor yüksek devir ister ve güzel benzin yakar. Sağlam ve uzun ömürlü bir motordur.

    Weihrauch HW100T Falcon T35x56 Premier Target
    Weihrauch HW97KL Blue Laminate Maccari Hornet MKVI
    Weihrauch HW45 .177&.22 Maccari
    Zoraki HP-01 Ultra .177
    Heckler & Koch USP Compact Blue 9x19 Para Trijicon Nightsights
    Remington Spartan SPR220 12ga 22'' Double Trigger & Hammer Coachgun
    Bernardelli Compact 9x19 Para
    CZ 75B Semi Compact 9x19mm Para
    Hatsan 250XT Tac Boss (KJW Ruger MKIII)
    Gamo PR776

  • Kompakt sınıfta yer alan VW boranın kendi sınıfındaki rakipleri:
    Ford Focus, Opel Astra, Honda Civic, Renault Megane, Toyota Corolla ve Fiat Marea dır.
    VW Bora nın üstten tek eksantrikli ve 8 supaplı motoru
    teorik olarak eski teknoloji gibi görünmesine rağmen
    5600 d/d da 100 HP ve 3800 d/d da 145 Nm tork üretiyor.
    Yukarıda yazdığım rakipleri ile kıyaslandığında
    VW Bora rakiplerinin modern teknolojili motorları ile aşağı yukarı aynı performansı veriyor.
    Ancak konu yakıt tüketimine geldiğinde, VW Bora rakiplerinin oldukça gerisinde ( Marea hariç).
    Eski teknolojili bu motor sizi sadece yüksek yakıt tüketimi ile üzecektir.
    Ayrıca VW Bora yumuşak süspansiyonu ile oldukça konforludur.
    İşçilik ve ses yalıtımı konularında da rakiplerinin önündedir.


    Honda Civic (2001- ve sonrası): İşçilik, konfor ve kalite açısından Bora yı yakalar.
    Hatta motor performans ve tüketim değerlerinde Bora yı geride bırakır.
    Honda Civic i de seçenekler arasına almanızı öneririm....

    Mesaj defa düzenlendi, son düzenleyen bat ().

  • Honda civic kesinlikle 1 boy farkla önde rakiplerinden. Performans olarakta konfor olarakta.

  • Honda gerçekten iyi bir otomobil ama servis berbat. Rutin bakım için birşey demiyorum ama arıza tespiti vs. sıfır ( eğer bilgisayar arızayı göstermiyorsa). Gerçi şimdiye kadar gittiğim hiçbir yetkili serviste Renault, Tofaş Ford, düzgün usta göremedim. İyi olanlar zaten kendi yerini açıyor.

    FX :love: T12 + BSA 6-24 x 44 MD Side Focus
    AA :love: S410 XTRA (Mustafa Serdar tarafından modifiye edilmiştir ;d; ) + 8-40 x 50 MD Side Focus No Name


    "MUHTAÇ OLDUĞUN KUDRET DAMARLARINDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR"
    ankarateam.png


    AB RH (-)

  • performans olarak civic daha performanslıdır, sürüş konforunda ise bora daha iyidir. fakat motorunun yetersiz kaldığını, ve goreceli olarak cok yakıt tükettiğini duydum.


    sakin kullanıcıysanız bora tercih edilebilir


    ayrıca focus veya astra da düşünülebilr. Babanızın aractan beklentisi daha çok nedir (konfor, tuketim vs)?

  • Boranın hemen hemen tüm versiyonlarına bindim ama civic kadar konforlusunu görmedim. Süspansiyonu bir kere berbat bence. Ne kadar taş ve kasis varsa hepsini hissediyorsunuz. Koltuk süngerleri gereğinden fazla sert. Direksiyonda ona keza, yoldan gelenleri çok fazla aktarıyor sürücüye.


    Civicte hoşuma gitmeyen tek nokta fren dozlaması. Fren pedalına dokunur dokunmaz çakılıyor resmen. Hele 50km/h hızın altında giderken. İyi bir özellik gibi görünsede yanınızda yaşlı veya hamile biri varsa onlar adına rahatsızlık verici bir durum aniden durmak. Ben şahsen 1.6 lt bir civic'e ilk bindiğimde fren konusunda resmen şaşkına döndüm. Vectrada alıştığım gibi dokundum ve resmen "cayyk" sesini duydum lastiklerden.


    1.6 sedan klasmanının kralı civic tir bence. Ondan sonra corolla derim. Hatta ikisi arasında seçim yapmakta zorlanırım :P

  • 1.6 sedan klasmanının kralı civic tir bence. Ondan sonra corolla derim. Hatta ikisi arasında seçim yapmakta zorlanırım



    +1000


    Japondan şaşmayın arkadaşlar isterseniz kaputu 1 yıl açmayın gitmem demiyor. Avrupa arabalar belki biraz daha konforlu ama kaymak asfalta göre tasarlanmışlar ve tam bir bakım müptelası.

    FX :love: T12 + BSA 6-24 x 44 MD Side Focus
    AA :love: S410 XTRA (Mustafa Serdar tarafından modifiye edilmiştir ;d; ) + 8-40 x 50 MD Side Focus No Name


    "MUHTAÇ OLDUĞUN KUDRET DAMARLARINDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR"
    ankarateam.png


    AB RH (-)

  • ben 2005 Bora kulanıcısıyım, bora gerçekten güzel bir araba sağlamlık konusunda sınıfındaki hiçbir araba ile kıyaslanamaz , konfora gelince bu arabada anlamadığım bir konu amortisörler kışın çok sertleşiyor yazın yumuşuyor (ısı değişikliğinden dolayı amortisör içindeki gaz yoğunluğunun değişmesi), kışın girdiğiniz en ufak kasisi bile hissediyorsunuz , belki diğer otomobillerdede durum böyle olabilir ama bora biraz daha fazla belli ediyor, ayrıca ne yaparsanız yapın araç yolun sesini çok fazla içeri alıyor iyi bi müzik sisteminiz varsa yüksek sesle müzik dinlemeyi seviyorsanız buda pek önemli değil ;kihhik, başka bir konu 8 valf 105 beygir motora 5 ileri şanzıman az geliyor araba 6 yı ister gibi bağırıyor ,birde aracın kasası sınıfındakilere göre biraz ağır 1310 kg, ama yol tutuşu konusunda sınıfındaki arabaların birçoğuna fark atacağına eminim , yakıt konusuna gelince daha önce 99 astra sahibiydim ama bora astraya göre neredeyse %30 daha az yakıt tüketiyor. Buda biraz teknoloji farkından galiba. arabam 120.000 km yağ değişimi hariç kaput açılmadı.

    Steyr Challenge 4,5 - Schmidt&Bender FTII 12.5-50x56
    Steyr Hunting 4,5 - Sightron SIII 10-50x60
    FX Bobcat 6,35 - Bushnell 4200 6-24x50
    AA S410 5,5

    • Official Post

    Arkadaşlar benim şirketimde bir tane toyota corolla var ve benim bu araca yaptığım test i kimse yapmaz, ;şrofls;.


    araç 199 moder terra full. 6 yıl önce alacağa karşılık haczettim üzerindki hacizler benim alacağımın 20 katı olunca,araca fiilen alıp,ölünceye kadar kullanırız dedik,aldığımızda araç 60.000 km de idi,şimdi ise 230.000 km de,bu 6 yıl da yılda 1 defa yağ,buji ve filtre değişti,5 yıldır elemanım yalvarır "abi triger kayışı değişmesi gerekiyor diyo" kesinlikle başka bakım yaptırmadık,arıza yapmadı,tepe tepe kullanıyoruz,yağ değişimlerinde artık motordan çamur akıyor,ölsün istiyorum,bir yol kenarında bırakıp gideceğiz,araç ölmüyor,bu sürede araç kiralamış olsaydım,bu alacağımın 5 katı kira öderdim herhalde,

    FX Revolution .22 - AirArms S410 .22 - Samyang Recluse .357 - Samyang Sumatra 2500 .25
    Weihrauch HW100 .22 - Weihrauch HW50 .177 - Weihrauch HW35 .177 - Diana Mod52 .22
    Diana Mod48 .22 - Diana Mod250 .177 - BSA Mercury .177 - Gamo Stutzen .177
    Gamo CF20 .177 - Webley Patriot .22 - Webley Longbow SE .177 - Benjamin Mod392 PA .22
    Daisy Powerline 917 .177 - Nightstalker NS1200 .177 - Smith Wesson Revolver .25


    Forum Kuralları
    Foruma Yeni üye oldum, öncelikle hangi bölümleri incelemeliyim ?

  • konfora gelince bu arabada anlamadığım bir konu amortisörler kışın çok sertleşiyor yazın yumuşuyor (ısı değişikliğinden dolayı amortisör içindeki gaz yoğunluğunun değişmesi), kışın girdiğiniz en ufak kasisi bile hissediyorsunuz

    Kışın yol konforunun düşmesinin sebebi lastikler' dir. Çünkü bildiğim kadarı ile BORA da gazlı amortisör yok.
    Kullandığımız lastikler ( kış lastikleri hariç ) kışın soğuk sebebi ile esnekliğini yitirir.
    Esnekliğini yitiren lastik adeta tahtadan bir teker üstünde gidiyormuş hissi verir.
    4 mevsim lastiklere göre farklı bir hamurdan imal edilen kış lastikleri kışın çook soğuk havalarda bile esnekliğini yitirmez böylece konfordan ödün verilmemiş olur.

  • Bende daha önce golf4 vardı, amortisörleri gazlı değil yağlı tipti ben gazlı taktırmıştım. Pek bir fark da yoktu süspansiyon konforunda. Ama bir 2006 civic bir de 2004 audim var, civic e audi'den binince cam falan mı açık diyorum o kadar izolasyon farkı var :) Civic bozuk yolda çok gürültü alıyor. Motor olarak daha üstün fakat 1.6 ALZ motor VW grubunun en sorunsuz motorudur. Tek tük fazla yağ yakanı denk gelebiliyor sadece.

    Weihrauch HW100T Falcon T35x56 Premier Target
    Weihrauch HW97KL Blue Laminate Maccari Hornet MKVI
    Weihrauch HW45 .177&.22 Maccari
    Zoraki HP-01 Ultra .177
    Heckler & Koch USP Compact Blue 9x19 Para Trijicon Nightsights
    Remington Spartan SPR220 12ga 22'' Double Trigger & Hammer Coachgun
    Bernardelli Compact 9x19 Para
    CZ 75B Semi Compact 9x19mm Para
    Hatsan 250XT Tac Boss (KJW Ruger MKIII)
    Gamo PR776

  • Aynen katılıyorum size...
    Japon otomobillerinde en çok şikayet edilen konu yalıtım.
    Özellikle de yol sesi, lastik sesi izalasyonu konusunda hala bariz eksiklikler var.
    Çamurluk ve teker üstü davlumbazlarda hemen hemen hiç yalıtım yook gibi.
    Teker ve yol temasında oluşabilecek her türlü gürültü aynen içeri giriyor.
    Hele hele cakıllı mucurlu bir yola düşerseniz... sıçrayan taşların davlumbazlara çarpmasıyla çıkan ses korkunç.
    Ancak motor sesi ve yüksek hızdaki rüzgar uğultusu da bir o kadar iyi yalıtılıyor japonlarda.
    Bu biraz da pazara yönelik bir üretim stratejisi. Türkiye deki yol şartlarına uygun bir yalıtım, diğer ülkeler için (daha kaliteli ve düzgün yollara sahip ülkeler için) gereksiz ve fazladan masraf olucaktır. Tamamen pazar stratejisinden kaynaklandığını düşünüyorum.
    Birde japonların mekaniğine hakettiği övgüyü vermeden geçmemek lazım.
    Motor mekaniği ve otomobilin diğer kısımlarındaki mekanik aksam kesinlikle övgüyü hak ediyor.
    Özellikle Toyota ve Honda nın mekaniği adeta kurşun geçirmez...