HakanKAĞAN adlı kullanıcının mesajları

    Kullandığınız saçmaların markası nedir? Dandik marka kullanıyorsanız dürbünle bile sıfırlamayı sağlıklı yapamazsınız. Saçma kaliteli ise gez ayarı bile iyi olur ki Jsb ya da Hatsan Torpedo saçma kullanın, jet ince mehmet paraşüt saçma kullanıyorsanız onları güvenle çöpe atabilirsiniz, berbatlar çünkü. Hatsan'ın gezleri ve arpacıkları kötü değildir, ayar kaçırmaz.

    Toprağım, firma kabul ederse başka bir modelle değiştirin. Yoksa yaylı tüfekle bir süre sonra hurdaya çıkar. Başka bir dürbün ayağı olmaz buna.

    Dönüştürücü, takılacak yerin genişliğini değiştiren parçadır. Örneğin 22 mm. bir kızağınız var ve 11 mm. ayaklarınız var ise, bunları birbirine uyumlandırır.

    Anladığım kadarıyla bu dürbünle dampa ayak kullanmak istiyorsunuz. Daha önce buna benzer bir konu vardı yanılmıyorsam, maalesef üstündeki sistemden başka bir şekilde kullanılamıyor. Başka bir model kullanmaktan başka seçenek maalesef yok dampa için.

    Kendi deneyimlerime göre At44'te (bu arada bendeki silah regülatörsüz) açık alanda ve 100 metre civarında Hatsan torpedo, jsb 18.13 grain'den biraz daha sağlıklı sonuç veriyor. Ancak kısa mesafe ve rüzgarsız kapalı alanda Jsb biraz daha iyi. Malum, açık alanda rüzgar biraz da olsa oluyor, torpedonun ağırlığı sayesinde rüzgar sapması daha az. Tabi bu her tüfek için geçerli değil, önemli olan silahın sevdiği saçmayı tayin etmek. Yapacağınız deneme regülatörsüz tüfekler için iyi bir fikir verebilir kanısındayım, basınç azaldıkça vuruş yerini tayin etmek adına bence yararlı veriler olacak. Ancak rüzgar etmeninin etkisinin mümkün olduğu kadar az olduğu bir alanda deneme yaparsanız elde edeceğiniz veriler daha geçerli olacaktır.

    Bildiğim kadarıyla Bt65 haricindeki diğer tüfeklerinizin tamamen boşalmadan tüpü sökülemiyor çünkü gövdeyle tümleşik idi tüpleri yanılmıyorsam. Hava boşaltımı benjaminde arkadan bir setskur vidasıyla yapılıyor olması gerek. Tabi bu sadece sağdan soldan edindiğim bilgiler, bilen birilerinin öneride bulunmasında tabi ki yarar var. Esasen söküm işleri çok da zor değil, özen gösterdiğiniz takdirde herhangi bir sorun yaşayacağınızı sanmıyorum ki bence başkasına yaptırmaktansa kendiniz yapmalısınız, böylelikle ileride tekrar gerekli olduğu taktirde hemen müdahale edebilirsiniz ve tüfeğinizi çok daha yakından tanıma şansınız olur.

    Pistonu yanma ısısı yüksek olan sentetik gresle yağlamanız uygun olur. Kuru olursa tabi ki zararı çok olur. Yeşil gres önerirlerse, bilin ki dizel etkisini çok arttırır, onunla yağlamayın. Ancak, tüfeğin pistonunu çıkarırken yani silahı sökerken dikkatli olun, mümkünse bu iş için bir alet yapın ki bu durumda işiniz hayli kolaylaşır.

    Filtresiz pompaların hepsi havayı doldururken az da olsa bir miktar nem de doldurur.Bu nem yüksek basınçta birikir ve çok az da olsa su toplar. Pompanın içinde birikmesi kanımca pek mümkün değil ama harici birimlerde bir şekilde birikebilir ki siz de hortum içindeki sudan bahsetmişsiniz. Bunu önlemenin yolu aralıklı olarak bu birimleri söküp kontrol etmektir. Tabi ki tüfeğin içinde de kaçınılmaz olarak giriyor bir miktar. Bunun için tüpü arada sırada tamamen boşaltıp içini açmak ve içini tamamen kuru ve kalıntı bırakmayacak bir bezle iyice silmek iyi bir çözümdür. Zira, zamanla tüp için zararlı olur, içi çillenir ve kullanım ömrünü azaltır. Aslında, en iyi çözüm azot doldurulmuş dalgıç tüpü kullanmaktır, çünkü azot hem böyle sorunlar çıkartmaz hem de tüfeğin kullanım ömrünü uzatır.

    Tüfek dizelleme yapıyor.Tüfeğin namlusunu yağlamayın, piston kısmına yağ püskürtmeyin. Dizelleme kısa vadede hoş bir hi verir, saçmalar vurduğu yeri indirir (tabi aynı dizelleme nedeniyle isabet edebilirse) ancak belli bir süre sonra silahın parçalarını kullanılmaz hale getirir, özellikle piston keçesine büyük zarar verir.

    Esasen tüpü tüfekten ayırdığınızda herhangi bir işlem yapmadan tüpü doldurabilirsiniz. Ancak valf iğnesi içeri girmiş ise hava kanalı açık kalır, dolum yapılamaz. Tüpün ucuna bakarak bunu anlayabilirsiniz. Ancak bunun olması pek mümkün değil, çünkü bildiğim kadarıyla valf içinde geri gelmeyi önleyen yay var. Fazla laf kalabalığı yapmayayım, tüp çıkartılınca doluyorsa sorun olmaz. Bir şey daha: tüpü 0 basınçla hiç bırakmayın, tüp içine nem girme olasılığı daha yüksek olur ve içeride korozyon yapabilir.

    0 Bar olarak gelen tüp hakkında bilgim yok forumda pek çok şey okudum fakat bu konu hakkında bilgi oldukça az tüpün 0 bar olması neticesinde tüpü söküp mü hava basmam gerekir yoksa tüfeğe takılı halde mi?Bu konuda bilgi sahibi olan arkadaşlar yorumlarda bulunursa sevinirim..

    Boşuna yorulma riskini ortadan kaldırmak için tüpü söküp dolum işlemi yapmanızı öneririm Kaan Bey, çok düşük ya da 0 hava basıncında çekiç basıncının valfi açık bırakma ve dolumun boşa gitmesine neden olma riski var çünkü.