eblemis tarafından yazılan gönderiler

Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..

Bizimle Paylaşmak İstediğiniz Resimlerinizi Galeri Dışında Link Olarak Vermek Yasaktır. Galeriye Nasıl Resim Yükleneceğini Bilmiyorsanız Lütfen Konumuzu İnceleyin Buradan Açtığımız Konuyu Ziyaret Edebilirsiniz.

    Zaten hız artışı gibi bir beklentim yok yaydan. Tüfekteki tınılama geçsin yeter. E3650 orijinalden daha güçlü sanırım. O halde orijinali için şansımı bir deneyeyim.

    Bu arada yeşil gres bulamadım fakat bisikletimde kullandığım kırmızı renkli ve korkunç ağır kokan bir gres var. Petrol Ofisi PowerMix Çok amaçlı gres. Açıklaması şöyle:

    Düz ve rulmanlı yataklar, her çeşit kayma yüzeyi ve greslenecek her türlü otomotiv tip ekipmanların gresleme noktaları için geliştirilmiş 2 numara Lityum kompleks sabunlu grestir.
    Suyun bulnduğu ortamlarda yıkanmaya karşı dayanımı yüksektir. Paslanmaya ve korozyona karşı koruma sağlar. +175°C'ye kadar uygulama kolaylığı temin eder. Yüksek sıcaklıklarda yeterli yağ filmi sağlayarak rulman ömrünü uzatır. Oksidasyon dayanım direnci ile uzun servis ömrü sağlar. Keçe ve conta malzemeleri ile uyumludur.

    Acaba bu gresi yarınki buluşma için geçici olarak uygulasam bir zararı olur mu?

    İlker abi geçenlerde gözümü karartıp tüfeği tamamen söktüm. İlk sefer olduğu kadar zorlanmadım. =)

    İstanbul'da sana tüfeğimde ciddi bir güç kaybı olduğundan şüphelendiğimi söylemiştim. Piston keçesi en çok şüphelendiğim noktaydı fakat söktüğümde keçenin nerdeyse tertemiz olduğunu gördüm. Sadece kurma kanalı keçenin piston tarafından yani pasif kısmından bir parça kesmişti. Çatlama ya da yırtılma yoktu. Fakat tüfeğin yayının arka taraftan sanırım 7-8. spir hizasından yaklaşık 5derece ve orta kısımdan aksi yönde çok az bükülmüş olduğunu farkettim. Tüfekteki tınlamaya da bunun sebep olduğunu düşünerek yayı ters çevirerek eğik kısım piston içinde kalacak şekilde yerine taktım. Vaktim dar olduğu için yağlama yapamadan tüfeği topladım fakat yarın yeşil gres bulabilirsem tüfeği yağlayacağım. Siz üstadlara sormak istediğim şeyler: Yay değişim ihtiyacı ne kadar acildir? Maccari E3650 dışında tavsiye edebileceğin bir yay var mıdır ya da orijinal yayını mı bulmalıyım? Piston keçesini yine de değiştireyim mi? Ne dersiniz?

    Vay anasını, bayağı uzak kalmışım. 850'lerde R vardı ve S40R da gördüğümü hatırlıyorum sanki. İnternet üzerinde de görmüş olabilirim. 850 R sedan kullanmıştım, 850 T5 station ile birlikte hiç unutamadığım iki arabadan biridir. İnsanın bacaklarından kanı çekiliyor alet ivmelenirken.

    Hatsan'ın yurtdışına yurtiçine sunduğu ürünlerden farklı kalitede üretim yapmadığını Hatsan üretimi bir Webley Patriot hakkında Türkiye'deki şikayetlerin aynen tekrarlandığı bir İngiliz incelemesinden anlamıştık. Fakat Hatsan'ın AT44'ü ihraç ettiğini sanmıyorum, zira Avrupa ülkeleri çok ciddi kalite kontrollerinde bulunuyor. Hıyarın bile eğrisini almayan adamlar 200BAR gibi ölümcül basınçlarda çalışan aletleri bin çeşit test belgesini istemeden ve kalite kontrolünü yapmadan almazlar herhalde.

    Merakım Hatsan'ın niçin böyle bir mantık güttüğü. Kalashnikov da çok çok sınırlı imkanlara sahipti ama dünyanın en dayanıklı silahlarından biri olan AK'yı yaptı.

    Demek ki Gladiator'ın tasarımı 950fps hız için T12'de olduğundan daha güçlü bir yay kullanılmasını gerektirmiş. Tek tüp yerine daha büyük hacimli iki tüp kullanılıyor olduğundan dolayı daha sert bir subap kullanılmış, bu da çekiç yayının sert olmasını gerektirmiş olabilir.

    AO Adjustible Objective, yani paralaks ayarlı demek oluyor. Paralaks ayarı aynı zamanda focus olarak da geçebiliyor. Paralaks ayarının ön mercek çerçevesinde bulunduğu dürbünler AO olarak geçiyor. AOE dersen Sonundaki E'yi ben de çözebilmiş değilim fakat bu tanımı sadece Tasco, Bushnell gibi markaların çin taklitlerinde gördüm. Yani örneğin bir orijinal bir Tasco dürbünün model adı VAR624x42M ya da PH4x32D şeklinde olurken sahteleri 3-9x40AOE şeklinde oluyor.

    Bu arada bir karışıklığı düzelteyim; arkadaşların Nikko diye bahsettiği dürbün Nikon değil, Nikko Stirling adlı bir firma ve nispeten ekonomik fiyatlarla oldukça iyi kaliteye sahip dürbünler sunuyorlar. Nikon'lar ise Nikko Stirling'in yaptığı gibi Leupold, Zeiss, Kahles, Schmidt & Bender, Swarovski gibi üst seviye markalara yakın kaliteyi yine ekonomik fiyatlara piyasaya sunan başka bir üretici.

    Kalite olarak Nikko daha üstün fakat Nikon da uzaya giden lensler üreten bir firma olarak diğer büyük firmalardan çok da geri kalmıyor öğrenebildiğim kadarıyla.

    Nikon ürünlerini Türkiye'ye Karfo Karacasulu getirirken Nikko Stirling bir hafta içinde açılmasını beklediğimiz https://www.airgunturk.com/www.yatagun.com.tr'de forumumuz kurucusu Mustafa Serdar Bey'in kurduğu Katresu Av ve Spor Malz. A.Ş. tarafından bir iki ay içinde satışa sunulacak.