Havalı pistonlu silahlarda Gresleme ve yay'ın önemi

Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..

Bizimle Paylaşmak İstediğiniz Resimlerinizi Galeri Dışında Link Olarak Vermek Yasaktır. Galeriye Nasıl Resim Yükleneceğini Bilmiyorsanız Lütfen Konumuzu İnceleyin Buradan Açtığımız Konuyu Ziyaret Edebilirsiniz.
    • Official Post

    Arkadaşlar


    Burada öncelikle Gres yağı konusunu,Topic'in ilerleyen sayfalarında da diğer tuning işlemleri,yay'lar gibi konuları işleyeceğim,ve hepinizin katılımlarını ve fikirlerini bekliyorum.


    Bu konuyu çok araştırdım ve oldukça fazla testler yaparak sonuçları gözlemledim.Herşeyi tam anlamıyla biliyorum demek istemiyorum çünkü herşeyi bilmiyorum,benim burada bahsedeceğim şey kullanılan gres yağının silindir içinde bozulmadan kalma süresi ve havayı piston ve silindir arasından geçirmemesi ve kaydırıcılığın maksimum seviyede olması.


    Google da arama yaptırdım çeşitli girişlerle ve karşıma havalı tüfeklerde kullanılan gres yağları adı altında yaklaşık 15 civarı farklı kimyasal ve viskozitede gres çıktı.
    Bunun üzerine makina yağları satan büyük yağ satıcılarına gittim,karşıma çok çeşitli özelliklerde gres yağları çıktı bunları özetlersek; dişlilerde kullanılanlar,yüksek sıcaklıkta kullanılanlar,yüksek basınç alanlarında kullanılanlar,ağır şartlarda kullanılanlar,plastik aksamda kullanılanlar,çelikte,pirinçte,alüminyumda,kullanılanlar ve pnömatik sistemlerde kullanılanlar diyebiliriz.


    Geçtiğimiz ay bendeki Diana Mod54 ve Gamo 4,5mm için ingiltere ve Amerika'dan iki ayrı firmadan v-mach kit getirttim bunlardan biride maccari marka.(Amerika)


    Bu kitlerin içinden küçük birer kutuda gres yağı çıktı ve gördüğüm şu ki her iki firmanında gönderdiği gresler birbirinden çok farklı viskoziteye sahip,öncelikle bu gresleri kullandım her gresi tatbik ettikten sonra yaklaşık 500 atış yapıp silahı söküyor silindir yüzeylerindeki durumu gözleyip not alıyorum,daha sonra iyice temizliyorum özel sıvılarla yıkıyorum kuruluyorum ve farklı bir gres tatbik edip yine 500 atış yapıyorum ve bu şekilde en kaliteli diyebileceğim 6 farklı gres yağını test ettim,ingiltereden gelenler dahil.


    Bilinen Mavi,kırmızı gresler yüksek basınç esnasında ısınan havadan dolayı hemen eriyip sıvı yağ gibi oldular ve silindir yüzeyini kısa sürede terkettiler.


    Ben burada en beğendiğim gres yağının sonuçlarını yazarak sizleri daha fazla sıkmayayım.


    Pnömatik sistemlerdede kullanılan 3 farklı gres yağı ile karşılaştım ve içlerinde bir tanesi varki,Rengi koyu yeşil Kauçuk esaslı ve ağır bir yağ yani sert ve aşırı uzayan sünen bir garip yağ.


    Bu gres ile yaptığım testlerde;


    1- ısıya dayanıklı anında eriyivermiyor ama erimeye yakın seviyede kaydırıcılık artıyor.
    2- Piston keçesini hiç bırakmıyor,sürtünen yüzeylerde 500 atıştan sonra bile hala rengini koruyor.
    3- silindir yüzeyinden 500 atış sonra bile ayrılmadı,yüzeye nefis monte olmuş,ki piston kesinlikle hava kaçırmıyor,


    Bunu örneklemek gerekirse,Gamo tüfeği bilenler hatırlasın tüfeği kurduğunuzda silindirin üstünden bir plastik pellet yükleme yuvası yükselir,bu yuvayı tekrar indirmeden tetiği düşürürseniz,transfer deliğini nispeten tıkamış olursunuz ve boşalan yayın ittiği piston ile transfer deliği arasındaki hava sıkışarak aşırı ısı üretir ve tüfeğin sızdırmazlığının kalitesine göre olan bir sürede yavaşça piston karşıya ulaşır.
    işte bu esnada diğer yağlarla bu test'i yaptığımızda tetiği düşürdükten sonra 1 saniyede hava boşalıyor,ama bu yeşil kauçuk bazlı gresde durum çok farklı,


    Hava kaçırma piston silindir arasında sıfır diyebilirim,çünkü bu gresle yaptığım testlerde hava kaçırma olmadığı için hava daha fazla ısınıyor çünkü daha fazla basınç oluşuyor,ve bu denemede piston 6 saniyede süreci tamamlıyor ki burada kaçan hava transfer deliği ile pellet yükleme parçası arasında gerçekleşiyor.


    Sonuç olarak şunu söylemek isterim;


    Bu gres yağını güçsüz silahlara tavsiye etmem,çünkü 500 atıştan sonra bile piston keçesini ve özellikle silindir yüzeyini terketmeyişi ve aşırı elastikiyete sahip olması ve güçsüz silahlarda ısınma gerçekleşemeyeceği için de gres viskozitesini maksimumda koruyacağı için pistonu tutarak yavaş ilerletecek,dolayısı ile güç artışı negatif etkilenecek.


    Ama güçlü silahlarda şiddetle tavsiye ederim.
    Gamo silahla,gamo 4,5mm pelleti 3 adet PC NET dergisine sıktığınızda,üçüncü dergiye ulaşıyor ama pellet param parça oluyor.


    Saygı ve Sevgilerimle

  • Siteniz hayırlı olsun size birşey sormak isterim otomatik arabalarda kulanılan otomatik şanzıman yağını kullansak nasıl olur benim bildiğim kadarıyla otomatik şanzıman yağı şanzımanın içindeki yüzlerce oringleri besler ömrünü uzatır ne çatlama ne çürüme olmaz ince ama kaydırıcılıgı çok iyidir bu yağ hem pcp hemde yaylıların keçesi için faydalı olur her halde sizce nasıl olur saygılarımla

    FEİNWERKBAU 600

  • pcp 200 barlarda çalıştığından yağı zerresini bile hava ve conta ların yakınından bile geçirmeyin derim ,çok özel molikot gibi tam sentetik ve teflon bazlılar hariç .2 kural da hava geçiş yerleri tedbiren çıplak elle bile tutulmaz.3 .kural her söküm bakım da tüm oringler yenileri ile deyiştirilir4. kural zamanı geldiğinde katalog deyerleri sıkı takip edilerek tüpler ehil firmalarca test edilip raporlanır. saygılarımla

    • Official Post

    Öncelikle teşekkür ederim ve Hoşgeldiniz,


    Pistonlu silahlar da olmaz değil olabilir,ama en ideali gres yağı kullanmaktır,amaç piston keçesi kenarlarında kalıcı olması ve aynı zamanda eskimiş aşınmış keçelerdeki aşınmaları da tolore edbilmesidir,


    PCP silahların basınçlı hava ile ilişkili yerlerde kesinlikle sentetik bazlı,alev almayan amaca yönelik üretilmiş yağlar kullanılır,aksi halde çok ciddi yanma ve patlamalar gerçekleşebilir,siz sanırım sanayicisiniz,ve bilirsinizki,Oksijen tüplerinde yağlı el ile vanalarına bile dokunmak tehlikelidir,kuru hava her ne kadar saf oksijen olmasa da aynı etkide bir çok yanmış patlamış PCP silah örnekleri mevcuttur.

  • peki silahın içine azot bastığımız zaman hava geçiş yerlerini yağlasak birşey olur mu?

    • Official Post

    peki silahın içine azot bastığımız zaman hava geçiş yerlerini yağlasak birşey olur mu?


    Saf azot yanıcı olmadığı için sorun olmaz,ama unutulup kuru hava basıldığında büyük felaketler yaşanabilir,bu yüzden O ringler yağlı olmalıdır ama bu bahsettiğim özel yağ ile yağlanmalıdır,


    Yakında bu tür yağ ve upgrade parçaların satışını başlatacağım.


  • Saf azot yanıcı olmadığı için sorun olmaz,ama unutulup kuru hava basıldığında büyük felaketler yaşanabilir,bu yüzden O ringler yağlı olmalıdır ama bu bahsettiğim özel yağ ile yağlanmalıdır,


    Yakında bu tür yağ ve upgrade parçaların satışını başlatacağım.

    Bugün crosmanın tüpünü doldurttuğum yere sordum.250 bara kadar basabiliyorlarmış.Pcp de kullanılabilecek en güvenli ve en performanslı gaz azot değil mi?

    • Official Post

    Bugün crosmanın tüpünü doldurttuğum yere sordum.250 bara kadar basabiliyorlarmış.Pcp de kullanılabilecek en güvenli ve en performanslı gaz azot değil mi?

    En güvenli gaz Azot

  • ^^ mod 125 imin bakımını nasıl yapmalıyım yardımcı olursanız sevinirim ^^

    hamdım piştim yandım oldum.

    • Official Post

    Fazla bir bakıma ihtiyacı yok,tek yapmanız gereken silahı nemden korumak,bunun dışında,ince makina yağı ile silahın metal kısımlarını pamuklu bir bez ile ovarak silmek,tabi nalmu içinide aynı şekilde hafif yağlı tutmak.

    • Official Post

    abi bu dediğin yağ bildiğimiz satılan yeşil gres değilmi?


    Evet 8o


    Hoşgeldin :)

  • Mustafa abi demiryolu yol tamirat iş makinelerinde kullanılan Shell Tellus46 diye bir yağ var. Deneyimler sonucu karar verilmiş şu an halen iş makinelerinde kullanılan bir yağ bu. Bu yağ iş makinelerinin vibrasyonlu yüksek devirli ve yüksek basınç altındaki parçaların yağlanması için kullanılır. Belki bu yağdan haberiniz vardır. Yeşil grese alternatif olabilceğini düşünüyorum. Bilginiz olması ve belki denemek isterseniz diye düşündüğümden buraya yazdım. iyi çalışmalar. http://www.shell.com/static/tu…n_katalogu/Tellus%20T.pdf

    webley patriot 5.5

    • Official Post

    Olabilir

  • Mustafa bey,
    Kullandıgınız gress'in basınc ve sıcaklık dayanım degerlerı neler yazabilirmisiniz Kanadadan Powerup a ait 200,000 psi ve 250 santigrad ısıda viskozitesini koruyabılen bır numune getirttim bılgılerınıze.

    RAW HM1000 .25
    RAW HM1000X .25
    MADMASTER PREDATOR .22

    • Official Post

    Akif bey o gres ancak ateşlilerde iyi olur,bizim pistonlularda olmaz,çünkü bizim pistonluların dizel etkisine ihtiyacı var,tetiği ezdikten sonra pellet ile piston arasında ani sıkışan havanın ürettiği mili saniyelik 1500 derece gibi sıcaklıkta yağın yanması gerekiyorki dizel yapsın,aksi halde hız düşük çıkar,


    PCP lerde ise (o ring lerde) asla yanmayacak gres gereklidir patlama riskine karşı,bu anlamda da önerilen Molikot 111 şeffafımsı gres.Bu gresden de 1 kilo getirttik,ciddi pahalı bir şey,1 kilosu 280 YTL civarı,herkes ulaşabilsin diye minik kutulara dağıtıp www.yatagun.com.tr da satışa sunacağım.

  • Selamlar,


    bu bahsettiginiz yaglama islemini P23e yapabilir miyiz yoksa gucsuz aletler sinifinda mi kaliyor bu ?

  • Merhaba,




    Gamo P23umun horoz yayini degistirdim. Daha kalin bir yay taktim. Tup
    tuketimi ne kadar farkeder ? Bİlgisi olan arkadaslar yazarsa cok mutlu
    olurum.