bullarika adlı kullanıcının mesajları

    Kesinlikle hata payı minimum olacak şekilde sonucu veriyor.Zaten istenilen de özellikle düşük güçlü bir silahta uzun mesafe atmak istediğinizde hatalı girilen dürbün yüksekliğinin hesaplamayı çok değiştirmesi yönünde.

    Lazer tüfekleri çıkana kadar konuyu kapatabiliriz bence. :D


    iki yöntem arasında sigara jelatininin kalınlığı kadar bir fark var benim hesabıma göre. Ben biraz takıntılıyım sanırım.

    Bakın bu yazdıklarımın hepsi tecrübe ile sabittir hocam.Ama sırf siz ve aklında soru işareti olan arkadaşlar için de bu deneyi an itibari ile yapıp videoya aldım.Ayni mesafeden 10m ye sıfır ile 50m sıfır olarak iki atış yaptım.Yetmedi bu atışı iki sefer tekrarladım.Sonuc her seferinde aynı çıktı.Benim bir şüphem yoktu ama sizinde tatmin olmanız açısından bu deneyi sizler için tekrarlamış oldum

    Elinize emeğinize sağlık hocam.

    0.28 derece(28dakika) bir fark ile atış yapmış olacaksınız iki sıfırlama arasında. Bu da kağıt üzerinde küsüratları alırsak 0.3mm (mm'nin 10 da 1) fark olmasi demektir iki atiş arasinda. Aşağıda tekrar alıntıladığım gibi kayda değer bir fark göremeyeceksiniz. Siz 0.3mm hata payı ile ölçüm yaparken benim söylediğim yöntem ile ekipmaninızın üretim toleransları dahilinde 0.13mm dolaylarinda hata payınız olacağını söylüyorum.


    "Eğer dürbün sıfırlanmıs ise örneğin 25m varsayalim sizin yönteminizde dikkate alinmayacak kadar düşük bir ölçü sapması olacaktır. Ama optik merkezde olan bir dürbün ile benim söylediğim yöntem ile yükseklik ölcumu yapilirsa sapma miktari üretim toleranslari icerisinde olacaktır. Bu namlu için +-0.1mm iken ust kalite bir dürbün için +-0.03mm dolaylarinda olacaktır."

    Bu ölçüm düşük güçlü (12fpe) bir 4.5 tüfek ile 10 ila 50m arasında yapılacak atışlar için çok önemlidir.Video da anlattığım gibi yapılırsa net ölçümü hatasız alırsınız.Gelelim uzak mesafe atışı için güçlü bir 5,5 tüfek ile 100m ve üzeri yapacağınız atışa.Ayarlı bir dürbün ayağı veya dürbüne eklenecek şimler (dürbünün arka ayağını yükselterek) ile dürbün ekseni değişecektir.Böyle bir durumda ölçüm eski usul manuel olarak dürbün yüksekliği ölçmek daha zor olacağı için videoda anlattığım şekilde dürbün yüksekliğini daha rahat ölçebilirsiniz.

    Not:Uzak mesafede atışı için dürbünü şimlediğinizde mevcut dürbün yüksekliğin ile de atış yapsanız bile 100 ila 150m mesafede çok şey değişmez.Bu söylediklerimi chairgun ile deneyerek de sağlamasını yapabilirsiniz.Dediğim gibi gücü düşük bir tüfek ile 10 ila 50m ye atış yapacaksanız ve bu atışın nokta atışı olmasını istiyorsanız net dürbün yüksekliği ölçmeniz çok önemlidir.Videoda anlattığım sistem ile çok net bir yükseklik bulabilirsiniz.

    Lütfen yanlış anlamayın benim amacım sizi sorgulamak değildir. Lakin söylemek istediğim şu dürbünler sıfırlama noktasını optik kırılma ile yapıyor bu durumda siz videodaki yöntem ile dürbün yüksekliği ölçerken ilk sıfırlama noktası 10m ye yapılmış bir dürbün ile ilk sıfırlama noktası 25m ye yapılmış bir dürbün farklı sonuc verecektir. Hatta bunun sağlamasını bu ölcümü yaparken klikler ile oynayarak anlayabilirsiniz. Yaptığınız ölcüm evet sonuc verir ama dürbünü optik merkeze alırsanız yanı merkcek eksenleri tek bir doğru üzerinde olursa geçerli olur.

    Hiçbir şekilde doğru sonucu vermez.Namlu ekseni ile dürbünün atış dizlemimin merkezine ihtiyacımız var.Diğer yöntemler ortalama bir ölçüm verir videodaki yöntem net ölçümü verecektir.

    Eğer dürbün optik merkezde ise sonuç fark yaratmaz. Ama dürbün mesafeye sıfırlanmıs ise haklısınız. Eğer dürbün sıfırlanmıs ise örneğin 25m varsayalim sizin yönteminizde dikkate alinmayacak kadar düşük bir ölçü sapması olacaktır. Ama optik merkezde olan bir dürbün ile benim söylediğim yöntem ile yükseklik ölcumu yapilirsa sapma miktari üretim toleranslari icerisinde olacaktır. Bu namlu için +-0.1mm iken ust kalite bir dürbün için +-0.03mm dolaylarinda olacaktır.

    Neden boğaz çapından ölçme gereği duyuyorsunuz? Dürbün mercek tarafindan kumpasın kılıcı yardımı ile ölçmek daha kolay değil mi? cıkan ölcüden dürbünün yarı çapını düşüp namlu yarı çapını eklediğinizde cikan sonuç ayni olacaktır.

    bullarika ozaman ben sizin yazdıklarınızdan şunu çıkarıyorum uzun namlulu ve twist oranı düşük olan silahlar güç konusunda daha verimli oluyor.

    Peki ozaman bizim fabrikadan aldığımız herhangi bir marka, herhangi bir model standart bir tüfekte her atışta boşa giden hava yani istaf olan hava mı olmuş oluyor?

    Bunu pelet namludan çıkmış olmasına hava akışı devam ediyor ibarenize istinaden soruyorum?

    Aslında şöyle optimum bir verim var havalı silahlarda. Eğer kabaca söylüyorum 4.5mm 30grain solid atmak isterseniz 5.5mm 30grain solid atarken kullanacağınız havadan daha fazla harcarsınız. Bu bir ustteki yazdığım yazıya tezat olusturuyor degil mi? Ama burada farklı bir kural devreye giriyor namlu kesit çapı. Yani aynı ağırlıktaki iki teknenin ayni ruzgar hizinda birinin küçük diğerinin büyük yelkene sahip olması gibi.


    Eğer güç istiyorsanız kalibre büyümek zorunda. Evet kalibre büyüdükçe ve güç arttıkça sarfiyat artacaktır.

    Galiba düşük grain belli bir hızdan yukarıya çıkamıyor. Yada formu gereği yanlarından hava kaçırıyor olabilir

    Aslında sistem şöyle işliyor. Düşük grain palletler valf açıldıktan sonra namlu icerisinde yeterli direnci gösteremiyor. Namlu iç basıncı düşük iken namludan çıkmış oluyor ve hava verimliliği düşük oluyor. Bu namlu için size edilmemiş palletler ve sollidler için de geçerli. Bu durum yaylı tüfekler de cok daha belirgin piston yolunu tamamlamadan pallet namludan çıkmış oluyor. Ama aksine uygun size da olur ise ve belli bir sıkılık da namluya oturursa pallet veya solid arkasinda yeterli basınç oluşmadan ilk hareketi almayacaktır.


    Benzer handikaplar kısa namlulu havalı tüfeklerde modifiye ile güç artışlarında belli bir limit olmasında da gözlemlenmektedir. Pallet namludan ciktiktan sonra bile hava akişi devam etmekte ve hava tuketseniz dahi güç alamamaktasiniz. Bu tarz kısa namlularin yüksek regulator basıncı ve sert valf yayı(çekiç yayı değil) ancak bir miktar daha başarılı olabilmekte. Bu da ilk hareket hızının görece daha fazla olmasını sağlayarak namlu içerisinde enerji aktarımını maksimize etmeye yarıyor.

    poyrazaga Evet anladım regülatörü direk tüpe takabiliyorsun ama tüfeğe takmak için parça lazım. Sağ taraftaki z parça ne acaba? Tornacıya yaptırdığınız parçanın uzunluğu nedir ölçme imkanınız varsa? Bu parçanın uzun olamsının yani regülatörden sonraki hacmin büyük olmasının bir avantajı varmıdır sizce? Siz hangi tüfeğe takmıştınız?


    Benim tavsiyem öndeki tombul tüpü boru tüp ile değiştirmeniz olacaktır. Regülatörü de arka tüpe takabilirsiniz böyle ön tüpün tamamı plenum a dönüsecektir.

    Bu olayda haklı olabilirsin fakat benim bu konuyla alakası olmayan bir sıkıntım oldu sizin bazı üyelere güvenilir üye eklemeniz yüzünden bende güvendim ismi lazım değil takas yoluyla elime bozuk ürün geldi ve malum üye beni mağdur etti

    Lütfen bu şahsı yöneticilere bildiriniz. Eğer ki bu konuda haklı olduğunuz kanaatine varılırsa ilgili üye hakkında yaptırım yapılacaktır. Ha olmaz ya yöneticiler ilgili şahısı kayırırsa bir konu açıp bizleri bilgilendirebilirsiniz.

    İlk prototip geldi.

    20230522_101229 20230522_101238

    Görüntü güzel ama sanki tutarlı değil. Yada saçmalar kötü (Spot-on pars) .Jsb daha tutarlı geldi ama kendim yapınca emin olamadım. Test etmek isteyenler göndereyim :)

    Ölçü doğruluğunu CMM ile 0.001 hassasiyetle ölçüp kontrol edebilirim. Lazer'in hassasiyetinin orda yazan ölçüleri sağlayabileceğini sanmam ama bakmak lazim.

    Merhaba Arkadaslar , Sahip oldugum hatsan Barrage 5.5 mm tufegime yeni bir kundak tasarlamayi dusunuyorum,


    Tufegi bir sırt çantasına sığdırabilmek için katlanir seyyar dipçik olmasi gerekiyor bence . İlk cozmek istedigim konu seyyar dipçik meselesi, daha sonra daha çok pellet alabilen sarjorlere yogunlasacagim bazi taslak sarjor tasarimlari yaptim, Acaba hatsan baragge modeline cad datalarına sahip biri forumda varmıdır .


    Yeni tasarlamayı dusunduğüm kundan için tufegin cad datalara ihtiyacim varda , Bulamassam korkarim sokup cizme isini yapmak gerekicek 😊

    Forum da Desovalı nick li arkadas katı model olarak cizmisti yalnız uzun süredir forum da aktif değil.


    Bu arada hatsan'ın yüksek kapasiteli şarjorünün satışı var zaten

    Yok hocam yakın mesafelerde de kule en alttayken anca nokta atışı oluyor hatta bazen olmuyor yükseklikten gibi. Ve sağ sol ayarını değiştirince baya saçmalıyor dürbün ucuz olduğu için mi anlamadım ki

    Dürbünü optik merkezine alın ve tekrar sıfırlamayı deneyin. Dürbünü öncesinde dampa ayak olmadan kullanmış mıydınız?

    Paralax ayari düşük zoom oranlı dürbünlerde çok elzem olmamakla birlikte 9 zoom sonrasinda ise ihtiyaçtan cok zorunluluk arz ediyor. X20 için diyeceğim sudur 3x9x40 bir dürbün sizin icin yeterli olacaktir.


    120m işine gelirsek keyifli ve isabetli bir atışı 50-80m aralığında yapmak 120m de cebelleşmekten daha ideal olur sizin açınızdan zira x20 ortalama güçlerde ve ortalama mesafeler için kullanılması gerekir.