yeni yerli peletler

Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..

Bizimle Paylaşmak İstediğiniz Resimlerinizi Galeri Dışında Link Olarak Vermek Yasaktır. Galeriye Nasıl Resim Yükleneceğini Bilmiyorsanız Lütfen Konumuzu İnceleyin Buradan Açtığımız Konuyu Ziyaret Edebilirsiniz.
  • katrenin uç kısmı tam merkezlenirse,rüzgar müzgar dinlemez.ama merkezden kaçık olursa yalpalayacaktır.riskli bi model olmuş.

  • çok değişik modeller ortaya çıkmış, başarılar diliyorum..

    Mesaj defa düzenlendi, son düzenleyen valibey ().

  • Havalı silahlarda en çok tüketilen pelet tipi etekli olduğuna göre, bu işin sancak gemisi "kubbe" olmalı diye düşünüyorum. Misket ve katre de başarı sağlanır ise zaten bu uluslararası bir konu olur.

  • Hepsi tamam da katre havayı diğerleri gibi arkasına alabilecek mi bu şekliyle acaba? İllaki ayrıntılı arge çalışmaları sonucu bulunmuştur ondan şüphem yokta sanki namluya tam oturmadığı zaman sıkıntı olabilecek gibi göründü gözüme. Gerçi her açıdan görünmüyor elbet oda düşünülmüştür sadece bir fikir benimki.

    "Güzel gören güzel düşünür, güzel düşünen hayatından lezzet alır." (Bediüzzaman Said Nursi-Mektubat)

  • Hepsi tamam da katre havayı diğerleri gibi arkasına alabilecek mi bu şekliyle acaba? İllaki ayrıntılı arge çalışmaları sonucu bulunmuştur ondan şüphem yokta sanki namluya tam oturmadığı zaman sıkıntı olabilecek gibi göründü gözüme. Gerçi her açıdan görünmüyor elbet oda düşünülmüştür sadece bir fikir benimki.


    sanki katrenin eteği arkaya doğru aynı incelikte az daha uzun olursa yiv-set'ten daha çok istifade eder, ve namluya düzgün yerleştirilmesine yardımcı olabilir..
    çok uzun olursa anlamı kalmaz, katre'den kubbeye döner belki :) üretilmediyse iyi hesaplamak lazım..

  • 155'lik top mühimmatlarından bildiğim kadarıyla, mühimmat havada giderken arkasında genelde türbülans olur. Bu hava boşluğu yüzünden mühimmatların menzili olması gerekene göre bir miktar düşer. Mühimmatın arkasının dümdüz olması sebebiyle de bu türbülans orada ciddi bir şekilde sorun oluşturur. Yani eksi kutuplu bir kuvvet olur. 155lik obüs mermilerinde buna önlem olarak basebleed denen bir parça yapılmıştır. Neyse konumuz bu değil sadece giriş kısmıydı :)


    Anlatmak istediğim burada temel olay ''merminin arkasındaki türbülansı nasıl azaltabiliriz?'' sorusu olmalı bence. Katrenin arkaya doğru giden bombeli yapısı aerodinamik olarak havada türbülans yapmaya daha az meyilli diğer mühimmatlara göre. Zaten yapı itibariyle uçak kanatlarında da benzer profiller kullanılmaktadır. Katre kelimesi de bildiğim kadarıyla serbest düşen su damlası demek. Doğa aerodinaminin en doğrusunu göstermiş bize zaten...


    [Resim Engellendi: http://www.modelucak.net/baslama/baslamadosyalar/fatihd6.gif]


    Muhtemelen katrenin profili sayesinde pellet namludan çıktıktan sonra kinetik enerjisini daha çok saklayıp daha çok yol alacaktır. Tabi önceden de belirtildiği gibi zor bir çalışma. Allah kolaylık versin.


    Saygılarımla...

    Weihrauch HW97K 0.177-Hawke Sport HD 3-9x40 AO
    Hatsan Mod 87 QE 0.22 - Hawke Vantage 4x32 AO

    Gamo Viper Express 0.22
    Zoraki HP-01 Ultra 0.177

  • Forum ortamının güzelliği, bir fikri bin fikir yapabilme imkanına sahip olmasıdır desek yanlış olmaz gibime geliyor. Sonuçta biz de hobimizden hareketle bu yola çıktık. İnsanlarımız bir çok ülkeye göre daha keskin gözlemlerin sahibi. Genelde kendimizi küçümseriz fakat sabit hayatlı ve sabit fikirli bir çok ülkenin insanından daha renkliyiz. Sadece birlikte hareket yetimiz biraz az. Aşılır inşallah.


    Sizlerden hiç çekinmeden görüşlerinizi ve dahi önerilerinizi beyan etmenizi rica edeceğim. Bu çalışmalar daha dar bir çevre içinde yürüdü ve şu anki konumunda. Sizlerin katkısı bu ürüne pozitif yansır. Ve üretici de bunları dikkate alır. Farkındaysanız ürün fotoğrafı koymadım. Çünki bunlar DOLU hariç başlangıç anıydı. Biz namlunun, basıncın, hedefin yönlendirmesiyle bir dizi değişiklikler yaptık ama daha iyi için eskiyi silmekte en küçük bir tereddüt bile taşımayız. Bilinmesini arzu ederim.


    Saygılar.

  • acaba katre'deki simetrinin arkada kalan kısmı, ön tarafa göre daha düşük çapta bir eğriden oluşsa (resimde işaretlediğim gibi).. Rüzgarı tutamama olasılığı çözülürmü, yada denge nasıl olur acaba, daha çokmu bozulur..


    hatta çizimdeki imalatının zor olacağını düşündüğüm etek kaldırılsa, onun yerine en büyük çap 2-3 mm (neyse uygun ölçü) uzatılsa, öndeki kavis bu düzlükten sonra başlasa namlu iç yüzeyine tutunması sağlansa.. hem etek görevi görmüş olacak, hem namlu içi dengeyi sağlayacak..

  • Katre bence yaylı silahlar için daha doğru sonuçlar verir abi.
    Bolt kolu ya da side lever gibi pelleti namlu içine mekanıik şekilde iten silahlarda sert pellet itici bence ürünün hassas ve ince olan arka kısmına zarar verecektir diye düşünüyorum.

    cukurovateam.png


    Daystate AirWolf .22
    Hawke Sidewinder 30 8-32x56

  • katre modelinin hava dinamiği ve bc si çok çok iyi olur ancak namluya nasıl sürülür namluya ilk sürülme esnasındaki küçük bir eksen kacıklığı hüsrana sebeb olur

    daystate airranger,,at44,beretta686s,franchi automatic,hawke sidewinder6-24x56.vector optik 6-24x50,bushnell sport450 laser rangefınder,harris bipot ve dk cesar vom gaydalı

  • katrenin uç kısmı tam merkezlenirse,rüzgar müzgar dinlemez.ama merkezden kaçık olursa yalpalayacaktır.riskli bi model olmuş.


    Mustafa kardeşim indekslemeyle ilgili sorunumuz yok şükürler olsun

    cukurovateam.png


    Daystate AirWolf .22
    Hawke Sidewinder 30 8-32x56

  • katre modelinin hava dinamiği ve bc si çok çok iyi olur ancak namluya nasıl sürülür namluya ilk sürülme esnasındaki küçük bir eksen kacıklığı hüsrana sebeb olur


    işte bu yüzden


    hatta çizimdeki imalatının zor olacağını düşündüğüm etek kaldırılsa, onun yerine en büyük çap 2-3 mm (neyse uygun ölçü) uzatılsa, öndeki kavis bu düzlükten sonra başlasa namlu iç yüzeyine tutunması sağlansa.. hem etek görevi görmüş olacak, hem namlu içi dengeyi sağlayacak..

  • işte bu yüzden


    O kadar uzun sürtünme alanına gerek yok.Alan ne kadar uzun olursa hız azalır,ağırlık ve boy artar.Dikkat ederseniz en çok başarı sağlayan kubbe şeklinde ki dome pelletlerin namlu içinde kafa çevresinin ve eteğin namluya sürttüğü toplam alan ancak 1-1.5 mm civarıdır.

    cukurovateam.png


    Daystate AirWolf .22
    Hawke Sidewinder 30 8-32x56

  • Valibeyin tarifi de buna benziyor

    cukurovateam.png


    Daystate AirWolf .22
    Hawke Sidewinder 30 8-32x56

  • Peki bu menzili kısaltmayacak mı?

    Baki kalan bu kubbede hoş bir seda imiş...
    Gamo CFX Royal .22 cal. (envanterde)
    Zoraki Hp 01 Light .177 cal.(envanterde)
    Hatsan Mod 95 SAS .177 cal.(envanterde)
    Walther Falcon (.22 cal) ; dampa ayak + tasco 3-9x32 (envanter dışı)
    Webley Raider Tekli (.22 cal);maderatör + Tasco 6-24x50 AOE(envan. dışı)
    Webley Patriot I. Nesil (.25 cal) + Walther Red Dot (orijinal) (envan. dışı)
    Crosman 1377c (.177 cal) + Özel Yapım Ayak + optima 3x7-20 dürbün (envan. dışı)

  • Sinan kardeşim özlettin kendini vallahi.Güzel sözlerin için teşekkrler ayrıca.


    Söylediğin gibi sürtünen alan uzadıkça hız dolayısıyla menzil de kısalır.

    cukurovateam.png


    Daystate AirWolf .22
    Hawke Sidewinder 30 8-32x56

  • daha geliştirilmiş bir tasarımla düşünün siz, şunun gibi yani.. en büyük çapa namluya tutunacak bir düzlem vermek gerekirse, formu bozmadan böyle bi şey olabilir belki..


    yada gerek yoktur belkide ;) denemek lazım orjinalini..