At44 serisi tüfeklerde pellet yolu çalışması

Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..

Bizimle Paylaşmak İstediğiniz Resimlerinizi Galeri Dışında Link Olarak Vermek Yasaktır. Galeriye Nasıl Resim Yükleneceğini Bilmiyorsanız Lütfen Konumuzu İnceleyin Buradan Açtığımız Konuyu Ziyaret Edebilirsiniz.
  • Evet değerli hobidaşlar öncelikle yeni arayüz tüm forumdaşlara hayırlı olsun yapanların da eline sağlık.


    Yine zihni sinir çalışmalarla karşınızdayım:)


    Son zamanlarda aldığım hatsan nova tüfeğimle biraz uğraştım aslında uğraşmasamda olurdu ama nerde kalırdı benim hobidaşlığım:saint:


    Tüfeğimde isabet konusunda pek sıkıntı olmadı ama param parça parçalara ayırıp çok ince detaylara indiğimde özellikle pellet yolu hattında ciddi tolerans bozuklukları vardı.Bunu yapmamdaki amacımı karşısındaki problemleri ve çözümleri aşağıda paylaşıyorum.


    Amaç: Bir air arms kadar kusursuzca saçmayı hiç bir yere değdirmeden namlu yatağına iletmesi ve namlu çıkış crownunun kusursuz bir işçiliğe sahip olması.



    Problemler ve çözümleri;


    1-Problem:Saçma sürücü iğnenin çalıştığı kasa içerisinde ki burc bol ve iğnenin langur lungur bir hareket yapmasına sebep oluyor haliyle saçmanında sürülmesinde bazı kabiliyet bozuklukları içeriyor.


    *Çözüm:Derlin malzemeden hassas toleranslarda burc yapımı.


    2-Problem:Şarjör delikleri dar ve etekleri büzebiliyor.


    *Çözüm:Şarjör delikleri özel bir aparat yapılarak şarjör bu aparata bağlanıp hassas delme işlemine tabi tutuldu 5,80mm delindi.


    3-Problem:Hatsanın namluları yani yivsetleri güzel açılıyor fakat bunun haricindeki bölümdeki işçilikte namlu girişi çapaklı ve nasıl neyle delindiğini bile anlamadığım salgılı pütürlü anlamsız bir giriş ve bunun yanında namlu ucu crown hassasiyetinin bozukluğu, 6mm le girdiğimiz halde pütürler kaybolmayıp yivset oranına nispeten yükselen çap genişlemesi pelletin micro bir bakışta kubbe kısmına sürtünmedeki hassasiyetine zarar verecek hale geldi(aslında namluyu değişime yollardım ama ne geleceğini tahmin edebiliyorum kronik işçilik hataları vazgeçilmez):Namlunun yiv ve setine sözüm yok çok güzel beğeniyorum zaten beğenmesem hiç girmeyecektim bu işlere.


    *Çözüm:Namlunun önce uzun uğraşlar sonrası salgısı alındı ve yivlere kadar tornalanıp burada air arms ve fx lerdeki gibi namlu girişi burcuna uygun hale getirilip namlu burcu çakıldı oldukça sabır emek isteyen çok hassas ölçülerin konuştuğu yerler burası ne kadar iyi ve kusursuz pürüzsüz yataklama işçilikler yapılırsa o kadar kıymetlenir:)yataklamalar vs gerçekten tüm bu işlemler basit olarak yazılsada saatlerce uğraşlar sonucu ortaya çıktı.


    4-Problem:Şarjör indexleme ve aynı zamanda stoper görevi gören tırnak hassasiyetten uzak olduğu için şarjör deliği ile namlu girişini tam kesiştirmiyor.


    *Çözüm:Yeniden imal edilmeyip mevcut tırnak sert malzeme zeminde zımba ile dövülüp istenen hassas ölçülere gelene kadar çeşitli işlemden geçirilip doğru hat bulundu.


    5-Problem:Şarjör kilitleme pimi şarjör göbeğindeki delikten dar olduğu için toleransı bozuk diğer parçalarla beraber bu sorun birleşip sistemin tamamen saçma sürülürken dans etmesini sağlıyor yani sistem boşluklarla dolu.


    *Çözüm:Şarjör kilitleme pimi krom malzemeden yine hassiyetli olarak tam ölçüde imal edildi bu sorunda çözüldü.


    Tüm bu çözümler sayesinde çok verimli çalışan hatasız bir sistem oldu.



    Sonuç tüfek gerçekten harika bir ithal tüfek seviyesine geldi ve level atladı:)saçma kusursuz bir şekilde ilerleyip yatağına giriyor.


    Bu kadar uğrasılırmı derseniz ben ve asıl emeği geçen mustafa ekiz uğraştıg;$i


    Son bir işlem kaldı o da namlu çıkış crownu, onuda bittiğinde sizlerle paylaşacağım.


    Çalışmaları herzaman ki gibi aşamalarında çekemediğim için için üzgünüm nedense bu konuda bir özürüm çıkıyor her seferinde.


    İşte söylemesi kolay üretimi zaman alan parçaların resimleri.8oHadi canım bişe olmaz kolay şeyler bunlar heh heh.:)


    airgunturk.com/gallery/album/119/

  • Bayağı emek verildiği ortada Burak. Aslında senin titiz birisi olduğunu bildiğim için AA dan sonra hatsan almana şaşırmıştım. Ama şimdi taşlar yerine oturdu. :)

  • Çok detaylı bir çalışma olmuş verilen emek muazzam. Elinize sağlık.

  • Bayağı emek verildiği ortada Burak. Aslında senin titiz birisi olduğunu bildiğim için AA dan sonra hatsan almana şaşırmıştım. Ama şimdi taşlar yerine oturdu. :)

    Abi sagol varol begenmene sevindim bu islerin degerini ancak ugrasmaktan keyif alanlar bilir mesela sen:) AA nin yeri baska onu ft standartlarina cekince elimin altina kurcalamalik birseyler gerekti bazi yerleri hosuma gidince sans verdim luxfer 250 bar ve lw fena degil elimin altinda dursun dedim yinede birkac sey hosuma gidince kollari sivadim guzel önü acik bir tufek 60-70fpe modlarsam sasirmayin:D^^

  • Evet vakit buldukça nacizane birşeyler paylaşmaya çalışıyorum,kendi çalışmama ait video yükledim videoda namlunun giriş parçası olan yani artık namlulaşmış parça olan sarı burç'un takılı halde iken şarjör topunun her kurumda döndüğündeki hatasız bir şekilde tur tamamlaması saçmayı kusursuz bir şekilde yerine iletmesini sağlayan line hattına namlu gözünden bakışı, bunu her tüfekte yapamazsınız yataklanmış sarı burç'un ayrılabilmesi yani ayrı bir parça olması namlu gözünden bakabilmenizi sağlar.Video için sesi açarsanız klik seslerini duyabilirsiniz,şarjörü yavaş döndürmemin sebebi kilitleme yani durma noktasında ki hassasiyetini rahatça görebilmeniz için,zaten kurma kolunu çektiğinizde hızlı bir şekilde tur tamamlanıyor.



    Mesaj 3 düzenlendi, son düzenleyen Borbayre ().

  • çok yerınde faydalı herkezın gözden kacırmaması gereken bı konu... paylasım için tskler,elınıze saglık


    Kral Np01... 4.5 - 5.5 ;tacli#  2.5-10x50 Sf


  • Ben bişey sorayım misal bu dönüş hareketi sonrası az miktarda eksenel kaçıklık oldu. Pelet namluya rahat sürülmek yerine zorlanarak girdi dolayısıyla baş ve etek bölümünde sürtünme kaynaklı deformasyon oluştu atış eğrisi değişti.

    Sizin yaptığınız çalışma eksenel kaçıklığı giderip pelletin zarar görmemesi için mi?

    Cricket .22 wst


    8-32x44 AO BSA swt
    6-25x56 Vector optics FFP Counterpunch
    10-40x50 Vector optics Sentinel





  • Ben bişey sorayım misal bu dönüş hareketi sonrası az miktarda eksenel kaçıklık oldu. Pelet namluya rahat sürülmek yerine zorlanarak girdi dolayısıyla baş ve etek bölümünde sürtünme kaynaklı deformasyon oluştu atış eğrisi değişti.

    Sizin yaptığınız çalışma eksenel kaçıklığı giderip pelletin zarar görmemesi için mi?

    Evet murat bey tam olarak dogru anladiniz.:)

    • Official Post

    Selam güzel çalışma ben aldığım yerli silahların genelde namlu ucuna ve pellet yatağın çok daha sade basit sizinki kadar sağlıklı olmasada 2000lik zımpara ve kontrollü bir şekilde işlemler yaptım ve gayet başarılı sonuçlar elde ettim. Mustafa Ekiz'in yanına gidersem bu defa çok daha özel bir çalışma için tepesine çökeceğim güzel paylaşım ve emek için teşekkürler

  • Selam güzel çalışma ben aldığım yerli silahların genelde namlu ucuna ve pellet yatağın çok daha sade basit sizinki kadar sağlıklı olmasada 2000lik zımpara ve kontrollü bir şekilde işlemler yaptım ve gayet başarılı sonuçlar elde ettim. Mustafa Ekiz'in yanına gidersem bu defa çok daha özel bir çalışma için tepesine çökeceğim güzel paylaşım ve emek için teşekkürler

    Tesekkur ederim:)

  • -

    Evet vakit buldukça nacizane birşeyler paylaşmaya çalışıyorum,kendi çalışmama ait video yükledim videoda namlunun giriş parçası olan yani artık namlulaşmış parça olan sarı burç'un takılı halde iken şarjör topunun her kurumda döndüğündeki hatasız bir şekilde tur tamamlaması saçmayı kusursuz bir şekilde yerine iletmesini sağlayan line hattına namlu gözünden bakışı, bunu her tüfekte yapamazsınız yataklanmış sarı burç'un ayrılabilmesi yani ayrı bir parça olması namlu gözünden bakabilmenizi sağlar.Video için sesi açarsanız klik seslerini duyabilirsiniz,şarjörü yavaş döndürmemin sebebi kilitleme yani durma noktasında ki hassasiyetini rahatça görebilmeniz için,zaten kurma kolunu çektiğinizde hızlı bir şekilde tur tamamlanıyor.



    Burada hata varsa alın size isabetsiz tüfek,,namlu pellet degıstır vs uğraşılır durulur,bence bu konu video sabitlenmeli :thumbup:


    Kral Np01... 4.5 - 5.5 ;tacli#  2.5-10x50 Sf


  • Ellerinize sağlık, Mustafa'nın da emeğine.Valfide tek deliğe düşürüp biraz ayar çekince tamamdır.Artik isabet ve saat gibi çalışır.Keske bu işlemler kullanıcıya kalmasa ve 60 fpe ye modlayinca atılacak pellete uygun şarjör olsa...

    • Official Post

    Ellerinize sağlık, Mustafa'nın da emeğine.Valfide tek deliğe düşürüp biraz ayar çekince tamamdır.Artik isabet ve saat gibi çalışır.Keske bu işlemler kullanıcıya kalmasa ve 60 fpe ye modlayinca atılacak pellete uygun şarjör olsa...

    Mükemmel bir nokta (valf teki gereksiz ve yanlış konumlu transfer delikleri 1 yeterken neyse işte :D) vaktiyle bu konuyu bende bir kaç arkadaşa söyledim ama gel gör ki adamlar anlamadı neyse bu konun dile getirilmesi ve sistemin buna dönmesi beni mutlu etti

  • elinize kolunuza emeğinize ve bunu paylaşıp bilgimize bilgi katan ince düşüncenize sağlık. öncesi ve sonrası olarak bide grupman paylaşsanız ? ne çok mutlu olurum aradaki farkı bide öyle görmüş olurduk.şu torna tesviye işlerinden anlamayı en azından anlayan birini tanımayı isterdim ne yazık çevremde öyle biri yok

    Kahramanlar can verir, Yurdu yaşatmak için.

    • Sarsılmaz Kılınç 2000 Mega 9x19 mm
    • Hatsan Galatian 4 5.5mm
    • Zoraki HP 01-2 Light 4.5 mm + Stoeger 4x32 Compact Işıklı Dürbün + Wrangler Moderatör
    • Gamo PT-85 4.5 mm
    • EZ Archery 45 lb Makaralı Yay
  • Sn. akşemseddin

    Sn. acemi

    Teşekkür ederim,aslında deliklerinin fazla olmasının fazla yan etkisi yok yeterki yataklama ve sızdırmaz alan tertipli çalışsın fx'in kullandığı balanslı valf dediğimiz valf sistemi gibi bir dinamik,yeterli basınç aralığını ve güç ayarını bulduğunuzda fazlasıyla tatmin eder,ama yinede başından beri aklımda yatan valfi tek deliğe düşürmekten ziyade biraz daha ciddi bir valf sistemi var ilerleyen zamanlarda arz talep meselesi hayata geçirebilirim belki, bu valf sistemi hem kolayca 60fpe'lere çıkabilecek hemde sarı metal transfer burcu sizin bahsettiğiniz tek delik dediğimiz kısıma burç portlanacak yani bir nevi ingiliz sistemi olacak,bu sayede hava kaçağı imkansıza dönecek,şuanki namlu burçlandırmadaki açılan delik tam ölçü ve hava hiç bir yere kaçamıyor çünkü port içinden delindi yani herşey orjinal biçimde yapıldı,iğneden bile yüksek basınçlı havanın kaçma sansı yok tüm bunlar düşünülerek yapıldı.


    .60fpe ye gelince bir zamanlar 27 ve 32 grain ince mehmed solid attığımı hatırlıyorum at44 ilk tüfeğimde sanırım yine yeterli olur olmadı isabetsiz jsb monster atarız :)

    Mesaj 3 düzenlendi, son düzenleyen Borbayre ().

  • elinize kolunuza emeğinize ve bunu paylaşıp bilgimize bilgi katan ince düşüncenize sağlık. öncesi ve sonrası olarak bide grupman paylaşsanız ? ne çok mutlu olurum aradaki farkı bide öyle görmüş olurduk.şu torna tesviye işlerinden anlamayı en azından anlayan birini tanımayı isterdim ne yazık çevremde öyle biri yok

    Rica ederim bende teşekkür ederim,tabiki tüm çalışmalar neticeleriyle birlikte chrono,isabet,grupman gibi detaylı test edilecek ve paylaşılacak,yapılan işlemlerin artı ve eksilerini karşılaştıracağız.