SCUBA TÜP ALIRKEN DİKKAT

Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..

Bizimle Paylaşmak İstediğiniz Resimlerinizi Galeri Dışında Link Olarak Vermek Yasaktır. Galeriye Nasıl Resim Yükleneceğini Bilmiyorsanız Lütfen Konumuzu İnceleyin Buradan Açtığımız Konuyu Ziyaret Edebilirsiniz.
  • DALIŞ TÜPLERİ


    Açık devre SCUBA dalışın tarifinde belirlenen yüzey bağımsızlığını sağlamak için dalıcıya gerekli havanın basınç altında depolandığı kaptır.


    Genelde imal edildikleri malzeme ve iç hacimleri ile anılırlar.
    (15lt.çelik tüp,12lt aluminyum tüp gibi)


    Sık raslanan hacimler 10-12-15-18lt dir. Fakat 4-6-7lt tüplere de raslanır. Ayrıca A.S.A standartlarına uygun tüpler kullanma basıncında içlerinde depolanabilen toplam hava ile'de anılırlar (3000 psi'de 80 cubic feet gibi. Yaklaşık olarak 11lt dir). Tüpler tek tek kullanıldıkları gibi ikişerli eşleştirilmiş olarakta kullanılırlar. Fakat 2x15lt ve 2x18lt toplam ağırlığı ve gereksiz fazla hava kapasitesinden dolayı pek rağbet görmezler.


    Tüplerin içine konulacak havanın emniyetli maksimum basıncı kullanma basıncı olarak anılır. Genelde 200 bar dır. (1 bar yaklaşık olarak 1kg/cm2 dir.) Eski tüplerde 150 ve 166 bar kullanma basıncı sıtandartlarına raslanır. Günümüzde 200 bar dan farklı olarak 220-230 ve 232 bar gibi standartlarada raslanır. Kendisine has avantajlarıyla 300 bar lık tüplerde vardır.


    Tüpler dünyadaki basınçlı kaplar standartlarına göre her 5 yılda bir kullanma basıncının %50 fazlası ile test edilirler. Bu test basıncına maruz kalan tüplerin uğradığı deformasyonun basınç kaldırıldıktan sonra geri dönüşünün yüzde oranına göre tüpler test'i geçmiş yada geçememiş olurlar. Başka bir değişle örneğin 200 bar kullanma basıncı olan bir tüpü 300 bar ile test ettiğimiz zaman tüpün patlamamış, yarılmamış, yırtılmamış veya hava kaçırmamış olması test'i geçmiş olması anlamına gelmez. Uygulanan 300 bar ın neticesi deforme olmuş (şişmiş) tüpün bu deformasyonu ne kadarının geri dönüşümlü olduğunu (elastik deformasyon) ve ne kadarının geri dönüşümsüz olduğunu (plastik deformasyon) ölçmek için en çok kullanılan iki yöntem lazer ışını ile ölçme ve kılcal cam boruda yükselen sıvı seviyesi ile ölçmedir. Test işlemi uygulamasında tüpler hava veya herhangi bir gaz yerine içlerine doldurulan sıvıya uygulanan basınç ile test edilirler. Emniyet sebeplerinden dolayı baş vurulan bu yönteme aynı zamanda HİDROSTATİK test'de denir. Test'i başarı ile geçen tüpler testin yapıldığı yıl-ay ve test'i yapan yetkili kuruluşun belirliyici işareti ile tüp'ün üst kubbe kısmında görülecek bir yeri damgalanır.


    İmal edildikleri malzeme itibari ile tüpler aluminyum ve çelik olmak üzere iki çeşittirler. Her iki cins kendilerine has muhtelif avantaj ve dez avantajları ihtiva ederler.


    Çelik tüpler hacimlerıne oranla ufak yapılıdırlar. Dolayısı ile dolu ve boş olmalarından doğan yüzerlik farkı dalıcıya büyük bir sorun yaşatmaz. Çeliğin malzeme olarak sağlamlığı emniyet faktörünün yüksek olmasına izin verir. Bunlara karşılık çelikteki korozyon (paslanma) materyalin derinlerine işleyecek tabiattadır. Geçmişte bu tüplerin içi paslanmayı önlemek için epoksi ve benzeri tür kaplama malzemeleri ile kaplanmışlardı. Fakat bu yöntem oluşabilecek muhtelif çatlaklardan çelik malzemeye ulaşabilecek olan rutubetin oluşturacağı korozyonu gizleyeceğinden dolayı bu yöntemden vaz geçilmiştir. Ayrıca yine materyalden ve imalat yönteminden kaynaklanan gerilmeler (stres'ler) tüp'ün kullanılması yani doldurulup boşaltılması ile metal yorulmasına daha fazla sebep olur. İmalat yöntemlerinden dolayı çelik tüplerin dipleri küreseldir ve bir tüp altlığına (boot) gereksinim duyulur.


    Aluminyum tüpler imal edildikleri materyalin çeliğe oranla daha az sağlam olmasından dolayı aynı hacimdeki aluminyum tüp çelik tüpten daha büyük ve ağırdır. Bu sebepten 15 ve 18 lt Aluminyum tüpler'e pek sık rastlanmaz. Tabanları düz olarak imal edildiklerinden tüp altlığına ihtiyacı yoktur. Boşaldıkları zaman dalıcıya yüzerlik sorunu yaratabilirler. Bunlara karşılık aluminyum tüpün uğradığı korozyon (paslanma) yüzeysel ve koruyucudur materyelin derinlerine işlemez. Ayrıca çeliğe oranla metal yorulması çok daha azdır.


    Tüpler üst kubbelerinde imal edildikleri fabrika-hacim-net ağırlık-kullanma basıncı-test basıncı-materyel-ay ve gün olarak imalat tarihi gibi bilgileri bulunduran künyeye sahiptir.


    Tüplerin her yıl vanaları sökülür ve içine bir ampul sarkıtılarak temizlik ve korozyon durumları gözle kontrol edilir.Tüpün içinde birikmiş olan rutubet ve yağ ayrıca korozyon tozları tüpü baş aşağı çevirmek sureti ile temizlenir ve sıcak su ile içleri yıkanır.


    Çelik tüplerde aşırı bölgesel paslanmalar var ise tüplerin zamanından önce test edilmesi düşünülebilir.Aşırı paslanmış çelik tüplerde paslanmanın boyutlarını iyice görebilmek için iç yüzeylerin pastan arındırılması lazımdır.Bunun için yöntem tüpün içinin kumlanarak temizlenmesi veya içine aşındırıcı sert seramik parçacıkları konularak tüpün yatay olarak uzun süre çevrilmesidir.


    Aluminyum tüpler için bu tür mekanik bir temizliğe ihtiyaç duyulmaz. Bu işlemlerden sonra tüplerin içi iyice kurutulduktan sonra vanaları takılmak sureti ile iç bakımları tamamlanmış olur.


    Özellikle çelik tüpler içlerinde oluşmuş olan rutubet küresel olan dip kısmını çürütmemesi için uzun süre bırakılacakları zaman yatık olarak saklanırlar. İçleri gibi dışlarıda korozyona uğrayabilecek olan özellikle çelik tüpler geçmişte dışları galvaniz kaplı olarak imal edilmişlerdi. Sonradan galvanizin üzeri estetik olarak boyamak çok güç olduğundan galvanizlemekten vaz geçilmiştir. Günümüzün gelişen boyama ve korozyon önleme yöntemleri çelik tüplerin dış paslanmalardan dolayı oluşa bilecek sorunları gözardı edilebilir hale getirmiştir.


    Aluminyum tüplerde ise dış boya tamamen görseldir. Ve dışı hiç boyanmamış metal olarak bırakılmış aluminyum tüplere rastlanmaktadır. Boya veya herhangi bir işlem için tüpe asla ısı uygulanmamalıdır. Fırınlama hele hele kaynak türü işlemler ölümcül sonuçlar doğurabilir.


    Tüplerin dış yüzeylerini ve boyalarını koruyabilmek için dışlarına aluminyum tüplere plastik, çelik tüplere örme fileler geçirilir. Çelik tüplere takılan filelerin alt kısmı tüp ile tüp altlığının arasına gireceğinden burada deniz suyu tuzu birikimine sebep olabilir bu da tüpün bu kısmının dıştan aşırı paslanmasına sebep olabilir. Bunu engellemek için bu kısımın dalışlardan sonra tatlı su ile yıkanmasında fayda vardır.


    Tüplerin boğazları vana vira edilmek üzere dişli olarak üretilirler. Geçmişte her marka ve fabrika kendine değişik bir çap ve diş hatvesi seçmiş iken bu gün için hem aluminyum hemde çelik tüplerde 25mm-2 ölçüsü ağırlıklı olarak standartlaşmıştır. Geçmişte (Yokluk devirlerinde) bazı yüksek basınçlı uçak tüpleri,yangın tüpleri-medical tüpler ve gemi tankları temizleme tüpleri scuba amaçlı kullanılmıştır. Bu tip tüplerde çok farklı (ufak ve konik)vana tüp bağlantıları görülebilir. Esasen dalış amaçlı olmadıkları için bunların kullanılmaları sakıncalı ve çok tehlikelidir.


    Eski bir tüpe yeni vana vira ederken vana önce problemsiz olarak vira oluyor gibi görünsede bitmesine birkaç tur kala bir kasılma veya sıkışma his edilirse bu diş ve veya çap uyuşmazlığı anlamına gelir ve kesinlikle zorlanarak vira edilmeye çalışılmamalıdır. Basınç altında dişler sıyrılıp vana bir mermi tüp ise bir roket gibi fırlayıp ölümcül tehlikeler yaratabilir. Tüp vana bağlantısındaki sizdırmazlık o ring ile sağlanır bu o ring in yerleştiği yer ve çalışması muhtelif şekillerde olabilir. Bazı vanalarda bu o ring in çalışabilmesi için tüp içindeki yüksek basınç kılcal bir kanal ile o ring e yakın bir yere taşınır. Vanalar monte edilirken dişler ve o ring vazelin veya silikon gresi ile hafifce yağlanarak monte edilmelidir.


    Tüp vanaları yüksek basınç taşıyabilen bronz metalinden döküm ve sonradan talaşlı imalat yöntemi ile yapılırlar. Tüm işlemler bittikten sonra nikalaj ile kaplanırlar. Genel konstrüksiyonları basit olmakla birlikte yüksek basınç ve sızdırmazlığın sağlanması için hassas ve titiz bir işçilik ile imal edilirler. Vana tipi olarak glop vanadır. (çalışma prensibi konutlarımızda kullanılan musluklar gibidir.) Geçmişte iğne vana ve küresel vana (shut off ) denendiysede çok başarılı olmamıştır.


    Hareketli parçaların sızdırmazlığı o ring lerle sağlanır. Glop işlemini sert plastik bir sit yerine getirir komple vana bakımı bu sit in ve o ring lerin yenileri ile değiştirilmesi ve hareketli parçaların silikonlu gress ile yağlanarak monte edilmesi şeklinde olur.


    Vanaların çıkışları yani regülatöre bağlandıkları ağızları (bazen manifolt diye adlandırılır) bağlantı yöntemi ve standardı itibarı ile bir birinden çok farklı iki çeşittir. DIN standdardında vananın çıkışı içi dişli bir boru şeklindedir regülatör buraya vira olur. Sızdırmazlığı regülatörün üstündeki bir o ring sağlar bu o ring boğazın dibinde düz bir yüzeye bastığı için o ring patlama riski yoktur. Ve tefarruatlı olmadığı için çapariz riski azdır.


    Ayrıca bu tür bağlantılar 200 bar ve 300 bar olamak üzere iki ayrı standarta sahiptir. Aradaki fark 300 bar basıncı taşıyabilmesi için daha fazla sayıda diş dolayısı ile daha uzun bir boruya ihtiyaç olmasıdır. Ayrıca vananın kendiside 300 bar taşıyacak şekilde sağlam imal edilmiştir.300 bar DIN regülatör 200 bar standartta DIN vanaya takılabilir fakat tersi mümkün değildir.


    INT standardı ise vananın çıkışında bir kanal üzerinde o ring bulunur regülatör üzengi benzeri bir aparat ile vanaya sabitlenir. Üzenginin gerisindeki kelebekli cıvata sıkılarak regülatörün üzerindeki çıkıntı o ringe basacak şekilde sıkıştırılır. O ringin çalışması için tüpteki havanın basıncına ihtiyaç bulunduğundan nadirde olsa o ring patlaması ekipman hazırlanırken görülebilir. Bazı DIN vanalar çok basit bir aparat ile İNT vanaya cevrilebilir. Zaten bu vanalar üzerlerinde İNT adaptörleri ile satılırlar. Tüm DİN vanalar İNT vanaya çevrilebilir. Sadece İNT olarak üretilen vanalar DİN vanaya çevrilemez.


    Geçmişte manometrelerin pek yaygın olmadığı zamanlarda dalıcıyı göz ardı edemiyecek bir şekilde uyarmak ve dalışı emniyetli olarak bitirmesini sağlamak amacı ile vanalar, tüpteki basınç 50 bar'a düştüğünde hava akışını keserlerdi. Bu işlemi yapan vananın içindeki yaylı bir klape sistemi idi. Kolay ve ergonomik şekilde dalgıç bu sistemi devre dışı bırakarak kalan son 50 bar havasınıda kullanarak çıkışıda gerçekleştirebilirdi. Daha sonraları bu sistemin açık olduğundan emin olunamaması, kapalı unutulması ve korozyona uğrayarak arıza yapması gibi dezavantajları görüldüğünden günümüzde kullanılmamaktadır.


    Rezerveli vanaya haiz bir tüp ile dalıyorsanız veya dolduruyorsanız rezervenin aşağıya çekilmiş veya bastırılmış olduğuna emin olmanız gerekmektedir. Bu tür vanalara J tipi vana denilir. Diğer rezervesiz vanalarada K tipi vana denilir. Bazı aluminyum tüp vanaları üstlerinde belirlenen bir basınç aşıldığı taktirde bir bakır levhanın yırtılması şeklinde fazla basıncı tahliye ederek etraftaki insanları ve tüpü emniyete alan sistemler mevcuttur. Genelde vanaların üzerlerinde kullanma basınçı ve tüpe bağlantı ölçüleri yazılıdır. Çoğunlukla büyük tüplerin (15-18 lt)üstlerinde bulunan çift çıkışlı vanalarda mevcuttur. Bunlar aynı tüp çıkışınada bağlı iki bağımsız vana gibide düşünülebilirler. Yine eski model çiftli vanaların bir tanesinde rezerve olabilir. Bu tür vanaların amacı aynı tüpe iki bağimsız regülatör bağlamaktır. Veya dalıcılar ahtopotlarını emniyet açısından bağımsız bir birinci kademeden beslemek isteyebilirler. Vanaları kullanırken cok sıkarak kapatmamaya ve açtığımız zaman sonuna kadar açıp sonra yarım tur kapayarak bırakmaya dikkat edilmelidir.


    Çiftli tüp operasyonları için iki tüpü bir birine bağlayan bünyesinde bazen bir bazen iki vana bazende rezerve barındıran genellikle tek çıkışlı nadiren iki çıkışlı olabilen bir manifolt şekli mevcuttur. Böyle bir manifolta sahip çiftli tüp ayrıca ortalarındanda bir birlerine metal bir kuşakla bağlıdırlar. Bunun amacı tüplerin birbirlerinden bağımsız hareket edip manifolt'u gerip kırmamasıdır. Genelde bu tip çiftli tüpler BC'ye bağlanamazlar. Dolayısı ile bağımsız olarak sırta takılabilmelerini sağlayan omuzdan ve belden geçecek şekilde ayarlanmış kayışlara sahiptirler.


    Yine eski zamanlarda tüpler benzeri tür kayışlar ile veya bağımsız sırtlıklara bağlanarak dalıcıların sırtlarına takılırdı. Günümüzde BC'siz dalış düşünülemediği için bu tür kayış ve sırtlıklar kullanılmamaktadır.


    Çiftli tüp operasyonları için BC'nin kayış şekilleri iki tüpü kabullenecek şekilde olması ve kullanılacak olan her iki tüpünde çiftli vanaya sahip olması gerekmektedir.Her iki tüpün çiftli vanasının bir çıkışı iki ucu regülatör bağlantısına benzer bir bağlantıya haiz esnek bir yüksek basınç hortumu ile tüpler bir birlerine bağlanabilir. Her iki tüpün boşta kalan birer çıkışına birer bağımsız regülatör bağlanarak arıza ve hava bitme ihtimalleri minimuma düşürülür.


    Tüpler doldurulurken mümkün olduğunca düşük hava akımı ile doldurulmalıdır. Aksi taktirde ısınırlar içlerinde rutubet birikir ve soğdukları zaman içlerindeki basınç düşer. Tüpleri taşırken düşürmek tüp'ün kendisine tehlike yaratacak bir hasar vermemekle beraber şayet vana kırılırsa vahim sonuçlar doğrabilir. Pek çok dalgıç'ın korkulu rüyası olan tüp patlaması olasılığı çok çok düşük bir ihtimal olmasına rağmen şayet olacak ise tüpün dolumu esnasında olur. Çünkü tüpün içindeki basınç dolum esnasında ulaşıla bilinen en yüksek basınçtır ve tüp en sıcak haldedir. Yani materyal en gevşek, dayanıksız haldedir. Dolu tüplerin bir ısı kaynağına maruz bırakılarak (koyu renk bir arabanın bagajında güneş altında bırakılması gb.) içindeki basıncın aşırı yükselmesi patlama sebebi olabilir. Tüpler vanaları açılarak hızlı tahliyeyede maruz bırakılmamalıdırlar. Çünkü aşırı soğuyarak içlerinde rutubet birikir ayrıca vanaları donabilir.


    Tüpler SCUBA malzemeleri arasında gerekli bakım ve testleri yapılmak kaydı ile en uzun süre dayanabilen malzemelerdir. Teknolojik olarak ölçüleri ve materyelleri optimuma erişmiştir. Zaman içinde büyük bir değişim göstermemişlerdir.


    Doğru ve bilinçli kullanıldığı taktirde 25-30 yıl hizmet ederler.


    (S.Tarkan ÜSTÜGEN'in Tez Çalışmasıdır)
    :thumbup:

    FX Revolution PCP 5.5 cal +Nikko Stirling TARGET MASTER 10X50-60 MD


    BUREO 30,06 + REDFİELD 3*9-ELİPTİC35


    ankarateam.png

  • Çok bilgilendirici bir yazı. Forumumuza Maaşallah ,ansiklopedi gibi görünüyor bazen gözüme.

  • bu faydalı bilgiler için emeği geçenlere teşekkürler ;d;


    Bu benim yazım heh heh heh ...




    Hocam madem bu kadar faydalı bi araştırmanız vardı bizimle daha önce neden paylaşmadınız

    Steyr Challenge 4,5 - Schmidt&Bender FTII 12.5-50x56
    Steyr Hunting 4,5 - Sightron SIII 10-50x60
    FX Bobcat 6,35 - Bushnell 4200 6-24x50
    AA S410 5,5

  • Konuyu irdeleyen herkeze teşekkür ediyorum.Detayların en doğru şekilde en ince ayrıntısına kadar yalanıp yutulması gerekiyor anlaşıldı.Bilgilerini bizlerle paylaşanlara tekrar teşekkürler. ;d; ;d;

    Fx T12 Typhoon 5.5 /Leapers 6-24x50 Mil-Dot AO - Norica twin 5.5-4.5 Scuba (Drager 300 Bar)
    Armsan A612S Slug 61 cm.


    Kemal Yılmam

  • bilgiler için teşekkürler...

  • kesinlikle cok guzel ve faydalı bir paylaşım teşekkurler.
    bu konuyla ilgili bir soru var dalış tuplerini bizim gibi farklı amaclarla kullanan lar için olusabilen bir risk .


    benim tupleri dolduran hem eski bir dalış hocası hem dalış okulu sahibi konuya cok sahip bir abimiz dediki siz bu tupleri yuksek basınc ile eger uzun sure yani tam dolu olarak 1 ay ve daha fazla zaman tutuyorsanız tuplerinizin test suresi beş yıldan birkaç aya kadar düşer yani riskli bir durum bu dedi . yani tupleri dolu tutmak pek tavsiye edilmiyormuş.

    turgayttt
    ANTALYA
    Airarms s410 xtrafac pcp 22 cal, Xd optics 10-40x60 esf y reticle & green lazer sight
    Eser 177 cal , Tasco 3x12x40
    Gamo 177 cal, Tasco 2-9x40 ;tufey#
    SUMATRA 500 22 CAL VECTOR OPTİCS 4X16 50 FFP .
    yıldız superpoze 71 cm
    huğlu 103 de superpoze
    huğlu klasik çifte
    sarsılmaz verona camo semi auto 12 cal 4+1 71 cm
    lazer magnum slug molybdenum 12 cal 7+1 47 cm
    superpoze dolma tufek el yapımı antika tek tetik.
    cz 7mm rem mag ...
    sapan ve taş :)

  • kesinlikle cok guzel ve faydalı bir paylaşım teşekkurler.
    bu konuyla ilgili bir soru var dalış tuplerini bizim gibi farklı amaclarla kullanan lar için olusabilen bir risk .


    benim tupleri dolduran hem eski bir dalış hocası hem dalış okulu sahibi konuya cok sahip bir abimiz dediki siz bu tupleri yuksek basınc ile eger uzun sure yani tam dolu olarak 1 ay ve daha fazla zaman tutuyorsanız tuplerinizin test suresi beş yıldan birkaç aya kadar düşer yani riskli bir durum bu dedi . yani tupleri dolu tutmak pek tavsiye edilmiyormuş.


    Bu abi neye göre söylemiş ki bu sözü. Çok anlamsız geldi bana. Kendileri boş mu tutuyorlarmış tüpleri. Üzerlerinde boş mu saklayın diye yazıyormuş. Hadi bilmeyen söylese neyse de, bilen kişinin böyle cahilce konuşması anlaşılır gibi değil. Ya da ortada bir yanlış anlama var. Sizin de söylediğiniz çelişkili. Şimdi diyorsunuz ki dolu tutulan tüpün test süresi 5 yıldan bir kaç aya düşer yani kabaca hesap ile 60 da 3-4 diyelim. Siz de diyorsunuz ki dolu tutmak pek tavsiye edilmiyormuş. Bizim tüpler senelerdir dolu duruyor ki, şimdi dediğinize göre roket olup fezada uçuyor olmamız gerekirdi. ;#taban^l

    Weihrauch HW100T Falcon T35x56 Premier Target
    Weihrauch HW97KL Blue Laminate Maccari Hornet MKVI
    Weihrauch HW45 .177&.22 Maccari
    Zoraki HP-01 Ultra .177
    Heckler & Koch USP Compact Blue 9x19 Para Trijicon Nightsights
    Remington Spartan SPR220 12ga 22'' Double Trigger & Hammer Coachgun
    Bernardelli Compact 9x19 Para
    CZ 75B Semi Compact 9x19mm Para
    Hatsan 250XT Tac Boss (KJW Ruger MKIII)
    Gamo PR776

  • Bu abi neye göre söylemiş ki bu sözü. Çok anlamsız geldi bana. Kendileri boş mu tutuyorlarmış tüpleri. Üzerlerinde boş mu saklayın diye yazıyormuş. Hadi bilmeyen söylese neyse de, bilen kişinin böyle cahilce konuşması anlaşılır gibi değil. Ya da ortada bir yanlış anlama var. Sizin de söylediğiniz çelişkili. Şimdi diyorsunuz ki dolu tutulan tüpün test süresi 5 yıldan bir kaç aya düşer yani kabaca hesap ile 60 da 3-4 diyelim. Siz de diyorsunuz ki dolu tutmak pek tavsiye edilmiyormuş. Bizim tüpler senelerdir dolu duruyor ki, şimdi dediğinize göre roket olup fezada uçuyor olmamız gerekirdi. ;#taban^l


    :him:s:him:s:him:s O zaman tüfeklerin tüpleride peşlerinde olmalı. Saygılar

  • siz bu tupleri yuksek basınc ile eger uzun sure yani tam dolu olarak 1 ay ve daha fazla zaman tutuyorsanız tuplerinizin test suresi beş yıldan birkaç aya kadar düşer


    Kusura bakmayın ama ,ne scuba sporunda ne de PCP havalı tüfek konusunda böyle bir şey duymadım.Ancak bunun tersi doğru olabilir .Eğer tüpleri uzun süre kullanmayacaksak 50-80 bar bir basınçla saklamamız gerekir.Eğer vana ve/veya o-ring'de problem yok ise kullanım basıncında saklanmasında bir sakınca yok.Havalı silah kullanımı açısından ise hiç sakınca yok , çünkü zaren tüp sürekli 1 atm ortam basıncı altında.

    FX Gladiator
    Diana Mod 48
    Daystate AirWolf MCT FAC 40 fpe, bazen 27fpe
    "Verba volante,Scripta manent"

  • İmal edildikleri malzeme itibari ile tüpler aluminyum ve çelik olmak üzere iki çeşittirler. Her iki cins kendilerine has muhtelif avantaj ve dez avantajları ihtiva ederler.


    Emeğinize sağlık çok aydınlatıcı ancak biraz eksik bir yazı olmuş desem sanırım gücenmezsiniz.Tüpler 2 değil,3 çeşittir.CARBON Tüpleri de unutmayalım.Saygılarımla. g;$i

  • paylaşım için çok teşekkür ediyorum, çok güzel faydalı bilgiler var bir kısmını ben de yeni duydum diyebilirim. ben de dz. K. K. Lığında profesyonel dalış eğitimi almış bir
    dalgıç olarak şöyle biliyorum, tüpler uzun süre kullanılmayacak ise çalışma basıncının yarısı gibi bir değerle doldurulup yatay olarak depolanırlar.


    Bu arada ankarada atış yapan arkadaşlar var mı, pcp alanında yeni sayılırım, onlardan da istifade edelim.

    SELAMUN ALEYKÜM

  • Scuba için yorum yapamam ama benjamin discovery için crosman dolu muhafaza edin diyor.

  • tüfeklerinizi hiçbirzaman dolu havayla muhafaza etemeyın derım sonutca komprosördeki hava nemli oldugundan dolayı zamanla korozyon ve bazı parcalarda baslanmaya sebep olabılır ıyı günler

  • New Warrior Taşınabilir PCP Tüfek Kompresörü (4500 PSI - 300 BAR) diye hatsanstore ve bozkurt av in internet sitesinde böyle bi cihaz var. Sizce scuba tüp yerine daha mantıklı değil mi?

    Hatsan Nova Star Long 5.5

    Turkbull 5.5

    Hawke 8-32x56

    Discovery 8-32x56

    Barska G-2 6-24x50

    :);c;

  • New Warrior Taşınabilir PCP Tüfek Kompresörü (4500 PSI - 300 BAR) diye hatsanstore ve bozkurt av in internet sitesinde böyle bi cihaz var. Sizce scuba tüp yerine daha mantıklı değil mi?

    merhabalar, bence fuzuli olur. naçizane düşüncem şöyleki; (not: eğer bulunduğunuz vilayette yüksek basınç dolumu yapacak işletme yok yok ise hariç)


    ilgili ürünün;

    Yaklaşık Dolum Süreleri:

    200 BAR / 3000 PSI – 50 cc – 2 Dakika

    200 BAR / 3000 PSI – 62 cc – 2 Dakika 30 Saniye

    200 BAR / 3000 PSI – 180 cc – 5 Dakika

    200 BAR / 3000 PSI – 230 cc – 6 Dakika 15 Saniye

    200 BAR / 3000 PSI – 255 cc – 6 Dakika 35 Saniye

    250 BAR / 3625 PSI – 500 cc – 15 Dakika (scuba ile 100 bar üzeri 250ye kadar yaklaşık ~5-10 sn.de dolar)

    250 BAR / 3625 PSI – 1000 cc – 32 Dakika

    (elektrik maliyeti ve garanti sonrası bakım ve onarım maliyetleri de düşünülmeli)


    6 lt bir scuba için 500 cc yaklaşık 10-12 kez tam dolum demek oluyor. (100 bar altı kullanmayacağınızı düşünerek olursak bu sayı katlanır tabiki)

    6 lt scuba dolumuda şuan 35 tl gibi bir rakam iken,

    kopmresör 2900 tl / 35 tl = yaklaşık ~80 kez 6 lt scuba dolumu yaparsınız, ki yapacağınız atış sayısını varın siz hesaplayın..


    saygılar..

  • Sn.oguzhankocabas, 35 TL ye tüp dolumu gayet iyi fiyatmış.Kompresör çok cazip ancak iki önemli sorundan ilki satıcının arıza durumunda servis yedek parça açısından tutumu.Emin olun arıza yapacaktır çünkü tamamına yakını (hatsanınki dahil) çin imalatı (Çin'de imal edilen her şey kötüdür düşüncesi her zaman doğru değildir desek de).İkincisinde müthiş sesi, bu sesle evde doldurup atışa gideyim derseniz komşularla en fazla 1-2 dolum sonrası papaz olursunuz(araba aküsünden dolum yapilabiliyor)

    Şahsi olabilecek bir sorun da (en azından benim için öyle) fiyat şu an itibariyle makul değil.

    "Kendini bil"


    Hatsan mod. 45 (1993 model)
    Hatsan mod 87 QE
    Hatsan Escort MPA- TS


    Kral Puncher Maxi
    Kral NP01

    Kral Puncher Nemesis


    Huğlu Effecto PX5 Pro


    Zoraki HP 01-02 light (4.5)
    Zoraki HP01-02 ultra (4.5)


    Crosman Vigilante
    KWC Mauser M712

    Gamo PT85